Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chudí šli do Sněmovny. Stát nám nedává šanci, vzkazují politikům

Lidé, kteří se pohybují na hranici chudoby nebo pod ní, přišli poslancům sdělit své zkušenosti. Ze Sněmovny však odcházeli zklamaní. Připadala jsem si jako pokusný králík, politici nás nemůžou pochopit, řekla 36letá Alžběta Fontiová. Na ulici se ocitla před šesti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host8

Jde o to, že chudoba je tu systémově a programově vytvářena

a to na základě předpokladu, čím větší chudoba, tím větší konkurenceschopnost a čím vyšší peníze ve prospěch bohatých, tím více jich přilákáme. Ani bohatí nejsou ochotni donekonečna korumpovat. Dále nejedná se o to, zda jsou lidé ochotni na sobě pracovat, ale o to, že ani práce nepomůže. Je tu chybný koncept, který platí pro chudé státy - montovny a krejčovské dílny světa, ale ne pro moderní společnost založenou na vědě, výzkumu a technologiích.  Proto severské státy jdou dopředu, jsou na čele konkurenceschopnosti. Oni vytváří většině  lidí prostor k růstu, tady se chudobou omezuje. A nejde o auta apod. Ale jde  o ztrátu zaměstnání a s tím bydlení, zadluženost, neschopnost zaplatit lékařskou péči. Prostě programově řízený propad lidí do neřešitelných situací vedoucích až k sociální vyloučenosti.  Navíc jsou problémy bagatelizovány viz. příspěvky níže a lživě se argumenuje, že si chudí vozí zadky v autech apod. To je pokrytectví nejhrubšího zrna, absolutní odtrženost od reality.

0/0
20.10.2011 9:25

ignacius01

vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

najdou se lidi, co se zaprou a neco delaji a ti maji vysledky (ne hned - ale po delsi dobe a stoji je to hodne obeti a usili) no a pak jsou lidi co vidi problem v tom, ze si mohou koupit nezdrave potraviny, ze si zadky musi vozit v autech, ze v tv je porad zajimavy program, ze nejsou schopni menit sve navyky atd. ti hledaji chybu v systemu, u druhych a ne sami v sobe. ona sebereflexe totiz stoji namahu a zmena neco stoji a neni to hned o sklizeni uspechu ...

+6/0
18.10.2011 12:14

Šestá z pěti

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Výborně napsáno! Stále je mezi lidmi zakořeněno to, že "stát se musí postarat" a málokoho napadne, že nejprve se musí sám změnit a sám pro změnu něco udělat. Schválně, kolik lidí, co si na něco stěžuje, kouká večer na TV místo toho, aby ji vypnuli a něco se učili? :-/

-

To samé s politikou, lidi jen brblají, ale aby se snažili pro změnu něco dělat, to nikoho nenapadne. Holt, tak si musí vybrat.

+2/0
18.10.2011 12:22

opportunity

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

A co bys tak paní nabídnul? Aby vystudovala na programátora?

0/0
18.10.2011 12:24

Šestá z pěti

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Znám kluka z rodiny, který nedodělal SŠ a šel dělat závozníka za pár korun. Po večerech se učil AJ, dodělal si večerně maturitu a ejhle, za pár let se ze závozníka vypracoval na zástupce šéfa mezinárodní dopravní firmy. KAŽDÝ má možnost se vypracovat, když mu nebrání zdravotní problémy. Stačí jen chtít! 8-o

+2/0
18.10.2011 12:36

odborářský papaláš na golfu

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

A co je na tom tak ukrutně složitého?

Dneska už zdaleka není nutné psát strojový kód v hexa v assembleru - obecným programátorem je prakticky každý, aniž si to ovšem běžně uvědomuje.

0/0
18.10.2011 12:49

Alcatraz

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

ale kusuj :) To ze si dnes rika programator kazdej kdo splaca makro v excelu z nej jeste programatora nedela. Je to role jako jina. Narocnejsi na udrzovani povedomi a na nauceni principu. Kdyz umite jezdit na trikolce, taky to z vas nedela sofera autobusu, trebaze se tak muzete citit.

0/0
18.10.2011 13:54

odborářský papaláš na golfu

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Neříkám, že z pologramotného jde vydupat expert na složité systémy a technologie, ale co si budeme povídat, dneska už každý programátor zná jenom kousek vlastního písečku a pokud si myslí že je tomu jinak, tak pravděpodobně nezná NIC jiného než svůj vlastní píseček.

Tak je spousta pozic, kde se sice neprogramuje, ale pracovní postupy jsou v podstatě stejné jako při programování, skutečně to není o kouzelném slůvku "main".

0/0
18.10.2011 14:54

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

To je omyl, že stát se musí postarat, Nemusí, ale musí vytvořit podmínky aby mohli lidé sami nebo společnost jako celek. Pokud vidím, že je nezaměstnanost tak dám peníze na rekvalifikace a nenakupuju zbytečná letadla pro armádu. Pokud vidím že se blíží krize začnu podporovat obce aby stavěli sociální bydlení. 

Pokud se budeme chovat stále jen tržně kdy přežije jen ten nejsilnější tak nejsme jinde než na úrovní zvěře. neni náhodou člověk trochu dál proto, že se naučil sociálnímu chování?

+1/0
18.10.2011 12:29

Šestá z pěti

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

V tomhle s vámi souhlasím! Stát vyhazuje za hlouposti, to je bez diskuze, ALE co s tím můžete jako jednotlivec udělat? Nadávat na stát a nebo se snažit svůj život sám změnit? Co bude pro váš život rychlejší? 8-o

+1/0
18.10.2011 12:40

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Jistě že je lepší nečekat, ale k tomu musíte mít podmínky.  S výdělkem 8 tisíc bruto si těžko zaplatíte vzdělávací kurz, A půjčku Vám taky nikdo nedá. Samostudium je věc pěkná ale pokud nemáte v ruce nějaký papír o vzdělání tak je to k ničemu. A tady v těchto případech ten Stát prostě pomoct musí.

0/0
18.10.2011 12:57

avatar30

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Papir o vzdelani je Vam k nicemu. Zamestnavatel pozaduje nebo by mel pozadovat znalosti, nikoli papir. U nas ve firme to takto chodi, uz jsem u par prijimacich pohovoru byl a nikdy nas nezajimalo dosazene vzdelani, ale jestli dotycny umi ci neumi to, co je pozadovano. Navic v pripade rekvalifikace je Vam toto uhrazeno (pro uchazece ci zajemce o zamestnani) UP

0/0
18.10.2011 13:17

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Pokud k Vám přijse paní která má základní vzdělání a vysokoškolák. Oba budou umět to samé. Koho ta Vaše firma vezme.

0/0
18.10.2011 13:26

avatar30

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Toho, kdo se bude umet na pohovoru lepe prodat; resp. prodat svoje znalosti, zkusenosti a dovednosti. Shodou okolnosti jsme tady jeste nedavno meli kluka, ktery mel jen zakladku, ale byl to genialni programator, no a ted uz delau Microsoftu za dost velkej balik, nemeli jsme sanci ho udrzet.

0/0
18.10.2011 13:32

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

To jse ale neopověděl. Já jsem psal, že oba umějí to samé. Tedy se i dobře prodat u pohovoru.

0/0
18.10.2011 13:36

avatar30

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Ach jo, pokud si myslite, ze jsou lide stejni, tak Vas musim vyvest z omylu, nejsou. Odpovidat na takovou stupidni otazku nebudu neb to nevim, zalezi na mnoha vecech. U nas na pohovoru navic nikdo nemusel predkladat titul, stacilo, ze jsme proklepli jeho znalosti a zjistili jsme, co v nem je (to i po moralni strance a tady uz si skutecne lide nejsou rovni).

0/0
18.10.2011 13:40

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Z Vaší neochoty odpovědět na jednoduchou otázku usuzuji, že by to vyhrál ten kdo má na vzdělání papír.

0/0
18.10.2011 13:54

avatar30

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Dalsi vestec a kristalovou kouli, ktery vi, jak by se clovek rozhodl. Jj, ne nadarmo se rika, ze kdyby byly ryby v prde.... nemusely by byt rybniky. Je jich tady v diskusi skutecne mnoho. Nevim, co nechapete na odpovedi, ze nevim. Proc myslite, ze se konaji pohovory? Prozradim Vam tajemstvi, je to proto, aby byla urcita moznost alespon castecne otestovat cloveka v nejruznejsich situacich (znalostnich, ale i moralnich.....). Ja sam jsem jednou absolvoval pohovor, ktery trval cca 6h. Takze jeste jednou, nevim, koho bych prijal. musel bych ty lidi videt, hovorit s nimi a az pak si udelat nazor.

0/0
18.10.2011 13:59

ignacius01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

soudite spatne, podle toho co kolega napsatl, tak soudim ze pokud by oba meli stejne vysledky z pohovoru (jako z prakticckych znalosti), pak vyberou toho ktery udelal lepsi dojem. treba lepe komunikoval

0/0
18.10.2011 14:01

ignacius01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

tady spis lidem chybi zakladni ekonomicka gramotnost. proste si umet spocitat, co vydam a co me co stoji. a ze brat si uver, kdyz nemam jak jej splatit je napr. hovadina. ze nemame narok vsichni na byt, ale ze proste kdyz mam malo penez, musim si najit jeste druhou praci, nebo se uskrovnit.ze nema smysl zarizovat si hypoteku, kdyz ji nemohu splatiti (nebo jen tak tak ...) ono vecne svalovani zodpovednosti na stat proste lidi samostatnosti a zodpovednosti nenauci.

+3/0
18.10.2011 12:41

odborářský papaláš na golfu

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

No to s těmi letadly a rekvalifikací je sice velice dojemné, ale pochybuju, že třeba 1000 rekvalifikovaných nezaměstnaných dokáže převážet náklady a vojáky tak jako jedno letadlo.

+1/0
18.10.2011 12:51

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Armáda ty letadla nepotřebuje. Ty si může půjčit od spojenců. Pokud nás tam tak moc potřebují tak nám ty věci mile rádi převezou.

0/0
18.10.2011 13:03

odborářský papaláš na golfu

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

A od koho si je půjčí ti spojenci? Od protivníka? Kecy o milerádovém převezení jsou ještě dojemnější než ty rekvalifikační - na to se dá odpovědět dost kousavě: "Až budeme ty spojence zase potřebovat, tak si milerádi převezeme sami."

0/0
18.10.2011 13:09

Petang01

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Tak podle Vás je outsourcing blbost?  To jste právě popřel fungování poloviny firem v zemi.

0/0
18.10.2011 13:24

odborářský papaláš na golfu

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

Outsourcing je přesunutí dodavatele služby z interních zdrojů na externí s cílem ušetřit. Vyžaduje to:

1. dodavatele s kapacitou té služby jakou potřebujete, nejlépe více, abyste mezi nimi mohl způsobit konkurenční boj.

2. aby dodavatelská cena byla levnější než cena interního poskytovatele.

3. obvykle se outsourcing nedělá ve strategických oblastech zájmu firmy.

Můžeš si tipnout, které všechny 3 body ze jmenovaných nejsou v případě velkých dopravních letadel pro AČR splněny.

0/0
18.10.2011 15:04

odborářský papaláš na golfu

Re: vite je to podobne jako kdyz ma nekdo problemy s obezitou

PS. Poskytnutí dopravních letadel našich západních spojenců má mít formu outsourcingu, za účelem ušetření?

To bude asi poprvé v naší novodobé historii, kdy budeme přesouvat aktivitu za účelem ušetření do USA nebo GB. :-)

0/0
18.10.2011 15:06

Host8

Pokud se společnost ubírá k chudobě,

tak selhala. A pokud není jiná vyhlídka než na ještě větší chudobu, tak je to špatně. Veškerý ekonomický růst spadne jen do kapes některých a je to vyvoláno uměle zákony. Přesouváním peněz od většiny k úzkým skupinám, omezováním základních funkcí státu vč. policie.  Korupce a klientelismus se stal součástí systému. Pak nikdy nebude na spravedlivé mzdy. Nejhorší je nárůst napětí a zneužívání neschopnosti systému vyrovnat se s problémy. To se programově převádí do nacionalismu a dále poukazováním a sociálně vyloučené, chudé jako zlo. Prostě odvracení pozornosti, nesnášenlivost. Boj proti pomyslnému nepříteli nikdy v nic dobré nevyústí. Ty debaty zda 8000 tis. nebo přestěhování neodpovídají realitě a odvádí jen pozornost od základních příčin. Málo se hovoří, proč se na celém světě bouří lidé. Zastírání reality může jen problémy vyhrotit a oddálit. Řešení problémů není v stále větší chudobě většiny obyvatelstva. To je pouze získávání prostředků pro prodlužování korupční agónie.

+1/0
18.10.2011 12:08

odborářský papaláš na golfu

Re: Pokud se společnost ubírá k chudobě,

Která společnost přibližně se ubírá k chudobě?

0/0
18.10.2011 12:52

FrantaKibyc

Co na to socani?

S názorem paní poslankyně za ODS sice úplně nesouhlasím, ale aspoň oceňuju nějakou snahu. Tohle by snad měla být v první řadě parketa socanů. Kde byli?

0/0
18.10.2011 11:33

Vjačeslav Kotěnočkin

Re: Co na to socani?

ve vířifce v hotelu kempinski;-)

+1/0
18.10.2011 12:24

Šestá z pěti

TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Diskuze dole svědčí o tom, že už to vlastně NENÍ problém počtu volných míst vs. počet nezaměstnaných, ALE že za práci se málo platí a že 8000 stačí tak Ukrajincům, co bydlí na ubytovně a neplatí daně.

-

Co byste ale kdo chtěli za nekvalifikovanou práci, kterou zvládne kdokoliv i bez znalosti jazyka? Chtěli byste více peněz? Tak pro to ale musí každý něco udělat a ne si jen stěžovat, že má hypotéku na krku a nemůže se proto ani přestěhovat za prací!

+1/0
18.10.2011 11:21

tvé horší já

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

jenom by stačilo to těm lidem neztěžovat.

0/0
18.10.2011 11:26

Petang01

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Ale tady jde hlavně o to jaká ta práce je. Šla byste jako vysokoškolačka dplňovat zboží do obchodu? Vedoucí Vám bude dělat nevyučená ženská která tam nasoupila o 14 dřív z pracáku.

Práce se určitě najde, ale jaká a jaké jsou tam pracovní podmínky.

0/0
18.10.2011 11:26

frederick.abberline

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

víte co? tak tu práci neberte...čekejte

+1/0
18.10.2011 11:27

Šestá z pěti

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Samozřejmě! Každý zodpovědný a samostatný člověk, co nečeká na pomoc státu, takovou práci vezme a současně dělá i všechno pro to, aby si našel něco lepšího, když se mu to nelíbí! Po škole jsem také asi 1/5 roku nemohla najít práci a vydělávala jsem si na část úvazku jako poskok - doručovatelka v jedné firmě, a bydlela v podnájmu s dalšími dvěma spolužačkami, než jsme si každá našly dobrou práci a bydlení. 8-o

0/0
18.10.2011 11:35

elfinn

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Hm, já třeba jo. Dělávala jsem to při studiu na brigádách a byl to docela dobrý přivýdělek za jednoduchou práci. Takže když by nebylo zbytí... Nejhorší na této pozici byly vždy vedoucí směn. Báby, které nic nedokázaly se vozily po kom mohly, protože měly "funkci".

0/0
18.10.2011 11:46

Alcatraz

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

bud mas na lepsi, nebo proste nemas. Zakladem by mela byt snaha se alespon UZIVIT. Jestli ti nekdo da chleba za prehazovani hnoje a ty mas dve ruce a nohy, k certu s tebou jestli chces davky.

0/0
18.10.2011 12:30

odborářský papaláš na golfu

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

No já kdybych nesehnal práci ve svém oboru, což je velice nepravděpodobné, tak bych mohl klidně jít dělat na stavbu řemeslníka za 20-25k, jak se běžně platí za pořádnou makačku a šichtu.

Ženské jsou samozřejmě na tom hůř, ale celkem nepochybuju, že se najde dosta velká poptávka a za 8000 slušně schopná osoba může třeba uklízet nebo vypomáhat ve 2-3 rodinách, určitě jsou takoví, kteří budou ochotní zaplatit i o dost víc.

0/0
18.10.2011 12:55

mamina2

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Kdyby teoreticky došlo k tomu, že každý bude mít VŠ, pořád asi nebudou zaměstnavatelé za takovou práci platit víc. Takže ji buď budou dělat naši vysokoškoláci nebo ji budou dělat cizinci a naši vysokoškoláci nebudou dělat ani to:-P

0/0
18.10.2011 11:30

Éter1

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Rozhodně si myslím, že za poctivě odvedenou práci, byť třeba jen se základním vzděláním, si zaslouží každý, aby měl na bydlení a na věci základní potřeby, jídlo a klidně i na dovolenou.

Pokud člověk pracuje 8 a půl hodiny denně, rozhodně si zalouží žít alespoň průměrný život, ne živořit.

Takže ano, 8 tisíc je málo!

0/0
18.10.2011 11:33

frederick.abberline

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

zajímavé, že pravidla volného trhu zboží každý vesele využívá a nepozastavuje se nad nimi, pravidla volného trhu práce by chtěl každý ohýbat...

nemělo by to máslo být dražší, vždyť se bez něj v kuchyni také neobejdete?

0/0
18.10.2011 11:35

tvé horší já

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

na potraviny si neplatíš státu příplatky, aby až budou dražší jsi na ně měl. na práci ano.

0/0
18.10.2011 11:38

Éter1

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Vůbec vašemu příspěvku v návaznosti na můj nerozumím. Můžete trochu srozumitelněji? :-)

0/0
18.10.2011 11:39

frederick.abberline

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

nemělo by to máslo v obchodě být dražší, vždyť je přeci také "pocitivé", ne?

0/0
18.10.2011 11:50

Éter1

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Trochu odlehčeně - poctivé máslo v obchodě jsem nekoupila ani nepamatuji:-)

Pravděpodobně našli výrobci jinou technologii výroby, levnější....

0/0
18.10.2011 11:53

tvé horší já

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

a poctivé máslo seženeš, jen si za něj musíš připlatit. takže paralela by tu byla. (jen je to nesmysl srovnávat tržní ekonomiku s trhem práce, už jen proto, že trh práce je regulovaný apodporovaný státem)ú

0/0
18.10.2011 11:57

avatar30

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Tak jeste jednou to tady v diskusi zminim. 8tis muze dostavat jen velmi mala skupina lidi, resp. praci. Zbytek je co se tyce minimalni mzdy mnohem vyssi. Dovolena neni vysada, kdyz na to nemam, tak nepojedu na Kanary, ale budu sedet doma na zadku a trebas se snazit vzdelavat, abych na ni pristi rok mel (diky lepsi praci). Pracovni doba je 8h, pul hodina je neplaceny odpocinek. Za 8tis si clovek nemuze vyskakovat, ale prezit se da - nemusi bydlet sam, ale ve skupine, uskromni se v jinych oblastech (telefon, auto, alkohol, cigerety........). Byly casy a neni to tak davno, kdy jsem mel podobny penize (vlastne nizsi) a presto jsem si nestezoval. Bylo to pri studiich a za bydleni jsem platil za pokoj 3500,-, no a zbytek byl na jidlo (coz teda bylo v menze levne, ale zas mi zbylo dost i na chlast)

0/0
18.10.2011 11:42

Šestá z pěti

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Každý si to samozřejmě zaslouží, jen je otázkou, JAKÉ bydlení si představuje, co považuje za základní potřeby a jak si představuje tu dovolenou. Nezlobte se, ale když někdo nemá ani na nájem a na jídlo, tak nemůže mít představu, že bude bydlet ve 3+1, mít auto a nebude přece vůbec uvažovat o dovolené! 8-o

-

Víte, kolik lidí v cizině začíná ve sdíleném bytě? Já také tak začínala a nemohla jsem si moc vyskakovat, než jsem se trochu zapracovala, zvedli mi plat a mohla si konečně něco dovolit!

0/0
18.10.2011 11:42

Éter1

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Právě proto, že někdo, kdo pracuje, třeba nemá na 3 +1, na dovolenou, a na auto.

Což je podle mě průměr, žádné vyskakování si.

Pokud si vezmu například dvojici, cca 30 až 40 let, mělo by být naprosto normální, aby si žila slušně, a mohla jezdt na dovolenou alespoň po čechách.

Pominu mladé co začínají, to je jiná situace. Tam je jasné, že nemůžou mít všechno hned.

0/0
18.10.2011 11:51

avatar30

Re: TAKŽE problém jsou tedy dle vás NÍZKÉ mzdy?

Takze vsem zvedneme platy, aby vsichni meli minimalne na auto, dovolenou a 3+1 v soucasnych podminkach. Co se asi tak stane? Zdrazi vyrobky neb cena prace bude drazsi (pomijim moznost odchodu firmy) a ti, kterym bylo pridano vsechno sebere inflace a jsme tam, kde jsme byli. Navic povazovat za standard 3+1, auto a dovolenou ukazuje jen na to, ze si tady zijem jak prasata v zite

0/0
18.10.2011 11:57





Najdete na iDNES.cz