Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další předražený armádní nákup: osm čtyřkolek stálo deset milionů

Armáda pořídila osm čtyřkolek za deset milionů korun. Jedna spolu s dodatečným vybavením stála 1 250 000 korun, ačkoliv běžná cena bez bonusů se pohybuje do čtyř set tisíc korun. Armáda navíc nedokáže vysvětlit, k čemu jí stroje nyní jsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

KDO OBJEDNÁ,TEN PLATÍ!!!

Toto rčení platí odjakživa. U AČR to neplatí a tak se objednávají slipy,čtyřkolky atd. jen utratit co nejvíce,ať se rozpočet  prohne. Daňoví poplatníci to utáhnou,ne? Předražené čtyřkolky by měli zaplatit objednatelé a to bez jakýchkoliv výmluv!!! RvRvRv

0/0
1.10.2011 17:17

hafusak2

Čím více let je zrušena vojna,

tím více je zde odborníků na otázky armády.Rv;-D;-D;-D

0/0
30.9.2011 23:12

zlomená lopata

Vsaďte se,

že zase nikdo nepůjde sedět!

0/0
30.9.2011 19:29

karel-smíchov1

karel-smichov

Jak může někdo tvrdit,že nejsou peníze 8-o

+1/0
30.9.2011 17:18

Emannn

Re: karel-smichov

No rozkradly se, tak nejsou. To dá rozum, ne?

0/0
1.10.2011 8:32

biggles

když se to spočítá nešlo u nákup čtyřkolek

ale o nákup příslušenství a doplňků, ke kterému dostali čtyřkolku ;-D ;-D

0/0
30.9.2011 16:13

proof

Kolikpak kamarádů si pomohlo

díky zbrojním zakázkám?

+1/0
30.9.2011 14:28

Tazwoman

Teď by to chtělo

nějakej proslov o vlastenectví. ;-D  Armádu nenapapánků zrušit .  ;-€

+1/0
30.9.2011 13:54

Englishman

O tom, že SOG nakupovala cokoli bez jakéhokoli limitu, se ví

SOG je dávno rozehnána a pohoršovat se nad jednotlivými položkami jejich absurdních nákupů hloupost. O to se má už zajímat jen státní zastupitelství.:-/

0/0
30.9.2011 13:33

Černý lord

Dobrá koupě

tak tu máme čtyřkolkové  Pandury v malém.

To zas bude keců kolem a kolem a co se stane? - Velký kulový podle hesla vlci vyjí a karavana jede dál. A pak se nemůžeme divit, že rozpočet státu je v p*deli.  Občanu jsou zvyšovány daně, poplatky, atd. a páni u koryta dál mlaskají, krize nekrize podle rčení - my si přece nebudeme odtrhovat od huby, na to máme jiné.

Tak co Sašo, co s tím uděláš, nebo ti už máme pomoct vidlema? Ale půjdeš jako první příkladem.;-€;-ORv 

Ještě že není Afgánistán někde u řeky. To by ti lumpové kupovali říční čluny za cenu bitevních lodí a nádavkem ještě pořídili flotilu ponorek.

+3/0
30.9.2011 13:28

velký jarda

úplně stačilo

nakoupit několik útočných koloběžek.

+2/0
30.9.2011 13:18

habakuk1

?

Docela by mě zajímalo, kolik např. stál nadstandard typu - přelepit světlomety lepenkou.........?

0/0
30.9.2011 12:45

BezPrace com

Nabízím armádě WC papír v barvě khaki (nepředražený)

Nebyl by zájem? Nebude ani moc předražený a aby se předešlo spekulacím novinářů, tak se výběrového řízení na WC papír pro celou armádu zúčastní několik mých firem. Běžná cena papíru 5 Kč/rulička, khaki verze pro armádu se speciálním vybavením 100 Kč?

-

Máte zájem gen. Vondro se zelenou knížkou? Můžu to klidně distribuovat přes estébácký Omnipol, aby byl i Kalousek spokojen. ;-D

+3/0
30.9.2011 12:25

rendavosisko6

Re: Nabízím armádě WC papír v barvě khaki (nepředražený)

No a já se samozdřejmě přidám. Nabízím lékořici - pendreky. Pokud to voják sní, nemá stolici hnědou, ale zelenou. Zkuste a uvidíte. Mohu armádě prodat i hotovou stolici, zelenou. Ta se bude dobře hodit k těm toaleťákům.;-D

0/0
30.9.2011 12:34

koutlosh

Re: Nabízím armádě WC papír v barvě khaki (nepředražený)

Houby, prodal bych jim za 500 korun za kus lahvičku Tactical Magic a mají vystaráno na všechno....

www.everydaynodaysoff.com

0/0
30.9.2011 12:43

moky11

Re: Nabízím armádě WC papír v barvě khaki (nepředražený)

zas nebude vidět, který toaleťák je už použitý... ;-D

0/0
30.9.2011 12:44

bratři v triku

co na to ministr obrany??

8-o8-o

+1/0
30.9.2011 12:25

pettyo

Re: co na to ministr obrany??

Spíš co na to policie a státní zástupce ne?

0/0
30.9.2011 12:49

Emannn

Re: co na to ministr obrany??

a co "vrchní velitel", co všechno ví.

0/0
1.10.2011 8:34

karel-smíchov1

Re: co na to ministr obrany??

Prohlásí,že ten nákup nepodepsal,a tak nenese žádnou odpovědnost ;-O8-o

0/0
30.9.2011 17:22

pivak

Armadni?

Snad ministersky.

0/0
30.9.2011 12:20

kelly-p

Škoda že je u nás tak málo uplatňován...

Škdoa,že je u nás tak málo uplatňován trestní zákoník...

.

Zejména paragrafy s tématem "péče řádného hospodáře"... Viz nyní odhalení Knížák a jeho rozpočty v NG...

.

A zase se mu nic nestane, vsadíte se...? ;-€

+2/0
30.9.2011 12:15

Glock Mark XIX

Re: Škoda že je u nás tak málo uplatňován...

když ono se tohle těžko dokazuje a ouředníci nejdou do to kauz s nejistým výsledkem.

0/0
30.9.2011 12:19

kelly-p

Re: Škoda že je u nás tak málo uplatňován...

A to je právě to, že se všichni bojí a není uplatňována odpovědnost vedení a to celkově a skoro všude...

.

V soukromé firmě ředitel nebo vedoucí když jeho oddělení udělá škodu, tak prostě končí a odchází... Bez výmluv, komentáře a podobných...

0/0
30.9.2011 12:22

Glock Mark XIX

Re: Škoda že je u nás tak málo uplatňován...

To není o strachu nebo o zbabělosti, ono je to o tom, že je to určité penzum práce, kterou musí někdo udělat. Toho dotyčného musíte zaplatit, pokud chcete schopného, musíte ho adekvátně dobře zaplatit (ve státní správě s platovými tabulkami to nejde).

A pokud už se do nějaké nejasné kauzy dotyčný ouřada pustí, tak mu hrozí, že když ten případ prohraje, tak bude za neschopného blba, případně za podplaceného syčáka (takto se vyslovuje ve státní správě "uznání").

0/0
30.9.2011 12:34

kelly-p

Re: Škoda že je u nás tak málo uplatňován...

Mysláíte to v tom smyslu, že si nemůžeme dle ministra vnitra dovolit dost policistů, ale přitom dvě pokuty za rychlou jízdu po 1000 by ho zaplatili a vše navíc je jeho přínos pro rozpočet... Decela demagogické... Fungující kontrolní orgány si na sebe vždy vydělají...

0/0
30.9.2011 13:07

vvena

Armáda to určitě nebyla

Zase nějaký pisálek, který si neověří fakta a vše háže na armádu. Vážený pane vojenská policie není armáda, takže nechápu proč to zase hážete na ní. Pandury, Casy nenakupovala armáda, ale ministerstvo.Takže se otárejte prosím o někoho jiného. A pokud srovnáváte, srovnávejte alespoň stejné produkty a stejně vybavené. S tou Vaší čtyřkolkou za 400 000,- by asi do boje nikdo nevyrazil, ty jsou tak na naše lesní cesty.;-D

0/0
30.9.2011 12:11

Denisaa

Re: Armáda to určitě nebyla

co to meles? tohle je zakladni verze canamu,da se rict jedna z nejlevnejsich osmistovek a ty doplnky co tam ma jsou za par korun.odhadem bych rekla ze vic jak 450-500tis se to dostat nemuze.

0/0
30.9.2011 12:39

krytak

článek o ničem

Toto je ukázka článku o ničem a přesně vystihuje úroveň novinářské práce. Tohle je článek typu jedna bába povídala. Neříkám že se nekrade, Krade a ve velkém. Ale dělat závěry na základě takto podané informace může jen primitiv. Proč o tom píšete když nevíte kolik které úpravy stály. Nebo to víte  ? Ale to by pak nebyla senzace ...

0/0
30.9.2011 11:59

PLSFS

A potom

A potom po mne chtejte, abych vam na to platil dane. ;-€

0/0
30.9.2011 11:56

Glock Mark XIX

Idnes zase "konstruuje aféru"

Zase stejná debilní argumentace jako v případě českých a portugalských Pandurů - SPOČÍTÁME JABLKA, SPOČÍTÁME HRUŠKY A DÁME JE DO JEDNOHO PYTLE.

.

A za tohle chtějí Křišťálovou lupu??? Ani omylem (hlasoval jsem pro iHNed.cz).

0/0
30.9.2011 11:56

krytak

Re: Idnes zase

Alespoň jeden myslící. Ostatní chrochtají blahem, jak si můžou zanadávat. Článek účel splnil. IDNES investigativně řeší kauzy ...;-D

0/0
30.9.2011 12:03

Glock Mark XIX

Re: Idnes zase

Tak ono je nás tady na diskusi několik takových, stačí se podívat do historie této diskuse. MfD = Kmentoviny a Kroupoviny = pohádky pro chudé duchem.

0/0
30.9.2011 12:06

vvena

Re: Idnes zase

Souhlasím, jen nevím zda je to investigativní nebo uplacené zase nějakou pochybnou firmičkou, která nevyhrála výběrové řízení a nemohla si namastit kapsy ze státního.R^

0/0
30.9.2011 12:13

lordhelma

Re: Idnes zase

ze ty ses vojak z povolani?

0/0
30.9.2011 12:05

Glock Mark XIX

Re: Idnes zase

Ne, nejsem. Ani jsem vojákem z povolání nebyl, vojnu jsem měl v kanclu (jako absolvent VŠE ;-)) před 17 lety.

.

Jen se pracovně pohyboval v obdobném prostředí - veřejné zakázky, dotace, atp. ... takže vím, že člověk nemá spatra odsuzovat bez znalosti obecné problematiky a konkrétního případu.

0/0
30.9.2011 12:08

jirkas13

Re: Idnes zase

To máte jistě pravdu, ale je to těžké. Jestliže to skóre převažuje k těm negativům, málokdo se od předsudku oprostí.

0/0
30.9.2011 12:24

Jabadů

hmm,

V kontextu s těmito aférami každý velmi rád příplatí nějakou tu tisícovku na tzv.reformách..:-P

0/0
30.9.2011 11:52

Luke0102

Re: hmm,

presne tak. jak chteji obhajit reformy, byt potrebne, kdyz se clovec kazdy den docita o kradezich v radech desitek az stovek milionu, za ktere neni nikdy nikdo potrestan...

0/0
30.9.2011 11:53

Glock Mark XIX

To je zase srovnání nadraka

Civilní a vojenské verze různého vybavení se prostě liší a srovnávat, kolik stojí motorka v autosalonu a kolik vojáky, prostě nejde.

Pravděpodobně tam byla vyšší než normální (civilní) marže, ale čertví proč. Není hned všechno tunel nebo podvod.

.

Idnes zase vymývá mozgy.

0/0
30.9.2011 11:51

jirkas13

Re: To je zase srovnání nadraka

No ono ještě bude zajímavé zjištění, proč se to vůbec muselo kupovat. Všechny armády dávají to Afghanistánu jen to, co mají. Ale vyzbrojovat naše jednotky speciálně pro Afghanistán, to myslím není v žádné smlouvě. Chápu, že v ostatním kontextu není 10 mio nějaká veliká rána, ale je to jedno k druhému. Teď už je tam zřejmě stejně někdo střelil.

+1/0
30.9.2011 12:05

Glock Mark XIX

Re: To je zase srovnání nadraka

Ne, i jiné armády nakupují vybavení speciálně pro Afghanistán, častokrát i dráže než česká armáda. Například Angláni si pořizovali speciální auta s protiminovou ochranou asi o třetinu dráže než Američané ... pro Afghanistán.

Kanadská armáda si pořizovala 40 tanků Leopard 2A6M z německých přebytků právě kvůli Afghanistánu (staré kanadské Leopardy 1 při nasazení nevyhovovaly).

Spíše bych řekl, že česká armáda se drží dost zpátky a nenakupuje bezhlavě všechno, co je na trhu k dostání.

0/0
30.9.2011 12:12

jirkas13

Re: To je zase srovnání nadraka

No, tak to jste mi utěšil, že jsou někde ještě větší kořeni. Ale osobně nákupy speciálně pro jednu válku, nepokládám za správná. To ať dělá cizinecká legie. Ti jsou tam za prachy, naši za naše. Zní to možná blbě a nesolidárně. Jenže tady berou invalidům vozejky, tak mně čtyřkolky speciálně pro Afghanistán nerozpláčou.

0/0
30.9.2011 12:22

hafusak2

Re: To je zase srovnání nadraka

Navíc si britové nechali extra pro Afgh. vyvinout ne čtyřkolku, ale rovnou šestikolku. Bylo to v ATM a vypadala zajímavě.

0/0
30.9.2011 17:24

Tryskomys Muf

Za 22 let od revoluce

Za 22 let od revoluce se nevysetril na ministerstvu obrany ani jeden korupcni obchod (byla jich drtiva vetsina). Kolik chcete jeste dukazu, ze ODS, CSSD, KDU-CSL jsou skrznaskrz prolezle zkorumpovanymi gaunery? 8-o;-ORvRv

0/0
30.9.2011 11:49

Luke0102

Re: Za 22 let od revoluce

konecne nekdo, kdo neni zaslepen stranickou prislusnosti - presne tak, kradou tam vsichni a proto se ani nikdy nic nevysetri, protoze kazdy na nekoho neco vi...

0/0
30.9.2011 11:54

Glock Mark XIX

Re: Za 22 let od revoluce

Když se nic nevyšetřilo, tak jak tam může být jeden korupční podvod za druhým? "Jedna paní povídala" a "psali to v nejdůvěryhodnějším zpravodajském portálu v ČR", že???

0/0
30.9.2011 11:57

Tryskomys Muf

Re: Za 22 let od revoluce

Stačí nebýt úplně vygumovaný, aby člověk viděl, že většina zakázek je cinklých. 8-oRvRv Nicméně chápu, že příznivci ODS, ČSSD a KDU-ČSL jsou programově slepí, neb rozkradené stamiliardy jsou pro ně maličkost a v souladu s jejich hodnotovým žebříčkem gaunerů. Rv

0/0
30.9.2011 12:06

Glock Mark XIX

Re: Za 22 let od revoluce

Neznám podrobnou dokumentaci a požadavky v takových "cinklých" zakázkách, tudíž nemohu soudit. A novináři až příliš často lžou nebo píší nesmysly (v problematice se nevyznají, nebo poslouchají jen "svůj zdroj" - nechají se zmanipulovat).

0/0
30.9.2011 12:15

Tryskomys Muf

Re: Za 22 let od revoluce

O úrovni české žurnalistiky si iluze vskutku nedělám.

0/0
30.9.2011 12:35





Najdete na iDNES.cz