Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič tramvaje zemřel po nárazu v rychlosti 65 kilometrů za hodinu

Vyšetřovatelé pondělní tragické nehody tramvají v Praze zvýšili odhad škody na 20 milionů. Tramvaj číslo 20 se ve chvíli, kdy narazila do stojící "čtrnáctky", řítila rychlostí 65 kilometrů v hodině. Tedy zhruba dvakrát rychleji, než v místě povolují předpisy. Nehodu mohl způsobit kolaps řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jack_Brody

Ten poršák je snad z žuly

To je neuvěřitelné, 14T je snad téměř nerozbitné. Ta tramvaj přežije i jadernou válku! 8-o

0/0
20.9.2011 19:56

doktor_bota

Re: Ten poršák je snad z žuly

No, jak se zdá, tak jediné, co zůstalo téměř nepoškozené, je na 14T ten hezký obal. Alespoň podle diskuze níže.

0/0
20.9.2011 21:27

Antonín, topič

Re: Ten poršák je snad z žuly

Fotky z dičr jsou také lehce výmluvné - a to není vidět "dospod"

0/0
20.9.2011 22:36

popizu

Re: Ten poršák je snad z žuly

Pravda,poršák je taky pěkně zdecimován.

0/0
21.9.2011 6:54

schima

Příčina?

Je něco známo o příčině nehody?

Pokud by řidič byl momentálně disponován (ze zdravotních důvodů), tak je přeci v tramvaji tlačítko, jež řidič musí mačkat, že je na živu a přítomen, ne?

Jinak to spíše osobně vidím na brzdy

0/0
20.9.2011 16:37

doktor_bota

Re: Příčina?

To tlačítko se rozhodně nemusí držet permanentně stisknuté a aby dosáhl impaktní rychlosti, musel aktivně zrychlovat. Takže buď zdravotní selhání, nebo pokus o sebevraždu.

0/0
20.9.2011 16:39

popizu

Re: Příčina?

Ten kluk byl měsíc po svatbě plný života a optimismu.Pravděpodobně to bylo zdravotní selhání a pokus o sebevraždu je Vaše bludná teorie.

0/0
20.9.2011 17:23

doktor_bota

Re: Příčina?

Já jsem ho neznal a sebevražda se nabízí v takovém případě dost logicky, chytráku.

0/0
20.9.2011 21:17

demon3

Re: Příčina?

Sebevražda protože jste ho neznal ? Divná teorie...

Každopádně nejpravděpodobnější příčinou zůstává zdravotní indispozice.

0/0
20.9.2011 23:11

Antonín, topič

Re: Příčina?

Obecně: To není divná teorie, to je naprosto běžná vyšetřovací teorie, která se následně vyloučí (nebo taky ne). Známost oběti je v takovém případě samozřejmě překážkou, která člověka z vyšetřování pravděpodobně vylučuje.

A neříkám to k tomuto případu, ale dost bych se divil, kdyby někdo volil takový způsob, neboť pravděpodobnost smrtelného zranění je velmi nízká.

0/0
21.9.2011 8:25

popizu

Re: Příčina?

Když už jme si potykali,ty chytrá doktorská _boto,tak věř,že v této diskuzi děláš ze sebe vola..:-/.

0/0
21.9.2011 6:53

Pongo

Re: Příčina?

Proč by musel aktivně zrychlovat??? Už jsi někdy zkoušel jet autem z kopce a  vyřadit? Jak je to proboha možný, že zrychlovalo??? Zkus se podívat na fyzikální zákony a bude ti to jasný.

0/0
20.9.2011 17:52

doktor_bota

Re: Příčina?

Já měl za to, že u téhle tramvaje se za normálního provozu motory neodpojují, pokud to tak není, tak beru zpět.

0/0
20.9.2011 21:24

demon3

Re: Příčina?

Samozřejmě se neodpojují, ale taky nejsou nabuzeny do brzdy, takže prostě nebrzdí.

0/0
20.9.2011 23:08

demon3

Re: Příčina?

Co takhle si nejdřív přečíst aspoň část diskuze než se začnete ptát ?

Žádné takové tlačítko na žádné z tramvají není a vy nějaké takové v autě máte ?

0/0
20.9.2011 17:29

popizu

Re: Příčina?

To nemá cenu komentovat demone.Podívejte se na většinu příspěvku v této diskuzi a uděláte si obraz.My češi všemu rozumíme,všechno známe,ale umíme houno...Rv

0/0
20.9.2011 17:41

danny47

Re: Příčina?

A to jsi slyšel KDE ? ? ? (O tom tlačítku)

0/0
20.9.2011 18:21

schima

Re: Příčina?

Proto se ptám, čekal jsem to jakož to kolejové vozidlo, v metru je toto chráněno zabezpečovacím zařízením a ono tlačítko též mají. Proto jsem si naivně myslel, že i tramvaj jakož to kolejové vozidlo hromadné dopravy mít bude. Tak holt tedy nemá

0/0
20.9.2011 19:56

sonyak

Re: Příčina?

Tenhle typ tramvaje nemá tlačítko mrtvého muže. A zrychlovala by i v případě, že by jela do kopce. Stačí nechat páku ručního řízení vyklopenou vpřed. Tento typ vozu zkrátka nepozná, že v ní řidič není. Osobně to na brzdy nevidím, není příliš pravděpodobné, že by nefungovala ani jedna ze tří. Dvě možná, pak by náraz byl max. v 5 km/h.

0/0
20.9.2011 18:35

Pongo

Re:

Takovy tlacitko nema zadna. Existuje jenom fce mrtvy muz u 14T a 15T. Kdyz se za urcitou dobu nepohne s pakou, zacne tramvaj sama brzdit. To plati ale jenom pri plnohodnotnym rizeni bez havarijniho pojezdu 2.

0/0
20.9.2011 20:17

packaj

Cestující se rozprchli

Tam žádní nemohli být, protože při nárazu 65 km/h by byli všichni taky mrtví. Cestující nejsou připoutaní a tramvaj je plná tyčí a jiných, i ostrých předmětů.

0/0
20.9.2011 15:51

krysar

Re: Cestující se rozprchli

Kdybyste si precetl clanek a podival se na fotky pred vstupem do diskuse, tak byste vedel, ze ta tramvaj narazila do druhe, kde cestujici byli...

0/0
20.9.2011 15:52

Logic

Re: Cestující se rozprchli

Nikde neni dano, ze pri rychlosti 65km/h jste v tramvaji na jisto mrtvy :-) Je tam velmi pravdepodobne nejake zraneni, pripadne i tezsi s nasledkem smrti, ale rozhodne to neni pravidlo. Navic, pokud by byly napriklad cestujici jen v zadnim voze, tak se ten naraz pro ne vyrazne zbrzdi demolovanim predniho vozu a pohlcenim jeho narazove energie, alespon z casti. Takovych pripadu, kdy nekdo prezil "jistou smrt" uz bylo...

0/0
20.9.2011 15:53

macekjunior

kde vznikla chyba?

"Dopravní podnik se s pozůstalými spojí a určitě jim vyjádří svou účast," uvedla Vysoudilová.

jakou účast?

0/0
20.9.2011 15:04

Stareye

Re: kde vznikla chyba?

Poskytl své tramvaje.

No uznávám - to byl nepatřičný vtip. X Ale na blbou otázku...

+1/0
20.9.2011 15:08

Logic

Re: kde vznikla chyba?

;-D vtipne, i kdyz pravda, moc k smichu to neni....

rekl bych ze vyjadri svou ucast odskodnenim tech pozustalych, tak jak to byva bezne...

0/0
20.9.2011 15:44

Zetor Milda

Diabetiků a s tím i počet postižených mrtvicí v ČR přibývá!

Cévní mozková příhoda je opravdová hrozba pro řidiče s povolání, jež jsou neustále pod obrovským tlakem a stresujících situací. Léčba musí být zahájena co nejdříve, nejlépe do čtyř hodin od vzniku prvních příznaků (porucha řeči a hybnosti), kdy lékaři mohou trombem ucpanou cévu v mozku uvolnit a tromb rozpustit. To je nejčastější důvod mrtvice. Druhou příčinou je prasknutí cévy, ale v takovém případě většina pacientů zemře.

Stres je jeden se spouštěčů diabetes mellitus II.stupně. Příznakem bývá i častější výskyt mikrospánku.

Mikrospánek bývá známkou přetěžování řidičů, nebo neodpovědnost řidiče samotného. Mnohdy se za ním skrývá již probíhající onemocnění. Přestože pokud se diabetes neléčí, může vést ke ztrátě vědomí, epileptickému záchvatu, kómatu či dokonce ke smrti. Doporučuji řidičům MHD tu a tam popíjet diabetický čaj k podpoře činnosti slinivky břišní, nebo ještě lépe před volnem (je močopudný) čaj Maté /Cesmína paraguayská - zelené zlato Indiánů http://www.oxalis.cz/mate/cz/

0/0
20.9.2011 15:03

Dora_Veselá

10 či 20 milónů, vždyť je to jedno

Já tedy nejsem odborník, ale kdyby měla být škoda 10 káčé navýšena na 20 káčé, nechalo by mne to zcela klidnou. I v případě škody o řády vyšší, t.j. např. 100 000 Kč, kdyby se měla navýšit na 200 000 Kč, tak to odpovídá havárii os. vozidel.

Ale teda, jestli někdo prvotně odhadne škodu na nemalých 10 miliónu, počítala bych s korupčním navýšením o jeden-dva miliónky, což je již sama o sobě částka nemalá, že ano ... ALE O 10 MIL????? SI Z NÁS DĚLÁTE P*DEL?????

0/0
20.9.2011 14:55

demon3

Re: 10 či 20 milónů, vždyť je to jedno

Prostě se při prohlídce přišlo na to, že 14T, která na první pohled nevypadala příliš poškozená, je celá na odpis.

Můžu vás uklidnit, že výše škody ještě pravděpodobně vzroste. ;-)

0/0
20.9.2011 14:58

CART09

Re: 10 či 20 milónů, vždyť je to jedno

a já už si říkal, jak to ta T14 zvládla relativně dobře, při pohledu na ten zlomený rám té T6...

0/0
20.9.2011 15:04

Dora_Veselá

Re: 10 či 20 milónů, vždyť je to jedno

... děkuji za uklidňující zprávu, budu tedy počítat s miliardou, nejlépe dvěma :-)

0/0
20.9.2011 15:04

Aesculap

Re: 10 či 20 milónů, vždyť je to jedno

To snad zase ne. Myslím jedna ta tramvaj stojí tak 80 miliónů...

0/0
20.9.2011 23:53

Pongo

Re:

Uz se stalo. Posledni odhad, kterej se uz moc lisit nebude je 50 az 60 mega. Je na odpis poskozena cela polovina 14T, cela T6 a zcasti i druhej vuz T6.

0/0
20.9.2011 15:14

Profesionální neúplatný diskutér

Cestující se po nehodě rozprchli ...

No to skoro vypadá, jako by neměli čisté svědomí ... ?

+1/0
20.9.2011 14:39

Králík z klobouku

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

To mělo být co? Na vážnou úvahu je to moc hloupé, na vtip málo vtipné...

0/0
20.9.2011 14:53

Profesionální neúplatný diskutér

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Vtip jistě ne. K zamyšlení to však je.

0/0
20.9.2011 15:11

Králík z klobouku

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

To jako že lidi se špatným svědomím pokračují v cestě do práce, zatímco lidé s čistým svědomím zůstanou někde hodinu očumovat ve víře, že je někdo možná bude potřebovat, aby dosvědčili to, co stejně každý vidí? Anebo si myslíš, že těch šest cestujících předtím společně bylo v motolské vozovně otrávit kávu tomu druhému řidiči?

0/0
20.9.2011 15:17

doktor_bota

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Svědci nehody, při které zemře člověk, by si chvilku na svědeckou výpověď udělat mohli, nemyslíš? Já bych to určitě udělal, ty ne?

0/0
20.9.2011 15:23

Králík z klobouku

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Svědci, kteří by mohli něco říci k příčině nehody, jistě. Ovšem lidi z té první tramvaje sotva mohou vědět víc, než kdokoliv, kdo viděl místo po nehodě. Svědectví typu "seděl jsem v tramvaji a četl noviny a klimbal a najednou zezadu rána a bác" je dobré možná do večerní televizní reportáže, ale pro vyšetřování naprosto bezcenné. To už spíš by mohl něco říct řidič té první tramvaje, u nějž lze předpokládat, že jako profesionál sledoval v zrcátku situaci za sebou.

0/0
20.9.2011 15:33

doktor_bota

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Nevím, přijde mi to divné. I člověk, který se nedíval, mohl před nárazem něco "zajímavého" slyšet, mohl postřehnout nějaký detail, který by pomohl upřesnit, co se stalo. Že všichni cestující zmizí vzápětí po takovém průseru je prostě pro mě nepochopitelné, pokud to samozřejmě nebyla parta - například - hádejkoho bez jízdenek na cestě "do práce".

0/0
20.9.2011 15:40

Logic

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Je taky celkem mozne, ze tech "par" cestujicich po narazu v rychlosti 65km/h preleteli pulku vozu uvnitr a po te rane byli taky v soku...a to clovek udela cokoliv, treba se "schova strachy do bezpeci" tim ze zdrhne, v soku clovek muze udelat cokoliv...

0/0
20.9.2011 15:46

Králík z klobouku

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Tak zřejmě asi pokud by někdo z nich nějaký zajímavý detail postřehl, tak by asi na místě zůstal. Jediné užitečné, co mě napadá, je, že by mohli dosvědčit, jestli ta bourající tramvaj před nárazem zvonila nebo nezvonila. Ale na to bohatě stačí záznam z tachografu (kam se zaznamenává i použití zvonku a brzd) a svědectví řidiče té první tramvaje. A  pokud máš představu, že zrovna  v okolí zastávek Poštovka a Hotel Golf bydlí nějací "hádejkdo", tak máš trochu mezery v sociální geografii Prahy. Takoví by nastupovali až někde od Kavalírky niž, hlavně u Bertramky.

0/0
20.9.2011 15:51

doktor_bota

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

I přes dvojité vysvětlení to neberu, bohužel. Pochopil bych část cestujících, hlavně z důvodů, které napsal Login, ale všichni ne, to prostě není pravděpodobné. Tohle sakra nebyly plechy někde na křižovatce...

0/0
20.9.2011 16:02

Králík z klobouku

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Nejspíš jsi pořád nepochopil, že svědci nejsou potřeba k tomu, aby svým hodinovým prostojem vzdali čest vážnosti situace, ale k tomu, aby pomohli objasnit události a jejich příčiny. Což v tomto případě cestující z přední tramvaje nemohli a proto je také zřejmě řidič té jejich tramvaje nepožádal o osobní údaje, což je jinak u nehod standardní postup. Znovu opakuji, že jejich zážitek by možná byl zajímavý pro Novu, ale pro vyšetřování jejich pocity při nehodě nemají žádný význam.

0/0
20.9.2011 16:10

doktor_bota

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

...přinejmenším dokud se některý z nich neobjeví na ředitelství DPP s nataženou rukou a mepesním límečkem a la Bohouš. Ale to jen spekujuju, přímí svědci nehody nepochybně jakékoliv zranění sebe či ostatních na místě vyloučili a proto se to vlastně nemůže stát.;-)

0/0
20.9.2011 16:21

Králík z klobouku

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Jsi na stopě velkému pojišťovacímu podvodu. Nepochybně si těch šest cestujících předem nastudovalo jízdní řád a nasazení vozů na kurzy, jejich agent nenápadně ve vratech vozovny odjistil brzdiče tramvaji a kumpáni mezitím naskákali do předchozí tramvaje s vidinou velkého odškodného. Ale stejně bylo dost velké riziko, že to neklapne přesně podle jejich představ, že? Možná to celé zpunktoval Babiš, aby tím poškodil Romana.

0/0
20.9.2011 16:28

doktor_bota

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Jen se směj, paňáco, ono je málo pojistných podvodů...

0/0
20.9.2011 16:33

Leinad

Re: Cestující se po nehodě rozprchli ...

Mno tramvaj neřídím, ale v zastávce bych čekal, že se v zrcátku zaměří na pohyb cestujících (nástup, výstup) než na dění za sebou a "řízení." S výjimkou zastávek, kde bez ostrůvku otevírá dveře do jízdního pruhu, tam asi bude sledovat auta.

Policie se ho zcela jistě zeptá, ale co řekne? Stojím v zastávce, ve dveřích se lidi poprali, vidím za sebou přijíždět někoho v 60km/h, von nebrzdí, uhnout mu nemůžu(s votevřenejma dveřma mi to nejede), bum.

0/0
20.9.2011 17:46

gabore

Řidič tramvaje zemřel po nárazu....

Řidič tramvaje po nárazu zemře. lMohl by žít kdyby nemněl zdravotní potíže. V o tom ale vděli i jeho doktoři,ke kteřím chodíval.Jenomže doktoři  jsou řízení s vedením DP a ne s vlastnímy instuticii a doktorskymi vedomosti.Kolik je řidičův,kterí ze zdravotní stránky touhle práci by si vykonávat nemněli? A co jejich doktoři nato? Vetšina řidičův trpí nejakou nemoci a i při řízení si berou léky aby nemuseli na neschopenku! Nekdy pracuju,í zvíšenou teplotou, nebo zvýšením krvním tlakem,co by nemněli.Nejsou při nástupu do práce dostatečně kontrolován.Nekteří  ve svém volnu hrajou atomaty v hernabarech namísto odpočinku.O takovích řidičův vedení DP ví a nic proti tomu nedělá.Tady můžu konstatovat,že selhali všichni řídící a kontrolní organi DP.A co doktiři  DP ?X

+3/0
20.9.2011 14:36

Lord Helma

Re: Řidič tramvaje zemřel po nárazu....

Zato u tebe je diagnóza jasná, selhali všichni učitelé ve zvláštní škole. :-P

+1/0
20.9.2011 14:38





Najdete na iDNES.cz