Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident Klaus podepsal zákon, který odstartuje reformu zdravotnictví

Na počátku ledna začne první fáze reformy zdravotnictví. Svým podpisem to stvrdil prezident Václav Klaus. Ministr zdravotnictví Leoš Heger do reformních zákonů prosadil například příplatky za nadstandard nebo zvýšení poplatku za den v nemocnici ze 60 na 100 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aweida

honza

Dobrý den, jmenuji se Jan Blažek. V roce 2002 jsem strávil měsíc v Motole, protože jsem se pomočoval, kde mi byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Později se mé matce zdálo, že žádný Aspergerův syndrom nemám, že to pomočování na mě seslal Bůh, aby mě tak pobytem v Motole chránil před žalobou pro něco, co jsem ve skutečnosti neudělal. Když jsem byl hospitalizován, nemohla na mě žádná žaloba být podána. V roce 2007, když jsem chodil na  1 praktickou školu, o mně mí spolužáci řekli spoustu lží, které ze mě dělali zločince. Koppová, krajská koordinátorka pro autismus, rozhodla, že má rodina bude nezákonně odposlouchávána. Tak se i později stalo. Zároveň kumpáni Koppové začali tajně ovlivňovat české politiky, tím že je šikanovali a nutili, aby dělali jejich politiku. Dělo se tak tajně, aniž by o tom národ věděl. Tím začala tajná totalita v české zemi. Později, v roce 2009 a 2010, dosadili kumpáni Koppové do vlády své vlastní lidi. 1 z nich je i Leoš Heger. Dělá politiku Koppové.

0/0
1.10.2011 22:00

strycek-Joe LLC

Jsem v klidu

zákon je protiústavní a proto nemůže začít platit Rv

0/0
29.9.2011 14:35

denny6002

Re: Jsem v klidu

zajisté,pane,(soudruhu,příteli) Rychetský:-P

0/0
29.9.2011 14:37

Nezničitelný Žalud

Ovčane otřes se

;-DR^

+1/0
29.9.2011 13:43

denny6002

Re: Ovčane otřes se

až,se tobě třásti bude ruka,koryto ti synek udělá:-/?

0/0
29.9.2011 14:38

odejděte2

nějak

Nějak mi tento zákon, který schválil HRADNÍ BŮH, nejde dohromady z jeho kecama ve Staré Boleslavi. Hlavně ty jeho plky o návratu ke starým hodnotám. Pokud je mi známo, tak prvotní křesťané o žádném nadstandardu pro bohaté nic nevěděli, natož , aby ho měli jako nějakou hodnotu.:-)

+1/0
29.9.2011 13:34

vovák

Re: nějak

prvotní křesťané byli hlavně výživným  a biologicky hodnotným krmivem pro lvy v arénách. Ale takový zákon prozatím nebyl prézovi předložen k podpisu...

0/0
29.9.2011 13:44

Lenoch netáhlo.

Místo nemocnice stačí automat

na analgetika! Viz nová neurologie v HK.

0/0
29.9.2011 13:23

Lenoch netáhlo.

Navrhuji uvolnit 2 miliardy na

brožurku, která vše vysvětlí.;-)

0/0
29.9.2011 13:19

Hynek Vilém Jarmila reloaded

zdravotní péče stojí ročně kolem 280 mld. Kč

Když pominu, že se v systému strašně plýtvá a cca 20-30% by se dalo asi klidně ušetřit, tak to vychází měsíčně na krásných 2222 Kč. Že by si tohle lidi nemohli dovolit? Podotýkám, že by si určitě hodně lidí zvolilo dražší pojistky, takže by cena "základu" ještě znatelně spadla. Jen stát by asi musel přitlačit, pokud by chtěl platit za "svoje" pojištěnce - dneska platí asi 8000 Kč ročně, zatímco průměrný pojištěnec oněch 28,000 Kč.

0/0
29.9.2011 12:49

Lenoch netáhlo.

Re: zdravotní péče stojí ročně kolem 280 mld. Kč

Plýtvá? Snad krade ne?

0/0
29.9.2011 13:20

petrph

takto formulovaný zákon ještě svět neviděl

Ale představte si že by vyšel trestní zákoník, který by byl prázdný a jen by se v ně konstatovalo to,  že které činy budou trestné a jaké za ně budou tresty si později dohodnou mafiáni s policajtama :-):-)

0/0
29.9.2011 12:41

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: takto formulovaný zákon ještě svět neviděl

A nezdá se Vám, že je to v pořádku? Rozsah standardu a nadstandardu by totiž neměl být v žádném zákoně, ale ve smlouvě pojistníka s pojišťovnou. Snad se blíží doba, kdy důchody a zdravotní péči nebude moci změnit každý nový ministr. Státní moc by na tyhle věci vůbec neměla mít vliv !!

0/0
29.9.2011 12:44

.Zmuda

Re: takto formulovaný zákon ještě svět neviděl

Co to kecáš za nesmysly! Pokud je stanovena zákonem výše poviného zdravotního pojištění, musí být v tomto případě také stanoveno zákonem, co za toto pojištění bude  nabídnuto.

Pokud by se zrušilo povinné zdravotní pojištění, prosím, ale takhle ne. To je prostě zlodějna a lumpárna.

+3/0
29.9.2011 12:49

dědeček

Re: takto formulovaný zákon ještě svět neviděl

Každý zákon má svou prováděcí vyhlášku, kde je to stanoveno víme?

0/0
29.9.2011 12:55

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: takto formulovaný zákon ještě svět neviděl

Jak píšu dole - zrušit zdravotní daň a zavést individuální pojištění. Tohle je myslím předstupeň. Navíc tohle umožňuje i dohodu pojištěnce s pojišťovnou, aby měl za stejný peníze každý jiné schéma péče, podle svých potřeb a neduhů, jen se stejným limitem.

0/0
29.9.2011 12:56

petrph

Re: takto formulovaný zákon ještě svět neviděl

Jenomže právě že tímto směrem nejdeme. Nezapomeňme že jak povinnost být pojištěn, tak i výše pojištění je stanovena zákonem. Maximálně si člověk může vybrat pojišťovnu z několika, které ale poskytují to samé, proplácejí lékařem poskytovanou péči.

Fajn, liberalizujme to a řekněme že není zákonem stanovená výše pojistného,ale ať si každá pojišťovna smluvně s klienty dohaduje za kolik . Respektive jim nabídne různé druhy pojištění s definovaným standardem, s tím co je nadto si bude doplácet jako nadstandard. Nebo naopak - různé druhy spoluúčasti pro menší druhy ošetření.

Ale do toho se určitě pojišťovnám ani jejich lobbistům líbit nebude..Lepší je si vybírat zákonem určené pojištění a současně si dalším zákonem určovat co z něj nemusí hradit...:-)

+1/0
29.9.2011 12:58

.Zmuda

V podstatě to je dobře.

Neboť dokud nebudou lidi padat, jak se  říká , na tlamy, nic se nezmění. Až když poznají, že nemají co ztratit, jdou do toho. Takže těmito zákony jsme opět blíž k defenestraci a demontáži stávajícího systému, který přeje zlodějům a lumpům.

+8/0
29.9.2011 12:33

EddieCz

Re: V podstatě to je dobře.

Jaktoze nemuzou ztratit  ? Muzou, kejhak ;-D

0/0
29.9.2011 12:36

.Zmuda

Re: V podstatě to je dobře.

To můžou, ale v tom případě by to zadarmo nebylo. A teď si dovolím dotaz: Ten tvůj chechtající smajl má vyjádřit co?

0/0
29.9.2011 12:41

EddieCz

Re: V podstatě to je dobře.

nic, jsem proste veselej

0/0
29.9.2011 12:43

svedek casu

Kde může erár

podojit občana tam se nečeká.

0/0
29.9.2011 12:31

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Kde může erár

Právě o to jde, aby zdravotnictví nebylo erár, ne?

0/0
29.9.2011 12:36

svedek casu

Re: Kde může erár

no a co bude? jen pro pár vyvolených? my to vlastně zaplatíme.!!

0/0
29.9.2011 12:41

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Kde může erár

A když ne "my", tak kdo to zaplatí za nás? 8-o

0/0
29.9.2011 12:49

Světlonoš_v01

doufam ze protezu na druhou kycel uz si zaplati ze sveho

:-P

0/0
29.9.2011 12:31

Hynek Vilém Jarmila reloaded

jen houšť a větší kapky

0) definovat standardy péče

1) zavést důsledně DRG a kontrolu efektivity a kvality zdravotní péče, kombinovanou s výzkumy spokojenosti pacienta

2) zavést kompletní elektronickou kartu s elektronickou preskripcí, přístupnou přes internet, včetně plateb, úhrad atd.

3) zrušit zdravotní daň a zavést individuální zdravotní pojištění + státní pojištěnci by konečně měli platit stejně jako ostatní lidi (dneska platí cca 1/3) + zavést několik úrovní pojištění s různým plněním (basic, silver, bronze, golden, platinum, VIP, ..)

4) privatizovat pojišťovny a všechny nemocnice včetně FN (ty mohou spoluvlastnit fakulty) 5) zrušit ty věty o zdravotní péčei v ústavě, péče zdravíé je služba jako každá jiná

+1/0
29.9.2011 12:25

greifer7

Re: jen houšť a větší kapky

No tak ty máš dost!;-D

+1/0
29.9.2011 12:26

navsteva po socialistovi kamenem

Re: jen houšť a větší kapky

Kde to mohu pripodepsat.

0/0
29.9.2011 12:28

greifer7

Re: jen houšť a větší kapky

Luďo svůj k svému!;-D;-D

0/0
29.9.2011 12:30

Upir_Spike

Re: jen houšť a větší kapky

jednak je kravina zavádět to co zavedli v USA...co museli následně zase zrušit, protože to nefungovalo.

A pak DRG funguje ve všech nemocnicích...víte vůbec co to je?

0/0
29.9.2011 12:28

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: jen houšť a větší kapky

Co zavedli a co museli zrušit? Zdravotní péče v USA funguje docela dobře, pokud máte pojistku - ta není povinná. Někdo na ni nemá, ten má státní péči (mizernou a základní), někdo má peníze a platí cash a někdo holt riskuje. Zdravotnictví z mého pohledu zase nefunguje v Kanadě, kde mají náš socialistický model.

0/0
29.9.2011 12:31

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: jen houšť a větší kapky

A zapomněl jsem - součástí privatizace je samozřejmě konec tabulkovým platům a platovým stropům. Ať si klidně nemocnice špičkového doktora najme a zaplatí. Zdravotní personál potřebuje hodnotit svůj výkon a konkurenci jako prase drbání.

+2/0
29.9.2011 12:29

dan1

Tak a začíná další český experiment

Vážení občané, a začíná další český experiment - zdravotnictví bez zdravotníků. Protože se mne to týká, tak se už teď dost obávám toho, jakou pomstu připravil Heger, Borisek a ostatní tvůrci reformy zdravotnictví zdravotníkům za to, že stávkovali na začátku roku za slušnější plat. A jak jsem viděl některé detaily, které se už provalily díky lékařské komoře na povrch, tak to bude mazec. Jednak reforma umožní a dovolí výrazné omezení zdravotnického personálu v nemocnici, jednak umožní, aby lékař prováděl ošetření v oborech, na které nemá specializaci, ale jen se u toho oboru třeba 3 měsíce pohyboval(slavný interní a chirurgický kmen). V noci na službě může mít jeden absolvent na starosti i 250 pacientů - to bude návrat do středověku. I ve slavném MASHI bylo víc personálu, než jak si to Heger představuje. A pacientům nezbyde nic jiného, jenom se modlit. Třeba zvedneme počet věřících v naší zkorumpované zemi. A co je zajímavé, s korupcí Heger neudělal zatím vůbec nic.

+2/0
29.9.2011 12:25

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Tak a začíná další český experiment

Doposud to byla zdravotnická ekonomie bez ekonomů. Ono pokud vím, tak na medicíně se o ekonomice a hlavně o zdravotnickém marketingu a řízení taky moc nedovíte. Na medicíně se neučí ani matematika a dost lidí tam jde, aby "nemuseli počítat". A tihle specialisti nám tady 20 let reformovali zdravotní péči. :-/

0/0
29.9.2011 12:27

navsteva po socialistovi kamenem

Re: Tak a začíná další český experiment

platy ve zdravotnictvi musi a maji urcovat jen a pouze zakonitosti trhu, tedy schopnost obcanu si zdravotni peci a platy zdravotniku zaplatit. A jestlize se obecne mluvi o tom, ze platy jsou male, museli by logicky klesnout i platy zdravotniku.

0/0
29.9.2011 12:29

Vobyčejného člověka nic neumlčí.

Nadstandard zrušit!

Každý občan ČR má právo na nejlepší zdravotní péči! Musíme zabránit aby zdravotnictví bylo jenom pro bohaté! Za minulého režimu bylo bezplatné a kvalitní zdravotnictví pro všechny, ne jen pro pár vyvolených. V příštích volbách budu volit KSČM, stranu, které jde o lidi a né o peníze.[>-]VR^

+2/0
29.9.2011 12:23

navsteva po socialistovi kamenem

Re: Nadstandard zrušit!

v minulem rezimu nebylo zdravotnictvi kvalitni pro nikoho krom vybranych papalasu. Dnes bude kvalita dana koupeschopnou poptavkou. Skoda jen ze se to nelimituje uz automaticky dle odvedene vyse pojisteni.

0/0
29.9.2011 12:30

Jančara

Re: Nadstandard zrušit!

Já je také budu volit . A bude nás víc. I ti, kteří se k tomu dosud bojí přihlásit, protože se stydí za a to, že to v 89  tak pocinkali klíčema.!!

+1/0
29.9.2011 12:38

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Nadstandard zrušit!

Já zas budu volit Kalouska a spol. a kdyby byl někdo odvážnější a víc napravo, tak jeho. Ono to, co se zdá hodně pravicové ultralevičákům se lidem na pravici může zdát jako měkká a  nevýrazná změna. Podotýkám, že lidí napravo je zhruba tak stejně jako levičáků, světonázor s příjmem až tak nesouvisí.

0/0
29.9.2011 12:54

nosalis

Re: Nadstandard zrušit!

ano spravne.. kazdy obcan CR ma pravo na nejlepsi zdravotni peci  .. stejne tak ma pravo vlastnit aspon 1 sportovni automobil, ma pravo bych aspon 1x rocne u more, ma pravo jezdit v zime na hory a to nejlepsi je ze nema zadne povinnosti .. jako treba pracovat

to teda potes koste

0/0
3.10.2011 23:29

stanikgor

smutné....

Je smutné,když prezident podepíše zákon,který je v rozporu s ústavou,na kterou přísahal...

+1/0
29.9.2011 12:20

STAVA79

Re: smutné....

to je nic proti rozvracení státu, aneb rozdělení čsfr.

0/0
29.9.2011 13:51

Sasenka

Zákon o zdravotních službách?

To je ten zákon o zdravotních službách?

0/0
29.9.2011 12:11

Sasenka

Re: Zákon o zdravotních službách?

Už to vidím, ale nerozumím "Prezident Václav Klaus schválil podpisem zákon o veřejném zdravotním pojištění. Dokument ale obsahuje i změny dalších šesti zákonů." Jakých dalších zákonů?

0/0
29.9.2011 12:20

navsteva po socialistovi kamenem

Pripravuji podrobnosti?

K podpisu zakona prezidentem? Jako ze se dovime jake mel Vasek pero, jakou pouzil dneska znacku bot, ci jakou barvu maji dneska jeho trenyrky?

Kristalova iDNES je cim dal vetsi zumpa. Jedine verohodne informace poskytuje iHNED.

PS: Mozna by neskodila se spise venovat obsahu zakona, ocitovat paragrafy, dodat komentare pravniku, zdravotnickych expertu.

+5/0
29.9.2011 12:03

vlabra

Re: Pripravuji podrobnosti?

Pletete se. Nejdůležitější je, jestli náhodou taky neměl červené ponožky jako kníže pán :-)

0/0
29.9.2011 15:32

vsamotar

Re: Pripravuji podrobnosti?

I Vy se pletete. Důležité je, zda pero, kterým podepsal už je jeho. ;-);-D

0/0
29.9.2011 22:03





Najdete na iDNES.cz