Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S mostem ve Studénce manipulovala firma, o které kraj vůbec nevěděl

Soud, který objasňuje příčinu pádu mostu ve Studénce, rozkrývá každý den další chyby a lajdáckosti. Ve čtvrtek předstoupil před soud bývalý šéf investičního odboru krajského úřadu. Uvedl, že se o účasti firmy, která manipulovala s mostní konstrukcí, dozvěděl až den po nehodě z antidatovaného dokumentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rubik1

Vlastně to mohlo dopadnout mnohem hůř.

Když ty vlaky mohly místem projíždět až 140 km/h a most byl na spadnutí, tak samotné vibrace od vlaku mohly most shodit přímo na něj. To by seřízlo několik vagónů tak, že by těch obětí mohlo být mnohem více. Zpomalení vlaků na nějakých 40 km/h by nestálo statisíce a nejspíš by nestálo vůbec nic.

0/0
4.11.2011 7:04

Lampárna

Re: Vlastně to mohlo dopadnout mnohem hůř.

V zadání byl jasný požadavek na použití takové technologie, která by umožnila neomezený(min.omezený) provoz 140 km/h !!!

Kdo takovou technologiii nepoužil a proč nebo použil ale nedodržel co měl, atd. !!! Jistě nebyl poblém v určité etapě rekostrukce na přechodnou dobu zajistit snížení rychlosti na 40 km/h, ale od toho má dodavatel stavby ve firmě spoustu odborníků + krajský stavební dozor, kdy tito při zjištění vzniku nepředpokládaných technických problémů a zvýšení bezpečnostních rizik, požádá u drah(SDC,SŽDC) o mimořádné !!! bezpečnostní opatření s platností od/do a odůvodní. Ano, to by ale pak vlastně oficiálně přiznali, že je něco víc než v nepořádku. Za následky nemůžou vlaky, ale konkrétní viníci !

0/0
4.11.2011 8:39

Templ

Výluka na trati by stavbu znatelně podražila...

Co tohle má být za argument? Popírá ústavu, bezpečnostní předpisy....

+1/0
4.11.2011 6:11

biggpete

kecy

Tak nevím, není na té cduli napsáno " stavím pro vás Bogl a Krýsl " . Tady nás zase někdo z úředníčků tahá za nos

0/0
4.11.2011 0:13

stagger

2% SUBDODÁVEK???

0/0
3.11.2011 21:53

stagger

Re: 2% SUBDODÁVEK???

taková stavba snad nikde nebyla realizována..Rv

0/0
3.11.2011 21:54

thorough2

Pane autore, co je "anti"datovaný dokument?

Pravděpodobně jste měl na mysli "ante"datovaný dokument :) Ante = před, post = po..

+3/0
3.11.2011 21:15

hicotea

...

tak je to ale na všech státních, krajských a td zakázkách

vyhraje firma za obrovskou částku - ta si za menší zjedná subdodovatele a tak to postupuje několika stupňově....

0/0
3.11.2011 21:09

bar.bu.do

Re: ...

... a v jiných ne?

0/0
3.11.2011 21:14

Madness

ODS+ČSSD+TOP09

Zdejší novinářské prostitutky to radši ani nedali na hlavní stránku. Toto by mělo blikat jako hlavní zpráva a v novinách být na první straně. Ale to by se mohli dotknou Tošenovského, Stanjury, Drobila, Topolánka a pozor!!! Lukšy z TOP 09. A to by se Nečasovi, Kalouskovi a zdejší modré gerile a veverkám nehodilo do krámu a ještě by to svedli na Palase, hi hi ;-D. Je velmi zajímavé, že socani z moravy tak nějak taky drží zobáky. Že by to tam pekli z ODS?!!!!!! Asi jo :-P

0/0
3.11.2011 18:54

pucyk

Kraj taky nic vědět nemůže.

Má hodně práce slikvidací nemocnic a škol.!!RvRvRv

0/0
3.11.2011 17:46

znám 003 dívku, nemá dukáty

Auta ne a vlaky ano?

Železnice je relikt století páry a bez zásadních technických změn nemá v současné společnosti co dělat.

Administrativními opatřeními se brutálně omezují povolené rychlosti silničních vozidel a za jejich překročení se udělují drakonické tresty (ačkoli rychlost sama o sobě není nejvážnější příčinou nehod). Za argumenty typu "chodec by neměl vstupovat těsně před vozidlo, protože by si měl uvědomit brzdnou dráhu, jinak je to jeho volba a jeho smrt" jsou lidé pranýřováni a označováni za potenciální vrahy.

Naproti tomu připouštíme provoz kolejových vozidel, která z principu nemohou použít manévry jako vyhnutí, brždění o svodidla nebo vyjetí do pole. Jejich rychlost se zvyšuje a státní provozovatel dráhy (SŽDC) a státní i soukromí dopravci se tím ještě chlubí (koridory 160 km/h, Pendolíno s naklápěcí skříní apod.) Argument "vlak nezabrzdí na fleku a kdo se mu neuhne, zemře" proto také nemůže být pokládán za polečensky přijatelný. Takto nebezpečný způsob dopravy nemá v 21. století místo!

0/0
3.11.2011 17:39

mamsrb

Pokud nebudou moravskoslezští odborníci

házet po vlacích mosty není třeba aby vlaky jezdili po poli.;-D

+1/0
3.11.2011 17:44

hariprasad8

Re: Auta ne a vlaky ano?

Jste úplně mimo. Z hlediska ekonomie provozu, nákladů na výstavbu a rychlosti dopravy je silniční doprava přežitek století benzínu. :-) http://vtm.zive.cz/japonska-zeleznice-a-jeji-budoucnost

+2/0
3.11.2011 18:19

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

I kdybych tedy připustil, že železnice výhodná z hlediska ekonomie provozu, nákladů na výstavbu a rychlosti opravdu je, co z toho plyne? Z hlediska zastavení

(nebo provedení nouzového manévru) je kolejové vozidlo ve srovnání se silničním zcela neovladatelné. Přesto ho budeme podporovat, jenom proto, že je to levné a rychlé?

0/0
3.11.2011 19:06

chacharostravsky

Re: Auta ne a vlaky ano?

už jste někdy slyšel něco o mimoúrovňovém přejezdu???!!!!!!

0/0
3.11.2011 19:44

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

Zdaleka nejde jen o přejezdy. Jde třeba právě o Studénu - strojvedoucí měl, pokud vím, na brždění cca 7 sekund (kdyžtak upřesněte, ale byly to řádově sekundy). Silniční vozidlo by zastavilo bez sebemenšího problému. Kolejové vozidlo klouže, strojvedoucí může tak nanejvýš utéct do strojovny a všichni se mohou dívat na neodvratné neštěstí. A takováto "technická vymoženost" jezdí v 21. století, a ještě jásáme, jak budujeme rychlostní koridory.

0/0
3.11.2011 21:02

hariprasad8

Re: Auta ne a vlaky ano?

Neviděl bych to tak jednostranně, pokud byste také nebyl černobílej. Každá věc má svoje specifika. Vlak se pravda hůř brzdí a zrychlení na 100 km/h asi také nebude za 3sec, ale ani auto nezastavíte na místě a provádět nějaké úhybné manévry může skončit dost tragicky.

0/0
3.11.2011 20:26

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

Jistě, ani auto nezastavím na místě, jenom ta brzdná dráha proti vlaku bude asi tak desetinová, že? Na suché vozovce to ani desetina nebude.

0/0
3.11.2011 21:07

Rubik1

Re: Auta ne a vlaky ano?

Asi jste si nevšimnul, že mnoho smrtelných nehod se v autě událo bez jakékoliv brzdné dráhy. Auta totiž řídí často lidé, kteří k tomu nemají dostatečnou průpravu a také je přepadává mikrospánek nebo jsou oslněni z protisměru. Je prostě spousty důvodů, proč je automobilová doprava nebezpečnější a statistiky hovoří jednoznačně.

0/0
4.11.2011 7:01

Tryskomys Muf

Re: Auta ne a vlaky ano?

Podobným způsobem bys mohl taktéž obhajovat Hitlera nebo Stalina. 8-oRv

0/0
3.11.2011 20:50

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

Co? Jak to souvisí s vlakovými brzdami?

0/0
3.11.2011 21:02

Antonín, topič

Re: Auta ne a vlaky ano?

Jistě, a proto vlaky Brno-Pha bouraj denně, zatímco na D1 jakživ nehoda nebyla.

0/0
3.11.2011 20:55

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

Kdyby spadl most na dálnici před kamion a řidič měl na brždění času jako ve Studénce (myslím, že cca 7 s), těžko by nedobrzdil.

0/0
3.11.2011 21:10

bar.bu.do

Re: Auta ne a vlaky ano?

... kolik mostů ročně spadne?

0/0
3.11.2011 21:12

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

To nevím, znám jenom počty obětí z této příčiny.

Železnice, od roku 2008: 8.

Silniční doprava, od roku 2008: 0.

0/0
3.11.2011 21:19

LaDinek007

Re: Auta ne a vlaky ano?

když už ses takovej demagog. nebezpečné předjíždění

železnice: 0

silnice: odhadem tak 500

0/0
3.11.2011 21:39

bar.bu.do

Re: Auta ne a vlaky ano?

... a kolik mostů spadlo na silnici?

... a pokud jde o brždění před překážkou, nezakážeme taky leteckou dopravu? Brzdí to kilometr a může to sednout jen na letišti ...

+2/0
4.11.2011 6:10

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Auta ne a vlaky ano?

Technická úrovň letecké dopravy je oproti železniční dopravě nesrovnatelně vyšší. Vlak zastaví z 85 km/h na 947 m (http://www.acri.cz/news/146/41/Vyzkumny-ustav-zeleznicni-a-s-provadel-unikatni-test-cLOVeK-versus-VLAK). To je cca stejná vzdálenost, která stačí i dopravnímu letadlu (přistávací rychlost cca 250 km/h) - jak sám píšeš, "brzdí to kilometr".

0/0
4.11.2011 10:36

čuk2gek

no a je to

viníci zproštěni, nezúčastnění vyznamenáni a nevinní popotahování. A za všechno může jedna bába na kramflíčkách v maringotce u kávičky

0/0
3.11.2011 17:38

Antek

Stavební firmy

Zakázku vyhraje firma X,ta předá zakázku firmě Y,ta zase firmě Z.V realitě tam nakonec dělají Ukrajinci....

+3/0
3.11.2011 17:11

villík

Ach, jo!

"S mostem ve Studénce manipulovala firma, o které kraj vůbec nevěděl.....  "

Hmmm....

A co ta reklama na tý fotce?

Von tam nikdo z kraje nechodil?

+3/0
3.11.2011 16:30

sluni-sluni

Re: Ach, jo!

no však víte co na to všechno u soudu říkala ta pracovnice:

nevím, nevím, nevím...

kolikpak stálo aby nevěděla?

0/0
3.11.2011 17:18

mamsrb

Je to jen problém zhotovitelské firmy.

Ona dostala zakazku a je odpovědná za to koho na stavbu pošle.

0/0
3.11.2011 17:46

Martin Soušek

antidatovaný dokument?

Milý pane novináři nebo novinářko. "Antidatovaný" neznamená nic. Tedy možná to jen něco vypovídá o odborné úrovni pisatele.

.

Správně je "antedatovaný". Proč to tak je, to si prosím zjistěte za domácí úkol.

+3/0
3.11.2011 16:24

Yesname

Re: antidatovaný dokument?

Sice máš pravdu, ale já jsem tomu rozuměl. Běs, co? Dokonce bych řekl, že antidatování je běžně používaný, i když chybný výraz.

+5/0
3.11.2011 16:33

bar.bu.do

Re: antidatovaný dokument?

... zní to pražácky, to neprojde ...

0/0
3.11.2011 18:05





Najdete na iDNES.cz