Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruští vyšetřovatelé: Letoun s hokejisty cosi brzdilo

Mezistátní letecký výbor, který v Rusku vyšetřuje nehodu letounu s hokejovým týmem Lokomotiv Jaroslavl, připustil, že na letoun působila zatím nejasná dodatečná brzdící síla. Právě kvůli ní měl stroj potíže vzlétnout. Původně se objevila domněnka, že za pomalý start mohla zatažená ruční brzda, černé skříňky to ale nepotvrdily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Plác

H.A.A.R.P.

Vyšetřovatelé pomalu spějou k závěru, který jsem já vyslovil již pár hodin po havárii.

+1/0
19.9.2011 9:18

captain cook

Re: H.A.A.R.P.

letcky "odbornik" Plác (ohromny nick!!R^), ktery vysetri nehodu ze sve zidle u pocitace, ani se nemusi zvednout.8-o

0/0
20.9.2011 7:06

kocy

Re: H.A.A.R.P.

Amíci zlikvidovali konkurenci?

0/0
20.9.2011 8:37

júLinek šíšaL

vodka

...ruský letoun brzdila vodka, Rusáci mají největší úmrtnost na alkohol...

0/0
19.9.2011 5:53

dislektik-idnes si na mě zasedla

to je celé Sovětské Rusko

nikdo nic,vše je v pohodě za vše může mrtvý

+1/0
18.9.2011 19:19

bk89322

Re: to je celé Sovětské Rusko

Vse asi v pohode nebylo, ale ano, mrtvy za to muze v prvni rade. Neletel s tim poprve, takze mel poznat, ze to nezrychluje, jak ma, a zastavit. Co presne ho brzdilo, je vec vedlejsi.

Pokud je pravdiva informace v clanku, ze se kapitan necitil dobre, je to uplne skandalni. Pokud se clovek neciti dobre, tak neleti. Spolecnost musi zajistit nahradniho pilota a zakaznik musi zdrzeni pochopit.

A pro rejpaly, na certifikovanem letadle nejake hodiny naletane mam.

+2/0
18.9.2011 22:04

sCZECH

Re: to je celé Sovětské Rusko

smarja zastavit...to neni auto, uz to pochopte

0/0
18.9.2011 22:40

soc01

Re: to je celé Sovětské Rusko

50 tun rozjetých na 200km/h nejde tak jednoduše zastavit. Pokud by to navíc nezvládli na dráze, tak na té trávě už by jim pomohl jen zázrak.

0/0
18.9.2011 23:05

captain cook

Re: to je celé Sovětské Rusko

Az na to, ze letadlo fungovalo normalne  do momentu po tom, co kapitan naridil rotaci = zvednout nos letadla nahoru; pri rychlosti 185km/hod.

 V tom momente bylo letadlo uz nad kritickym bodem rychlosti, pri niz je jeste mozne zrusit start a bezpecne zabrzdit (V1) a nezbyvalo nic jineho, nez pokracovat vzhuru. Zaklady letectvi.

 Trochu by mozna pomohlo precist si clanek.

Jinak ohledne nevolnosti kapitana souhlas. Jestli vedel predem, ze mu neni dobre, nemel letet. Otazka je, zda mu bylo nevolno uz pred prvni fazi tohoto letu = pred odletem z Moskvy, nebo se to stalo az na posledni chvili v Jaroslavli.

+1/0
20.9.2011 7:21

captain cook

Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

Nejnovejsi technicke informace doplnene 18/9 - viz zlute zduraznenou cast textu dole.

Po clenkem jsou uz ruzne zname fotografie, grafy a pod nimi je odborna diskuze v anglictine.

0/0
18.9.2011 18:22

informace

Re: Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

udejte webovou stránku

0/0
18.9.2011 19:04

soc01

Re: Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

Do googlu napsat aviation herald

Tam najít odkaz na článek týkající se této nehody.

V popisu mě zaujaly 2 věci:

1. Špatná odezva letounu na zásah do řízení při Vr

2. Ta slabá akcelerace po dosažení Vr

0/0
18.9.2011 19:17

informace

Re: Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

http://avherald.com/h?article=4428da13&opt=0

0/0
18.9.2011 21:48

grw

Re: Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

slusny odkaz! Diky R^

0/0
18.9.2011 21:49

neverest

Re: Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

(autor Simon Hradecky) - to by mohlo byt nekde i v cestine, ne?

dost dobrej clanek, jen v diskusi se probírají kraviny typu "vliv větru +/- 20km/h na schopnost letadla vzlétnout" nebo "přetížení letadla kvůli tomu, že průměrnej hokejista váží víc než průměrnej člověk". Diskusi pod tím článkem vůbec nemá cenu číst.

0/0
19.9.2011 13:13

captain cook

Re: Aviation Herald pro zajemce,anglicky, s technickymi detaily

nemusi to nutne byt i v cestine. Je totiz docela mozne, ze Simon se narodil manzelum Hradeckym az v USA a poradne cestinu ani neovlada. Nebo je i  mozne, ze z Ceska se do USA pristehovali uz jeho prarodice prip. pra-pra rodice.

Poruznu jsem se setkal v zahranici s osobami s ceskymi prijmenimi, ale cestina neni jazyk, ktery ovladaji.

Kdyz jsem psal pro jednu velkou cestovku se zamorskou klientelou, preslali mi americkeho klienta s prijmenim Kopidlansky. Ten se chystal na zajezd s nimi do Evropy a behem zastavky v Praze si chtel udelat soukromy vylet do Kopidlna, odkud pochazeli jeho pra-pra rodice. Cesky neumel on, jeho tata ani tatovi rodice, kteri byli oba narozeni v USA v ceskych rodinach. Kdyz se ptal po vyskytu sveho prijmeni v Cesku, ukazalo se, ze v ceskem tel. seznamu jsou jen 3 tato prijmeni, zato v americkych bilych strankach jich je aspon 50!

0/0
20.9.2011 11:42

informace

Každého z nás zájímá

co se stalo a proč?  Každý z nás se pak bojí letět...potřebuje znát příčinu havárie a podle ní by se každá letecká společnost měla poučit..Jde o strach, že se to může přihodit znovu a každému z nás. No a kdo takdy píše o gramatice,je  tak nejak mimo mísu, život je důležitějsí než gramatika, ale kdo si chce přisolit si přisolí, viďte černej oes .;-D

+1/0
18.9.2011 17:57

Karl Novak

Zrychlení se zpomalilo ?

Matoucí a nejasný článeček.

Motory přepnuli do režimu startu 6 sekund po zvednutí příďového kola ?

0/0
18.9.2011 16:50

numo

Re: Zrychlení se zpomalilo ?

Tiez som na to pozeral, ale s tym rezimom startu to tak skutocne pisu v oficialnom vyjadreni. Je mozne, ze vzlet nebol na 100% vykonu (pokial viem tak niekedy sa nedava 100%, pokial dlzka drahy v kombinacii so vzletovou hmotnostou vyhovuju, predlzuje to zivotnost motorov) a pilot to dal na doraz ('takeoff thrust') az ked zistil ze nieco nie je v poriadku.

0/0
18.9.2011 17:59

ivan.ivan

ivan.ivan

Nadstavenie aerodynamických ploch, motorov a podvozku, pokial to všetko bolo správne a nikto to nezmenil, potom už asi ostáva zrážka......

0/0
18.9.2011 16:43

captain cook

"cosi"

jo, to je skutecne vedecka analyza!8-o

0/0
18.9.2011 16:42

hetzer

Re:

já myslím , že to byli japonci, Samoseto je nejhorší.

0/0
18.9.2011 17:09

captain cook

Re:

;-)

0/0
18.9.2011 18:10

11jaja

chudinko

koukám pan Chytrý ty jsi  nikdy neudělal chybu já jo a přiznám to o proti někomu jinému když ti docházejí argumenty tak se vrhneš na gramatiku je mi tě lítoRv

0/0
18.9.2011 16:41

kocy

pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

to mi nejde do hlavy.

0/0
18.9.2011 16:36

obecní slouha z Klacíkova

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

ve 100 km/h do zdi se taky zabiješ,v rychlosti vyšší to ani neřeš...btw kdo se nezabil ten uhořel nebo se utopil...děsný

+1/0
18.9.2011 16:44

kocy

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

Tam to nebude asi jen chyba pilota nebo vada éra...

0/0
18.9.2011 16:50

informace

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

snad 10 m...že by uhořeli je také divné,

0/0
18.9.2011 16:46

bar.bu.do

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

... ovšem při rychlosti F1 ..

0/0
18.9.2011 16:50

captain cook

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

nemas nahodou na mysli rychlost V1?

0/0
18.9.2011 17:02

bar.bu.do

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

... vzhledem k odborné úrovni předřečníka, volilť jsem ilustrativní srovnání jeho televizním znalostem bližší ...

0/0
18.9.2011 17:20

soc01

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

f jako fčela....

0/0
18.9.2011 17:27

bar.bu.do

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

... f jako formulo uno ...

0/0
18.9.2011 17:32

soc01

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

jo takhle.... tak to potom jo...

0/0
18.9.2011 17:34

captain cook

Re: pád ze 7 metrů a všichni mrtví.....

1)i pad ze 7 metru zpusobi smrtelna nebo tezka zraneni (napr. zlomeniny patere, krku, tezke urazy hlavy) zabranujici zranenym vcasne vyprosteni se ze sedacek

2)letadlo se pri padu rozlomilo a cast spadla do vody - nektera umrti byla zpusobena utonutim

3) letadlo bylo plne natankovane celkem 14000 litry paliva; v Jaroslavli dotankovalo 8000 litru k tomu, co si v nadrzich privezlo z Moskvy. Narazem roztrzene nadrze, unikajici palivo a motory v chodu = exploze a pozar, kteremu se pasazeri pripoutani do sedacek tezko mohli vyhnout.

4) je mozne - a dosud nebylo vylouceno- ze srazka letadla se stozarem anteny mohla prorazit jednu palivovou nadrz a unikajici palivo mohlo zpusobit explozi jeste pred dopadnutim letadla na zem.

+1/0
18.9.2011 16:51

informace

Všem se uleví až jse zjistí příčina

Všem se uleví, až se zjistí příčina: jakékoliv spekulace, zvláště ty posměšné  jsou na nic. Letadlo řídit neumíte a kritozovat ano. Zkuste si na záchodě utřít zadek, tak aby nesmrděl:-)

+2/0
18.9.2011 15:59

A přece se maže...

Re: Všem se uleví až jse zjistí příčina

Možná je nějakej srandista uvázal na gumový lano za zábradlí u věže...

+1/0
18.9.2011 16:29

černej oes

Re: Všem se uleví až jse zjistí příčina

Vy  řízení avionu ovládáte?

0/0
18.9.2011 16:33

informace

Re: Všem se uleví až se zjistí příčina

už jsem se lek, že mám jse misto se... Já řídit letadlo  neumím a předpokládám že ani vy ne. Nesnášším  ty co drbou naplano a ani zadek si utřít dočista  neumějí (což je takové přirovnání), kritici mnohdy ani netuš,í o čem je řeč či zodpovědnost.- hlavně když nadávají

0/0
18.9.2011 16:44

comair

Re: Všem se uleví až se zjistí příčina

Pro tvoji informaci znam se i s par pilotama a ti nad tim take krouti hlavou, zvlast nad tim, ze stale nejsou schopni zjistit priciny teto havarie. ;-) Takze jestli sis naivne myslel, ze nad tim spekuluji pouze lide, kteri tomu nerozumi tak sis to myslel spatne.;-) Takze pro priste se zkus nejdriv zamyslet nez napises nejaky dalsi podobny blabol.

0/0
18.9.2011 17:22

informace

Re: Všem se uleví až se zjistí příčina

já si myslím totéž a odsuzuji příspěvky hrubé a ledabylé.

0/0
18.9.2011 17:29

11jaja

se uleví když mohu reagovat na vaše přípěvky

0/0
18.9.2011 15:48

doc7

Re: mě

Kdyby ses naučil česky tak by se ti možná ulevilo ještě víc ;-D

0/0
18.9.2011 16:32

černej oes

Re: mě

;-DR^;-D

0/0
18.9.2011 16:34

informace

Re: mě či mně

tyhle příspěvky mně nebo mě jsou dost plané, autor nevidí podtsatu věci a tím zdržuje a zamlžuje, že ..asi nemá nic jiného na  rozumu:-(

+1/0
18.9.2011 17:10

černej oes

Re: mě či mně

Jistě, pro někoho je neznalost zásadních věcí -třeba jazyka - příznakem  bohatého rozumu. V tom je přece  podsata věci.;-D;-D;-D

0/0
18.9.2011 17:15

informace

Re: mě či mně

jo postata je zkrátka postata a do podstaty věci to má daleko i široko:-)

+1/0
18.9.2011 17:27

černej oes

Re: mě či mně

No a co teprve taková podsata.....;-D;-D;-D

0/0
18.9.2011 17:32

informace

Re: mě či mně

Jo , roto to píšu, že nsad  ani jazykovědná pradna by  nemohla?  Pranýřovat na jednom písmenku je malichernosat a schválně  své chyby neopravím...kdo má rozum ví. Hodně štěstí v korekcích.

+1/0
18.9.2011 17:36

černej oes

Re: mě či mně

A že reagujete právě na moje smajlíky a ne na vlastní příspěvek? Tam byly totiž korektury, ale to je asi těžké rozlišit.

Negramotnost je také dar boží, a svádět jí na úmysl veselé.

0/0
18.9.2011 17:40





Najdete na iDNES.cz