Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vězeň Davis dostal smrtící sérum, proti popravě protestoval i papež

V americké Georgii popravili smrtící injekcí Troye Davise. Soud ho poslal na smrt za vraždu policisty v roce 1989. Proces ale provázely nejasnosti a patří k nejkontroverznějším případům od zavedení trestu smrti. V USA i v Evropě vyvolal vlnu odporu. Proti trestu byl papež i statisíce lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Odpor je marny, budes vymazan999

http://en.wikipedia.org/wiki/Troy_Davis_case

Davis's nickname at the time was "Rah," or "Rough as Hell",

Davis briefly attended a pool party hosted by a friend in the Cloverdale neighborhood of Savannah, Georgia. As he left with his friend Darrell Collins, the occupants of a passing car yelled obscenities at them. A bullet was fired into the car[11] and Michael Cooper, a passenger in the other car, was shot in the face, allegedly by Davis.

local drug dealers were making death threats because the police dragnet seeking Davis had interrupted their business.8-o8-oRv

JJ, an extraordinary citizen..;-D

0/0
28.9.2011 11:20

Odpor je marny, budes vymazan999

Re: http://en.wikipedia.org/wiki/Troy_Davis_case

During Davis's 1991 trial, seven witnesses testified they had seen Davis shoot MacPhail, and two others testified that Davis had confessed the murder to them among 34 witnesses that testified for the prosecution, and six others for the defense, including Davis.

Podle 2 lidi se priznal mezi 34 dalsima lidma k vrazde!! Mno, nevim, sam se priznal a pak chudak kvici do sveta, ja to nebyl..;-D;-D

Jestli to byl drogovej dealer, tak si kazdej 2x rozmysli jit znovu svedcit, protoze by se nemusel dozit procesu..Rv

0/0
28.9.2011 11:24

podotek

Hlavně že u Pechance se toho našlo ...

Pravda, u nás trest smrti není, jinak by při dalším dovolání možná ...

http://jdem.cz/dp4f4

0/0
28.9.2011 10:54

znovuzrozený

Komentář

Tak Pepíčku, tohle je ta vysněná svoboda a demokracie ... Vůbec není problém popravit nevinného. Rv

0/0
28.9.2011 10:00

Odpor je marny, budes vymazan999

Re: Komentář

Hotova matka Tereza v muzskym vydani, ten chudak..;-D

0/0
28.9.2011 11:25

kat ŠIBENICE

"Vězeň Davis dostal smrtící sérum" co je to smrtící sérum?

Definice séra: "čirá žlutá kapalina tvořící část krevní plazmy; očkovací látka".

Tak to dostal nejspíš sérum z dinosaura ;-D

0/0
22.9.2011 20:11

stryke

Re:

Bohužel na Zvláštních školách, kde získali někteří "redaktoři" vzdělání, se tohle slovo neučí...

0/0
22.9.2011 21:03

Sharpe

otazka

Nevite kolik lidi protestovalo proti vrazde toho policisty ?

0/0
22.9.2011 19:59

Naked and petrified

Re: otazka

Nu, nevíme, ale popravíte proto prostě jen tak náhodného černocha? A proč jednoho a ne třeba dvacet?

0/0
27.9.2011 23:27

Kosatka Dasha

Pontiff

:-/ Proc protect? US ma Zakon !!

0/0
22.9.2011 19:03

poznamka

Jen víc a i u nás.

0/0
22.9.2011 16:08

váš účet byl demokraticky zrušen

sociální demokraté se hroutí

Přitom další černoch spáchal právě další serii vražd zhruba každý den,tolik statistika americké justice:-/

0/0
22.9.2011 15:48

Taras Bulba

Jedna zajímavost

Porota, která Davise v roce 1991 uznala vinným a doporučila trest smrti, se skládala ze sedmi černochů a pěti bělochů. Rozhodování o vině jim trvalo 2 hodiny, což je na hrdelní zločin docela rychlovka. Takže teorie o spiknutí bílých proti chudáčkovi černouškovi jaksi padá.

Další věc je, že 21.9.2011 bylo v pořadí již čtvrté datum popravy, předtím se to vždy advokátům, aktivistům a různým Carterům a Tutům podařilo ukecat, jako že budou nové důkazy a skutečnosti. Žádné převratné nové důkazy se nekonaly (maximálně se Davisovým drogovým kámošům podařilo zastrašit pár svědků, kteří najednou začali ztrácet paměť) a pokaždé byl nakonec potvrzen původní verdikt. Rozhodně tedy věc nestojí tak, jak se nám páni pisálci snaží podsunout, že si prostě emerická justice teď najednou řekla "Co kdybychom si popravili nějakého černouška? ... tak vemem třeba Davise, a nic nás v tom nezastaví".

http://en.wikipedia.org/wiki/Troy_Davis_case

0/0
22.9.2011 15:35

harkonnen

Re: Jedna zajímavost

Počet černochů a běhochů v porotě je irelevantní, protože na složení poroty se musí shodnout jak obžaloba tak obhajoba. Mimochodem někteří porotci posléze uvedli, že kdyby znali všechna současně dostupná fakta, tak by rozhodli jinak ...

0/0
22.9.2011 15:48

Taras Bulba

Re: Jedna zajímavost

Pokud těmi současně dostupnými fakty jsou svědkové s náhle ztracenou pamětí, tak je dobře, že se americká justice nedala zviklat tou mediální hysterií, kdy si páni novináři v dojemné symbióze s Davisovými kámoši testují, jestli jsou schopni převzít roli soudců. Jak vidno, v USA zatím naštěstí nejsou.

0/0
22.9.2011 16:13

wiki5.5

Re: Jedna zajímavost

zajimave.... kdyz porota byla bila a odsoudila cerneho tak vzdycky bylo pozdvizeni, ze to byla jen bila porota a najednou, kdyz se to nekomu hodi, tak na tom nezalezi

0/0
22.9.2011 18:32

Sharpe

Re: Jedna zajímavost

Souhlasim. Ja kdybych byl svedek a nebo porodce a byl vystaveny tlaku cenych gangsteru, tak nejen vse odvolam, ale jeste budu chtit, aby toho vraha prohlasili za svateho.

0/0
22.9.2011 19:58

POToole

Re: Jedna zajímavost

Jeste vetsi zajimavost ovsem je, ze i pres toto slozeni poroty se Davis odvolal na zaklade udajneho rasismu porotcu... :-)

0/0
22.9.2011 21:22

nenovak

Tak mu nepomohlo ani to, že se v zájmu

upozornění na jeho případ hraje Davis cup.

0/0
22.9.2011 15:04

Si0 po 4. zákazu

Nikde se nemohu dočíst o zásadních okolnostech,

které nadále svědčí proti němu. Článek je jen o pochybnostech. Ale co vedlo soudy k tomu, že na rozsudku nadále trvají???

+2/0
22.9.2011 14:22

El Carlos

No konečně

s rozsudkem souhlasím, spravedlnosti bylo zajisté učiněno zadost.

Čr by se mohla taky inspirovat... kandidátů by tu bylo plno...

+1/0
22.9.2011 12:41

DaliborS

Re: No konečně

Já vím, třeba Kajínek :-/

0/0
22.9.2011 12:53

bembinka

Re: No konečně

Souhlasíte s rozsudkem i přes všechny ty nejaasnosti?

Já o tom případu nic nevím, ale pokud to bylo tak jak je uvedeno v článku, tak bych rozhodně nesouhlasila... Co když byl nevinný?

Vám je to asi fuk co?

+1/0
22.9.2011 13:37

Rubik1

Re: No konečně

To jako že je smrt nevinného spravedlivou odplatou za ty vrahy, které se nepodařilo odhalit?

0/0
22.9.2011 15:16

Vladyka Božíhněv

Co je to smrtící sérum?

Definice, co je to normální sérum: "čirá žlutá kapalina tvořící část krevní plazmy; očkovací látka"

0/0
22.9.2011 12:38

renevous5

Re: Co je to smrtící sérum?

Prostě mu píchli sérum z dinosaura

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2011 12:41

blahorodí

Re: Co je to smrtící sérum?

Kdepak z dinosaura. Z toho zastřeleného:-P

0/0
22.9.2011 12:43

Pacourek Petr

Re: Co je to smrtící sérum?

prostě mu naočkovali smrt

0/0
22.9.2011 12:44

Pacourek Petr

no

A tak už to má za sebou a bude klid , lidi zpátky do práce

0/0
22.9.2011 12:17

MartyKO

DNA

"Davise s činem nespojují ani žádné stopy DNA."

No to je u vraždy z roku 1989 opravdu divný.... :-P

0/0
22.9.2011 12:15

Englishman

Re: DNA

Na roku nezáleží, DNA lze získat i z mnohem starších důkazů. Tady jde o to, že Davis policajta zastřelil. Kdyby ho znásilnil, poplival nebo se s ním alespoň do krve popral, tak by úvaha o DNA měla smysl. Takhle ne.

0/0
22.9.2011 12:17

monte melkonian

Já se lépe cítil v Íránu než v USA

i když je fakt, že v obou zemích za plácnutí ženský po zadku máte problém jak vyšitej. Jinak černocha se nechci zastávat, je to hrozná komunita a hodně velký problém.

+1/0
22.9.2011 11:38

Sprintujici.stonozka

Re: Já se lépe cítil v Íránu než v USA

ale jistě ne vražedná komunita

+1/0
22.9.2011 12:21

nika004

Divnej národ tihle Emeričani. Ve jménu mnohdy divné

spravedlnosti a pouhé touhy po pomstě jdou pozůstalí po oběti do vězení na live popravu, kde se jen tak kochají pohledem na umírajícího člověka. Já bych to nedala, neb to oběti život stejně nevrátí.

0/0
22.9.2011 11:25

petr_kkk

Re: Divnej národ tihle Emeričani. Ve jménu mnohdy divné

Přečtěte si něco o případu.

To, že to udělal je na 95% jisté.

S tou samou zbraní postřelil muže v autě, který mu sprostě nadával.

Jediná možnost je, že tu zbraň zahodil, někdo jiný ji vzal a bezdůvodně zastřelil policistu. Ano je to možné, ale pravděpodobnější je oficiální verze.

Ten policista neměl uniformu, takže pro něj to byl úplně stejný otrava jako muž v tom autě, kterého málem zabil. Trefil ho do hlavy.

0/0
22.9.2011 11:38

Ferda_Perda

Re: Divnej národ tihle Emeričani. Ve jménu mnohdy divné

proc tedy rika ze nevinny i v posledni chvili, kdyz uz je to stejne jedno? myslite ze se o tom treba snazi presvedcit sam sebe? nebo aby si ho do budoucna lide pamatovali v lepsim svetle?

0/0
22.9.2011 13:21

superfan

Re: Divnej národ tihle Emeričani. Ve jménu mnohdy divné

Jéžišmarja.

0/0
22.9.2011 12:39

jekkal

Jen

pro primitivy mohou býti USA vzorem demokracie

+2/0
22.9.2011 11:15

bezdukátů II

Re: Jen

a proto do nich emigruje půl Afriky

+1/0
22.9.2011 11:32

Roger Wilco 2

Re: Jen

8-o? Ty černochy si tam Amíci natahali sami jako otroky.

0/0
22.9.2011 11:49

jekkal

Re: Jen

to není kvůli demokracii, to je kvůli hladu, jdou za chlebem

0/0
22.9.2011 11:53

1000101111001011

Re: Jen

Který jste jim vy komunisti dát nedokázali, naopak, efekt zavedení socialismu nám jasně ukázal Mugabe. ;-D

+1/0
22.9.2011 11:58

nenovak

Nerozhodují poroty náhodou jen o vině?

A teprve pak na základě výroku o vině mu je ukládán trest, ovšem nikoliv porotou?

+1/0
22.9.2011 11:03

Ego sum, qui sum

Re: Nerozhodují poroty náhodou jen o vině?

U trestu smrti ne , tam se rozhoduje o trestu!

0/0
22.9.2011 11:08

Englishman

Re: Nerozhodují poroty náhodou jen o vině?

Je to trochu složitější. V prvním kole porota rozhoduje o vinně. Potom následuje druhé kolo, kde se rozhoduje o trestu. Pokud žalobce žádá trest smrti, tak se rozhodování účastní obvykle i porota - pokud soudce sám nerozhodne, že trest smrti je vyloučen. V některých státech USA to je možná trochu jinak.

0/0
22.9.2011 12:15

Balvann

22

A není to trochu zbytečně 22 let živit kriminálníka?? Ten mel viset už v roce 91.

+1/0
22.9.2011 10:58

Rudla01

Re: 22

V USA často, narozdíl od ČR, musí vezeň pracovat...

0/0
22.9.2011 11:29

AAA2

Re: 22

jasne, odsouzenci na smrt chodi kazdy rano hakovat k soustruhu ... ;-D

0/0
22.9.2011 12:37

Odpor je marny, budes vymazan999

Re: 22

Myslis lepit ty papirove pytle do kterych amici rvou nakupy ve Wallmartu??;-D

0/0
28.9.2011 11:29

sámvelkýmao

no

je tu někdo erudovaný, kdo by věděl, zda porotci v usa, kteří vyřknou vinen, či nevinen, seznamují se předem se spisem, anebo vyhlašují svůj verdikt na základě toho, co v soudní síny řekl obžalovaný, prokurátor, obhájce, soudce, svědci, znalci atd?...............

0/0
22.9.2011 10:53





Najdete na iDNES.cz