Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanec chce dát celebritám zbraň k boji s bulvárem

Zveřejnění choulostivého snímku celebrity bez jejího souhlasu by mohlo v budoucnosti přijít vydavatele bulvárních časopisů a novin draho. Podle návrhu, který je ve Sněmovně, by sankce mohla být dvojnásobkem ceny, za kterou by si vydavatel souhlas od osobnosti koupil. Nebo by vydavatel mohl přijít i o vše, co otištěním snímku vydělal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Prophet

Jo. Dobrý.

Složité propočty, ale jinak dobrý.R^

0/0
14.10.2011 0:18

addah

Jakápak totalita

Svoboda jedince končí tam, kde začíná svoboda druhého...

Podle mého názoru by se bulvár (a nejenom on, ale zůstaňme v těchto vodách) měl za poškození osoby (celebrity/necelebrity, to je fuk) trestat více, protože (jak už tu někdo psal) si v jejich redakcích pletou demokracii s anarchií...

0/0
13.10.2011 16:41

JCage.

Apropo, sebrat vydelek je malo!

To je bulvaru totiz porad jeste vyplati. Ne kazdy by se totiz soudil.

Ja bych navrhnul sebrat vydelek + pisemnou omluvu + pokutu pausalne rekneme 10 milionu.

0/0
13.10.2011 9:28

JCage.

A proc jen celebritam?

A podle ceho se urci kdo je celebrita a kdo ne?

0/0
13.10.2011 9:26

fackující ministr - pedagog

Poslanec se zřejmě sám pokládá za celebritu

a nechce, aby ho někdo natáčel na jachtě se školačkami. Jinak si tyto "aktivity" vysvětlit neumím. Rv

0/0
13.10.2011 7:01

singlemalt

Já naopak takovou iniciativu vítám, protože předpokládám,

že zákon bude definovat pojem celebrita. Konečně se tak dozvím, kdo to je...:-)

0/0
13.10.2011 6:14

pavel.n

cenzura

je to 20 let , kdy jsme věřili slovu svoboda - teď se zákonem upraví co se může fotit a co ne - jen tak dál !!

A že s tím přichází zrovna TOP ??

0/0
13.10.2011 4:43

vlastmá

JE TO NESKUTEČNÉ,

ale snad to nebude začátek speciálních zákonů pro určité skupiny lidí. Nakonec to skončí zákony, např pan Vopršálek se nesmí smát.Navrhuji nadstandartní příplatek za takové objednávky.

Je neskutečné, kam na ty nesmysly tito lidí chodí.

0/0
12.10.2011 20:36

svatáDala

Poslanci

se zabývají takovými hovadinami, které se jinak dají "ošetřit" zákony již nyní.

Cožpak nestačil "náhubkový zákon"??????

Raději ať se zabývají potřebnějšími věcmi, které pomůžou tomuto státu a lidem, než tzv. celebritám. Máme tady vůbec nějakou????8-o

0/0
12.10.2011 14:40

prajester4

Další plácnutí do vody.

Tento bohulibý návrh má několik zásadních úskalí.

1. jasná,  jednoznačná a nevyvratitelná definice bulváru. To zn. otaxovat zákonem všechny u nás vycházející tiskoviny s přihlédnutím k tomu, že např. nějaký "seriozní" deník vytiskne v příloze článek, který lze kvalifikovat (kým) jako bulvární-včetně fotky. 

2. jasná, jednoznačná a nevyvratitelná definice celebrity (a jak dlouho satstus celebrity trvá). Jistá osoba je dejme tomu půl roku tzv. celebritou, pak po ní 1 rok "pes neštěkne" pak ji někdo vyfotí bez jejího vědomí, jak sedí na lavičce v parku a pije pivo z láhve. Je to ještě celebrita -nebo už není- a je-li celebrita, není to celebrita nižší kategorie?

Zkrátka a dobře: Takových otázek v této věci  (i pitomějších) se dá vypočítat stovky - nechci zdržovat - a celý "duševní výtrysk " pana poslance vidím jako snahu o zviditelnění - když samozřejmě vyloučím projev neskonalé blbosti.;-D

0/0
12.10.2011 14:25

libl3

Nahatá bohdalová by byl propadák k poblití

0/0
12.10.2011 13:57

skalin2000

Re: Nahatá bohdalová by byl propadák k poblití

Hlavně je to vážená paní. Jestli zvracíte z pohledu na starého člověka, tak si zasloužíte lítost.

0/0
12.10.2011 14:20

Bug02

no

toto je paradoxně krok, který spíš poškodí celebrity. Jářku, kde by bez bulváru byly, některé s nimi dokonce čile spolupracují

0/0
12.10.2011 13:44

Paglia Orba

Jsem pro

Bulvár je obyčejná žumpa, která vydělává na závisti "obyčejných" lidí .

0/0
12.10.2011 13:24

majkl1

Zpět k totalitě!

Jelikož právo nezná pojem ani celebrita, ani VIP, jde tedy o jednoznačný pokus o cenzuru ve prospěch "rovnějších si" občanů. Jestliže se kterýkoliv občan na veřejnosti chová nepřístojně, nechť se nediví, pokud je s tím širší veřejnost seznámena. A to se nelíbí! Nenechte se mýlit omáčkou o "bulváru". Ostatně tento pojem právo nezná též. Pokud "choulostivá" fotografie na veřejnosti vznikla, musela se dotyčná osoba na veřejnosti "choulostivě" chovat. Ať jde o nevhodné chování politika nebo ožralou popovou hvězdičku. A to má být předmětem změny - napříště by rozhodoval nevhodně se chovající občan o tom, zda to bude zveřejněno!

Něco jiného je zveřejňování fotografií z jeho soukromí, tam je postih na místě.

0/0
12.10.2011 13:18

Paglia Orba

Re: Zpět k totalitě!

Tak hloupou reakci na článek jsem už dlouho nečetl. Jak se "choulostivě" chová herečka, která je na svém pozemku vyfocena fotoaparátem ze vzdálenosti 3Km, jak se nahá sprchuje u bazénu ????8-o Třeba Topolánka vyfotil nahého bulvární fotograf ze 4 Km !!!!!!!!!!!! Ty se doma taky sprchuješ v plavkách ????8-o

0/0
12.10.2011 13:22

babka_080

Re: Zpět k totalitě!

Oni někdy  celebrity si o to přímo říkají!Jinak sprchuje se nás dost v plavkách a i kdyby bez tak na  vás ani na nikoho  z nás není nikdo zvědavý-:-P

0/0
12.10.2011 13:28

Paglia Orba

Re: Zpět k totalitě!

Ty se doma sprchuješ v plavkách ? Tak to už je skoro diagnoza !!!! ?;-D;-D;-D

0/0
12.10.2011 13:39

majkl1

Re: Zpět k totalitě!

Než chytře promluvíš, nejprve se nauč číst!!! Jasně rozlišuji veřejnost a soukromí.

0/0
12.10.2011 13:29

Paglia Orba

Re: Zpět k totalitě!

OMLOUVÁM SE !!!!!!! TU POSLEDNÍ VĚTU JSEM ÚPLNĚ ZAZDIL. To je zas den........:-)

0/0
12.10.2011 13:38

tuan4

Re: Zpět k totalitě!

.................stane se.Já zas dneska zmoknul.;-)

0/0
12.10.2011 15:21

musicrex

Bulvár

Bulvár je ve své podstatě médium potřebné. Poskytuje informace, které si tzv. seriozní medium nechce nebo nemůže dovolit zveřejnit. Poslední dobou informace jím poskytované  bývají velmi zavádějící a  z části nebo celé vymyšlené. A to je velmi nebezpečné, protože to už  nejde o info, ale o přímé a úmyslné poškozování práv dotčené osoby.  Mnoho lidí totiž nedokáže rozlišit co je  fikce a co je pravda či polopravda. Tak může být jakýkoliv člověk silně poškozen v očích věci neznalých  čtenářů. A ani pozdější dementování zprávy moc nepomůže. Přestože bych si přál větší trestání bulváru za vyložené lhaní, tak mám pocit, že to moc nepůjde.:-(

+1/0
12.10.2011 12:45

noorange

škoda jen, že mu nevadí jiné věci

nějakej aktivní truhlík nemá asi co na práci než se starat celejm britám o špeky

0/0
12.10.2011 12:33

BezPrace com

Re: škoda jen, že mu nevadí jiné věci

Však i vy sám osobně můžete oslovit poslance s nějakým vaším chytrým návrhem zákona nebo s nějakým návrhem na řešení. Udělal jste to někdy? ;-D

-

Poslancům se proto nedivte, že nemají, co dělat, když po nich voliči nic nechtějí!

0/0
12.10.2011 12:35

noorange

Re: škoda jen, že mu nevadí jiné věci

Vážený pane, asi byste byl poněkud překvapen

0/0
12.10.2011 12:47

BezPrace com

Re: škoda jen, že mu nevadí jiné věci

Tak mne překvapte ;-D

0/0
12.10.2011 12:49

noorange

Re: škoda jen, že mu nevadí jiné věci

pane, v podstatě mohu napsat do diskuze cokoliv a vaši pravdu tím nijak nezměním. Ovšem poslaneckou iniciativu tohoto individua považuji  momentálně za tak směšně zbytečnou, že je opravdu pouze pro zasmání. Nebo vy jste jeho asistent, že tady ouřadujete v jeho prospěch?

0/0
12.10.2011 13:05

BezPrace com

BULVÁR ať si publikuje, co chce, ale...

Ať za to nese následky! Dokud budou platit ty směšné pokuty za třeba úplně lživé "články" a fotomontáže fotek, příp. za uveřejnění fotek ze soukromí bez souhlasu, tak se nic nezmění! PROČ navrhují jen dvojnásobné pokuty a proč tam hned nenasadí třeba 10x tolik?

-

Nechápu, přece žádný normální člověk nemůže podporovat tu bulvární špínu! Jo vlastně, já zapomněl, že bulvár je nejprodávanější tiskovinou v ĆR 8-o

0/0
12.10.2011 12:28

musicrex

Celebrita

Jako celebrita nebo osobnost je označován člověk, který ve společnosti dosáhl vysokého uznání, ohlasu nebo povědomí. Obecně vzato je celebritou ten, kdo strhává pozornost médií. Měřítkem přitom nemusejí být jeho zásluhy ale toliko zájem veřejnosti se o těchto lidech více dozvědět.

Zdroj Wikipedia:-)

0/0
12.10.2011 12:20

kukvykuk..

V pořádku

aspoň si novináři nebudou plést demokracii s anarchií.R^

0/0
12.10.2011 12:10

BezPrace com

Re: V pořádku

Souhlasím, jen jste mylně použil slovo "novinář", což opravdu není název profese těch bulvárních pisálků ;-D

0/0
12.10.2011 12:29

beachside

vydavatel

s fotografem uzavžou smlouva na 1,-Kč a následně fotograf dostane mimořádnou odměnu 20000,-Kč a je vymalováno.

0/0
12.10.2011 11:57

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: vydavatel

tohle je už pro pana poslance vyšší dívčí ;-D;-D;-D

0/0
12.10.2011 11:59

BezPrace com

Re: vydavatel

Stačí nastavit pálky třeba 1 milion a bez ohledu na nějaký honorář nějakého úchylného fotografa. Všechno vyřešeno! Ono by to ten bulvár brzo přešlo! 8-o

0/0
12.10.2011 12:32

Psychorův klon

Konečně si Helenka s Ivetkou oddychnou

;-D;-D;-D. Jak se pozná ta celebrita?

0/0
12.10.2011 11:49

Theuniversal2

Re: Konečně si Helenka s Ivetkou oddychnou

BUde se to rozdělovat na standard ovčan a nadstandard ovčan. Seznam bude vytvářet Kallousek a jeho druzi s ODSTU(o)P09;-)

0/0
12.10.2011 11:54

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Konečně si Helenka s Ivetkou oddychnou

celebrita? celebrita? ....................To bude ten co bude mít alespoň 1x týdně foto v tom bulváru ;-D;-D;-D

0/0
12.10.2011 12:01

Theuniversal2

Totalita

a komunismus je bagatelní k čemu tahle země spějeme teďRv

0/0
12.10.2011 11:49

braka

Kdy budou nahrazovat škody

páni poslanci ?  Je toho dost a dost. Třeba zákony, které se hned musí novelizovat.  Jinak přeci žijí vzorným životem, jsou příkladem všem v zemi a tak čeho se bojí ?

+3/0
12.10.2011 11:30

uss__topeka

na reseni nesmyslu

jsou nasi zakonodarci svetovou elitou..

+1/0
12.10.2011 11:22

hasmen

Hmm...

Teď jenom uzákonit,kdo je to ta celebrita...

0/0
12.10.2011 11:22

calver1

Máme

Máme skvělé poslance, kteří pro nás udělají cokoliv. Jsou tak odvážní a schopní, já si myslím, že by se jim měl zvednout plat minimálně na dvojnásobek. A nebo je alespoň odměnit, alespoň pěti lety nucených prací  v dole.  Abych nezapomněl, slovo "celebrita" je dnes většinou lidí považováno za sprosté slovo. A na závěr jenom poznámku, kde by byli ony "celebrity" bez bulvárního tisku, nikdo by o nich nevěděl.

0/0
12.10.2011 11:10

papullus

Proč jenom celebrity ?

Snad kohokoliv, před zákonem jsme si snad všichni rovni , nebo už je zpět, že všichni jsou si rovni, jenom někteří jsou si rovnější ?

0/0
12.10.2011 11:01

Yen

Re: Proč jenom celebrity ?

Troufnu si tvrdit, že Vaši fotku Blesk na titulku nedá, voni rovnostáři.

0/0
12.10.2011 11:02

yorkie

Re: Proč jenom celebrity ?

A proč by nedal? Neříkám, že rovnou na titulku, ale bulváry jsou plné fotek "obyčejných" lidí. Nebo havárie těchto lidí, nebo vy postávající u vyhořelého domu atp. bych našel témat povícero.

Navíc...celebrita je nějak definovaná? Můžu být celebritou u nás v knajpě, tak se to bude vztahovat i na mě???

0/0
12.10.2011 11:13

papullus

Re: Proč jenom celebrity ?

o to nejde, ale kodifikovat zákonem rozdíl mezi lidmi , de facto i de jure nerovnost občanů před zákonem je neústavní, bez ohledu nato, jestli se jedná o osobu veřejně známou nebo posledního z posledních. Ale to holt slepičímu mozečku nedojde, voni elitáři.

+2/0
12.10.2011 11:17

tuan4

Re: Proč jenom celebrity ?

.........................kouknou ,papulus',vona rovnost před zákonem je definována jako ,prospěšná fikce',a zná jí každý právnický kandrdas!

Tak to totiž na světě chodí - všichni jsme si rovni,ale někteří jsme si rovnější.Bylo.je a bude!

A kdo má peňauze bývá často vítězem.Můžu jen dodat-bohužel.

0/0
12.10.2011 11:32

papullus

Re: Proč jenom celebrity ?

kouknou,  malajskej čtvrtej pane, sice maj v něčem pravdu, ale dát to natvrdo do zákona ? Nepřijde jim to trochu chucpe ?

0/0
12.10.2011 14:21

tuan4

Re: Proč jenom celebrity ?

..................kdyby jen chucpe,já bych řek´,že přímo pragma faulo!

0/0
12.10.2011 15:19

2. maniak

Re: Proč jenom celebrity ?

Jednoznačně by měl zákon chránit každého kdo tím může dojít nějaké úhony. Ale zároveň je třeba, aby byl snímek posuzovaný v celém kontextu. Je to totiž rozdíl mezi fotkou "bulvární" nebo reklamní, které jsou pořízené záměrně a mají za cíl zvýšit zisk a fotkou reportážní nebo ilustrační, u kterých si nedovedu představit, že by měl fotograf nebo vydavatel žádat o souhlas se zveřejněním.

Příkladem první skupiny fotek je nahá Bohdalka na balkóně, příkladem druhé skupiny jste třeba vy na nákupu nebo kočovný pastevec v Mondolsku!

0/0
12.10.2011 11:50





Najdete na iDNES.cz