Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané zlikvidovali svou nejsilnější jadernou zbraň

Americká armáda v úterý dokončila likvidaci poslední jaderné bomby typu B53. Ta byla nejsilnější nukleární zbraní Spojených států v době studené války. B53 měla sílu devíti megatun TNT a byla zhruba šestsetkrát silnější než bomba, kterou USA svrhly v roce 1945 na Hirošimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mortisqqo

iDnes opet zari :)

"Americká armáda v úterý dokončila likvidaci poslední jaderné

bomby typu B53. Ta byla nejsilnější nukleární zbraní Spojených států v

době studené války" (viz clanek). Proc si konecne nekdo na iDnesu neoveri, co vlastne prebiraji?? Nejsilnejsi jaderna bomba USA behem studene valky byla B41 (Mk41) o sile 25Mt. B53 mela 'jenom' 9Mt.

+1/0
26.10.2011 12:57

Korektní Želva

...

To mi připomělo tohle video - http://www.youtube.com/watch?v=3zXYkQbzin0

Bombička z článku by asi udělala trochu větší BUM ne? :)

0/0
26.10.2011 9:27

vlabra

Re: ...

Jo jo, ta udělá trochu větší bum, ale nemá to na http://www.youtube.com/watch?v=LxD44HO8dNQ&feature=fvwrel

0/0
26.10.2011 10:10

evzens

Ale stejně....

na světě podobných či slabších jaderných zbraní zbývá tolik, že dokáží téměř vyhubit vše živé na planetě asi tak 8x za sebou...:-/

0/0
26.10.2011 8:59

Mlekar

Re: Ale stejně....

Tak to kazdopadne.... ale jak jsem jiz psal, jaderne zbrane jsou tu od toho aby se nikdy nepouzili, jejich geopoliticky kapital je obrovsky, ale jen do te chvile, nez je odpalite. Pak se ze strategicke tezke vahy stava strategicka zatez. Nemuzeme odzbrojit, lidstvo nikdy neodzbroji, v povaze lidi je spolu souperit a bojovat. Ztrata jaderneho odstraseni by vedla jen ke zvyseni skutecnych ztrat na zivotech v realnych konvencnich konfliktech. A jak jednou napsal Ray Bradbury, i kdyby ze dne na den zmizely vsechny zbrane aby zadna strana nemela prevahu, do tydne mate na hranicich armady s ulamanymi nohami od stolu a zidli v rukou... tak to proste je. Mir je chimera ke ktere touzebne vzhlizime, ale ktera by nas ve finale zahubila.

+3/0
26.10.2011 9:03

evzens

Re: Ale stejně....

Bohužel to tak je. Naprosto souhlasím.

0/0
26.10.2011 9:05

MiroTR

Re: Ale stejně....

Hm, obávám se, že máte pravdu.  Koneckonců - většina velkých objevů byla původně pro válečné účely a největší rozvoj byl zpravidla po nějaké válce.

0/0
26.10.2011 9:11

Mlekar

Re: Ale stejně....

Je to jak pisete. Nebyt druhe svetove valky, nemeli bychom sotva par let po valce civilni jaderne elektrarny, jak by se rozvijela civilni letecka doprava a proudova letadla tezko rict, dost mozna bychom nemeli ani tak rychle mikrovlnnou troubu, ta byla vyvinuta pro potreby jadernych ponorek, ktere poprve zajistili namornikum komfort....

0/0
26.10.2011 9:17

MiroTR

Re: Ale stejně....

No, mikrovlnka byla už před válkou (dokonce v ČSR) a třeba penicilín také.  Ale právě ten požadavek za války vývoj podstatně urychlil.  Řadu věcí bychom měli třeba až za pár desítek let, některé možná vůbec.  Například počítače, které vlastně nikdo v té době nepotřeboval, jen vojáci. 

Ono je to vidět dnes, kdy studená válka je už léta minulostí a technický pokrok je jen ve vylepšování dávno vynalezeného. Nových objevů, co by se během několika let začaly masově používat je minimum.  Válku by si asi nikdo nepřál, ale možná to trochu urychlí ta dnešní recese.

0/0
26.10.2011 10:02

Natramn

Re: Ale stejně....

naprosto pravdivé R^

0/0
26.10.2011 10:04

Lenoch netáhlo.

Krásný buclík.

Kdyby ji prodali za cenu šrotu, zabudoval bych jí do skalky. To by sousedé čuměli.

0/0
26.10.2011 8:42

Mlekar

Re: Krásný buclík.

Jen do doby nez by prisel nejaky zvidavy obyvatel Vaultu 101 a udelal ti ze zahradky, domku a par okolnich vesnic druhy Megaton :-))

+1/0
26.10.2011 8:43

Tajemný muž

Re: Krásný buclík.

On by stačil i zvídavec ze 13. ;-D;-)

Zrovna nedávno (před 14 dny) jsem se rozhodl si nostalgicky zavzpomínat... R^ Jojo, atmosféra vystižená dokonale. Jinak zrovna se chystám do NCR, jen ještě vyřeším nějaké "záležitosti" v New Reno... ;-)

0/0
26.10.2011 11:59

Lenoch netáhlo.

A čím nyní budou šířit svobodu a demokracii.

0/0
26.10.2011 8:36

Mlekar

Re: A čím nyní budou šířit svobodu a demokracii.

Svoboda a demokracie se siri konvencnimi zbranemi... Jaderne jsou pouze soucasti teorie her a strategicke rovnovahy.

0/0
26.10.2011 8:38

Bouše

"Vzhledem ke stáří bomb museli inženýři přijít na způsob,

jak bomby rozebrat, protože zbraně byly vyvinuty za pomoci starších technologií a většina odborníků, kteří se podíleli na jejich vzniku, už zemřela nebo odešla do důchodu, popsala agentura AP."

 

To máme skutečně uvěřit tomu, že dokumentace k nejsilnější jaderné zbrani se dochovala pouze v ústním podání?" ;-D

0/0
26.10.2011 8:17

azzzy

Re:

Plány byli před špiony SSSR zakopány v poušti... :-)

+1/0
26.10.2011 8:20

Bouše

Re:

Leda tak. :-)

0/0
26.10.2011 8:30

Tajemný muž

Re:

;-D;-D;-D;-)R^

0/0
26.10.2011 12:01

tojsouveci

Jednou

Jednou to bude vypadat jak plechovka piva a dokáže to zničit celou planetu.

Stejně je zajímavé, že planeta (kdysi jen žhavá koule), dokázala postupně zrodit živočichy, kteří dokáží z pozemských zdrojů sestavit něco, co může planetu zničit a třeba to provést i jiným planetám. A jestliže ne dnes, tak za pár let, desetiletí, století jistě. Co se z toho původního "kamení" dokázalo vyklubat. :-)

+2/0
26.10.2011 8:15

Bouše

Re: Jednou

Ono taky není úplně vyloučeno, že někomu nesloužíme jako pokusná laboratoř. :-)

0/0
26.10.2011 8:19

tojsouveci

Re: Jednou

To je možné, ale i ten někdo musel nějak vzniknout a postupně se vyvinout.

0/0
26.10.2011 8:41

Roger Wilco 2

Re: Jednou

Zajímavá úvaha R^

0/0
26.10.2011 17:40

Neexist

x

To že budou likvidovat bomby s prošlou záruční lhůtou a životností, není žádné odzbrojování ale kdyby tak likvidovali nové bomby, které jsou daleko účinnéjší a silnější než tyto stařešiny. USA dále provádějí jaderné pokusy a dále vyvíjejí a vyrábějí horší a ničivější jaderné bomby než kdy dříve. Stejně tak Rusko. Obě země jsou v tomhle směru dost nebezpečné. Nehledě na to, že obě země jsou nájezdníci na cizí území s nerostným bohatstvím.

0/0
26.10.2011 8:00

Mlekar

Re: x

Nove typy hlavic se samozrejme vyvijeji, ale nikoliv "horsi a nicivejsi". Vyvoj je v dnesni dobe zameren na vyvoj mensich hlavic, ktere jsou sto schopny zasahnout cil s maximalne metrovou odchylkou. Tim padem neni potreba tak vysoka "tonaz". Dale je vyzkum zameren na omezovani kolateralnich skod, na snizeni tvorby radioaktivniho spadu a na zvyseni penetrace jadernych hlavic. V idealnim pripade naloz vybuchne bud v optimalni vysce nad povrchem a vubec nedojde k nasati trosek ze zeme a tim se velmi snizi druhotne zamoreni, nebo dojde k hloubkove penetraci zodolneneho cile (napriklad podzemni bunkry v KLDR) a dojde k podzemnimu vybuchu v hloubce cca 15-25 metru. Doba velkych tezkych hlavic urcenych k niceni celych mest pomalu ale jiste konci.

0/0
26.10.2011 8:24

Englishman

Re: x

Ani USA ani Rusko samozřejmě účinější a silnější bomby než tato nevyvíjejí. Co se USA týče, tak pro gramotné je to patrné i z tohoto článku.

0/0
26.10.2011 8:40

krllo1

A co ta sovětská loď poslední záchrany ?

0/0
26.10.2011 7:48

Englishman

Re: A co ta sovětská loď poslední záchrany ?

Zničení veškerého života na Zemi bych neoznačoval za "záchranu". K věci: byl to jen plán, nikdy to nerealizovali. Bohudík.

0/0
26.10.2011 8:43

evzens

Re: A co ta sovětská loď poslední záchrany ?

Jo, viděl jsem nějaký dokument, kde Chruščev plánoval největší jadernou bombu na světě - byla to celá loď délky asi 210m. Po jejím výbuchu by na planetě toho moc bezbylo. Nevím ale, jestli byla postavena...

0/0
26.10.2011 9:04

vlabra

Re: A co ta sovětská loď poslední záchrany ?

Plánoval. Když ale uviděl záběry z testu nejsilnější vodíkové bomby Tsar(která navíc měla jen poloviční sílu proti plánu) tak z toho 3 dny nespal a radši ten projekt zrušil.

0/0
26.10.2011 10:13

ambs-ace

No to je katastrofa

No a čím teď zničíme meteorit blížící se k zemi, uvolníme pnutí v zemské kůře nebo něco jiného. Někdy je potřeba opravdu velká palice na velký věci. Kosmický program pomalu míří do p..ele a teď tohle. Navíc tohle nebyla zbraň z profesora Divnolásky

0/0
26.10.2011 7:41

mak1_re

Re: No to je katastrofa

x

0/0
26.10.2011 8:12

mak1_re

Re: No to je katastrofa

zrovna to jsem chtěl taky napsat - s čím teď Willis vyrazí k asteroidu ?

0/0
26.10.2011 8:12

jengish

Re: No to je katastrofa

Meteoritu se bát nemusíme, Mel Gibson ví, jak na to. Už o tom byl i nějaký film. Případně zasáhne Chuck Norris

0/0
26.10.2011 8:18

Glock Mark XIX

to není "jaderná zbraň"

To je "termonukleární zbraň" - vícestupňová vodíková puma.

0/0
26.10.2011 7:26

Gemars Moše Dajan

Re: to není

slovíčkaříte?

0/0
26.10.2011 7:52

evzens

Re: to není

Ale má pravdu....

0/0
26.10.2011 9:07

Mlekar

Re: to není

... nuklearni = jaderna... I termonuklearni zbran je zbrani jadernou. Obe reakce, tedy stepna a fuzni jsou reakce jaderne. A ostatne ve vicestupnove (dvou, pripadne tristupnove) se jako rozbuska pro fuzni reakci vyuziva reakce stepna.

+2/0
26.10.2011 7:57

Glock Mark XIX

Re: to není

Přesto si myslím, že termonukleární zbraň je přesnější označení - z takového označení je zřejmé, že jde o vícestupňovou pumu, jednostupňová by při daných rozměrech neměla deklarovanou sílu.

0/0
26.10.2011 9:14

Mlekar

Re: to není

Souhlasim, jaderna bomba muze byt obecne uzivany neodborny termin pro obycejnou zbran stepnou.

0/0
26.10.2011 9:21

NumLock

Re: to není

No ono to poměrně důležité je!! Tato vodíková bomba měla 9Mt ekvivalentu TNT. Tedy 9 000 Kt. Jaderná bomba svržená na Hirošimu měla 15Kt. Tato bomba byla ted 600 krát silnější, pane redakrore...

0/0
26.10.2011 10:47

thaxik

B41

Mám pocit, že nejsilnější jadernou pumou ve výzbroji Spojených států byla B41 se 25 Mt.

0/0
26.10.2011 7:13

cimbal

Re: B41

Co by jste chtěl po správných investikativních novinářích. B-53 (Mk.53) v článku - velikost jako malá dodávka, hmotnost 5 tun. V reálu - délka 3,8 m, průměr - 1,27 m, hmotnost - 4,01 t.

A s Mk.41 máte pocit správný, vyřadili ji tuším v roce 1976.

+1/0
26.10.2011 7:30

thaxik

Re: B41

Je zajímavé, že na dalších serverech (iHned, lidovky...) uvádějí stejné zavádějící informace. Měl jsem být novinářem. :-)

0/0
26.10.2011 7:34

Pinocheat

Re: B41

Nejběžnější novinářská praxe - Ctrl+C, Ctrl+V...

0/0
26.10.2011 8:02

mak1_re

Re: B41

to je přece tvůrčí činnost;-D

0/0
26.10.2011 8:13

Mlekar

Re: B41

Presne tak... take jsem si vsiml ze kdyz nekde napisou ze tank utoci a na fotce je evidentne bud bojove vozidlo pechoty nebo samohybne delo, vsechny noviny to rady prevezmou:) Obavam se ze jednou dojde k situaci ze na fotce na iDnesu bude Stg 44/45 a novinari napisi ze je to AK-47, protoze nerozeznaji rozdil mezi nemeckou kurzpatrone a sovetskou puskovou munici...

0/0
26.10.2011 8:29

cimbal

Re: B41

Základní rozpoznávací školení pro novináře - kap.2 - Fotografie. Je to zelené - je to vojenské. Má to pásy a leze z toho nějaká tyčka - je to tank. Má to kola a leze z toho nějaká tyčka - je to OT.  Chlap z ručníkem na hlavě a kalašnikovem v ruce - bojovník za svobodu.  Jeden bojovník za svobodu střílí donikam, dalších 20 kouří a pije kafe (mimo záběr) - tvrdé boje o ...... (doplňte podle potřeby). atd.

+3/0
26.10.2011 8:52

Mlekar

Re: B41

lol.... you just made my day :-))

0/0
26.10.2011 9:07

cimbal

Re: B41

Cha, smázli mě příspěvek o opisovacích pešcích. Že bych měl pravdu.

0/0
26.10.2011 9:46





Najdete na iDNES.cz