Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V šanghajském metru do sebe narazily dva vlaky, zranilo se 270 lidí

V šanghajském metru selhala signalizace a souprava narazila zezadu do dalšího vlaku. Při nehodě utrpělo zranění více než 270 lidí. Nikdo nebyl zraněný vážně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

falda

Ačkoli se média v rámci propagace automobilismu

často snaží přesvědčovat o opaku, kolejová doprava je stále nejbezpečnější, což je samozřejmě dáno velmi slušně propracovaným systémem zabezpečení (který jistě může tu a tam selhat, jako cokoli jiného), vyškoleným personálem a dost striktními předpisy. Zrovna čínské železnice včetně podzemních drah mají bilanci velice slušnou, vzhledem k tomu, kolik osob a tun zboží denně přepraví.

+1/0
27.9.2011 16:20

falda

Je zajímavé,

že pokud jde o nějakou nehodu v Číně, autoři článku si obvykle ještě trochu přisadí, aby náhodou někdo nezůstal na pochybách, jak je v Číně všechno strašně špatné a nebezpečné! Škoda, že podobné "souvislosti" nehledají také ve zprávách z jiných koutů světa.

0/0
27.9.2011 16:11

vlakobijec

signaling system

cinani meli sice spatny, ale alespon nejaky signalizacni system. Ten normalne neumozni vlakum se k sobe priblizit. To v Praglu, kdyz do sebe bouchly saliny, tak se "zjistilo", ze ani zadny nemaji. Pritom v modernim DP jakehokoliv mesta je to povinne.(zvracejici smajlik)

0/0
27.9.2011 15:09

jural

Re: signaling system

Coze? Sorry, ale tramvajova trat a trat metra je dost velky rozdil. Zkuste se nad tim zamyslet, nebo pokud to nezvladnetet, tak si o tom neco prectete.

0/0
27.9.2011 15:34

falda

Re: signaling system

Tak úplně nemáte pravdu, moderní tramvajové tratě zabezpečení podobné železničnímu (tudíž i tomu, co je v metru) mají. A pokud ne, což je případ českých měst, pak občas dojde k nehodě jako před pár lety v Ostravě.

0/0
27.9.2011 16:13

wrah

Re: signaling system

Jenže ono i v té Ostravě to jisté zabezpečení mělo. konkrétně jizdním řádem a dispečerem. Ale podle jízdního řádu jel dotyčný pozdě, dispečer na něj ječel, ať kouká přidat a ty dvě tramvaje se trefily zrovna do místa s mimořádně mizernou viditelností, takže nestihly zastavit. Vinen nebyl tramvaják, ale ten dispečer, co mu nařídil spěchat.

0/0
27.9.2011 17:57

Magix

to meli dost stesti teda

sanghaj.. cinsky vlaky ve velkych rychlostech a hlavne narvany k prasknuti.

0/0
27.9.2011 14:09





Najdete na iDNES.cz