Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena po domácím porodu silně krvácela, zachránili ji lékaři

Pražští záchranáři vyjeli ve čtvrtek dopoledne k dalšímu případu nezdařeného domácího porodu. Šestatřicetiletá žena začala po porodu silně krvácet. Záchranka ji odvezla do nemocnice, dítě je v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Odpor je marny, budes vymazan999

Nadpis chce naznacit, ze kdyby

rodila ve spitale, tak by silne nekrvacela a lekari by ji nemuseli zachranovat, nebo jak tomu mam rozumet??8-o

+1/0
24.9.2011 17:02

captain cook

chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

Jadro pudla je v "..Při porodu údajně pomáhala porodní asistentka, ta však při příjezdu sanitky asi hodinu po skončení porodu už na místě nebyla.... žena byla s život ohrožujícím krvácením převezena do krčské nemocnice,"

Krvaceni je znama po-porodni komplikace a muze hrozit nebezpeci umrti nasledkem vykrvaceni. Podstatny rozdil mezi krvacenim po domacim porodu a v nemocnici je ten, ze v nemocnici je pomoc okamzite na miste.

V danem pripade to vypada na ohrozeni zivota k nemuz svou nedbalosti prispela porodni asistentka. Kdyz sanita prijela hodinu po porodu, krvaceni zrejme uz nejakou dobu trvalo. V tu dobu mela byt PA stale jeste na miste, dohlizet  na rodicku a zvlast na krvaceni. Tim ze se zdejchla a ani na sanitu nepockala, ukazala velkou nezodpovednost a uplny nedostatek profesionality. Mozne obvineni z kriminalni nedbalosti.

Manzelka zustala pri obou porodech nasledujici 2 hodiny na porodnim pokoji. Sestry se tam kazdou chvili zastavovaly zkontrolovat zda je v poradku.

+1/0
25.9.2011 7:19

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

To, že tam PA nebyla, ji sice moc dobrou vizitku nedává, ale je dost možné, že odešla chvíli před příjezdem sanitky, protože RZ jsou často na ní hnusné. Ale v tom souhlasím, že měla rodičku předat. Bohužel, todle je trochu plod toho, jak se doktoři chovají k PA, byť by s tím měla počítat a vydržet to, je za to placená.

-

Ano, v nemocnici je pomoc na místě, zase tam (např. díky podávání oxytocinu) ke krvácení dochází častěji. Ve výsledku je úmrtnost matek při kvalifikovaném domácím i nemocničním porodu nízkorizikových rodiček stejná.

-

A co rodila moje manželka, tak si ji po porodu skoro vůbec nevšímali, akorát ji přinesli jídlo a za čtvrt hodiny najednou přišli, že vlastně jíst nemá, jinak tam skoro nikdo nepřišel.

0/0
25.9.2011 14:46

opportunity

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

úmrtnost matek při kvalifikovaném domácím i nemocničním porodu nízkorizikových rodiček stejná jenom proto, že tyhle problémy při domácích jsou okamžitě převáženy a k úmrtí dchází až v nemocnici, čímž je statistika zkreslená. ;-€!!

+2/0
25.9.2011 14:56

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

Jo, to myslíte, že jsou ty vědci, kteří ty statistiky tak dělají tak blbí? A obtěžoval jste si o tom něco zjistit, než to tu tak zasvěceně tvrdíte? Samozřejmě, že mezi domácí porody jsou započítany všechny které plánovaně doma začnou, ať už skončí kdekoli a jakkoli.

0/0
25.9.2011 21:57

jurgen

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

NENI tomu tak vzdycky..... statisticka je exaktni veda - pracujici s mene ci vice verohodnyma ciframa...

- navic - DOMA-RODICKY jso preselektovane - NERIZIKOVE!!

+2/0
26.9.2011 5:12

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

A proto existují takové instituce jako prestižní vědecké časopisy a to, že každá studie před uveřejněním v nich je recenzovaná několika dalšími vědci, aby se zajistilo, že to, co je publikované, nejsou hausnumera. Samozřejmě, je možné, že jednotlivé případy byly klasifikované špatně, ale právě proto se dělá statistika na velkém vzorku, protože to význam takovéto chyby marginalizuje.

-

Ty studie samozřejmě i v nemocničních porodech počítají se srovnatelným preselektovaným vzorkem - schválně si je přečtěte. Dělala se i párová studie, kde ke každý rodičce našli holku s pokud možno stejnou anamnézou,. věkem, vzděláním....

0/0
26.9.2011 8:50

jurgen

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

- uz to, ze se nekdo pousti do takove studie demonstruje jeho postoj k problemu - a pak zcela "objektivne" jsou na tom domaci porody stejne nebo lepe ....;-D

- na rozdil od vas tusim, jak to s publikacni cinnosti funguje i jake paskvily se bezproblemove probojuji az do odborne publikace ....

0/0
26.9.2011 20:19

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

- Jaký postoj k problému mají Ti lékaři narozdíl od Vás nevím: neznám je osobně a nejsem předpojatý. Naopak Vaše automatické vyvozování předpojatosti svědčí o jediném, že jste předpojatý sám.

- Nebojte, taky vědecky publikuji a vím to dost dobře také. Pokud ale těchto studií vyjde X (včetně např. z Nizozemí, kde zpracovávali snad všechny porody, takže tam nejde tvrdit, že to byla účelově vybraná data) a naopak v podstatě neexistuje studie prokazující opak, tak už je IMHO dosti podezřelé, nemyslíš?

- Ještě jeden komentář k té studii z Washingtonu: http://cfmidwifery.org/resources/item.aspx?id=27 Asi nejdůležitější námitka je na špatnou metodiku: jednak se naprosto nezabávala zdravotním stavem matek, jednak si v podstatě vymýšlela v tom, který porod byl plánovaný doma. Prokazovat na porodech dětí ve stáří 34 týdnů, že je porod doma nebezpečný, bych uměl taky. Není Vám divné, že když už najdete nějakou studii podporující Váš názor, že vždy obsahuje nějakou "školáckou" chybu?

0/0
27.9.2011 0:08

tanker d

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

kouzelné - vy zvládnete svou demagogií házet i vlastní chyby na doktory, že?

:-) zajímavé... víte vy vůbec co oxytocin v těle způsobuje?

+3/0
25.9.2011 15:54

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

Vlastní chyby? Já jaksi nejsem PA. Proto mám myslím větší možnost se na věc koukat objektivně, než Vy jako doktor. Objektivně to, že PA odešla dřív je neprofesionální, stejně jako to, že čeští doktoři odmítají věc, která je normálně podložená dobrými solidními vědeckými výsledky. A můžem se bavit, co bylo dřív, jestli slepice, nebo vejce. PA by měli určitě u doktorů větší respekt, kdyby tam tato zůstala, a ona by tam zůstala, kdyby s ní byli doktoři normálně ochotní spolupracovat.

-

Co způsobuje oxytocin vím byť hodně zhruba a nikoli přesné mechanismy, nýbrž jen výsledky, nejsem doktor ani PA, abych to měl nastudované přesně. Ale nechápu, jak moje (ne)vědění mění ten fakt, jestli je porod doma bezpečný či ne. Říká Vám něco argument ad hominem?

0/0
25.9.2011 22:02

tanker d

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

to jestli jste nebo nejste PA nechám stranou :-)

baba, která odrodila ženskou, zpackala to, se krátce nato zbaběle zdejchla...

vám není líto té rodiny, která se jí dobrovolně dala do rukou, zmatená sladkými řečičkami o příjemném porodu... vám není líto těch dětí, které skoro připravila o mámu....

vy hledáte omluvy pro pachatelku, a nacházíte jako dostatečnou omluvu to, že by měla špatný pocit kdyby se musela postavit tváří v tvář těm, kteří skutečně pomáhají a tady ještě na poslední chvíli zachránili následky její fušeřiny...

dost síla... Rv

+3/0
26.9.2011 6:17

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

Která PA to zpackala? Ta co se starala o rodičku s krvácením? Tam už asi po desáté opakuji, že to s největší pravděpodobností nezpackala, že je to normální komplikace, na kterou vedení porodu (pokud holku nenacpu oxytocinem) nemá moc vedení porodu vliv. A proč by mi mělo být líto té rodiny - každej rozumnej člověk, kterej rodí doma, normálně počítá s tím, že když se něco stane, tak pojede do porodnice.

-

Takže naprosto nechápu Vaše emotivní řeči o lítosti. Vám je líto rodiny, když holce po porodu musej dělat např. revizi dělohy? Nebo když jdete k zubaři si nechat zaplombovat zub? A děláte z toho aféru? Tak proč tady?

-

Jediné, co tam nebylo ideální, byl postup PA, kdy tam při převozu měla být, ale vzhledem k tomu že nevím, jestli to nebylo po dohodě s rodičkou (někdo má s PA soucit a tak ji i sám posílá pryč, aby ji ušetřil problémů s doktory), tak ani tady se nedá s jistotou říci, že to bylo určitě špatně.

0/0
26.9.2011 8:57

tanker d

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

no vidíte jak jste učenlivá... pomalu vám to dochází na co ten oxytocin je R^

:-) Bože!

0/0
26.9.2011 19:37

captain cook

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

oxytocin se nezavadi jen tak mirnix dirnix ale s velmi presne definovanym ucelem, pouze v pripadech kde jej diagnoza oznacila jako potrebny, prostrednictvim kapacky a personal rodicce rad objasni proc ho potrebuje.

Ty znas oxytocin jenom jako oblibene strasidlo, kterym se ohaneji porodni baby propagujici domaci porody, aby zastrasily nedostatecne informovane rodicky od rozeni v nemocnicich.

V civilizovanych zdravotnickych zarizenich a prostredi neoblbenem umyslne vymyslenymi mlzicimi famami porodnich bab dokonce existuje narizeni, ze personal se rodicky musi zeptat zda s oxytocinem souhlasi. Pokud je "mimo vnimani", musi se zeptat jejiho legalniho zastupce.

 V danem pripade PA, ktera zanechala nebezpecne krvacejici rodicku svemu osudu a utekla, se dopustila umyslne kriminalni a profesionalni nedbalosti. Za tu profesionalni by mela byt zbavena jakekoliv registrace umoznujici ji vest domaci porody. Za kriminalni by mela jit k soudu.

+3/0
26.9.2011 6:32

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

Obávám se, že moje zkušenosti s ne zas tak dávným porodem, stejně jako zkušenosti X holek, od kterých jsem slyšel popis porodu, bohužel realita tak zářivá jak popisujete není. A vzhledem k tomu, že existují porodnice, kde se s oxytocinem ním šetří, a že celostátní průměr je užití uterotonik v cca 83% případech, myslím, že čísla daleko spíš ukazují, že existuje spousta porodnic, kde má tu potřebnou diagnózu každý.

-

Co se týče "informovaného souhlasu", tak zrovna nedávno v jedné pražské porodnici udělali kamarádce v podstatě tajně epiziotomii přes její výslovný nesouhlas. Realita je bohužel horší, než si kreslíte.

0/0
26.9.2011 9:06

tanker d

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

vy jste vážně legrační...

tak ona si NEPŘÁLA nástřih?

bože! :-)

+1/0
26.9.2011 19:31

log-out

Re: chce to cist cely clanek, ne jen preletnout titulek a placat

Co je legračního na tom, že se doktoři chovají takto neprofesionálně a nezákoně fakt nechápu.

0/0
26.9.2011 23:11

tanker d

ale samozřejmě že jde jenom o prachy...

na jedné straně PA na druhé straně porodníci ve vybavené nemocnici. To vybavení se musí samozřejmě amortizovat, PA také chtějí být z něčeho živy.

A budoucí matka musí zvážit, od koho se nechá nalákat... hezké řečičky nějaké baby, která se v případě průšvihu zdejchne a vinu hodí na vás, anebo vyškolený, vybavený personál nemocnice - a ano, jsou to profíci a na sladké medové řečičky tam není mnohdy čas, protože ti tam jsou od toho aby pomáhali, ne dělali dojmy...

+1/0
24.9.2011 8:29

jurgen

Re: ale samozřejmě že jde jenom o prachy...

a zase je to zpatky k financovani zdravotnictvi....

- v USA s jejich nehorazne predrazenym zdravotnictvim (asi 2x vic % HDP nez v CR) jsou porodnice, co vypadaj spis jako hotely, kde se jen tak mimochodem rodej deti. Pokoje zasadne jen pro 1 rodicku, normalni porody se rodej primo na pokoji (ovsem s tim, ze za zastenama, ktere jsou oteviraci, je veskery nutny material a pristrojove vybaveni, kdyby se neco po!@#o), otcove muzou na pokoji i spat, jidlo je na objednavku - tedy vyber (vcetne steaku...) az do pokoje, dite (pokud nepotrebuje JIP peci) je celou dobu v pokoji atd. atd. - personal usmevavy, pediatr (obvodni; samozrejme, ze tam jsou i neonatologove - ale ty tam jsou jen kdyby se delo neco co nema) se prijde na dite podivat do porodnice... a tak.. :-)

0/0
24.9.2011 14:34

opportunity

Re: ale samozřejmě že jde jenom o prachy...

A pro koho to je? resp. kdo si může dovolit tohle zaplatit?

0/0
25.9.2011 14:57

jurgen

Re: ale samozřejmě že jde jenom o prachy...

vsichni se zdravotnim pojistenim a nekteri bez zdravotniho pojisteni ....;-)

0/0
26.9.2011 1:41

sámvelkýmao

no

ve 36ti letech by snad měla být babičkou a ne matkou...........to mě podržte...............

0/0
23.9.2011 13:02

referentka

Re: no...stejně nechápu,

proč se domníváš, že v době, když průměrný věk  rodiček je 28-29 roků, ze 36-letá maminka  je ve věku babičky...to jako by měla rodit ona i dcera do osumnácti???? si se zbláznil v kině nebo co?...8-o

+3/0
23.9.2011 14:09

Patrik33

Re: no

Hlavně by už ve svém věku měla mít rozum a neriskovat porod doma.

+3/0
23.9.2011 16:16

jurgen

Re: no

ty budes dobre vypatlanej .....

- to jako dite v 18 ??? .."stredovek neskoncil... stredovek trva"... aspon v myslich nekterych ... (vcetne pani, co rodi doma ...) :-P

+2/0
23.9.2011 17:39

captain cook

Re: no

ty ses narodil sestnactilete matce?

+1/0
25.9.2011 7:20

opportunity

Re: no

Jasně, kdežto chlap otcem v 65 je zcela v normě...

0/0
25.9.2011 14:58

Martin Soušek

tohle je nějaká placená kampaň

Co to iDnes zkouší? Kolikátý je tohle článek?

.

Co to má být?

+7/0
23.9.2011 12:30

romsky funkcionar

Re: tohle je nějaká placená kampaň

ze by IDNES platila jedne pani aby porodila a dite umrelo? Nebo aby po porodu dalsi malem vykrvacela?

0/0
23.9.2011 13:25

LukinKulin

Re: tohle je nějaká placená kampaň

Spíš účelově informuje pouze o kyksech jedné strany a druhou pomíjí.

0/0
23.9.2011 14:45

jurgen

Re: tohle je nějaká placená kampaň

kiks..

0/0
23.9.2011 17:39

log-out

Re: tohle je nějaká placená kampaň

Ne, ale třeba u případu Štramerové vůbec nešlo o plánovaný porod doma, paní chtěla jet se Štramerovou do soukromé porodnice v Neratovicích a volala ji jako doprovod. Ta jí pak pouze poskytovala první pomoc.

-

Stejně tak že se jede s krvácením do porodnice není nic zvláštního - četl jste někdy v novinách, že paní v porodnici krvácela a musel zasahovat lékař? V čem je tento případ jiný? Při domácím porodu se normálně předem počítá, že když bude silnější krvácení, tak se jede do nemocnice, je to úplně "standardní" situace, nikoli průšvih, jakej z toho noviny dělají.

0/0
24.9.2011 12:41

tanker d

Re: tohle je nějaká placená kampaň

a právě kvůli těmhle "standartním" rizikům je provádění podomáckých porodů svinstvo... Rv

rodičkám mažete med kolem huby a když potom dojde na lámání chleba, vy nic, vy muzikanti a vlastně je všechno úplně v pořádku. Po vás potopa -  mrtvé děti (v zemi jako Německo kolem 25 mrtvých novorozenců ročně) a zbytečně nešťasné rodiny.

+4/0
25.9.2011 7:29

nocenka

Hmm,

na čí objednávku píše křišťálová lupa idnes teď?:-P

0/0
23.9.2011 12:28

tanker d

Re: Hmm,

nehodí se to do krámu, že? kazí to kšefty...

+2/0
24.9.2011 8:25

utajená milenka pana premiéra

Dokud se rodilo na poli,

tyhle problémy nebyly. Ani hysterické články. Rv

+1/0
23.9.2011 11:42

LUCKA.KOBRA

Re: Dokud se rodilo na poli,

rodilo na poli;-D

0/0
23.9.2011 11:45

utajená milenka pana premiéra

Re: Dokud se rodilo na poli,

Co myslíš? Ráno se odjelo ke žním, v poledne se porodilo a večer byla úroda doma.

0/0
23.9.2011 11:46

LUCKA.KOBRA

Re: Dokud se rodilo na poli,

a ještě nasekala dříví, poklidila dobytek a podržela chlapovi.....;-D

0/0
23.9.2011 11:50

DADAnce

Re: Dokud se rodilo na poli,

Bane... před porodem se pracovalo, ale jinak se drželo šestinedělí. Hezky v posteli, tety vyvařovaly a k rodičce nikdo jiný moc nesměl...

+3/0
23.9.2011 14:28

LUCKA.KOBRA

Re: Dokud se rodilo na poli,

konečně někdo, kdo pochopil, že tvrzení "rodilo se na poli" je jen obrazné a ne reálnéR^

0/0
26.9.2011 9:40

AnalProbe

Re: Dokud se rodilo na poli,

jj, tenkrát ale chodily děti do školy i padesát kilometrů a to pěšky, naboso a po krk ve sněhu a jídlo bylo jen o Vánocích a semtam v létě ;-D;-D;-D

0/0
23.9.2011 11:51

utajená milenka pana premiéra

Re: Dokud se rodilo na poli,

A má bejt? Zato se jedlo pořádně, ne nějaké blafy z mekáče. A generace vydržela i rodit na poli.

0/0
23.9.2011 11:52

AnalProbe

Re: Dokud se rodilo na poli,

jj, taky vzpomínám, jak prababička vyprávěla o elfím cestovním chlebu, ten už dneska ale nesežene ani Saruman :-P

0/0
23.9.2011 13:03

sámvelkýmao

Re: Dokud se rodilo na poli,

netahejte sem hobity..............

0/0
23.9.2011 13:05

La Chat quatorze

Re: Dokud se rodilo na poli,

ten chleba byl trpajzličí :-P:-P:-P a vydržel i pár let

0/0
23.9.2011 13:28

sámvelkýmao

Re: Dokud se rodilo na poli,

jedlo se pořádně o posvícení a na vánoce. jinak to byl cheba a brambory 100x jinak..............

0/0
23.9.2011 13:03

DADAnce

Re: Dokud se rodilo na poli,

Podívejte se někdy na nějaké staré recepty, co všechno byli tenkrát schopni zpracovat a strávit. :-)

0/0
23.9.2011 14:30

jurgen

Re: Dokud se rodilo na poli,

a kdyz se nepodarilo - tak se to zavoralo - a pole se tak pohnojilo - dokonaly kruh zivota ....:-P

0/0
23.9.2011 17:44





Najdete na iDNES.cz