Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti se u Jaroslavle nedomluvili. Jeden stroj zvedal, druhý brzdil

Ruský list Komsomolskaja Pravda zveřejnil předběžné závěry vyšetřování nehody letounu Jak-42 u Jaroslavle. V kabině podle zdroje deníku nefungovalo komunikační zařízení. Jeden z pilotů proto přidával, zatímco druhý brzdil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hekynen druhý

Pravděpodobný průběh

Kapitán byl "unaven", takže nechal všechno na druhém pilotovi. Druhý pilot zahájil start s motory na "nominál", tedy jako s prázdným letadlem (faktem je, že úplně plné nebylo, dráha cca 2 x delší, než je potřeba). V půlce dráhy (před získáním rychlost V1 - tuším že se to tak označuje) si oba všimli, že něco není v pořádku, že se ještě neodlepili. V ten moment tragédii šlo ještě zabránit - buďto start ukončit (brzdit a zastavit; byť v poli) anebo naopak pokračovat (oroštovat motory na max) a stroj zvednout... Bohužel selhala vzájemná komunikace; kopilot za to vzal, předpokládal, že kapitan je "out" a že mu do toho nebude zasahovat (nechal přece start na něm), jenže kapitan se "probudil" a začal "řešit problém", tedy brzdit...:-/

0/0
29.9.2011 17:56

Menetekel

V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

nezřídka se mi totiž stalo, že zdařilé přistání přímo z kursu a bez obletu letiště doprovázel ohromný potlesk cestujících. Není divu, při nástupu do letadla byl z posádky cítit velmi známý odér. Při pohledu na dvojmontáže pneumatik s jednou úplně sjetou gumou a hydraulických hadic stažených drátem mi do smíchu také nebylo. O letadlech typu JAK41 a AN24 létajících ještě v r. 1998 ani nemluvě...BTW: počínání pilotů nevysvětluje skutečnost proč byl start tak dlouhý. Rozdílný přístup pilotů lze totiž pochopit pouze až v případě, že každý odhadnul situaci možnosti vzletu u konce ranveje po svém.

0/0
29.9.2011 17:37

pučmidrát

Re: V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

Hm.,  tak nevím, ale Jak-41 je víceúčelový bojový letoun s kolmým startem a přistáním. Konstrukce leteckých  pneumat.  je trochu jiná, a obecně se toleruje obroušení  bodově až na třetí "plátno". A hadice stažená drátem nemůže být ani u bagru Bělorus. Vzhledem k tlakům který v nich je.;-D

0/0
29.9.2011 18:15

brekebrekeke

Re: V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

ty jsi taky kolmy start! :-(

0/0
29.9.2011 19:55

tehla

Re: V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

nevím, proč ta reakce, má totiž (na rozdíl od tebe) pravdu... jestli nevěříš, podívej se sám... http://www.youtube.com/watch?v=CmoMOc1Z_KE

0/0
29.9.2011 21:16

pučmidrát

Re: V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

Vodnickej, mám takový dojem, že už jsem tě zase dlouho n............!!;-O

0/0
29.9.2011 21:36

Antonín, topič

Re: V Rusku po intercomu zřejmě nikdo netouží

To mi teda povězte, proč normálnímu přistání tleskaj taky Amíci, Němci (někdy) a Češi...?

0/0
30.9.2011 8:00

will.forfreelife

.

..oni jiz opravdu nevi na koho to hodit....pravda bude silena

0/0
29.9.2011 16:05

Jen Aby

ještě větší bordel, než jsme si mysleli

tam už prostě negunguje nic .. jenom ten blbej plyn se jim vali ze země

0/0
29.9.2011 16:03

kajak v zakoně

co je to za černé skříňky....?

když nedokážou nahrát komunikaci v kabině... Nedá se z nich jednoznačně určit současné přidávání a brzdění....?8-o

0/0
29.9.2011 15:52

Si0 po 4. zákazu

Re: co je to za černé skříňky....?

Pokud vypneš mikrofony, tak se na žádný záznam nic nenahraje, to je přece jasné.

0/0
29.9.2011 16:53

Rudla01

Pokud je to pravda

Tak je to vina druhého pilota, protože ten má poslouchat kapitána

0/0
29.9.2011 15:49

kajak v zakoně

Re: Pokud je to pravda

pokud něco slyší...;-)

0/0
29.9.2011 15:52

KMJ

Hmmm.

Sednout do ruského letadla s ruskou posádkou na ruském letišti , malér jistý .

+1/0
29.9.2011 15:07

Antonín, topič

---

Velmi hloupý názor.

0/0
29.9.2011 15:29

KMJ

Re: ---

Opravdu ??? Nicméně pravdivý .

0/0
29.9.2011 16:41

Antonín, topič

Re: ---

Máte nějaký odkaz na statistiku, nebo si jen tak kopete do Rusů, aby vás na chvíli přestala mrzet vlastní neschopnost?

0/0
30.9.2011 8:01

Taisun

Re: ---

Ano opravdu co tak třeba Air France?

0/0
30.9.2011 8:48

Chamestekurel

?

jeden stroj zvedal,druhý brzdil....co to je zas za blábol!!

0/0
29.9.2011 14:55

i -

Kapitán:(nadávka)..

...ruština má taky nadávky?...něco jako "fucking weather"?

0/0
29.9.2011 14:46

no_body

Re: Kapitán:(nadávka)..

ебаю твою мать! nebo tak něco...

0/0
29.9.2011 14:58

i -

Re: Kapitán:(nadávka)..

hmm...tomu říkám si ulevitR^

0/0
29.9.2011 15:03

mamenec

Re: Kapitán:(nadávka)..

Má, asi takto: što eto sděláješ, kulak?

0/0
29.9.2011 15:01

Antonín, topič

Re: Kapitán:(nadávka)..

durak?

0/0
29.9.2011 15:29

brekebrekeke

Re: Kapitán:(nadávka)..

sobaka? chciplionok? :-P

0/0
29.9.2011 19:58

pučmidrát

Re: Kapitán:(nadávka)..

Vot ty neznaješ skazku "Sobaka Džulbas"???;-D

0/0
29.9.2011 21:38

jizzle

další hypotéza :-)

Nebylo by možné, aby tisk přestal zveřejňovat výpovědi (domněnky) z utajených zdrojů, případně neopisoval od bulváru a počkal až na závěrečné vyjádření inspekce? V té změti lží se pak ta závěrečná ztratí a bude z toho chaos. Jinak je hrozně snadné hodit vinu na mrtvé, protože ti už moc argumentovat nemohou.

P.S. Chápu touhu po křišťálové lupě, ale díky absurdním zprávám se rozbíhají ještě absurdnější diskuze a ztragedie se stává fraška :-)

+1/0
29.9.2011 14:44

sigenius

Re: další hypotéza :-)

Jak bys chtěl takový nápad prosadit? Založením ministerstva veřejných informací?

0/0
29.9.2011 17:38

miljal

Nebylo

už těch spekulací dost? Stejně se nikdy pravdu nedovíme;-(;-(

+1/0
29.9.2011 14:25

ivoš

Re: Nebylo

Dozvíme. Ale ne všichni.

+1/0
29.9.2011 14:26

kocourek25

Re: Nebylo

Co se divíte ? Nepamatujete se co bylo u nás za vlády jedné strany pod kuratůrou MOSKVY ? To je stále stejné a nebude to jinačí. ;-O

0/0
29.9.2011 15:21

jachym2

V rusku je lhaní národním sportem minimálně 100 let

... Pravda je někde v jezeře, kam ten vrak spadnul.

+1/0
29.9.2011 14:24

ivoš

Re: V rusku je lhaní národním sportem minimálně 100 let

Ty pěstuješ ruský národní sport?? Vrak spadl do Volhy, koni.;-D;-D

0/0
29.9.2011 14:28

wolfskin001

Re: V rusku je lhaní národním sportem minimálně 100 let

Vrak spadl do přítoku Volhy, chlapče.....

0/0
29.9.2011 14:35

i -

Re: V rusku je lhaní národním sportem minimálně 100 let

spadl do vody,

0/0
29.9.2011 14:45

Si0 po 4. zákazu

Re: V rusku je lhaní národním sportem minimálně 100 let

V tom případě patříme do Ruska.

0/0
29.9.2011 16:50

ivoš

No, teoreticky by to tak být mohlo,

což o to. Jednak mi nesedí, že pilot dal maximální tah - na maximální tah se startuje, tak není co přidat. Druhak - ty přepisy údajných rozhovorů jsou sporné, protože palubní inženýr tvrdí, že v pilotní kabině nebyl, takže do toho asi nemohl mluvit, ovšem nevím, proč v té kabině nebyl, při startu by tam asi být měl. No zkrátka - kecy, dohady, agentura JPP, radio Jerevan...Nezbývá než počkat si na článek v odborném časopise - a na to je zatraceně brzo.

0/0
29.9.2011 14:23

Zdeny007

Re: No, teoreticky by to tak být mohlo,

na maximální tah se sice startuje, ale ne v Rusku. Psalo se, že startovali na tzv. nominální tah, což dostačuje pro vzlet prázdného letadla. Takže bylo v tomto případě co přidat.

0/0
29.9.2011 14:32

notabene9

Těch verzí..

už byla řada, počkejme, nespekulujme..Zítra tu bude jiná..Noviny chtějí být čteny..

0/0
29.9.2011 14:12

baks

No...

Pokud je to pravda, tak nemám slov. Kvůli takové konině tolik mrtvých?! To je naprosto šílené!

0/0
29.9.2011 14:12

number of the beast

je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

ten klukum to zivot nevrati. tesi me, ze firma prisla o licenci a snad i letecka doprava v Rusku prestane byt zivotu nebezpecna. BTW, nedokazu si predstavit to peklo, kdyby v letadle sedel Jagr. vyhlasili bysme Rusku valku?

0/0
29.9.2011 13:41

bar.bu.do

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

... a co s tím má Rusko?

0/0
29.9.2011 13:48

hokejový expert von Kei

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

Předpisy pro letecký provoz jsou věcí parlamentu.

0/0
29.9.2011 13:49

bar.bu.do

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

... a v čem se ty předpisy liší od našich?

0/0
29.9.2011 13:52

number of the beast

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

skoro nic, jenom ruske letiste, rusky dispecer, ruske letadlo, rusti piloti a ruska letecka spolecnost.

0/0
29.9.2011 13:50

Taisun

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

A proč toto neřešíš u každé letecké nehody na světě?

0/0
29.9.2011 13:52

number of the beast

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

protoze ne u kazde letecke nehody na svete jsou obetmi hokejovi reprezentatni a jeden muj stary znamy.

0/0
29.9.2011 13:54

bar.bu.do

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

... a co jako? Jejich volba. Jeli bagrovat prachy do rozvrácené země. Kdyby nebyla rozvrácená, byla by bezpečnější, ale za takovou zbytečnost, jako je honění gumového bobku po ledě, by jim moc nezaplatili ...

0/0
29.9.2011 14:01

number of the beast

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

jsi esence uboheho ceskeho zapecnika. napsala bych to jinak, ale za 100 dukatu mi nestojis.

0/0
29.9.2011 14:04

bar.bu.do

Re: je mi tak nejak jedno, kdo nebo co... podelal.

... něco je jinak?

0/0
29.9.2011 14:08





Najdete na iDNES.cz