- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a seženete mi v iHNED za tuto cenu pár tisíc euro ???
Takze jako clovek se bude potrebovat dostat z bodu A do bodu B. Pujde do nejblizsi pujcovny, tam si pujci auto(predpokladejme ze mu to bude trvat tak pul hodiny) , pak pojede do dalsi pujcovny co je blizko bodu B(dalsi pul hodiny), tak auto vrati a pujde na misto schuzky(cca pul hodiny) a da za to 200,-kc. Kdyby jel taxikem, MHD nebo vlastnim autem vyjde ho to nastejno, ale usetri hodinu casu...
... ja znam par lidi kteri pouzivaji auto tak, ze jedou z bodu A do bodu B a pak se vrati zpet do bodu A. Vypujceni netrva pul hodiny, ale pul minuty. Tento system jsem vyuzival v New Jersey. Navic pri navratu je pro tyto auta rezervovano parkovaci misto, coz v NY metropoli ma cenu zlata.
66 nesmyslných elektromobilů, díky výrobě jejich baterií zničily kyselé deště kdoví, kolik přírody. To vše ve městě, kde žije hodně přes dva miliony lidí. To vše ve městě, které občas hoří, protože multikulti pžistěhovalci nejsou spokojeni se svým sociálním statutem.
.
Dopadne to jako na Floridě, kde jsou státem dotované dobíjecí stanice na každém rohu, ale nejezdí tam ani jeden elektromobil...
No jasně, tak raději popojíždějte z bodu A do bodu B dvě hodiny a otravujte ovzduší v centru spalovacím motorem. Do města kola a elektromobily. v Paříži už to pochopili.
Dovolím si doplnit tento propagandistický článek:
1) projekt je absolutně ztrátový, protože vozítko si na sebe za celou dobu životnosti ani zdaleka nevydělá a je financován z daní a evropské "dotace". Jinými slovy, na dopravu pařížana tímto bezvadným nápadem se skládají všichni daňový poplatníci včetně nás.
2) možná by bylo vhodné přastat recyklovat staré články a začít něco dělat
Ve Francii jsem zil 18 let. V Parizi primo 5 let. Nejdrive mesto prislo s projektem Vélib, coz je stejny princip akorat s jizdnimi koly, jak se pise v clanku. Pokud se chvili projdete Parizi, tak kazdy druhy cyklista co profrci kolem jezdi na zapujcenem kole Vélib. Vyraz si lide i hodne rychle osvojili. "Hledam Vélibko -- Pojedu Vélibkem" atd. I tento projekt lide uvitaji s otevrenou naruci.
A cena, ta je naprosto v pohode. Zakladni plat je tam cca 1250EUR/mesic hrubeho, cili cca 1100EUR cisteho. Pivo si tam date za 7-10EUR. Listek do kina vyjde taky tak na 8-10EUR. Samotny burger u Meka vas vyjde na 3 az 5EUR. Pizza domu do 20EUR. Kdyz jsem tam zil a makal, nakup v nejakem mistnim Lidlu mi vychazel na cca 30EUR na 15 dnu. Cili 4-8EUR za pulhodiny jizdy autem je pro prumerneho parizana opravdu luxusni cena -- staci to porovnat s 30-40EUR co vam za stejnou casovou lhutu nautctuje mistni taxik nebo 60EUR co vas stoji mesicni litacka na metro/bus a to pouze pro Pariz intra-muros.
Když srovnáváte ceny, nezapomeňte napsat, kolik že Paříž přispívá MacDonaldu, aby mohl prodávat hamburgery za 3 Eura
Toto je výborná myšlenka. Je vidět, že ten starosta myslí především na lidi. Tady jde o to, že si lidé budou zase sdílet, jako si třeba sdílíme místa ve vlaku / autobusu, a že odpadnou starosti s autem ( = stres ).
Za 10 € na hodinu ( 240 Kč ) to není levné, ale vůbec ne drahé. S tím už se dá něco odněkud přivézt, svézt ( dohromady ) kamarády atd. Také nezapomínejte, že někdo ty vozy bude muset čistit, platit pojištění, tu elektřinu, nehledě na počáteční náklady ( dobíjecí stojany, parkoviště, ... ).
Bertrand Delanoe ( starosta ) má mou pochvalu.
Navíc, pro Francouze těch 10 € / hod. je něco jako pro nás 5 € / hod., tj. 120 Kč, protože oni si vydělávají více peněz měsíčně.
pokud si nekdo mysli, ze je praha ucpana doporucuju tyden v parizi :))
Ale tam je to dano blbosti zabozroutu a jejich aroganci na silnicich a take "zvlastnima" zabozorutskejma pravidlama. Treba odbocovani vlevo atd.
Ale uznavam, ze nic horsiho na dopravu nez Paris v Evrope neexistuje. A to znam moc dobre Rim a nekolikrat jsme projizdel i Neapol.
Najezdit 250 po městě za den, je taky docela dost.
4 eura za půlhodinu??? Pro až 4 lidi??? Drahé??? ´S upad´ z jahody, ne???
Za ty prachy neřešíš pohonné hmoty, parkovné (případně mýtné do centra), pojištění ani koupi auta...
Kdyby ti naší nazelenalí pidižvíci namísto ptákovin prosadili pro města něco podobného - to by bylo "hej"...
Tak bude to jako u velibes, akorát s větší jistinou, a doufám, že nebude problém s vrácením, když nebudeš moct najít prázdný stojan poblíž ;)