Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kunovicích modernizují legendární letoun L 410. Bude výkonnější

Dopravní letoun L 410 z Kunovic je vzhledem ke své dlouhé historii už legendou. Nyní, po více než čtyřiceti letech, co se začal vyrábět, se dočká rozsáhlé proměny. Zvětší se jeho zavazadlový prostor, doletí dál a bude ještě odolnější. Novinku představilo vedení společnosti Aircraft Industries, která letoun vyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiříček Lumpíček

držím

kunovickým turbovrtulím palce R^

0/0
2.10.2011 2:36

fanaticos

Super úspěchy

Zatím jsou ale lidi opatrní a mají spíše strach z těhle majitelů, zvlášť po předešlých tunelářích. Chtělo by to, aby se tahle firma nějak zviditelnila a ukázala lidem, že se téhle značky nemají bát a přilákat i kvalifikované zaměstnance. Třeba spolupráce s 1. FC Slovácko by jim tohle nabídla. Klub reprezentující celý slovácký region, by jim mohl jistě nabídnout nemalé zviditelnění v kraji i celé ČR.

0/0
25.9.2011 11:08

jakarte

Pozde,

ale prece. Je mi lito, ze se modernizece neudelala drive. A jeste vetsi skoda je L 610.

0/0
22.9.2011 19:13

werr

Re: Pozde,

Nas zakaznik dodaval nejakou technologii do AI a my jako subdodavatel jsme tam jeli vyladit nasi cast. Co jsme tam pochytili tak L410 se moc modernizovat nebude, vetsina produkce pujde na trhy kde se vyzaduje oprava pokud mozno jen kladivem. Ale i tam uz se trochu meni predpisy a zacina hledet na spotrebu. Budou to jen upravy a snahou vyrobce je pochopitelne taky usetrit takze chce nektere dily kupovat od dodavatelu i pro jine vyrobce. Pokud se L410 bude dobre prodavat je mozne, ze zaplati vyvoj nastupce L610 pro narocnejsi zakazniky ale to je spise zatim jen prani lidi z fabriky. Takze ani neni (letos na jare nebylo) jiste nakolik a zda vubec vyjdou z L610.

0/0
22.9.2011 20:57

pučmidrát

Re: Pozde,

Hm., jediný létající stroj L-610 si tuneláři stáhli do USA.

0/0
22.9.2011 21:18

werr

Re: Pozde,

Hm, zajimave tak to mame kazdy jine informace a ty moje se kupodivu daji

nalezt i na internetu ve vice zdrojich. Vyrobeno bylo celkem 8 kusu

prototypu a 9 (prvni seriovy) nebyl dokoncen. Z tech 8 byly 2 urceny pro

zkousky pevnosti na zemi. 6 jich nekdy vzletlo a kazdy letel

nekolikrat. Ten Vas jediny, ktery je v USA byl vybaven motory General Electric.

0/0
22.9.2011 21:50

pučmidrát

Re: Pozde,

Hm., v tom jednom jsem se svezl, když říkám létající, tak myslím i jeho vybavení příslušnými certifikáty a imatrikulací, Nejen s glejtem SLI na dílčí provozní zkoušky (nyní ÚCL).

0/0
22.9.2011 22:22

jakarte

Re: Pozde,

Nejvice absudni (lec pro nas typicke) je jak se hotova letadla L 610 dostala do srotu. A hned pote se koupi za nehorazne penize paskvil typu CASA. Fotky rozrezavani 610 primo pred hangarem v Kunovicich jsou na netu.

0/0
23.9.2011 6:34

werr

Re: Pozde,

To ze letadlo se odlepi od zeme, leti a pak pristane jeste neni konec cesty od vyvoje k letum s cestujicimi nebo nakladem. Vsechny stroje letaly jen jako prototypy a nebyly schvaleny pro provoz. Vyjimkou byly 2 stroje, jeden mela armada a druhy, ktery mel jine motory a vrtule mel jen docasne povoleni. Zbyvalo na nich jeste dost prace a je skoda, ze se nepovedlo tu praci dotahnout do konce. Proc si muzeme kazdy myslet sve, ja to necham bez komentare a Pucmidrat to ma jednoduche, vidi za tim nejake tunelare. CASA necham take bez komentare ale myslim, ze  armade L610 tehda moc nevyhovovala. A ani to nebyl stroj vyvijeny pro armadu, to, ze byl pozdeji armade nabidnut spise souvisi s problemy podniku zacatkem devadesatych let.

0/0
23.9.2011 21:20

Lovec ModroSupu Zločasných

Cose pořád šprdlí s tím

pozůstatkem primitivní totality ;-D

+1/0
22.9.2011 19:13

pučmidrát

Re: Cose pořád šprdlí s tím

Hm., řekl bych, že to bude v této zlodějské montovně aut přímo výkřik sofistikované techniky. Když to průkopníci Klausova kapitalismu dovedli do krachu, tak to nakonec zachraňují Rusáci!;-D

0/0
22.9.2011 21:50

qsilence

A když vidím přístrojové vybavení

Tak mají ještě hóóóóóóóódně co modernizovat :D Ten galss cockpit dneska vypadá v novém letadle elmi úsměvně. Kdejakej ultralight je vybavenej daleko našláplejší elektronikou.

0/0
22.9.2011 17:54

jfb

Re: A když vidím přístrojové vybavení

Ovšem pro zákazníky L-410 je supermoderní elektronika spíše překážkou...

0/0
22.9.2011 18:03

quagaar

Re: A když vidím přístrojové vybavení

ehm

0/0
22.9.2011 18:57

pučmidrát

Re: A když vidím přístrojové vybavení

Hm., to ani není o potřebě, ale že na to zbohatlík má! Stejně nebudou nikdy s UL létat IFR v podmínkách námrazy (legálně).;-D

0/0
22.9.2011 21:53

T vůj_stín opět opět zpět

Re: A když vidím přístrojové vybavení

Osazení kokpitu přístroji je jen a jen na přání zákazníka. V podstatě se dá říct, že přístrojovým vybavením je každá v současnosti vyrobená L-410 unikát.

0/0
22.9.2011 23:26

krakra

letecká továrna v Kunovicích

Letecká továrna v Kunovicích měla být jedna z těch která měla zkrachovat, je super že přežila a že stále vyrábí to co vyráběla kdysi.

I pro mě bylo překvapení, že L410 se neustále prodává, to letadlo je prostě starý, ale jak vidět kvalitní.

0/0
22.9.2011 17:29

jfb

Re: letecká továrna v Kunovicích

V Té "zastaralosti" je paradoxně výhoda.

0/0
22.9.2011 17:33

jezek

Re: letecká továrna v Kunovicích

V leteckém průmyslu rozhodně neplatí, že to, co je staré 40 let, je zastaralé. Viz třeba B-52 a reálné plány na její zachování ve výzbroji do roku 2045, tj. více než 90 let od vzletu prototypu.

0/0
22.9.2011 17:49

ivoš

Re: letecká továrna v Kunovicích

Tak s tou B-52 prr. Je ve výzbroji jen oproto, že cokoliv ji mělo nahradit, vyšlo neskutečně draho. Dokáže se totiž prosadit jen v případě naprosté převahy ve vzduchu. Pravdou je, že Amerika se nepustí do války, ve které absolutní převahu ve vzduchu nebude mít (to jen vykřikuje o lidských právech a demokracii). Pravdou ale taky je, že B-52 je odolný a celkem spolehlivý.

P.S. Tankovací letadla KC-135, na kterých je provoz 52 silně závislý, jsou v zoufalém stavu a letuschopných je jich cca polovina.

0/0
22.9.2011 18:42

werr

Re: letecká továrna v Kunovicích

Oni i na druhe strane jsou na tom s TU-95 velmi podobne. Jeste v dobach SSSR vsechny plany na jejich nahradu skoncili v archivu a ani Rusko se do nahrady nehrne. Snad byly jen nejake vylepsene typy ke konci vyroby. Tyto velke strategicke bombardery vznikly v dobe kdy rakety nebyly schopne dopravit s velkou presnosti velky naklad na kterekoliv misto na zemi. Toho byly schopne v sedesatych letech a tak uz vyznam velkych drahych letadel upadal. Proto se nikdo do jejich nastupcu moc nehrne.

0/0
22.9.2011 21:08





Najdete na iDNES.cz