Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Kmotrovskou“ značku dáme komukoli za 5 tisíc, navrhuje ministr

Ministr dopravy Pavel Dobeš chce ukončit netransparentní vydávání "protekčních" registračních značek. V novele silničního zákona navrhuje, aby za zvláštní sestavu čísel a znaků na přání žadatel zaplatil 5000 korun. Za ztracenou "espézetku" se má nově platit šest set korun, zvýšit se má i poplatek za zápis do registru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blekekeke

no ...

Jen díky takovým kmotrovským značkám, snadno poznáte na silnici blba.

0/0
15.10.2011 6:10

Jahnn

5000 Kč za VIP značku? Směšné.

1) Za RZ se 4 stejnými číslicemi dají ti hoši klidně 20 litrů, i víc. Za 5000 bude akorát legalizována korupce úředníků, tj. 5000 + do kapsy.

Nevím, jaký problém by znamenalo udělat jednoduchou aukci RZ? 1000 Kč zaplatí za zapamatovatelnou značku 20 % řidičů a hodně magorů pak zaplatí skoro cokoliv za VIP značku.

2) Zvyšovat poplatek 800,- Kč za registraci vozidla je další výsměch občanovi. Nákladová cena za 2 ks RZ pro výrobce 100,- Kč až moc. (kolik stoji značka LOJZÍK, MAHULENKA apod. - 30 Kč) Proč by RZ vyráběné v obrovských seriích měly stát víc?

Potom 7 stovek za cca 15 minut práce středně kvalifikované úřednice a formuláře Osvědčenío registraci vozidla a 2 známky je již nyní státní zlodějina. Tak ještě houšt a silněji.

0/0
14.10.2011 19:07

Kirů

jaká kmotrovská ?

Já bych těm papalášům dal tyto značky povinně. Vždyť ve velké většině dělají bordel v dopravě oni, a tak si je případní svědci nebo poškození snadněji zapamatují.  Proboha, takovovou snadno zapamatovatelnou SPZ může chtít jen idiot !!

0/0
14.10.2011 16:33

.@.

Re: jaká kmotrovská ?

Kmotrovská - to je zase výmysl novinářů. Celé je to hra, jak v mateřské školce, infantilní, infantilní, infantilní - ze všech stran.

0/0
14.10.2011 16:44

.@.

Jinak, doporučuji dát si pozor na 1AP 5555

brázdí Prahu a okolí v černém Mercedesu C Coupe a jezdí jako - jak to slušně říct - smyslů zbavený? Nějaký brácha Trpišovského, nebo co... :-/

0/0
14.10.2011 16:17

munkiki

Re: Jinak, doporučuji dát si pozor na 1AP 5555

Tak to se těším,až se otře o můj tank s obyčejnou SPZ ! ;-D;-D;-D!

0/0
14.10.2011 20:28

.@.

Kolik teda stojí (nákladově) nová značka ???

Odhaduji, že tak max. 200-300 Kč i s marží pro dodávající firmu. To bohatě pokrývá poplatek občana i s "marží" (fuj!!!) pro stát. Tak o čem je tady řeč ohledně "úspor ministerstva"??? Tenhle kšeft od začátku zavání.... ;-O

0/0
14.10.2011 16:12

Nadsamec já

Souhlas

Když to někdo chce, ať si za to taky zaplatí, s tím se nedá než souhlasit! R^

0/0
14.10.2011 15:53

m007

Značku si může

koupit jenom mačos, kterej má hodnoty posunutý někam jinam. To, že ministr chce mačosy identifikovat, je záslužná činnost, ale jemu to vůbec nepřísluší  tohle vymejšlet. Jsme v neuvěřitelnym morálním marastu, inovujeme neuvěřitelný kraviny, vymejšlíme fungující věci.... a co ta Sazka ?

Pude si ten Hušák sednout ?? Asi ne, co ? Dyk je to jedno, že rozkradli prachy pro děti a pro obyčejný lidi, co se honěj někde v zaprášený tělocvičně....[>-]

0/0
14.10.2011 14:57

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Značku si může

Ale on je přeci tak úplně nerozkradl (když pomineme tunýlky ohledně stavby Arény). On prostě dostal nesmyslné zadání, že halu musí postavit, protože si bafuňáři domluvili hokejové mistrovství a pak jim došlo, že nemají kde hrát. A tak zadali stavbu haly, která už tehdy neměla šanci si na sebe vydělat. Všichni to říkali, počítalo to několik firem a výsledek musel být tak, že to vyjde alepoň šul nul. Vinu jako Hušák mají stejně tak neschopní komouši a stbáci ve vedení ČSTV. A je dobře, že to tak dopadlo, protože zákonitě skončil další komunistickej skanzen.

0/0
14.10.2011 16:41

řešení

A co KMOTR 1, KMOTR 2,.....

Tak by bylo jasno ;-D

0/0
14.10.2011 14:49

doktor_bota

Takže když mi někdo RZ sestřelí, dostanu původní číslo?

Jinak je to hovadina.

0/0
14.10.2011 14:25

Hrochomut

Re: Takže když mi někdo RZ sestřelí, dostanu původní číslo?

v tvém vlastním zájmu je dostat jiné. kdyby ti někdo SPZ ukradl (pže se mu hodí, že má stejný typ auta, stejné barvy), mohl by třeba s tvou SPZ natankovat a ujet z benzínky nebo jezdit rychle a koho by asi podle SPZ našli?

0/0
14.10.2011 15:17

McTuzemák

Re: Takže když mi někdo RZ sestřelí, dostanu původní číslo?

K tomu ji nemusí krást, stačí si ji vytisknout.

jasněže placené tabulky mají smysl při úhradě jednou provždy. Tak je to v okolních zemích, kdykoli si lze dodělat novou za poškozenou, ztracenou, opotřebenou. Musí se jen prokázat její legálnost. V Německu to lisují u každého registru vozidel na počkání. V Česku za to kasíruje už léta pěkné penízky monopolní Hicon.

0/0
14.10.2011 16:32

pepasuk

kapitalismus

značka je jen kvůli registru vozidla, kvůli ničemu jinému. Ať vymýšlí pro lidi užitečnější věci, než prodej zvláštních značek jako někde ve škole?! Prodali by i svojí matku...

0/0
14.10.2011 14:18

Stareye

Re: kapitalismus

Pravda, taky by mohli prodávat místa ve frontě na registraci motorových vozidel. Třeba jedno místo dopředu po padesáti korunách a za každou desátou padesátikorunu jeden posun grátis.

+1/0
14.10.2011 14:24

doktor_bota

Re: kapitalismus

Mě to nezajímá, navíc při přestupku se určitě lépe pamatuje "9A9- 9999" než "4AJ-3781", ale jak se zdá, pro některé lidi je to součást image - proč jim tedy nevyjít vstříc a neumožnit si legálně koupit to, co chtějí? Co ti na tom vadí?

0/0
14.10.2011 14:29

Stephane Margelle

Re: kapitalismus

R^R^R^ Presne tak!! Kdyz se u nas pohybuji dementi s potrebou mit "specialni" cislo na aute, tak at za to ofiko plati. Navic kdyz se u nas chce zatocit s korupci, tak tady můzou potrenovat potirani korupce a postupne potirat velke ryby. Treba za 100let se budou u nas politici za zlodejiny konecne zavirat.

0/0
14.10.2011 14:44

pavlik12

Re: kapitalismus

Prave krasa kapitalismu - jak muze nekdo vydelavat na prodeji neceho, co nema prakticky zadnou hodnotu (pro vetsinu lidi) a nema s tim zadne naklady. Ale presto jsou za to nekteri ochotni platit.

Dobre ze konecne tim vydelavajicim bude stat a ne kapsa uredniku.

0/0
14.10.2011 14:45

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: kapitalismus

Když to bude na prodej oficiálně za ceníkovou cenu, tak se s tím nebude šmelit pod pultem. Jde o potlačení korupce na úřadech. Nebo Vám to nemyslí?

0/0
14.10.2011 16:43

Stareye

A kde je rozdíl?

Ano, půjde zaplatit 5000 za značku, ale stále taky půjde dát někomu třeba 3000 do kapsy a dostanu značku, kterou si vyberu a úředník ji prohlásí za tuctovou. Akorát výše úplatku bude nově limitována částkou do 5000. Budiž aspoň toto malý posun, i když si nedělám iluze, že by dosud úplatky za hezkou SPZku byly o moc vyšší.

0/0
14.10.2011 14:08

p.o.p. bez 40 000 bludišťáků

Mám Fobii

a číslo XXX 3333 nbez nějakého úplatku. Jsem kmotr?

0/0
14.10.2011 13:43

Stareye

Re: Mám Fobii

Kdepak. Jenom brácha šéfa dopravního inspektorátu :-D

0/0
14.10.2011 14:10

p.o.p. bez 40 000 bludišťáků

Re: Mám Fobii

brácha ne, milenec :-)

0/0
14.10.2011 14:30

Stareye

Re: Mám Fobii

To se mi nezdá. To bys dostal samé jedničky, aby hezky trčely vzhůru a pevně.

0/0
14.10.2011 14:36

munkiki

Re: Mám Fobii

Mám fóbii z Fobie . . .  :-)

0/0
14.10.2011 20:30

woodward2.b

mohli by jim dávat kmotrovský značky na čelo

aby je každej poznal:-)

0/0
14.10.2011 13:22

akro

Re: mohli by jim dávat kmotrovský značky na čelo

nerozeznáš oblek od tepláků, že na to potřebuješ další značku?

0/0
14.10.2011 13:24

woodward2.b

Re: mohli by jim dávat kmotrovský značky na čelo

nechápu... kmotři v teplákách nechoděj (zatím) a oblek nosí i spousta slušnejch lidí.:-P

0/0
14.10.2011 16:59

Hynek Vilém Jarmila reloaded

a ještě povolit ty nestandardní značky

Klidně by mohli povolit i ty značky na samolepkách. Jediný problém je, že to nezachytí radarové automaty, ale to je problém policie, že není schopna piráty na silnicích chytit za ruku.

0/0
14.10.2011 13:20

akro

Re: a ještě povolit ty nestandardní značky

Už rok tu máme pravomocné soudní rozhodnutí, které akceptuje náhradní jednu značku neoriginální v případě ztráty, poškození či nemožnosti umístit originál. Jen erár se poté, co nabyl rozsudek právní moci, vyjádřil, že to stejně nebude respektovat a tak i činí. Holt česko, no.

0/0
14.10.2011 13:23

Hynek Vilém Jarmila reloaded

a co jedna SPZ k více vozidlům?

Mají to tak ve Švýcarsku - v létě se jezdí s kabriem a v zimě s SUV, jen značka a tudíž i pojistka je jen jedna. Značka je pak vedena na majitele auta, ne na auto jako takové.

S tím by souvisela i nutnost převést povinné ručení z auta na řidičák; lépe by se hodnotilo, kdo a jak jezdí a lidi by si dávali větší bacha. Kasko by se platilo podle nejdražší skupiny na řidičáku a profíkům by to mohl hradit i zaměstnavatel jako svůj náklad.

0/0
14.10.2011 13:16

e-mann

Re: a co jedna SPZ k více vozidlům?

R^

0/0
14.10.2011 13:18

Homer _5

Re: a co jedna SPZ k více vozidlům?

Bez šance.

Příliš logické a užitečné. A co nejhůř - nedává to prostor pro úplatky, čili u nás to neprojde.

+1/0
14.10.2011 13:51

doktor_bota

Re: a co jedna SPZ k více vozidlům?

A jak bys pak řešil mnohem vyšší pojistné pro silnější auta?8-o

To je samozřejmě sarkasmus, pojistka na řidiče je naprosto nejlepší řešení. Skutečně nechápu, proč má člověk s milionem bez nehody platit za dvoulitr víc, než řidičský "skoropanic" s HTP.:-/

0/0
14.10.2011 14:34

McTuzemák

Re: a co jedna SPZ k více vozidlům?

to nemusíme vymýšlet na český způsob, je to dávno vymyšlené, platí za auto s nejvyšším tarifem.

0/0
14.10.2011 16:34

nestačimsedivit

Moje zkušenost

Je to měsíc,registroval jsem nové vozidlo,byla mi přidělena "VIP" značka,bez "poplatku" úplatku,úřednici neznám,jsem obyčený občan,VIP ani náhodou.Někde prostě úřad funguje normálně,někde ne.Je to v lidech.:-)

+2/0
14.10.2011 13:00

akro

Re: Moje zkušenost

Jsou i opačné případy. V jednom krajském městě se vyděsil tamní šéf magistrátního odboru dopravy tak, že když si přijdete zaregistrovat BMW, Audi, M-B, Lexus, Porsche, nesmí vám vydat 2255 nebo 6000 ani kdyby byla na řadě. Holt potrefená husa zakejhala a otočila o 180°

0/0
14.10.2011 13:30

McTuzemák

Re: Moje zkušenost

Jistě nemáš na mysli město P, značku 4E2 2255 a pana B, že?

0/0
14.10.2011 13:32

akro

Re: Moje zkušenost

no comment

0/0
14.10.2011 13:33

akro

správné řešení, mělo být už dávno

Naprosto logické a správné řešení. V Rakousku funguje už 15let k naprosté spokojenosti všech, novináři nemají o čem plácat nesmysly a stát kasíruje to, co u nás úředníci. Současný zákon umožňuje libovolnou kombinaci 5-7 znaků pouze s povinným jedním písmenem a jednou číslicí, přičemž první písmeno je kraj. Je tak možná značka například 000000Z nebo BBB BBB1. Pokud ji někdo chce a je ochoten za ni zaplatit, proč by ji nemohl mít? A nechť ji má na doživotí, i když změní auto, stát nebude mít výdaje s novými tabulkami, ty si jako v SRN zaplatí každý sám, pouze mu k síldu a znčce zaregistruje jiné vozidlo. Nakonec právě v Rakousku můžete k jedné značce mít vozidel víc a značku mezi nimi přehazovat. Povinné ručení platíte podle toho nejvyššího.

0/0
14.10.2011 12:59

PALO1975

na Slovensku to tak uz funguje

Na Slovensku to tak uz funguje niekolko rokov. Na znacku si moze dat majitel hociaku patmiestnu kombinaciu. Povinna je len skratka okresu na zaciatku(npr. BA, MT, VK atd...) a za znakom uz je volna kombinacia. Cize klasicka znacka npr. ZH*369AP moze vypadat ZH*TOMAS alebo ZH*JANA7 atd........ v korunach to stalo okolo 12000korun, teraz v eurach cenu neviem, mozno sa menila A je klud.Mnohi tam davaju nazvy svojich firiem, pokial sa jedna o firemne auto.:-)

0/0
14.10.2011 12:44

vintrlik

Re: na Slovensku to tak uz funguje

no vidíte, aspon v něčem jste první ;-)

0/0
14.10.2011 16:00

p_n_2

Nejvíc se mi líbí jak ti úředníci na registrech vždycky

tvrdí, že se to neděje a že je to vždy náhoda, že vyšla zrovna taková zajímavá značka na zajímavé auto. Akorát by teda třeba u nás v Brně mohli začít sázet sportku, protože všichni z nich jsou děti štěstěny, stačí se podívat na značky aut před registrem na Kounicově. Co auto s magistrátní cedulkou to zcela "náhodná" značka.... Vždycky když jdu kolem, tak mě to "pobaví".

0/0
14.10.2011 12:43

p_n_2

1400 za co? Za to že úředník za 10 minut nemá co dělat?

A jestli někdo chce, aby se vše pokrylo z poplatků, tak není důvod, aby to měl na starost stát. To už může rovnou dělat soukromník, ale ono by se taky mohlo ukázat, že náklady jsou poloviční oproti státu a poplatky by mohly být daleko nižší. Jenže mi potřebujeme víc a víc peněz na svoje zlodějny....Rv

0/0
14.10.2011 12:39

l.g

Re: 1400 za co? Za to že úředník za 10 minut nemá co dělat?

To je jako byste chtěl, aby vydávala občanky nějaká soukromá firma.

Jinak poplatek nemusí odrážet pouze to, kolik s tím má úředník práce a kolik úkon skutečně stojí. Má i jiné funkce (v tomto případě to je ale asi fakt jen zdražení).

Jsou země, kde je přihlašováním vozu prováděna regulace dopravy.

Například v Číně vás může stát přihlášení auta stejné peníze, jako celý nový vůz.

0/0
14.10.2011 12:51

karloss BS MC

celá tahle akce má jediný cíl

vytáhnout z pojízdných kasiček co nejvíc peněz a navýšit počet lenochů na úřadech

+1/0
14.10.2011 12:32

Krycyptoris

Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše.

je lepší 20 let nechat uplácet policajty a úředníky a vymýšlet řadu zákonů a kontrol, aby "všichni měli stejné práva" dostat takovou značku a přitom tahle věc je ve světě běžná, že se tam VIP značky prodávají za vyšší ceny. Stát, myšleno my všichni, na tom jen vyděláme. To se ale nehodí do socialistického modelu naší zdeformované společnosti. protože jen závist je česká vlastnost. Např. v emirátech se běžne VIP značky prodávají za vyšší ceny, než je cena aut. A to včetně tech Ferrari apod, na kterých jezdí. prostě otázka prestiže, nikoli nenávisti.. [>-] Rv

0/0
14.10.2011 12:28

Stephane Margelle

Re: Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše.

Zase trochu vychladni...co ma spolecneho socialismus s vydavanim nejakych ujetych znacek:-)?

Jestli je neco znakem zdeformovane spolecnosti, tak snad jen to, ze se u nas pohybuji individua, kterym dela dobre, ze si povesi nejakou zvlastni kombinaci cisel na auto. Priklad Trpisovsky... Nevim jestli bych oznacil takoveho jedince za VIP nebo prestizni osobnost ;-).

Stat zaspal a je jen videt, jak pruzne jsou nase tupe hlavy ve vlade...staci urcit, ktera cisla jsou tzv.zajimava, ty zaevidovat a prodavat jako jakekoliv jine zbozi. Dle meho nazoru je to ubohe tema, pac tech par korun, ktere si strci do kapsy urednici vydavajici RZ je proti korupci politiků jen uboha, nezanedbatelna a temer nulova castka. Ale chapu, ze poradek musi byt. Uz ale nechapu, proc je kolem toho tisic reci. Tuto novelu by vytvoril průmerny student gymnazia v podobe jednoho domaciho ukolu ze spolecenskych ved....!!!!!!

0/0
14.10.2011 12:42

akro

Re: Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše.

a jéje, proč to dělat jednoduše, když by to šlo složitě, že. Přitom je to prosté. Značka na ořání = s 5000 poplatkem, značka náhodně vygenerovaná počítačem= za základní sazbu. jen to vyžaduje drobnou úpravu software registru vozidel a vypovědět smlouvu monopolnímu Hiconu. V Německu lisují značky soukromníci u každého registru. Když o ni přijdete, necháte si vyrobit novou.

0/0
14.10.2011 13:03





Najdete na iDNES.cz