Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muže zabila lokomotiva, kterou řídil pomocí dálkového ovládání

Ostravská policie vyšetřuje pracovní úraz 48letého muže. Ten pomocí dálkového ovládání ve čtvrtek odpoledne posunoval osmdesátitunovou lokomotivu. Ta ale nezastavila u zavřených vrat, prorazila je a zachytila dělníka, který ji řídil. Rozsáhlým zraněním na místě podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sei4

Proč profesionálové neuvedou

o kterou firmu šlo. Je mi celkem jasné, že ve smutném výsledku je to jedno. Jde mi o to, že stát se to u ČD, tak upejpaví určitě nebudou.

0/0
30.9.2011 12:45

S ČSSD do boje proti demokracii

Jede jede mašinka kouří se jí z komínka

jede jede do dáli, veze samý vožralý.

0/0
30.9.2011 12:44

Mražená spermie

***

další oběť Vlakodlaka. ;-(

0/0
30.9.2011 12:19

nesnašimlobisty

to ho pana jsem znal osobně

tak si laskavě trhněte všichni nohou a nechte ho napokojiV

0/0
30.9.2011 11:36

dino_na_idnes

Re: to ho pana jsem znal osobně

Téměř každého někdo zná osobně... No a?

+1/0
30.9.2011 12:27

papazian

Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Jaká jsou pravidla pro odškodnění lidského života při pracovním úrazu v tom našem krásném Česku? Je to k pláči, jak se k lidech chová kapitalismus! Jak dlouho budeme mlčet?

0/0
30.9.2011 10:10

richu_ch1

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

V normálním kapitalismu se to vyřizuje přes pojištění.

0/0
30.9.2011 10:26

tuan4

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

............navíc si myslím,že ten člověk porušil předpisy.

Takže i pojišťovna bude krátit plnění.

0/0
30.9.2011 12:26

Tarin

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

A o co by se měl stát ještě všechno starat? to jste neschopný si sjednat pojíštění?

+2/0
30.9.2011 10:36

Tajemný muž

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

To máte tak, socialistický člověk není schopen zřejmě ničeho. Chce, aby mu stát našel práci, aby mu zajistil bydlení, jídlo, zábavu, aby mu řekl, co má kdy a kde dělat, co si má myslet a co má říkat. Pak je socialistický člověk spokojený. Já osobně bych něco takového nesnesl. Moje mozková kapacita je dostatečná na to, abych se o sebe dokázal postarat sám (například si sjednal životní pojistku a pojistku pro případ trvalých následků úrazu na částku, abych se obešel bez pomoci státu), dokážu si práci najít sám, dokážu si najít i zábavu a dokonce (!!!) si dokážu vytvořit vlastní názor - tohle je kapitalismus. To ale socialistům nevysvětlíte. Rv

+2/0
30.9.2011 10:48

to.mas.jedno

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Ale socialistický stát se přece lidem i vnucuje a to například při vykonávání "spravedlnosti", určování toho kudy, kdy a jak mám jezdit, co si kde můžu postavit a podobně. A ještě si za to nechává platit

0/0
30.9.2011 12:27

Zuchnicky

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Souhlas! Jenom se obávám, že se vaše osobní pojistka na pracovní úrazy vůbec nevztahuje...

0/0
30.9.2011 12:52

Tajemný muž

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Vztahuje. U té pojistky je vcelku jedno, jak a kdy k úrazu došlo. Teda, pokud bych byl pod vlivem alkoholu, došlo by asi ke krácení (záleželo by na okolnostech, jak moc alkoholu, jak k tomu došlo, jak často piju,... apod.), v případě úmyslného sebepoškozování by se zkoumalo, zda se nejedná o duševní poruchu (pokud by se jednalo, pojistka by byla vyplacena, pokud by se nejednalo o nemoc - jedná se o úmyslné sebepoškozování a vyplacena by nebyla), ale to by bylo na dýl. Rozhodně tam ale pracovní úrazy spadají (mám to ověřené).

0/0
30.9.2011 14:11

FandaVV

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

A ono za komančů bylo málo smrťáků? Jen nebyl iDnes a ténecézet, aby to vytrubovali. Naopak největší prů---švihy se tutlaly. Namátkou vzpomínám na chlorovou nehodu v Kolíně na nádraží.

0/0
30.9.2011 11:04

Tajemný muž

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Vzpomínám si, jak u nás v baráku zemřel jeden horník. Bylo to v dole při menším výbuchu (zemřeli tam tenkrát dva). Podle informací od záchranáře, který tam pro ně šel to prý vypadalo na nahromaděný plyn. Když pátrali, co se stalo, zjistili, že odvětrávací zařízení bylo v jednom místě ucpané a tak se z určitého malého prostoru neodvětrávalo. Ti dva měli smůlu, že šli pracovat ten den zrovna do toho úseku. Jenže kdyby tohle bylo ve vyšetřovací zprávě, s ředitelem závodu by to udělalo amen (už tam kvůli podobným důvodům párkrát byly nehody). Tak se to udělalo tak, že si ti dva šli za roh zakouřit (přitom oba byli nekuřáci, to nikomu nevadilo), všechno se na ně svedlo, vyzdvihla se hrdinná práce záchranářů, kteří zabránili dalšímu šíření požáru a vdovám se nic nedalo. V novinách se o tom člověk dočetl jen 2 větami (nadepsanými - "O nezodpovědnosti"). Takhle se choval socialismus.Rv

+1/0
30.9.2011 11:22

Gamehoror

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Zatim co dnes se nic netutlá, že jo :-)

Řekl bych že je to furt stejný.

0/0
30.9.2011 11:45

Tajemný muž

Re: Jaké dostane odškodnění za pracovní úraz?

Dneska máte ale možnost se bránít. Tenkrát bylo vdově taktně naznačeno, že jestli do toho bude rýpat, mohla by být obviněna z rozvracení socialismu a její děti by taky nemuseli vystudovat...Rv

Navíc dneska se všechno okamžitě vyšetřuje státní policií, která si na soukromé podniky pěkně došlápne. Jak moc myslíte, že si státní policie došlápne na státní podnik? Socialismus byl přece nejlepší a nedělal chyby. Dokonce ani Černobyl neměl nejmenší problém. A dobře, když už se problém připustil, tak neměl žádné následky (radiace do ČR nepronikla, přestože všechny okolní země zasaženy byly, tak skvělé byly zátarasy na hranicích). Dneska je i z té nejmenší nehody obrovské téma a kauza jako hrom (hlavně pro sdělovací prostředky, které na krvi stojí), takže je prošetřeno daleko více věcí a vyplave na povrch mnohem více faktů.

0/0
30.9.2011 12:13

zase smazaný

A co jste čekali?

Jednou se to muselo stát. To je cena za nesmyslné úspory pracovních sil. A co na to říká známy lidumil Světlík?

0/0
30.9.2011 10:07

papazian

Re: A co jste čekali?

Souhlasím s Vámi. Úspory nás přivádí do hrobu. Celý národ chudne a místo prodlužování lidského života, jak se také zdůvodňuje, proč máme pracovat nejlépe až do hrobu, se opak stává skutečností. Růst se zastavuje a naopak díky nedostupné lékařské péči pro potřebné se věk bude opět zkracovat. Místo blahobytu, resp. důstojné životní úrovně, pokles až strmý pád. A lidé mlčí nebo se  radují, že dali hlasy pravici, která jim pomáhá k ještě větším úsporám pracovních sil. A proč? Proto, aby firmy měly větší zisk, který si nezdaní v daňovém ráji. Kdyby místo toho měli zisk menší a museli dát více peněz zaměstnancovi, pak z jeho daně ze mzdy i z utrácení by náš stát měl mnohem více. Chybná pravicová politika nás všechny přijde velmi draho!

0/0
30.9.2011 10:14

Kladýnko1

Re: A co jste čekali?

Lidi jsou ovce. Když on ten Paroubek byl tak nesympatickej, ti komunisté nás tak hrozně chtěli vrátit před rok 89 (možná i do 50tých let), zatimco kníže byl tak roztomile senilní, Nečas tak hrozně slušnej, a Džon byl úplnej českej Catani (jen nesměl promluvit, to byl potom průser)...:-/

0/0
30.9.2011 10:33

PIsa.lek

Re: A co jste čekali?

Jenže v tomto případě nejde o nesmyslnou úsporu sil - při posunu na továrních vlečkách (kde se souprava hýbe třeba jen o pár metrů) by stejně musel být venku posunovat a dávat do kabiny strojvedoucímu přesné instrukce radiostanicí (přičemž přesnost a spolehlivost by byla menší, než když to strojvedoucí řídí zvenku a k tomu si sám svěšuje/odvěšuje.

0/0
30.9.2011 10:18

Tarin

Re: A co jste čekali?

Co to plácate? Kde v tom článku vidíte, že to byla lidská chyba a ne technická závada?

+1/0
30.9.2011 10:39

tuan4

Re: A co jste čekali?

..............když si někdo stoupne před rozjetou lokomotivu tak je to co?Technická vada?

0/0
30.9.2011 12:32

Tajemný muž

Re: A co jste čekali?

Správně soudruhu. Na lokomotivě měl být strojvedoucí,asistent stroujvedoucího, politruk, údržbář a nástěnkář. Kolem lokomotivy pak asistent posunovacího technika, technik přes výhybky, opět politruk, nástěnkář, pomocná stráž VB a někdo z STB. Pak by tu teprve byl ráj...

Člověče, tím, že se uspoří pracovní síla se ve většině případů uspoří i náklady a díky tomu Vám pak můžou dát i vyšší plat. Když se podíváte na kupní sílu obyvatelstva řekněme v r. 85 a dnes (na základě statistických údajů o průměrné mzdě, o mediánu mzdy a srovná te si to s množstvím výrobků, které si člověk za tyto 2 mzdy mohl koupit tehdy a dnes), zjistíte, že jsme na tom ve většině věcí mnohem lépe. Stroje totiž udělají mnohdy více práce za kratší čas a s niššími náklady, než lidé. Takový bagr toho za hodinu vykope mnohem více, ne 10 kopáčů. Když srovnáte množství přidané práce za celou dobu životnosti bagru s jeho cenou a náklady na provoz, jste HODNĚ v zisku. Ne všude však stroje použít jdou a tam budou stále lidé.

+1/0
30.9.2011 10:55

Gamehoror

trošku velký RC model.

0/0
30.9.2011 10:01

DukatovyDuben

Re: trošku velký RC model.

To me taky napadlo ;-). Ale nezavidim mu to.:-(

0/0
30.9.2011 10:19

saldo

Konečně se píše

o zranění smrtelném a ne "neslučitelném se životem".

0/0
30.9.2011 9:53

papazian

Re: Konečně se píše

To mohu také pochválit! Dobrý postřeh!

0/0
30.9.2011 10:11

FandaVV

Re: Konečně se píše

Ale tohle: v bezvědomí, se zástavou dechu i oběhu - také zajímavá definice stavu bohužel většinou trvalého či lépe věčného.

0/0
30.9.2011 11:02

Zuchnicky

Re: Konečně se píše

No tak jde o děj, když záchranáři přišli, tak tohle zjistili, že je člověk mrtvý zjistili až následně, buď když se jim ho nepodařilo oživit nebo když zhodnotili jeho zranění jako neslučitelná se životem.

0/0
30.9.2011 13:00

Bimboslon

Trochu mi to připomíná

dřevorubce, který si odřízne větev na které stojí.

0/0
30.9.2011 9:48

Mr.Vehicle

Nehoda

Dobrý den,

přečtěte si laskavě nejdříve popis dálkového ovládání, než sem začnete psát takovéto blbosti. Pokud nepracujete také na dráze, tak se raději zdržte nesmyslných komentářů. Pravděpodobně šlo o chybu strojvedoucího. Novináři vůbec neví a tento článek je zavádějící... http://www.trspce.eu/file.php?nid=9628&oid=2013334

0/0
30.9.2011 9:45

AAA2

Darwinova cena?

Prece jenom, preject sam sebe lokomotivou, to se hned tak nepovede

0/0
30.9.2011 9:39

Ghost47

Re: Darwinova cena?

Maximálně čestné uznání, ve 48 letech už nejspíš nebude splňovat základní podmínku (nerozmnožit se) :-)

0/0
30.9.2011 10:35

akleen

dalkac?

to by me zajimalo, co novinar tim dalkovym ovladanim mysli. Jestli pneumaticke posunovani s pneumatickym brzdenim nebo neco jineho.

0/0
30.9.2011 7:46

to.mas.jedno

Re: dalkac?

Mě napadlo spíš něco jako maji jeřáby a vrátky, prostě krabička s čudlama na kabelu s lokomotivou na konci. ;-D

Ale je fakt že na 80ti tunovou lokomotivu se mi to nezdá

0/0
30.9.2011 7:48

Hawkeye33

Re: dalkac?

Skoro trefa - jen na to není kabel, ale radio pojítko.......mimochodem. .... je to tak 3 roky zpět, co byla výluka na normálně rozchodné trati u Jindřichova Hradce a náklady se vozily na podvalnících z Hradce do Obrataně......řazení vlaku bylo tuší 2x705.9 - pak brzdicí vůz, nějaké ty ložené vozy a pak zase 1x705.9, brzdicí vůz a další vozy.

Ty první dvě mašiny byly zapojeny ve vícečlenném řízení a tu třetí řídil z té první právě pomocí dálkového ovládání ....více zde http://www.jhmd.cz/story057c.htm

0/0
30.9.2011 8:07

Hawkeye33

Re: dalkac?

omyl - byl to rok 2005

0/0
30.9.2011 8:08

to.mas.jedno

Re: dalkac?

Díky za info, taky jsem si myslel že to bude spíš rádiově, přecijen ten kabel na železnici by asi víc překážel :)

0/0
30.9.2011 8:09

xdriver1

Re: dalkac?

500 tunovej jeřáb jo a 80 tunová lokomotiva ne... na dálkové ovládání jsou i hroznější monstra ;-)

0/0
30.9.2011 8:15

Pribinacek

Re: dalkac?

Jestli si nezapomněl přes noc nabít dálkové ovládání?

0/0
30.9.2011 8:40

PIsa.lek

Re: dalkac?

Kdyby ano, tak by se ani nerozjel. DO u takovýchto strojů musí dávat k jízdně neustále aktivní signál (ne, že vyšle jen puls, který rozjede a dalším pulsem zastavuje), takže v okamžiku ztráty signálu jde lokomotiva okamžitě do nouzového zastavení.

+1/0
30.9.2011 10:05

madry

Re: dalkac?

Co je na tom nepochopitelného?To je normální praxe, že jsou lokomotivy ovládány dálkovým ovládáním, které má strojvedoucí o sebe, když si jde otevřít třeba ty zmiňované vrata.Je to v podstatě strojvůdce a posunovač v jednom, když sepne  nebo odepne vagón, jde zase do lokomotivy a řídí opět z lokomotivy.Je to vše bezdrátové, tak jako by řídil model.

0/0
30.9.2011 8:09

woodward1.b

Re: dalkac?

něco jako taková ta krabička s anténkou a s volantem, co se používá při bezdrátovým řízení autíček?

0/0
30.9.2011 8:23

to.mas.jedno

Re: dalkac?

ten volant by byl lokomotivě asi k ničemu ... ;-D

+1/0
30.9.2011 8:30

Nalim27

Re: dalkac?

Volanten na dalkaci by mohl velmi  presne ovladat brzdy lokomotivy.

0/0
30.9.2011 8:36

Petrasek

Re: dalkac?

Tezko vysvetlit. Kazdopadne to ale zrejme nespolnovalo zadny SIL. Mi nerikejte, ze je mozne hybat s necim, co muze zpusobit takovou skodu, aniz by to melo minimalne nejaky dead man switch ktery musi drzet, aby se to hybalo a po pusteni to zastavi.

0/0
30.9.2011 9:34

PIsa.lek

Re: dalkac?

Právě, že ho má, tím spíš je zatím záhadou, co se přesně stalo.

0/0
30.9.2011 10:03

Ghost47

Re: dalkac?

Viz odkaz o pár příspěvků výš - http://www.trspce.eu/file.php?nid=9628&oid=2013334 . Bezpečnostních pojistek je tam víc než dost.

0/0
30.9.2011 10:39

to.mas.jedno

Vysvětlí mi někdo

proč stál v dráze lokomotivy? Když něco řídím na dálku tak jdu snad vždy bokem ne?

0/0
30.9.2011 7:44





Najdete na iDNES.cz