Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chodci musí po zmrzlém chodníku opatrně, jinak nedostanou odškodnění

Žádat o odškodnění za zranění na zmrzlém chodníku může jen ten, kdo šel dostatečně opatrně. Na základě případu muže, který kvůli úrazu žaloval majitele chodníku, o tom rozhodlo kolegium Nejvyššího soudu. Výjimku představují jen náhlé změny počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adelayde

to byl fofr

Na to že dotyčný uklouzl 20.3.2000, sebou soudy dost mrskly.

+1/0
20.10.2011 20:09

noorange

právní primitivizmus slaví úspěch

nikdy jsem netušil, že tento stát může nabrat takový směr

0/0
20.10.2011 19:37

bar.bu.do

Re: právní primitivizmus slaví úspěch

... ano, ultralevičáci zvaní pravice se předvádějí ...

... nařizují majiteli, aby svůj majetek nechával druhé bezplatně užívat a ještě je povinen dbát o to, aby se jim užíval příjemně a bezpečně ...

0/0
20.10.2011 20:48

Retarda

Chodník se v zimě neudržuje

Klasický nápis, převážně na chodnících v majetku města... Chrání tato značka vůbec něco, může si jí dát k chodníku i líný majitel?

0/0
20.10.2011 18:45

horduch

jak chodili

lidé v zimě ,když nebyla povinnost uklízet chodníky ?

0/0
20.10.2011 17:44

orinka3

Re: jak chodili

tehdy byly chodíky uklizené, protože byli lidé ještě slušní a věděli co je ohleduplnost.;-)

+2/0
20.10.2011 17:49

singlemalt

Vyhodou disponují opilci, pohybujíci se v inkriminovaný

okamžik na všech čtyřech

0/0
20.10.2011 17:35

karelka3

Re: Vyhodou disponují opilci, pohybujíci se v inkriminovaný

jo, ti to maj dobrý.R^;-)

0/0
20.10.2011 21:40

Li.Kr

Bude se přihlízet

k tomu jestli má chodec zimní obutí a na nich řetězy.

0/0
20.10.2011 17:30

nezavislypolitologamater

Jen co povinnost úklidu chodníků převzaly obce

dochází k zásadním obratům  ....

0/0
20.10.2011 17:28

slastep

Jak si soud představuje opatrnost

třeba u stařenky se dvěmi holemi ...? prostě majitelé chodníků se o ně mají starat a ne spoléhat na pojištění ....pojišťovny by neměli krýt riziko, které je úmyslně (neudržováním) vyvoláno.

0/0
20.10.2011 17:05

Anton Thun

Re: Jak si soud představuje opatrnost

U každého chodníku bude sedět jeden soudce NSS, případně policista a budou hlídat opatrnost chodců při chůzi. Zejména, zda při chůzi střídají nohy a dávají před sebe nejprve jednu a pak zase druhou ;-D

+1/0
20.10.2011 17:16

slastep

Jsou to bláboly

než poslanci zrušili robotu (povinnost majitele blízké nemovitosti uklízet obecní chodník, tak chodili četníci a pokutovali majitele těchto nemovitostí a najedou když se má o své postarat vlastník, t.j. obec tak je vše na chodcích

0/0
20.10.2011 16:59

Ať žije Slezsko

Každý chodec má mít lopatu a chodník si přizpůsobit.

+1/0
20.10.2011 16:55

pjb1

Zdravím.

Co je prosím dostatečně opatrně? Napadá mě jedině plížení. Funguje to, člověk je ale jako prase....:-)

+2/0
20.10.2011 16:50

Ať žije Slezsko

Re: Zdravím.

R^;-D

0/0
20.10.2011 16:51

kotatkoxxl

Po namrzlém chodníku jdu logicky pomalu a opatrně.

Pokud mám zimní boty (nemyslím kozačky na 10cm jehle), tak jsem pro svou bezpečnou chůzi udělala maximum. Nebo si mám nosit pytlík soli a sypat ji před sebe a čekat, dokud led nepovolí??? Ono je něco jiného jízda v autě a něco jiného chůze. Na ledovku autem vyjíždět nemusím, ale použiji veřejnou dopravu, ale chodit např. do práce musím (alespoň se dostat na autob. nebo vlakovou zastávku).

Zajímalo by mě, co si představujete pod takovým pojmem chodit opatrně po zamrzlém chodníku ... 8-o

+2/0
20.10.2011 15:54

hafusak2

Re: Po namrzlém chodníku jdu logicky pomalu a opatrně.

To zrovna! Protože ať jdete jak chcete, vždy je to špatně a v případě úrazu nedostanete nic. Tak je to nastaveno. Kdyby někdo odpověděl JAK chodit, už by to nebylo tak jednoduché. Nebojte, oni to také nevědí, ale potřebují definici natolik neurčitou, aby na ní mohli stavět oni, ale ne Vy.Rv

+2/0
20.10.2011 16:31

136N

Re: Po namrzlém chodníku jdu logicky pomalu a opatrně.

Přesně tak .R^R^R^

0/0
20.10.2011 18:06

čulibrkbrk

Ještě zedva takové

Knotigy,a máme vystaráno.

0/0
20.10.2011 15:48

Gaston

hmmmm

Škoda, že zdravý rozum nelze uzákonit!

+4/0
20.10.2011 14:27

ptakPB

Re: hmmmm

ano, tento našim soudcům absolutně chybí

0/0
20.10.2011 14:27

Gaston

Re: hmmmm

řekl bych, že nejenom soudcům

0/0
20.10.2011 14:29

ptakPB

Re: hmmmm

o politicích radši nemluvím

0/0
20.10.2011 14:31

ptakPB

Opět šalamounské rozhodnutí "nezávislého" soudu

Je to výsměch, dřív, než přešla povinnost na majitele chodníku - tedy obce a města, buzeroval šedý mor - tedy městká či obecní policie majitele nemovitostí pořád, ve dne v noci, nic majiteli nepomohlo. A ejhle, sotva povinnost přešla na majitele komunikací, rázem tisíce vyjímek z plnění této povinnosti dříve absolutně neznámé, od toho, že to nestíhají, což mně je absolutně šuma fuk, až po to že nemohli předjímat, či že se vyvěsí, že se komunikace neudržuje. Tedy opětovně výsměch orgánů státní moci lidem.

+3/0
20.10.2011 14:26

opportunity

Re: Opět šalamounské rozhodnutí

Napsala bych to asi kratší, ale je to pravda. R^

0/0
20.10.2011 20:41

pawouczek

chodec je na pokraji vymření

tak to je dobrá zpráva především pro majitele domů. Obce to vyřešili dávno cedulkama dle paragrafu.Takže lékaři mají před sebou další cíl. Vštěpit do DNA abychom byli buď opatrnější, nebo se rodili už s řetězy. A velké uspory to přinese i městům. Techniku prodat a lidi propustit. R^

0/0
20.10.2011 14:25

ptakPB

Re: chodec je na pokraji vymření

řetězy nepomůžou, pouze nastřílené hřeby

0/0
20.10.2011 14:27

pawouczek

Re: chodec je na pokraji vymření

PS:  ..zároveň radím všem kteří už odškodné zaplatili, se znovu obrátit na soud;-D

0/0
20.10.2011 14:32

orinka3

jak velká ta opatrnost musí být?

Jak dokážu, že jsem sebou praštila, přestože jsem šla co nejopatrněji, když u toho nikdo nebyl? Jak mi kdo dokáže, že jsem šla naschvál neopatrně, abych se polámala, anóbrž chci odškodnění?? A vůbec - jaká další pitomost ohledně chůze na neošetřeném chodníku tu bude zítra?;-D

0/0
20.10.2011 14:21

noorange

být opatrný nestačí, musíme být opatrnější

je to problém pro ústav jazyka českého nebo pro právníky? Snad bude lepší nechat se přejet na silnici

0/0
20.10.2011 13:53

Antidukat

Chodec je povinen

- přizpůsobit rychlost chůze stavu a povaze chodníku. Za nedodržení jsou udíleny 3 trestné body a pokuta ve správním řízení až 5 000 Kč.:-P

+2/0
20.10.2011 13:49

nexus99

Re: Chodec je povinen

A musí být schopen zastavit ve vzdálenosti, na kterou má rozhled..;-D

+2/0
20.10.2011 14:17

fleeczech

Re: Chodec je povinen

A za ohrožení či omezení jiného spoluovčana nedáním přednosti v chůzi navrhuji okamžité zabavení chodečáku (lze tedy pak už jen běhat, jezdit a plazit se)

0/0
20.10.2011 16:40

Lojza Žalud

Typicky "české"....

něco jako "množství menší než malé" nebo "nepřizpůsobení rychlosti povaze s stavu vozovky"....

Prostě pro natvrdlé: "Radši na ty chodníky v zimě vůbec nelezte!!!"

;-D;-D;-D

0/0
20.10.2011 13:43

ptakPB

Re: Typicky

a pořidte si vrtulníky

0/0
20.10.2011 14:28

jamming

TOHLE HROZNE SMRDI

to je zajimavy, ze to soud napadlo az ted. do doby, dokud za to byl zodpovedny majitel prilehle nemovitosti tak musel calovat. chudaci chodci. ted za to nese odpovednost obec/mesto a NAJEDNOU , chodce predpokladej. NESMRDI VAM TO?

+4/0
20.10.2011 13:38

dispozice

Re: TOHLE HROZNE SMRDI

Nesmrdi. Je to logicky krok. Stejne tak, jako dat zodpovednost za udrzbu majiteli nikoli prevadet zodpovednost na nekoho jineho. V jinych zemich, a abych neuvadel nejake teplejsi/jiznejsi staty tak napr. Svycarsko, to funguje obdobne. Kazdy soudny clovek v zimnim obdobi predpoklada, ze muze byt kluzko, muze napadnout snih a atd. a mi prijde jako amoralni vycuranost chtit po nekom nahradu za to, ze jsem na zakladni skole v hodinach fyziky nedaval pozor a nevim, co se stane s vodou, klesne li teplota pod 0°C.

+1/0
20.10.2011 13:54

jamming

Re: TOHLE HROZNE SMRDI

tys to nejak nepochopil. nikdo nebroji kvuli tomu, ze lidi maji byt zodpovedni, ale ze NAJEDNOU tomu tak je. do ted, soudy v klidu nechali calovat majitele domu. pokud by se neudelala ta zmena z domu na obec, tak by si chodci dal padali a majitele nemovitosti platili. prestoze NESCETNEKRAT se obracely na zakonodarce aby tuhle hloupost zrusili. a nic. tohle neni jen tak z cista jasna, ze NS procitnul. to uz mohl pred x lety

+1/0
20.10.2011 13:58

Cocotus_________Interruptus

Re: TOHLE HROZNE SMRDI

Vždyť na tom usilovně již od roku 2005 pracovali (viz můj komentář níže)!!! ;-D

0/0
20.10.2011 14:01

dispozice

Re: TOHLE HROZNE SMRDI

S tim se neda nez souhlasit. V komplexnim meritku ale budme radi, ze je to tu alespon ted. Z meho pohledu je to krok kupredu. Krok k elementarni lidske zodpovednosti za sve chovani, byt ne zrovna vcas.

V celku si myslim, ze u techto lidi, ktere clanek popisuje, je prednejsi pohled do cizi penezenky a prospecharstvi, nez vlastni iniciativa. Tim nemyslim, ze by meli vzit lopatu a hrabat, ale to, ze by meli nad svym chovanim uvazovat a na veci se zimou spojene se pripravit. Tady prece neslo o nahlou ledovou situaci uprostred rovnikove Afriky, kterou nikdo nemohl predpokladat. Zima tu je holt rok co rok.

0/0
20.10.2011 14:08

ptakPB

Re: TOHLE HROZNE SMRDI

a co takhle druhá strana, ta se nemá připavovat na ŘÁDNOU údržbu chodníků od úklidu po posyp, ale občane ty se třes před státní ZVŮLÍ.

0/0
20.10.2011 14:31

3josseff

..nádhera...

..toto,,moudré,, roznodnutí,kolegia Nejvyššího soudu,přesně zapadá celkového stavu našeho soudnictví.Rozhodnutí  ,,na objednávku,,!!!!Proč toto rozhodnutí neudělal Nej.soud v době,kdy za stav chodníků odpovídali majitelé přilehlých nemovitostí a ne městské a státní úřady.Prostě korupce jak vyšitá, nebo jsou to jen ,,šibalové,,??Nyní čekám od Nej. soudu podobně šibalské rozhodnutí v otázce ,,padání sněhu ze střechy,,!!Doufám, že je jejich ,,moudrost,,a ,,cit pro spravedlnost,, neopustí a podobný ,,výstavní kousek,, z nich urychleně vypadne!!.....jen nevím....když se dívám na sochu,,Paní spravedlnosti,,....oči zavázané...v jedné ruce váhy.....ve druhé knihu....a na první straně napsáno ............. ........,,ZADARMO ANI KUŘE NEHRABE,,!!!!!!!

0/0
20.10.2011 13:21

MiroTR

Re: ..nádhera...

Možná se to jejich "moudré" rozhodnutí změní, až si některý z těch soudců na náledí zlomí nohu. :-/

0/0
20.10.2011 13:35

flyflýsek

Re: ..nádhera...

Oni nechoděj po chodnících,ale vozí si své tlusté zadky v autech....;-€

0/0
20.10.2011 13:50

MiroTR

Re: ..nádhera...

Pochybuji, že auta zajedou až do soudní síně.  ;-)

0/0
20.10.2011 14:11

traxina

No co co,

red bull to jistí...

0/0
20.10.2011 13:04

Cocotus_________Interruptus

Jinak dotyčného netřeba litovat, zaplatíme to z daní

Úraz se stal 20.3.2000, žaloba podána 2002, již 23. listopadu 2004 Okresní soud v Ostravě rozhodl, Krajský soud v Ostravě rozsudkem ze dne 24. října 2005 rozhodnutí změnil, v zákonné lhůtě podáno dovolání k NS - no a tam to již běželo jako po drátkách, když již (!!!) 25. srpna 2010 NS milostivě rozhodl (doručení pak trvalo zřejmě více než další rok.)

Původní žalovaná částka 54,000 Kč - tu sice dotyčný MUDr. nevysoudil, leč za nějakých 7 let průtahů to máme nějakých 90000 Kč, k tomu dejme tomu 20% vzhledem k tomu, že se jednalo o zcela banální věc - no, a jsme na nějakých 110 tis. Kč - hradí samozřejmě Jechová a spol. (čti, daňový poplatník).

0/0
20.10.2011 12:59

bar.bu.do

A proč by měl chodník uklízet právě jeho majitel ?

0/0
20.10.2011 12:52

Cocotus_________Interruptus

Re: A proč by měl chodník uklízet právě jeho majitel ?

To snad je celkem normální, ne? Nebo ty chceš taky po jiných, aby ti opravovali auto nebo barák? ;-D

0/0
20.10.2011 13:01





Najdete na iDNES.cz