Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Není Kalvoda jako Kalvoda. Státní datové schránky mohou být past

Stát kvůli úspoře peněz donutil podnikatele, aby přebírali úřední doporučené zásilky elektronicky. Jenže tato služba má zásadní chybu. Zásilku vůbec nemusí dostat ten, komu je určena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kajak v zakoně

není JUDr. Kalvoda, jako Mgr. Kalvoda...

;-D

0/0
28.9.2011 21:32

přezdívka není potřeba

Re: není JUDr. Kalvoda, jako Mgr. Kalvoda...

R^;-D

0/0
28.9.2011 21:33

.@.

Co si dnes firmy zařídí skoro "zadarmo",...

není stát schopen zajistit ani při vynaložení stamilionů a miliard. Jak příznačné...Rv

0/0
27.9.2011 16:17

hrcprcsalala2

Re: Co si dnes firmy zařídí skoro

Firmy si nic takového skoro zadarmo nezařídí, vykládáš opět naprosté nesmysly. Rv

0/0
27.9.2011 18:58

Ferybac

DATOVÉ SCHRÁNKY JSOU LUMPÁRNA

To nic nemění na faktu, že kdo je po chybném doručení písemnosti přesvědčen o zlém záměru státu, je paranoik. Milý pane K, stát je z principu ještě blbější než chudák, který se chlubí neexistujícím titulem. Zkrátka, úplně nej ve všem nejste. Ale skoro nej možná...

0/0
27.9.2011 15:30

hrcprcsalala2

Re: DATOVÉ SCHRÁNKY JSOU LUMPÁRNA

Že jsi paranoik neznamená, že po tobě nejdou. :-P Věř mi, že je spousta věcí, které člověk považuje za výron paranoika, dokud se s nimi osobně nesetká.

0/0
27.9.2011 15:32

jaryk1

Jen je divné,

že nemají advokáti povinně DS

0/0
27.9.2011 15:27

hrcprcsalala2

Re: Jen je divné,

Důvodem bude to, že stále ještě velká část advokátů jsou techničtí analfabeti. Což by v kombinaci s příjímáním velkého množství úřední pošty znamenalo totální chaos. Oprávněný předpoklad byl, že se za ty snad 3 roky odkladu rozsah tohoto problému sníží. Ale zdaleka se nesnížil na nulu, takže očekávám tlak na další odklad.

0/0
27.9.2011 15:36

jaryk1

Re: Jen je divné,

no když má každý dvě baby na rozbalování pošty, tak by snad mohl mít jednu babu místo nich na tisknutí zpráv z DS, když už si to nemůže přečíst v mailu.

0/0
27.9.2011 16:46

hrcprcsalala2

Re: Jen je divné,

To by sice mohl, ale to by technicky způsobilá musela být ta baba (a musela by mít v kanceláří internet - ano, stále jsou advokáti bez internetu resp. s internetem například pouze doma). Nehájím to, pouze konstatuji stav v profesi, naštěstí se měnící k lepšímu.

0/0
27.9.2011 18:58

nenovak

Re: Jen je divné,

Ale to jsou skutečně naprosté podivínské výjimky, asi tak jako v každé jiné profesi, takže Váš příspěvek je zbytečný.

0/0
27.9.2011 19:10

hrcprcsalala2

Re: Jen je divné,

Ale zdaleka nejsou, ono je stále docela hodně advokátů, kteří praktikují sólo a žijí hluboko v minulosti. Takže VÁŠ příspěvek je zbytečný.

0/0
27.9.2011 19:16

kajak v zakoně

Re: Jen je divné,

skoro všechny příspěvky jsou tu zbytečný...;-D

0/0
28.9.2011 21:34

jaryk1

Re: Jen je divné,

no tak když má např milion měsíčně, tak by tý babě mohl dát 20 000,- brutto, aby uměla majlovat

0/0
27.9.2011 19:18

hrcprcsalala2

Re: Jen je divné,

Tady se ale nebavíme o advokátech, co mají milion měsíčně....

0/0
27.9.2011 19:21

jaryk1

Re: Jen je divné,

no samozřejmě, že má Kalvoda mnohem víc, ale já myslel i na menší, co nemají tolik výhodných zakázek, ty by tu babu snad taky utáhli.

0/0
29.9.2011 22:05

.@.

Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Níže se dočítám, že oficiálně nelze doručovat přes e-mail a že by se vlastně popřely jeho principy, kdyby se po jeho funkcionalitě chtělo cosi jako autentifikace, ověřené doručení, apod. Tak si pak lidičky svobodomyslní nestěžujte, že stát dělá pakárnu a vymýšlí neskutečně trapné a drahé obezličky typu datových schránek, když ten váš svobodný e-mail nedáte. :-)

0/0
27.9.2011 14:56

Viktorie01

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Vpodstatě jsem laik, můžete mi prosím, vysvětlit, jak byste si to v praxi představoval třeba jen bez blbýho ověření doručení?

0/0
27.9.2011 15:02

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Nijak by si to nepředstavoval, on to nedomyslel a/nebo naprosto nerozumí tomu, jak funguje e-mail. Ale možná nás překvapí. ;-)

0/0
27.9.2011 15:33

Viktorie01

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Koukám, koukám, že s tím domyšlením to asi nebude bůhvíjaký. Ale ještě pořád neztrácím naději, mně by to fakt zajímalo.;-D

0/0
27.9.2011 15:40

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Když už si stát svými zákony vymohl na ubohé klasické poště ustanovení o doručení (i když doručeno de-facto nebylo), doručenky, apod., co brání tomu udělat to samé s e-maily a doplnit to elektronickými podpisy?

0/0
27.9.2011 15:33

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

A jak bys to s těmi e-mail chtěl udělat? 8-o To je totální technický nesmysl!

0/0
27.9.2011 15:37

Viktorie01

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

A na kom to ustanovení o doručení vymůžete u e-mailu? Na ubohým Seznamu nebo Centrumu? Opakuji, že jsem laik v oblasti elektronické pošty, tak by mě fakt zajímalo, jak by to probíhalo v praxi.

 Mimochodem co je špatnýho na tom chtít po té ubohé poště, aby nějak doložila, jak se svěřenou ne zrovna levnou zásilkou bylo naloženo????

0/0
27.9.2011 15:38

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Seznam nebo centrum je ještě ok, těm by to bylo možné uložit českým zákonem a vymáhat třeba citelnými pokutami. Ale co všichni provozovatelé poštovních serverů na celém světě, na nichž si poštu čtou nebo z nichž si poštu stahují ostatní uživatelé?

0/0
27.9.2011 15:41

Viktorie01

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Ale jasněže, to byl jen příklad, co mě honem napadl.:-) Ale jinak fakt nerozumím tomu, jaký by pak byl podle zavináče s tečkama rozdíl mezi DS a tímhle.

0/0
27.9.2011 15:47

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Ve výši státních investic.

0/0
27.9.2011 16:15

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

V čem se liší důvěryhodnost seznamu, centrum či yahoo, od brigádníka České pošty? ;-D

0/0
27.9.2011 15:47

Viktorie01

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Jak přimějete yahoo, aby mi odeslal doručenku?

0/0
27.9.2011 15:49

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Tu budete muset odeslat VY osobně.

0/0
27.9.2011 15:54

Viktorie01

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

A když to neudělám?

0/0
27.9.2011 15:57

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Pak by muselo dojít na "klasiku" známou 500 let, měla byste navíc ostudu, ale věřím, že tím by se 99% zbytečného papírování zamezilo a to je snad celý cíl veškerého snažení, nebo ne? ;-)

0/0
27.9.2011 16:03

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Totální nesmysl, nic netušíš o realitě doručování úředních písemností. Rv

0/0
27.9.2011 18:59

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Ostudu? Ve státě, kde je hrdinou ten, kdo nepřebírá obsílky od soudu? Z které višně jsi spadl, experte? ;-DRv

0/0
27.9.2011 19:05

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

V tom, že Česká pošta je jedna a provozovatelů poštovních serverů nekonečné množství na celém světě. České poště můžeš něco uložit a splnění vymáhat. Provozovatelům poštovních serverů nikoliv.

0/0
27.9.2011 15:49

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Už jsi někdy něco na České poště vysoudil, když ti něco nedoručila resp. doručila to jinam? A že se to děje ve stovkách případů denně,na rozdíl od e-mailů.

0/0
27.9.2011 15:55

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Ne, nevysoudil. Za 10 let každodenního intenzivního používání pošty se mi u doporučeného dopisu ještě nikdy nic takového nestalo. E-mailů se mi za tu dobu ztratilo v desítkách kusů. Ještě něco?

0/0
27.9.2011 19:00

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Teoreticky by bylo možné přikázat, aby každý e-mailový klient odesílal automaticky potvrzení o doručení a přečtení. Prakticky to nikdy neprosadíš. I kdyby je každý odesílal, nikdy nezajistíš, že skutečně odejdou (že je adresát nenechá na svém PC zmizet). A to je jen ten naprostý základ. Můžeme pokračovta dál, například k tomu, že každý e-mail lze kdekoliv po cestě vzít, zkopírovat a nepozorovoně přečíst.

0/0
27.9.2011 15:39

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Vidíš to pořád příliš technokraticky. Já netvrdím, že potvrzenky a doručenky by musely být vynuceny technicky od provozovatelů e-mailu, stejně tak doručenky v klasické poště netiskne doručovací taška pošťáka. Byla by to zákonem daná povinnost, prostě proces člověk - člověk, ale jen přes jiné médium, úplně stejně, jako dnes je to také proces čllověk - člověk, ale přes fyzický kontakt.

0/0
27.9.2011 15:52

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Vidím to - na rozdíl od tebe - reálně. Zákonem KOMU daná povinnost by to byla? Doručenky (dodejky) sice netiskne doručovací taška pošťáka (hahaha, jak vtipné, válím se smíchy), ale pošťák zaručí, že adresát nedostane zásilku bez podepsání dodejky. Nic takového v e-mailu není a ani technicky být nemůže. Takže žádné úplně stejně, ale naprosto jinak.

0/0
27.9.2011 19:02

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Co to blábolíš? 8-o Jestli je to reakce na mě, tak jsi (opět) nic nepochopil. Rv

0/0
27.9.2011 15:27

.@.

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Částečně, ale určitě to nebylo myšleno jako osobní útok, ale jako obecný apel. Níže mi dlužíš reakci, ale nevadí. ;-)

0/0
27.9.2011 15:31

hrcprcsalala2

Re: Příznivci lidské svobody paradoxně působí státní teror...

Už ji tam máš. Beru to směrem dolů.

0/0
27.9.2011 15:32

JJHOLKA

Lidský faktor je bohužel nevyzpytatelný...

...mi se "taky" stalo, že jsem ve schránce našla dva dopisy pro sousedku, která se nejmenuje ani podobně, natož stejně...

0/0
27.9.2011 13:04

.@.

Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

... to v každém případě. Ale ono doručit klasickou poštu jinam, resp. nedoručit  také "není problém", děje se to denně a že se o tom také tak vzrušeně nepíše?

0/0
27.9.2011 13:04

hrcprcsalala2

Re: Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

Souhlasím, s papírovým doručování se dají dělat taky neuvěřitelná kouzla. A já si opravdu myslím, že systém DS možnost takových kouzel snižuje. Že je tunel, toje věc jiná.

0/0
27.9.2011 13:05

.@.

Re: Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

Ok, snižují. Ale i poučený laik a uživatel internetu ví, jak lze při použití běžně dostupných prostředků zabezpečit komunikaci tak, aby ji nemohl získat někdo něoprávněný. Že se šlo s kanónem na vrabce a vymyslel se trakař ( = datové schránky), je věc druhá, to se asi shodneme.

0/0
27.9.2011 13:10

hrcprcsalala2

Re: Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

"Ale i poučený laik a uživatel internetu ví, jak lze při použití běžně

dostupných prostředků zabezpečit komunikaci tak, aby ji nemohl získat

někdo něoprávněný." - naprosto nechápu relevanci ve vytahu k DS. Jako že místo DS se mohl používat klasický e-mail, jen zabezpečený? To možná až bude normální e-mail umět 100% zaručit doručení zprávy a hlavně potvrdit její doručení a přečtení. Což v současnosti ani náhodou neumí.

0/0
27.9.2011 13:12

.@.

Re: Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

A co elektronický podpis? Princip známý přes 15 let, legální cca 10 let...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%BD_podpis#Princip_funkce

0/0
27.9.2011 13:56

hrcprcsalala2

Re: Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

A elektrocniký podpis má s mým výrokem "To možná až bude normální e-mail umět 100% zaručit doručení zprávy a

hlavně potvrdit její doručení a přečtení. Což v současnosti ani náhodou

neumí." společného co přesně?

0/0
27.9.2011 13:57

.@.

Re: Datové schránky jsou blbost a tunel na veřejné peníze...

Elektronicky podepsaná zpráva není "normální e-mail". A pokud mají podpis obě strany, lze i zabezpečeným způsobem zajistit důvěryhodné potvrzení o doručení.

0/0
27.9.2011 14:14





Najdete na iDNES.cz