Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přezkoumat Klausovy milosti brání zákon, mlčet musí i dvacet jeho rádců

Veřejnost nemá šanci posoudit, zda jsou udělené prezidentské milosti spravedlivé. Podrobnosti o případech se totiž nesmí zveřejnit, protože obsahují osobní údaje chráněné zákonem. Smůlu tak mají i poslanci, kteří se zajímali o podrobnosti kontroverzní milosti udělené policistce Kadlecové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Barry Goldwater

Připomeňme si (2)

V roce 2001 kritizoval Václav Klaus Václava Havla takto: "Prezident by měl veta používat jako šafránu - jednou za desetiletí,  a ne se o to pokusit několikrát za týden. Považuji to za pošlapání základních prvků parlamentní demokracie." Jenže co stihl Havel  za osm let, zvládl Klaus za roky dva. Teď už zákonodárcům vrátil neuvěřitelných 40 zákonů...(leden 2010).

0/0
6.11.2011 9:30

chest.rockwell

Re: Připomeňme si (2)

Snad bys nechtěl uplatňovat na Jeho Veličenstvo stejná měřítka, jako na nějakého pseudodramatika.

0/0
7.11.2011 13:09

Barry Goldwater

Připomeňme si

Klaus tají důvody milosti pro podvodníka, který ukradl půl miliardy

Prezident si tvrdě stojí za svým. Jeho odpověď na žádost HN se dá přeložit asi takhle: nic vám není do toho, komu a proč uděluji milosti. Klaus neobjasní, proč pustil muže, který si měl odsedět deset let a kterého uznaly vinným čtyři soudy.

Z Pražského hradu přichází jasný vzkaz: nikomu není nic do toho, jak Václav Klaus rozhoduje o udělení prezidentské milosti. A to ani když existuje vážné podezření, že se prezident stal součástí promyšleného plánu, jak s pomocí politiků očistit usvědčeného stamilionového podvodníka.

Příběh HN podrobně popsaly: podnikatel Jiří Kotík z Přerova si měl odsedět 10 let. Jeho případ dostaly postupně na stůl čtyři soudy - a ani jednou nezapochybovaly, že je Kotík podvodník. Pak se do jeho případu vložili politici - nejprve ministryně spravedlnosti a pak i prezident. Výsledek? Kotík je na svobodě.

http://zpravy.ihned.cz/c1-51840690-proc-ma-podvodnik-milost-klaus-zduvodnovat-nechce

0/0
6.11.2011 9:28

minutos007

Co na milostech chcete přezkoumávat...

Udělit milost je právo prezidenta a své důvody sdělovat nemusí...

0/0
6.11.2011 7:59

S vládou ČSSD za státní bankrot!

Re: Co na milostech chcete přezkoumávat...

A co když někdo musí za udělení platit mnohem více než ostatní?

To není spravedlivé!

A klaus by měl z přijatých peněz platit daně!

0/0
6.11.2011 8:35

bobomyl

Václav Klaus přece nezná špinavé peníze

jeho 20 poradců ho obdivuje a my se můžeme jenom domýšlet jaké důvody ho vedou k udílení milostí lidem odsouzeným za korupci..

0/0
6.11.2011 4:43

minutos007

Re: Václav Klaus přece nezná špinavé peníze

Žvaníš hlouposti...

0/0
6.11.2011 7:58

S vládou ČSSD za státní bankrot!

Re: Václav Klaus přece nezná špinavé peníze

Proč?

Klaus není hloupý, upřednostňuje v nabídkách prodeje milostí ty, kteří jsou zvyklí na korupční praktiky, těm nemusí vysvětlovat, o co mu jde.

Ale daně z inkasovaných příjmů by měl platit!

0/0
6.11.2011 8:38

erikaaron

Proč že je mechanismus udělování milosti tak tajný?

Proč by měl prezident vázat své poradce mlčenlivostí, když uděluje milost? Milost ruší demokratické rozhodnutí soudu, které je vždy v neprospěch veřejnosti - ať ve větší nebo menší míře - a proto by měl být jasný a každý krok, vedoucí k tomuto přerozhodování, být naprosto transparentní, ne? Boha jeho - demokracie a la Klaus.. a jemu podobných.

+1/0
6.11.2011 1:28

minutos007

Re: Proč že je mechanismus udělování milosti tak tajný?

Rozhodnutí soudu není demokratické. Komu a proč prezident udělí milost je jeho věc...

0/0
6.11.2011 8:03

S vládou ČSSD za státní bankrot!

Re: Proč že je mechanismus udělování milosti tak tajný?

To nikdo nepopírá, je to jeho byznys,

Ale daně i nkasovaných peněz by měl odvádět!

0/0
6.11.2011 8:40

Peta975

Někteří občané asi nechápou, co je to milost

Je to zvláštní, ale někteří občané a možná i novináři nechápou, co je to milost. Copak někdo může chtít, aby milost byla spravedlivá? To je přesně vlastnost milosti, že je nezasloužená - prostě nezasloužené dobro - které samozřejmě v okamžiku "zvýhodní" dotyčného. No jo, ale mnozí Češi to prostě nemůžou unést, že druhý jo a ostatní ne, tak prostě do všeho děsně rejpou.

 A jestli snad došlo k nějakému zneužití - dobrá - není to správné, ale není správné kvůli tomu hnedka dělat opatření, milost kontrasignovat někým zase dalším apod. To bude další oblast půtek, jednání apod. a vyprázdní tuto prezidentkou pravomoc.

Ať se každý občan smíří s tím, že milost je prostě milost a nebude spravedlivá nikdy a jestli v tom prezidentovi nevěří, ať si prostřednictvím svých zvolených zástupců zvolí prezidenta jiného, který bude podle jejich soudu "spravedlivější".

+1/0
6.11.2011 1:22

88 a furt 88

To ukazuje

na batoru?

0/0
5.11.2011 22:44

Jyrkovo Pinocchio

OK, je to Klausův byznys. Ale daně by měl platit...

+3/0
5.11.2011 22:06

Jyrkovo Pinocchio

Bývalo to i horší: Když chtěl cizí majetek Klement Gottwald,

podepisoval rozsudky smrti (celkem 241). Například Rudolfa Slánského nechal popravit za to, aby si Marta Gottwaldová mohla odnést domů saténové ložní prádlo, které se jí zalíbilo při přátelské návštěvě ve vile věrného soudruha.

Dnes se civilizovaně k obohacení používají peníze z úplatků...

0/0
5.11.2011 21:52

Světlonoš_v02

Re: Bývalo to i horší: Když chtěl cizí majetek Klement Gottwald,

Vašek nezůstává moc pozadu

http://zpravy.idnes.cz/ctyri-mrazkovi-spolupracovnici-a-pratele-dostali-prezidentskou-milost-1ox-/domaci.aspx?c=A100112_202207_domaci_vel

+2/0
5.11.2011 21:55

Shiney

Re: Bývalo to i horší: Když chtěl cizí majetek Klement Gottwald,

Ano bývalo i mnohem hůř... To je však dost chabá útěcha...

+1/0
5.11.2011 21:56

Jyrkovo Pinocchio

Tak ať alespoň sdělí, kolik se za prezidenskou milost platí.

0/0
5.11.2011 21:39

Světlonoš_v02

400 000

http://zpravy.idnes.cz/zaridime-milost-na-hrade-rozkrademe-firmu-sliboval-konkurzni-spravce-1ee-/domaci.aspx?c=A091018_221650_domaci_mmb

0/0
5.11.2011 21:43

quadro

Re: 400 000

Jo tak s takovymhle jobem je logicky drzet si unii dale od tela.

0/0
5.11.2011 22:26

kili.mancini

Nečetl jsem celý článek

ale je mi zle z toho, že podvodníci chtějí kontrolovat prezidenta.....Co jiného má prezident dělat, než udělovat milosti a toulat se po světě.....

0/0
5.11.2011 21:33

Světlonoš_v02

Re: Nečetl jsem celý článek

kdyby prezidentský úřad vykonával někdo charakternější než Václav Klaus, tak se tato diskuze vůbec nemusela vést

+5/0
5.11.2011 21:36

Jyrkovo Pinocchio

Re: Nečetl jsem celý článek

R^R^

0/0
5.11.2011 21:40

S vládou ČSSD za státní bankrot!

Re: Nečetl jsem celý článek

R^R^R^

0/0
6.11.2011 8:42

Tomáš Jefferson

Zadne milosti = zadne zneuziti

Horsi varianta nez zruseni milosti,ale porad lepsi nez soucasny stav je:Spolupodpis predsedy/ministra vlady POUZE ke ZMIRNENI trestu a ostatni milosti zrusit.

Prezidentske pravomoci, jako jsou ZRUSENI / NEZAHAJOVANI trestniho stihani a PROMINUTI celeho trestu, jsou samy o sobe zasah vykonne moci do moci soudni a vrcholny vysmech soudni moci a obcanum,coz je znak mafianskeho statu.

Soudni moc ma byt dle ustavniho principu nezavisla a oddelena od moci vykonne a zakonodarne, idealne primo volitelni soudci a st.zastupci.

0/0
5.11.2011 20:27

wiki5.5

Re: Zadne milosti = zadne zneuziti

jako autor vyhlaseni nezavislosti byste mohl vedet, ze i president US ma tyto privilegia take... hlavni rozdil je, ze toto privilegium vyuziva tak malo, ze snad ani nemuze nic pokazit

0/0
5.11.2011 20:55

Israel_IZ_Kamakawiwo_ole

Zase tolik se nestalo

Akorát pustil pár LTO baronů a modrých kmotrů...

0/0
5.11.2011 20:19

Václav Propiska Ješita z Hradu

Jo lumpárny skrývat umí dobře

;-D;-D;-D

0/0
5.11.2011 20:14

Petr-007

Klaus je pro me kleptoman ale v tomhle se ho musim zastat.

Udelovani milosti je jeho pravo. Nikde neni stanoveno na zaklade ceho je ma udelovat. Ikdyby je opravdu prodaval, je to jen jeho vec, protoze to zakon nezakazuje.

0/0
5.11.2011 20:14

Gamehoror

President smí udělovat milost a je to na jeho zvážení.

Myslím, že všem může být fuk jestli byl zdrogovaný, podplacený nebo jen v dobré náladě a chtěl udělat dobrý skutek.

Pokud je to špatné, že takovou pravomoc má tak žádejte, aby mu takováto pravomoc nepříslušela.

+1/0
5.11.2011 19:25

Maxxan

Re: President smí udělovat milost a je to na jeho zvážení.

Žádáme. V 21. století  -  v Evropě -  je to nesmysl.

+3/0
5.11.2011 19:34

mauhur

Re: President smí udělovat milost a je to na jeho zvážení.

já bych šel ještě dál a zrušil celý prezidentský úřad. je to drahý a zbytečný, protože ta funkce nemá žádný reálný pravomoci, jenom takový monarchistický přežitky jako je udělování milosti. což je v případě Klause, kterej podle tohoto článku zrušil Havlův mechanismus přes MS(tedy do toho vidělo více lidí, navíc kompetentních), pouze věc k obchodování. Klaus patří za katr a prezidentská funkce historii.

+2/0
5.11.2011 21:59

ajsemtuzas

cirkve

už za starejch dob bylo možném si koupit milost a to kolikrát i předem.  No a že ji prodává i Klausik to je přeci jenom pokračování dob dávno minulých. Akorát se tady nedá ta milost zatím koupit předem. Třeba takovej odstřel škodný bych docelá rád zakoupil. No ale na takové množství bych asi neměl. ;-€

+1/0
5.11.2011 19:23

turbosound

Klaus mým prezidentem nikdy nebyl a nikdy nebude!

Jo, a ať mě nezlobí, opravdu, ať mě nezlobí tímhletím způsobem, fakt ne! Velmistr arogance a drzosti.

+3/0
5.11.2011 19:15

Maxxan

Re: Klaus mým prezidentem nikdy nebyl a nikdy nebude!

To jsou velmi, ale velmi zlé větičky.  ;-)

+1/0
5.11.2011 19:29

hroch-uu

Re: Klaus mým prezidentem nikdy nebyl a nikdy nebude!

Vy jste velmistr hlouposti

0/0
5.11.2011 21:27

Králík Roger

Celá ta kauza policistky i dost jiných milostí je o tom

samém, jde o to, co s dětmi, jejichž matka, případně oba rodiče jsou kriminálníci. Šoupneme je do kriminálu a děti do dětského domova? Proč nevadí milost pro otce popálené Natálky, který měl jít do vězení poté, co jsa v podmínce spáchal další trestný čin? Útok byl evidentně zaměřen na něj, pokud by byl už v base, patrně by k němu vůbec nedošlo.

0/0
5.11.2011 19:15

Maxxan

Re: Celá ta kauza policistky i dost jiných milostí je o tom

To je asi fakt, co dodat.

0/0
5.11.2011 19:31

franp9am

Re: Celá ta kauza policistky i dost jiných milostí je o tom

co ma popalena Natalka spolecne se zkorumpovanym prezidentskym uradem, je asi tezko pochopitelne pro mne jako logicky uvazujiciho cloveka

0/0
5.11.2011 20:07

88 a furt 88

68

Nevadi?

0/0
5.11.2011 19:11

Plaszów

Nic se řešit nebude

Nic se řešit nebude a všichni se budou navzájem krýt, protože je to jejich zájem... stejně jako všechny ostatní kauzy... Rozkrádají se tu milióny, ale chlapci drží při sobě...

+2/0
5.11.2011 18:52

franp9am

Re: Nic se řešit nebude

ale bude se resit. To, ze alespon neco funguje, je do jiste miry zasluha lidi jako tech v Respektu, anebo tech co chodi demonstrovat kdyz je potreba anebo se soudi.. A to ze spousta veci nefunguje je do jiste miry zasluha hospodskych tlachacu jak jsi ty.

0/0
5.11.2011 20:08

slapr

je třeba na sobotní večer

klausobijcům předhodit hračku k trhání :-)

+3/0
5.11.2011 18:43

dobro

Re: je třeba na sobotní večer

Ono myšlení: "Já mám vždy pravdu, ostatní se buď mýlí, nebo lžou, je na úrovni řídiče, jedoucího na dálnici v protisměru.

+1/0
5.11.2011 22:40

B_B_Lobo

proč?

moc by mne zajímalo, co mají zde píšící diskutéři proti V.K.? a teď nemluvím o nicneříkajících hospodských heslech" tuneldědek, klaun, narcis apod. nikdy jsem neslyšel nic konkrétního až do chvíle, kdy někdo na základě jpp zpochybnil jednu klausovu milost. přesvědčení řady lidí že to bylo zaplacené chápu, protože oni sami by si to dokázali představit v jejich relacích, protože 100tis. 1mil, 10 mil. je přece "balík jak kráva voe! to je jasný!" Já jsem si jist že prezident (což je vůbec nad chápání takové většiny pisatelů - co je k tomu vlastně třeba a co to vůbec znamená) a obzvláště V.K. by takový úplatek vzal.

do této kauzy nikdo proti vk nemohl nikdo nic konekrétního říct, a proto věřím že takový případ je vodou na mlýn mnohým kterým se zhmotnily jejich sny - důkaz klausovic zkaženosti. nehledě na to že on má a měl vždycky pravdu, a s tím nenadělá nikdo nic.R^

0/0
5.11.2011 18:42

Teletabis

Re: proč?

Ano. Pokud by jsme poslechli V.K. Problémy a diktát EU by nám bylo u .......

+1/0
5.11.2011 18:51

Kitaro

Re: proč?

správně - píšete, že jste si jist, že by to V.K. vzal R^R^R^;-D

0/0
5.11.2011 19:20

evzens

VŠICHNI,

co rádi plivete na ostatní, léčíte si své mindráky v anonymitě a vše víte napřed a nejlépe -tak  rada - jděte obchodovat třeba na burzu a vydělejte nějaké peníze, ať máte z čeho platit složenky...;-) Ciao:-)

0/0
5.11.2011 18:37

Shiney

Re: VŠICHNI,

Vidíte a přesně to dělám ;-D Na složenky si nestěžuju, ale přesto zlodějeje a podvodníky rád nemám. Nějaká další rada?

0/0
5.11.2011 20:58

hroch-uu

Re: VŠICHNI,

No jestli je vaší obživou burza, pak se živíte jako zloděj a podvodník, to se musíte přímo nenávidět.

0/0
5.11.2011 21:33





Najdete na iDNES.cz