Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nové záběry ukazují, jak letadlo zmasakrovalo dav v Renu

Profesor Brent Wilson si na leteckou show v Renu vyrazil se svými dvěma syny. Natáčeli si odvážné kousky letců a nevědomky zachytili i pád letadla, které zabilo 11 lidí. Drastické záběry objevili až hodiny po tragédii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jazzcat

toto

je show!

0/0
24.9.2011 8:23

Antonín, topič

No nevím,

hrdina je člověk, kterej jde pro někoho do hořícího baráku. Že někdo jde pomáhat zraněným je fajn, ale možná se těmi hrdiny trochu plýtvá.

+1/0
23.9.2011 20:25

donotcrosss

Re: No nevím,

nápodobně

0/0
25.9.2011 22:02

Gemars Moše Dajan

Tragédie

Nějak mi tam chybí masová hysterie a zdrhání z místa tragédie. Nebo to jen už není na videu?

0/0
23.9.2011 16:42

KomisarLedvina

Nebyl

pilot náhodou opilej? :-P

0/0
23.9.2011 8:23

Vymazán

Re: Nebyl

Jasně, hned po přistání mu dali dejchnout. Mimochodem, pochybuji, že z těla pilota vůbec něco zbylo...... a jestli, tak pěkně hluboko pod zemí.

0/0
30.9.2011 0:11

ivoš

Buď

a) došlo k poruše ovládání řídících ploch, nebo b) pilot provedl manévr, při kterém se odtrhlo proudění na křídle a letoun pak byl neovladatelný. My z těch amatérských videí nezjistíme nic, nechme to odborníkům. Ad b): odtržení proudění na křídle u těchto přemotorovaných mašin, které často mají zmenšenou nosnou plochu, není nijak nemožné.

0/0
22.9.2011 20:03

pučmidrát

Re: Buď

Hm., ale ne při takové rychlosti. Když se podíváš z profilu na  trup, tak každý normální člověk v pudu sebezáchovy by měl přitáhnutý knipl až na břicho! A na snímku to vypadá téměř v neutrálu, nebo dokonce mírně potlačeno.

0/0
22.9.2011 20:11

bar.bu.do

Re: Buď

... a copak je to za fotku? Kdepak se vzala?

0/0
22.9.2011 21:13

Blamik

Re: Buď

zřejmě obojí je pravda. Podle NBC se stáči vyšetřování ke kombinaci dvou faktorů. Selhání techniky a pilota.

1) Letoun P-51 D došel za svůj 67letý život mnoha konstrukčních změn. Které na jednu stranu prodloužily jeho životnost, na druhou stranu jej připravily na extrémní provoz při těchto experimentálních závodech. Zástavby motorů s dvoj až trojnásobným výkonem než na který byl koncipovaný, ještě nic neznamená. Změny v draku a konstrukci prospěly jeho pevnosti, ale koncepce ovládacích ploch zůstala stejná jako pro dřívější motorizaci. Letoun má max konstrukční rychlost kolem 800kmph (někteří piloti z 2války uvádějí že s ním letěli pod hranicí zvuku ve střemhlavém letu). Při takových rychlostech ztrácí vlivem proudění ovládací plochy svoji účinnost a zároveň jsou náchylné k jakékoli změně proudění. Na jedné z fotografií pořízené při prvním výkrutu je viditelné poškození levé vyvažovací plošky výškového kormidla. To znamená prudkou změnu chování letounu a snahu překlopit se kolem své..

0/0
23.9.2011 15:11

Blamik

Re: Buď

pokračování: ...osy v pravotočivých výkrutech (jako na natočených video záběrech). Při této rychlosti a v takto malé výšce musela změna v proudění uvést letoun v pravotočivou rotaci která je doprovázena vyšším "G+" a ať už s korekcí pilota nebo i bez jeho zásahu vedla k pádu stroje. Ve vyšší výšce by pilot asi stačil pád vybrat (pokud nešlo o KO) nebo by na příčinu po delší chvíli přišel.

2) Pilot, jeho věk byl přes 70 let. Na posledních záběrech při pádu letounu není v kokpitu letounu vidět žádná silueta pilotovy hlavy. Vyšetřování se přiklání k tomu že pilot mohl být v poslední fázi letu vlivem extrémního přetížení mimo vědomí a "zatlačen do sedačky". 

Co mně osobně překvapuje že letoun při pádu neexplodoval. Vzhledem k přítomnosti vysokooktanového paliva a dalších složek nedošlo k jejich vznícení a následnému výbuchu.Co se týká zavodů jako takových, je to extrémní sport, velice extrémní. Zastavěné motory jsou hnány za limitní hodnoty.Je běžné že například kliková hřídel prostě uletí

0/0
23.9.2011 15:37

bar.bu.do

Re: Buď

... ovšem ten utržený fletner je na snímku letadla v poloze na zádech ...

... mimochodem, všechny ty fotky jsou poněkud podezřelé ...

... takové obrázky jak od Balouse ...

0/0
23.9.2011 21:14

saldy3

Na leteckých

dnech prostě letouny občas padají, někdy i do lidí, typickej amík ze seba dostane stejně jenom ooo maj got :-P

0/0
22.9.2011 10:42

Výstřik do tmy III.

Re: Na leteckých

Občas ještě ooo .... ;-D

0/0
22.9.2011 14:50

Ahenobarbus

Drastické hrubky

Dratsické záběry se objevili...Kdo psal tento článek? Gramatika prohrála na celé čáře:-(

0/0
22.9.2011 8:51

Smrť

Re: Drastické hrubky

Drastické hrubky se neobjevily, ale "Drastické záběry objevili (oni)..."

0/0
22.9.2011 10:10

pan vomáčka

Re: Drastické hrubky

zopakuj si základní školu.

záběr, rod: m. neživ.

Ve větách, kde je podmět rodu mužského neživotného, je v koncovce přísudku -y:

Všechny obrazy byly z galerie ukradeny. Pytle s cementem přes noc provlhly. Lesy v okolí byly zahaleny mlhou.

0/0
23.9.2011 16:25

pan vomáčka

Re: Drastické hrubky

sypu si popel na hlavu a smutně odcházím. záběry nejsou podmětem... ;-(

0/0
23.9.2011 16:26

Miš 13

Re: Drastické hrubky

vy jste sice na ZŠ gramtiku uměl viditelně skvěle, ale v intencích našeho CK školství vás nenaučili porozumět textu. Podle mě je to mnohem horší, než neumět gramatiku. Videa objevili jejich autoři! Proto měkké

0/0
30.9.2011 15:14

Locker

Příčina....

toto vysvětlení je podle mě nejvěrohodnější http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=422017&lan=0

a v tý rychlosti nestihnul říct ani f..k

0/0
22.9.2011 7:49

bar.bu.do

Re: Příčina....

... a co je to za fotky?

0/0
22.9.2011 11:29

A přece se maže...

Pro adepty...

... na titul Nejzůvěřilejší zpravodajský server:

Vteřina už je pěkných pár let jednotkou úhlu, pro čas se podle SI používá jednotka "sekunda".

P.S: Pro cenzora - chápu, že jste nedorazil až do ročníku, kde se tohle probíralo, ale to v uvozovkách fakt není sprosté slovo.

+3/0
21.9.2011 21:24

bar.bu.do

Re: Pro adepty...

... především ten článek je naprostý blábol ...

... nikdo tam žádné veletoče nepředváděl, byl to rychlostní závod, létali po okruhu ...

... jediný, kdo dělal akrobacii, byl ten senilní hrdina. Vlétl do zakázaného prostoru nad diváky a obracel se tzv. zvratem ...

... jenže ho zahájil příliš nízko. Tahal, jak to šlo, ale nestačilo to ...

0/0
21.9.2011 21:30

biggles

Re: Pro adepty...

vy blábolíte stejně jako novináři - je zjevné že měl zablokované řízení, takže nějakou fanfarónskou akrobacii mohl předvádět jen těžko.

Na záběrech z videa je zřetelně vidět poloha výškovky - na světě není pilot který by v té situaci nepřitáhl knipl - kdyby ovšem mohl. Tak si ty svoje pohádky nechte pro sebe - jsou směšné...

0/0
22.9.2011 0:03

kajak v zakoně

Re: Pro adepty...

jo.. viděl jsem to tam taky.. Výškovku má v poloze kolmo na směrovku...R^8-o

0/0
22.9.2011 0:08

bar.bu.do

Re: Pro adepty...

... a zablokované bylo co?

0/0
22.9.2011 6:02

biggles

Re: Pro adepty...

co všechno to je otázka, na kterou možná odpoví až vyšetřování - na zveřejněných záběrech i na fotkách je vidět že výškovka je bez výchylky - takže minimálně výškovka

0/0
22.9.2011 9:51

bar.bu.do

Re: Pro adepty...

... jakou rychlostí v té chvíli letěl? Co myslíte?

0/0
22.9.2011 11:27

soc01

Re: Pro adepty...

Vyskovka je bez vychylky a letoun udela manevr podobny zvratu?

0/0
22.9.2011 12:47

bar.bu.do

Re: Pro adepty...

... z videa je vidět, že to nad zemí dokonce přetáhnul ...

0/0
22.9.2011 13:20

Gilth

Re: Pro adepty...

Jinymi slovy, kazdy clovek ktery je schopen si prescist tento clanek vi o co jde, ale hlavne ze vy jste obdrzel potrebu prudit... Otazkou zustava proc.... proc se v tomto state najde takovy p.vl...Rv

0/0
22.9.2011 8:36

bar.bu.do

Re: Pro adepty...

... od roku 1975 je u nás jednotkou času sekunda ...

0/0
22.9.2011 13:41

cermir

Re: Pro adepty...

Takže se mi snažíte říct, že občas večer sleduji pořad s názvem "Branky, body, 1/3600 stupně" ? 8-o

0/0
22.9.2011 15:32

bar.bu.do

Re: Pro adepty...

... tak nějak, až na to, že ani vteřiny neumíte ...

... dost dlouho se pořad jmenoval Branky, body, sekundy ...

... ale z politických důvodů byl přejmenován na jméno z časů, kdy vteřina byla jednotkou času ...

... ale od 1.1.1975 je u nás jednotkou času sekunda ...

0/0
22.9.2011 15:48

Výstřik do tmy III.

Ani si nestihli uvědomit, co se stalo.

0/0
21.9.2011 20:56

iacobau

Mýtus o hrdinovi, který strhnul knipl

Letadlo buď neovladatelně padalo k zemi, pak jistě pilot nemohl letoun strhnout od lidí, anebo bylo ovladatelné a pak se pilot tak jako tak snažil vybrat obrat, ale měl malou výšku. Řekl bych podle záběrů, že jde o druhou možnost. Pilot totiž mohl udělat příliš utažený obrat s odtržením proudnic, příp. prodělal krátkodoubou ztrátou vědomí, nebo udělal jakoukoli jinou chybu, při které došlo ke ztrátě výšky pod kritickou mez k vybrání obratu.

0/0
21.9.2011 20:27

URB-služka bohatých šéfů čSSd

Kam se hrabe na sovětský nadzvukový TU-144 v roce 1972

který při exhibičním letu spadl přímo mezi diváky.

0/0
21.9.2011 20:13

Abwehr

Re: Kam se hrabe na sovětský nadzvukový TU-144 v roce 1972

Tak vis o tom kulove .K nehodě došlo 3. června 1973, v 15:29 SEČ, při druhém demonstračním letu na 30. pařížském mezinárodním aerosalónu na letišti v Le Bourget, před zraky více než dvou set tisíc diváků. Letoun Tu-144 č. 77102, pilotovaný M. V. Kozlovem, provedl ke konci letové ukázky několik neplánovaných manévrů. V přistávací konfiguraci předvedl stroj nízký průlet minimální rychlostí nad částí VPD 03, potom přešel se zapnutou forsáží do strmého stoupání na výšku 1200 m, při němž byly zataženy podvozky.

0/0
21.9.2011 20:49

Abwehr

Re: Kam se hrabe na sovětský nadzvukový TU-144 v roce 1972

Dále pak pokračoval ve vodorovném letu a zahájil sklápění kachních ploch. Krátce na to přešel letoun nečekaně do nekontrolovaného strmého klesání. Ve výšce kolem 500 m získal pilot znovu vládu nad strojem a pokusil se jej vyrovnat. Přibližně 250 m nad zemí došlo vlivem velkého přetížení k destrukci letounu, spojené se vznícením paliva, a trosky stroje dopadly na okraj městečka Goussainville. Zahynula celá šestičlená posádka, 8 lidí na zemi, V kritickou dobu prolétal nad Tu-144 francouzský průzkumný letoun Dassault Mirage IIIR, který tajně fotografoval sovětský letoun s vyklopenými kachními plochami. Závěrečná zpráva francouzsko-sovětské vyšetřovací komise neobjasnila příčiny havárie a kolem nehody postupně vznikla řada dohadů a spekulací.

0/0
21.9.2011 20:49

modrozlodějskej fógl

Re: Kam se hrabe na sovětský nadzvukový TU-144 v roce 1972

Višchni se už těší na to, až sem nějaký ..........  zatáhne rusáky nebo Paroubka!!

0/0
21.9.2011 21:10

Ugly Slimer is back

pád

No asi nějak podobně to bude s tím US satelitem co spadne mezi čtvrtkem a sobotou na zem. Taky nekontrolovaný a neřízený pád neznámo kam.

0/0
21.9.2011 18:50

Labia Majora Zemanová

...

Oh my GOD !!8-o

0/0
21.9.2011 18:37

Gemars Moše Dajan

Re: ...

eh, to si z nich děláte srandu? A nebo to neumíte napsat česky?

0/0
23.9.2011 16:51

opas

mám jednu dobrou zprávu

Nebouchlo to, jen se roztříštil...

+2/0
21.9.2011 18:14

Pan_Tau

Re: mám jednu dobrou zprávu

Což je skoro zázrak. (A štěstí.) Málokdy se vidí takovýto pád letadla bez exploze palivové nádrže/í...

0/0
21.9.2011 18:32

Cortez

Opravdu?

O mrtvých jen v dobrém, ale opravdu strhl knipl??Na "poslední chvíli"?? Z těch pár záběrů co jsou k sehnání na internetu to prostě vypadá že stroj měl asi poruchu,ok, ale nějaké zatažení kniplu těsně před tribunou? To, zvláště v tak velké rychlosti opravdu nejde vidět, sorry. Mi se akorát zdá že se snaží nehody a katastrof umirňovat tím že z Leeho dělaji supehrdinu...trochu paradox. misto aby se zamysleli nad duslednymi kontrolami a bezpečnsti diváků, tak z tragédie vyjde vítězně ten kdo to zavinil, byť pravděpodobně neúmyslně.

0/0
21.9.2011 17:51

jirka-zlin

Re: Opravdu?

Přesně tak...navíc 74letý člověk nepatří ani na kolo nebo do auta,natož do letadla.

0/0
21.9.2011 18:00

Jarouch777

Re: Opravdu?

I tobe bude chlape :-P

0/0
21.9.2011 18:21

ja-sim

Re: Opravdu?

Asi jste nezaznamenal, že to byl stále činný špičkový kaskadér. A krom toho i u nás se bude pracovat do 73 let, což jste taky přeslechl ;-D

0/0
21.9.2011 18:54

moky11

Re: Opravdu?

Ještě pár takových a bude se chodit v 90-ti. Když někdo může dělat špičkového kaskadera v 74, proč by pokrývač nemohl v 90-ti lezt po střeše... ;-D

0/0
21.9.2011 19:28





Najdete na iDNES.cz