Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínskou železnici stavěl kuchař, pilíře mostu držel jen písek a kamení

Čínské dráhy, kterými po nehodě rychlovlaků zmítají skandály, mají další problém. Média odhalila, že stavbu dvou mostů a tunelu na severu Číny dostal na starosti kuchař, který neměl s dopravními stavbami žádné zkušenosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adidoska

u nás je toho zakázanýho

a taky se to běžně praktikuje:-P

0/0
25.10.2011 13:03

odboráři,ty,ty,ty!

Kamarádka od mé dcerky

Je v Číně,má červený diplom a od školní lavice byflovala čínštinu ,něco jako manddarinský směr nebo něco takového,už včera se něco takového zmínila,ale prý hlavně se Úřady zajímají o tu firmu,ne tu partu dělníků!Moc jsem tomu nevěnoval pozornost a ta mladá žena hlavně chtěla mluvit s mojí dcerou!Mně to říkala jenom proto,že se zajímám o dění všude a ona to víHlavně řešily jiné problémy ,holky!;-D:-P.

+5/0
25.10.2011 12:44

jsem tady zas

Re: Kamarádka od mé dcerky

Ale vždyť jo,zastánci komunismu a socialismu zase vidí,že jim někdo píchl do živého,tak slintají,ani si nevidí do huby!Ti,kteří mají skutečně jiné zájmy sem chodí málo a většinou krátce!Na "seznamu"novinkách to je úplně katastrofa!:-P;-D!!

+4/0
25.10.2011 12:52

falda

Když jste tu všichni tak fundovaní stavaři,

soudě podle vašich zasvěcených komentářů, může mi někdo vysvětlit, co je to "základní pilíř mostu", o kterém se v článku píše? Další dotaz: kuchař dostal za úkol postavit most, někde si v okolí narubal štěrk a písek, místo aby si postavil betonárku, a začal stavět? Tak to asi nebylo, že. Někdy bych doporučovat, aby lidi víc používali mozek a nevěřili každému tendenčnímu slintu, který někdo napíše.

0/0
25.10.2011 12:42

certik_bertik

Re: Když jste tu všichni tak fundovaní stavaři,

nemusíte mě poučovat co to je čínská technologická kázeň. To je většinou spíš technologické zvěrstvo

0/0
25.10.2011 13:22

falda

Re: Když jste tu všichni tak fundovaní stavaři,

Jistě, až tady budou dráhy fungovat aspoň jako u nich, pak teprve něco kritizujme! V Česku je "technologická kázeň" přímo ukázková (3 propadnutí tunelu Blanka, most ve Studénce, propadlé úseky silnic a dálnic, opomenutí instalace armování do betonového mostku kousek od Libic nad Cidlinou, dodatečné napínání některých míst na mostě na Novém spojení u pražského hlavního nádraží, podemletá funglnová trať někde u Červenky po prvním asi půlhodinovém dešti, úseky, které měly být na 160 km/h, sjízdné s bídou rychlostí 140 km/h, ...

0/0
25.10.2011 16:51

certik_bertik

Re: Když jste tu všichni tak fundovaní stavaři,

těch dobře vedených tratí v Číně moc není a 80% čínanů se takovým vlakem nikdy nesveze, protože na to nemají prachy. Ta nehoda ve Studénce je taky vina ČD že nesnížili rychlost, jinak prakticky není.  stavba, navíc velikého rozsahu co by se nemusela dodatečně upravovat

0/0
25.10.2011 18:46

falda

Re: Když jste tu všichni tak fundovaní stavaři,

Ony tam i ty "nedobře" vedené tratě umožňují rychlost nejméně 140 km/h, většinou daleko víc (aspoň když jsem tam byl naposled v roce 2003, přičemž pochybuji, že by se to nějak drasticky zhoršilo), o čemž se nám tady může jenom zdát. Pár úseků, opravených za miliardy, kde se tak dá jet i u nás (mimochodem jde o úseky, kde se tak v podstatě dalo jezdit už za první republiky), ty vlaky moc nezrychlí, jen prodraží. Jinak mám obavy, že na takové cestování nebudou mít za chvíli spíš Evropané. Již dnes v některých zemích pracují někteří vzdělaní lidé za plat, který je srovnatelný s platem čínského nekvalifikovaného dělníka. On se ten svět v poslední době opravdu dost mění a Evropa se to stále snaží ignorovat a pokud něco dělá, tak akorát kolem sebe kope.

+1/0
26.10.2011 9:40

Inkvizitor Johny

Trest smrti

Tak majitelé firmy to mají jisté. ;-)

0/0
25.10.2011 11:51

joedrfr

Komunisti jsou umělci!

U nás to moc nebylo lepší!Nejvyšší kvalifikace komunista,nezáleží,že traktorista,zámečník,švec,mašinfíra a také se to potom odráží na výsledcích!Když už,tak někde ve Sládkovičovu pasují na dochtora a dochtor navrhuje podobného dochtora na presidenta!;-D;-D;-DRv

+7/0
25.10.2011 11:48

JTR1

Ale byl to

dlouholetý a zasloužilý člen strany!!! Tak jaký problém??? ;-)

+4/0
25.10.2011 11:05

Konópek

To

budou panečku dálnice ;-D

0/0
25.10.2011 10:46

falda

Re: To

Až tady nějkdo postaví trať, na níž se dá jet souvisle v délce alespoň 50 km rychlostí 160 km/h (což je u nich v podstatě lokálka) a projede po ní v každém směru aspoň 15 vlaků za hodinu v každém směru, pak tu někdo může kritizovat tratě v Číně, dříve je to opravdu hodně ubohé a trapné!

+1/0
25.10.2011 11:47

vrchlaby

Re: To Tak tak

Kdyby jenom trať. V této zemi vonící dnes hlavně hnijícími banány a nikoli strdím se stačí podívat na dílo podobných "kuchařů" a "kuchtíků" (z nichž mnozí se honosí diplomy na idiocii nejen z jistého plzeńského vzdělávacího ústavu financovaného z daní i těch pisatelů, co se tu teď ve svých "komentářích" pasují na zaručené sinology) ve státních úřadech, včetně těch nejvyšších.

0/0
25.10.2011 12:13

falda

Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Novináři by se měli s těmi stavaři vyměnit, určitě by to vyprojektovali a postavili lépe. Tato protičínská propaganda už začíná být nejen trapná, ale i směšná a zábavná. Takovým volovinám snad už nemůže uvěřit ani průměrný čtenář iDnes. Kdo někdy viděl zblízka čínskou železnici nebo jakoukoli dopravní stavbu, pokud není totálně ovlivněný takovýmito bláboly, pak musí uznat, že v takové kvalitě, jako tam, se nestasví ani v Evropě (u nás ani zdaleka). Kdyby tam stavěli tratě nebo silnice po evropském vzoru, nezzbylo by z nich po prvním monzunu a a po první zimě takřka nic.

+1/0
25.10.2011 9:21

mirek103

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Jak se říká na každém šprochu pravdy trochu, že by tam všechno stavěli ve špičkové kvalitě může taky uvěřit jen blázen.

+2/0
25.10.2011 9:51

falda

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

To samozřejmě, stoprocentní není nikde nikdy nic, ale oni ti pisálci ani nevědí, o čem píší, hlavně když mohou pomluvit zemi s "nepřátelským" režimem. Pak z toho vznikají totální bludy. Mimochodem, nikdo nebyl v novinách schopen vysvětlit ani pád mostu před vlak ve Studénce, taky tam byly bláboly, které se měnily dvakrát denně, jak si to ti "odborníci" od novin postupně vymýšleli. Kdyby se měly takovéto zprávy psát ze všech koutů světa, byly by jich denně plné noviny. Jenže tady jde jen o to pomluvit (mimochodem dost uboze a trapně) Čínu, o nic jiného. Já spoustu jejich tratí znám a mohu vás ujistit, že většina evropských s nimi vůbec nesnese srovnání. Ale pak přijde nějaký pitomec, který v životě neviděl zblízka pořádnou stavbu, smotá deset věcí dohromady, polovinu si přimyslí, napíše o tom posměšný (a jistě dobře honorovaný) článek a půlka lidí tomu věří.

0/0
25.10.2011 11:40

Cocik

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Tenhle clanek je (narozdil od spousty jinejch) pomerne presnej. Vicemene stejne informujou o situaci jak cinsky statni media, tak soukromy zdroje na necenzurovanejch webech v Cine. Jinak kvalita cinskejch dopravnich staveb neni nic moc - nedavno jsme to resili s clovekem, co pracuje pro jednu zajistovnu a vypravel dost hruzostrasny veci. Spousta veci stoji jenom na efekt (a to pouzivam cinsky rychlovlaky nekolikrat do tejdne)

0/0
25.10.2011 12:18

falda

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Jejich rychlovlakem jsem sice nejel, ale jinak jsem tam najezdil několim desítek tisíc kilometrů a veškeré tratě byly v naprosto perfektním stavu. Řekl bych, že v Evropě jsou s nimi plně srovnatelné snad jedině švýcarské. Jinak bych mohl vyprávět zajímavé příběhy z některých našich dopravních staveb a myslím, že by spousta lidí začala chodit pěšky!

0/0
25.10.2011 12:30

Cocik

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Sorry, ale to, co pises, proste neni pravda, protoze tady kazdej den vidim neco uplne jinyho. Staci se podivat, jak ty "perfektni" trate vypadaj par let po zprovozneni, pripadne jak velky problemy jsou na trati Peking-Sanghaj (kde si mistni lidi delaj srandu, ze mas v cene jizdenky i prenocovani na poli v Shandongu). A ver mi, ze jsem toho za ty roky, co tu ziju, projel pomerne dost - od spickovejch rychlovlaku az po zapadly lokalky nekde v Guizhou. Treba ted v sobotu me ceka cesta vlakem mezi oblasti Ningxia a provincii Gansu...

Kvalita staveb v Cine je obecne tragicka - ja osobne mam stesti, ze bydlim na zdejsi pomery v pomerne fortelnym baraku, ale v CR by to snad ani neproslo kolaudaci.Ostatne neni divu, kdyz vetsinu stavebnich praci delaj "migrant workers", coz je vnitrocinska obdoba Ukrajincu, akorat naprosto nepolibena civilizaci.

0/0
25.10.2011 12:42

falda

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Jen jestli podomným metrem hodnotíte i jiné země! Pravda, nikdy jsem tam nežil, ale leccos jsem tam procestoval a to, co tvrdíte, jsem nikde nepozoroval. Problémy mají i v Německu, akorát že se to u nás nenazývá "nekvalitní prací",  "komunistickým šlendriánem", jako v případě Číny. Když už jsme ale u těch jejich tratí, jak tedy vypadají pár let po zprovoznění? Já jich, byť ne vysokorychlostních, projel i zblízka viděl spoustu a všude byly přinejmenším stejně kvalitní jako v západní Evropě, ne-li lepší.

0/0
25.10.2011 16:59

Cocik

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

A pokud mi neveris, tak tady mas dva dny starou televizni reportaz presne o tyhle udalosti z lokalnich zprav. Jestli je pravda byt jenom polovina toho, co tam rikaj, tak je to hodne velkej prusvih...

http://www.tudou.com/programs/view/ezU2lych1Yw/

0/0
25.10.2011 12:54

falda

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Co tam říkají, nevím, nejde mi tam zvuk a pokud mluví čínsky, tak by mi to asi stejně nebylo nic platné, nicméně na těch záběrech není vidět nic jiného, než rozestavěné mostní opěry. Pokud z toho někdo pozná technologickou nekázeň, tak je asi jasnovidec.

0/0
25.10.2011 17:24

Mad89

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

jezisi maria vy mi chcete rozpravat ze cina stava rovnako kvalitne dialnice jak v europe ? no to isto rozpravky starej materi. Uz x videi som videl jak vizeraju cinske dialnice niektore sa prepadnu jak po zemetraseni , par krat som cital ze im dokonca spadla CELA bytovka na stranu cely kus, atd atd.

0/0
25.10.2011 17:33

falda

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

Jistě se takové věci dějí, ale jistě i jinde než v Číně, že. Zajímavé, že pokud jde o ni, vnímáte pouze katastrofy. Pouze tady opakuji, že jsem tam toho za relativně dlouhé pobyty procestoval dost a žádný takový případ, o němž se zmiňujete, jsem nezaregistroval. O dálnicích moc nevím, ale železnice tam aspoň za mých návštev byly po technické stránce přinejmenším na úrovni Německa, spíše Švýcarska.

0/0
25.10.2011 17:44

Mad89

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

v poridaku ale o kvalite berte skutocnost z coho je ta dialnica vyrobena aka kvalita povrchu kolko pruhov. Nemci (ale aj ini)maju najlepsie dialnice aspon co ja viem uplne ine ako tuna, ale na to su odbornici kvalita neni o tom ze pozriem a vidim okom ale o zlozke materialu atd .

0/0
25.10.2011 18:38

falda

Re: Média asi rozumí stavbě tratí nejlépe

A vy jste někdy dělal materiálový rozbor a zkoušky čínských dálnic? Nehledě k tomu, že důležitý je výsledek, materiál uživatele nemusí příliš zajímat. Kdyby tam ty stavby byly tak strašné, tak bych asi toho za těch cca 30000 km, které jsem tam absolvoval ve vlacích a v autobusech a samotřejmě i pěšky, o což tu teď nejde (podotýkám, že z velké části ve velmi odlehlých lokalitách, kam cizinec prakticky nepřijde), už asi musel všimnout. Stačí se podívat na jejich železniční spodek a svršek - u nás se dává štěrku v lepším případě poloviční množství než u nich a náspy se sypou z hlíny, která se ani moc nezhutňuje. Potom je ta trať za pět let prakticky ve stejném stravu jako před generálkou, jen o něco hezčí. Tam by takovou trať, postavenou podle našich zvyklostí, do měsíce spláchla voda (což se u nás koneckonců občas stane taky, a to tu nemáme monzuny).

0/0
26.10.2011 9:52

sittingsnake

snaď nie,...

Tak ja Čínu moc nemusím a necítim potrebu akokolvek ju obhajovať, ale v tomto prípade urobím výnimku.... Lebo tento článok je tak propagandastický a zavádzajúci , že začínam mať pocit, že na rozdiel od kuchára ,čo staval mosty tak redaktor , čo toto zosmolil, predtým asi pásol kravy.

+2/0
25.10.2011 8:38

modrý králík

Re: snaď nie,...

jak to tak čtu... Ty píšeš nějakým hodně zastaralým nářečím...

0/0
25.10.2011 8:48

sittingsnake

Re: snaď nie,...

Vieš ,doteraz som s tým zastaralým nárečím nemal žiadny problém. Čo i len priemerne vzdelaní ludia ho bez problémov pochopili...

+1/0
25.10.2011 9:14

Cocik

Re: snaď nie,...

Pokud bys opravdu v Cine byl a mluvil cinsky, tak bys vedel, ze je to jeden z nejvetsich medialnich prusvihu tohohle mesice. Dokonce i na statnich televizich byly reportaze hodne kriticky a rikalo se v nich v podstate to samy, co pise tenhle clanek.

+1/0
25.10.2011 12:23

trautenbergd

Re: snaď nie,...

no v Cine uz nejaky cas ziju a tak mohu potvrdit, ze dokazi postavit neuveritelne rychle prakticky cokoliv, ale kvalita je priserna, at uz se jedna silnice, budovy, prehrady.....to by jste museli videt a zkusit...takze tomu clanku verim, ac se prakticky jedna jen o preklad z nejake zahranic.tisku bez znalosti mistnich pomeru...

0/0
25.10.2011 11:16

falda

Re: snaď nie,...

Nevím, podle čeho posuzujete třeba kvalitu přehrad (možná jste fundovaný odborník, potom pardon), ale mé zkušenosti jsou zcela opačné.

+2/0
25.10.2011 11:43

Cocik

Re: snaď nie,...

Naprostej souhlas. Bohate stacilo sledovat kvalitu novejch dopravnich staveb pred Expem v Sanghaji, tech prusvihu tam bylo vic nez dost.

+1/0
25.10.2011 12:20

falda

Re: snaď nie,...

A odkud jste to sledoval? Z bulvárního tisku nebo z iDnes?

0/0
25.10.2011 12:33

Cocik

Re: snaď nie,...

Z kazdodenni cesty z bytu do prace tady v Sanghaji. Narozdil od tebe :-)

0/0
25.10.2011 12:44

falda

Re: snaď nie,...

No, že by se tam (teď nemám na mysli zrovna Šanghaj, tu neznám) za těch pár let, co jsem tam nebyl, tolik zhoršila kvalita staveb, ať už jakýchkoli, se mi prostě nezdá pravděpodobné, ale samozřejmě to nemohu vyloučit, byť o tom mám jisté pochybnosti. S Vaším (na rozdíl od Vás mám aspoň špetku vychování, která mi velí Vám coby cizí osobě vykat) úhlem pohledu na Čínu, kdy ji líčíte málem jako životu nebezpečnou, nicméně nechápu, co Vás vede k tomu, že tam žijete. Ale samozřejmě mi do toho nic není, to byla jen letmá úvaha.

0/0
25.10.2011 17:35

Pribinacek

Jaký vliv má pilíř z písku na to,

že jednou dva vlaky proti sobě na jedné koleji?

+2/0
25.10.2011 8:37

nezavislypolitologamater

Tak hloupý článek jsem už dlouho nečetl.

+2/0
25.10.2011 8:16

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak hloupý článek jsem už dlouho nečetl.

Skoro jako by to psal Polanecký

0/0
25.10.2011 8:25

koulehranatá

Re: Tak hloupý článek jsem už dlouho nečetl.

;-D

0/0
25.10.2011 8:50

joedrfr

Re: Tak hloupý článek jsem už dlouho nečetl.

Ani se ti nedivím,že ti to nejde pod nos,ale představ si,že my,kteří si pamatujeme na "zlaté,komunistické",časy ještě žijeme a víme!Už dávno si mi podezřelí,podivný "učiteli"!;-D!!

+3/0
25.10.2011 11:56

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak hloupý článek jsem už dlouho nečetl.

Já komunistické časy pamatuju taky. Víc než bych si přál.

0/0
25.10.2011 12:14

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak hloupý článek jsem už dlouho nečetl.

A propos, máte sledujete mě a jsem vám podezřelý? Jste nějaký bývalý estébák? Vypadá to tak.

0/0
25.10.2011 12:24

trasprd

České finance řídí chemik,

státní rozpočet drží jen škrty a sliby.

0/0
25.10.2011 8:13

larsen.l

:-(

a co most u Studénky? Špička naší technicky vyspělé Evropy? ;-(

+1/0
25.10.2011 8:08

protiodborář

Re: :-(

Ale ti co to stavěli,určitě odkojeni komunismem!;-D

0/0
25.10.2011 12:14

certik_bertik

Re: :-(

tam byl problém že ČD nesnížily v tom  úseku rychlost

0/0
25.10.2011 13:20

Edd

Číńané jsou daleko před Českou Republikou...

V Číně alespoň tu železnici postavili - i když s kuchařem. V ČR dostala zakázku na dálnici do Ostravy izraelská firma, která do té doby nepostavila ani chodník a neměla ani toho kuchaře, natož kamení a písek. A dostala ještě odškodnění.

A KDE JSOU TY PENÍZE?   ;-D ;-D ;-D

+1/0
25.10.2011 7:53

Santa1

Re: Číńané jsou daleko před Českou Republikou...

A pak tu zakázku rozkouskovali, vyšlo to dráž a ještě se nám dálnice vlní, do tunelu zatéká, mosty se naklání....a platit bude stát.

0/0
25.10.2011 11:03





Najdete na iDNES.cz