Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pervitin mu dala matka v 11 letech, teď se mladík léčí v komunitě

V devíti letech se poprvé opil, v jedenácti mu vlastní matka dala pervitin. Dnes se dvacetiletý Roman léčí ze své drogové závislosti v terapeutické komunitě Advaita v Nové Vsi na Liberecku. Po jedenácti letech s alkoholem, drogami a kriminální činností moc nevěří, že dokáže přestat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

annafaf

start do života není všechno

Pročetla jsem pár příspěvků zpětně. Chci se vyjádřit hlavně k tomu vlivu prostředí. Sama jsem z dost difunkční rodiny. Otec byl asi 5x v kriminále, matka nás opustila v nějakých 8mi. Měla 5 dětí. Žily jsme s otcem, když byl v kriminále tak my  v děcáku nebo u babiček. V 15ti nás dali k matce, která byla údajně čistá. Vydržela se starat pár měsíců. Pak mi dala perník (který se u nás taky vařil), policie a sociálka nic. Brala jsem dost aktivně půl roku (pouze nosem, jehel se bojím).

0/0
26.9.2011 12:17

Deliveres

Chápu, že se redaktoři

oDnes snaží z Romů udělat chudinky a oběti režimu, ale po nedávných kriminálních událostech je vaše snaha zbytečná. Podobně na city hrál redaktor ve vašem magazínu. Děkujeme nechceme.

0/0
15.9.2011 20:18

Intesen

Re: Chápu, že se redaktoři

R^R^R^

0/0
15.9.2011 23:35

Janullka

Drogy

Drogy jsou zkáza lidstva. A nejhorší na tom je, že se čím dál více rozšiřují ... je to smutná doba :-(

0/0
15.9.2011 20:10

certik_bertik

jo

všichni tu říkají jak je alkohol a tabák škodlivý, ale kdyby si dal občas pár piv a nějakou tu spartu, tak by byl úplně normální

0/0
15.9.2011 19:22

hihlounikov

polibte si

co to s váma lidi je ten kluk si prošel peklem.;-€ myslíte si že tu cestu feťáka kterou šel si vybral sám nebyla to jeho zvolená cesta. tak jako vy slušní občané co chodíte do práce platíte daně a školné svým dětem vy jím ukazujete cestu kterou mají jít a oni aspoň část té cesty použijou. pak jste na ně hrdí že jsou to právníci zdravotní sestry nebo že jen chodí do práce mají svou rodinu a z vás dělají babičky a dědečky. pro toto vy žijete a ten kluk by chtěl možná taky neznám ho nevím jak moc se chce vzdát svého světa protože krádež , perník,chlast,děvy to je jediné co za svůj život poznal a nic jiného ho nezajímalo.ani bych se nedivila kdyby toho všeho na co vy tvrdě dřete a chcete to ze všeho nejvic na svetě bál.

0/0
15.9.2011 19:15

neobycejny obcan

Technicka poznamka

Znam mnoho bludu o drogach, ale kourit pernik pres nahraty alobal?! Snupat, pripadne nitrozilne, ale takto se casto u nas konzumuje heroin. A to je jina... S.acka! A ne ze pernik obhajuji, je to svinstvo na maximum!

0/0
15.9.2011 19:09

Pracant z Chánova

Dnes je tady přeRomováno ...

Páni redaktoři vy to do nás perete... i když se intezivně snažíte vyvolat dojem, jací jsou to chudáčci viz: třeba výše nájmu v jiném článku apod. propaganda, stejně je nebudu mít nikdy rád !!!!!!

+1/0
15.9.2011 18:49

orinka3

určitě to neměl lehké

ale sám o sobě pochybuje. Kdo chce kam...:-/

0/0
15.9.2011 18:26

Ritan

smysl článku ??

Asi vzbudit u někoho lítost, asi ukázat, že tento způsob života a takto pokřivené myšlení se vyskytuje i u většinové části populace ? Dobrá masáž, ještěže to na mne neplatí.

Oddělit od společnosti; pokud prokáže sám vůli a snahu to všechno překonat, pomoct mu. Pokud ne ... izolace.

0/0
15.9.2011 18:13

ČSLA

necítím s ním soucit

jsem jinak velmi soucitný člověk, každého dokážu pochopit, ale vysmátýho klučíka, co vesele přiznává, že fetuje od jedenácti, že jeho matka byla totální ......., že jeho otec byl nejspíš klasický horník, co fárá na šachtě a zbytek času chlastá a hulí...pak vám vysmátě naservíruje, že i tuhle kohosi přepad a okrad, tuhle vykrad a okrad zaměstnavatele. Nějak necítíim soucit, spíš bych se přikláněl kk nějakému definitivínímu řešení. Nějak nevidím smysl pokračování jeho. Nevidím. Opravdu nevidím. Kdyby aspoň projevil lítost a dobrou vůli to všechno nějak napravit....

0/0
15.9.2011 17:51

killian

Re: necítím s ním soucit

přesně tak, kdyby alespoň projevil lítost nebo se snažil napravit v době, kdy byl samostatný. To co prožil u matky nemohl nijak ovlivnit. Jiné je to však v té fázi, kdy mohl o svém životě rozhodovat sám a tady absolutně selhal. Dostal celkem slušné práce na jeho vzdělání a pokaždé udělal botu a to nejen jednou

0/0
15.9.2011 17:55

cassul

Re: necítím s ním soucit

Vždyť to je chudáček, nemocná oběť systému. A jeho maminka taky. Takovým bychom měli pomáhat, třeba jim zařídit bydlení, invalidní důchod. Třeba by se měla vypsat nová daň, aby i ti, co měli v životě štěstí a nezačali fetovat, se mohli více podílet na utrpení těchto nemocných chudáčků...

0/0
15.9.2011 17:58

killian

Re: necítím s ním soucit

tak tady by spíš pomohlo, kdyby se lidi závislí na drogách, kteří spáchají například krádež dávali místo do kriminálu do odvykacích zařízení. Většinou je totiž problém, že stát zaplatí odvykačku a ten člověk má právo například po měsíci to zařízení opustiti, což si myslím, že je chyba. Pokud už tam někdo nastoupí, tak do ukončení léčby by nemělo být cesty zpět. Navíc je nutné více prověřovat kriminály, kde koluje také hodně drog. I když to se asi nevymýtí nikde. Například v base v Bangkoku jsou také drogy a korupce tam bují neskutečně. Že tomu tak bude i u naších kriminálů je celkem jisté

0/0
15.9.2011 18:14

zablokovan.poucen.vypusten

Mě hlavně zaráží styl autora článku..

Pak kouřil trávu      matka s jejím přítelem dali perník     Píchat si ho začal až ve čtrnácti letech

Tak nevím... Jsem rýpal? Jistě, takhle se můžeme vyjadřovat na diskuzích či během nevázané konverzace, ale přesto od novináře, který se živí prací s jazykem, bych byl raději za výrazy marihuanu, pervitin, možná i nitrožilně aplikoval. Slang dle mého do novin nepatří, pokud nejde o glosu či komentář. Tohle bych považoval za menší reportáž.

0/0
15.9.2011 17:51

Simona super kočka

Tohle je super

Potom pracoval v Džus baru, kde dělal z pomerančů šťávy. "Tam to bylo dobrý. Koupil jsem si vodku a míchal ji s džusem. Z práce jsem chodil totálně nalitej, ;-D;-D;-DR^

0/0
15.9.2011 17:49

Simona super kočka

Podle mne bude z něj ministr financi.

Kluk je šikovný.:-)R^

0/0
15.9.2011 17:42

Pravda stojí dukáty

Produkt

Havlo-Kocábovska pravdolásko-multikulti-humanismu. Neuspořádáme na něj sbírku chudáka?

+2/0
15.9.2011 17:10

MrEx

Re: Produkt

Produkt společnosti lidí, jak jsi ty. Neurvalých, necitlivých a tupých Rv

+2/0
15.9.2011 17:26

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: Produkt

Ne, jedno z Havlových "dětí nepostižených komunizmem". Vždycky, když si vzpomenu na ty jeho mimoňský projevy, otevírá se mi kudla v kapse.

+2/0
15.9.2011 17:32

MrEx

Re: Produkt

K tomu opravdu nemám komentář. Dokud tu budou takoví lidé jako ty, naše společnost bude plná navztekaných záštiplných sobců, kteří neustále vytváři atmosféru nepřátelství a agresivity, neúcty k ostatním... Důsledky komunizmu, které budou mizet ještě hooodně dlouho Rv

+1/0
15.9.2011 17:36

Ion Tichy

Re: Produkt

No fakt nevím...Já osobně mám velkou ústu k chytrým, pracoviitým a laskavým lidem.R^

Ale proč bych totéž měl cítit k hloupému zlodějskému feťákovi, který za celý svůj krátký život nic pozitivního nedokázal?. Rv To mi fakt vysvětli.:-P

+3/0
15.9.2011 17:45

Simona super kočka

Re: Produkt

Ale on ty říká že je to důsledek toho že mezi námi jsou lidi jako ty. Má pravdu. R^

0/0
15.9.2011 17:57

cassul

Re: Produkt

Co je to za pitomost? Platím daně, nájem a elektřinu, makám od tmy do tmy, abych uživil rodinu a zajistil jí jakýsi standard. Tyhle fetky mi taky děsně vadí, obtěžují mě a navíc vidím, jak se na ně vyhazují moje daně. Chce mi snad někdo do oči tvrdit, že jejich existence je moje vina? Že mám s nimi málo soucitu a pochopení? Mě se snad neudělá dobře...

+1/0
15.9.2011 18:01

Simona super kočka

Re: Produkt

To všechno je důsledek mnoha faktoru, mezi nimi patři že mezi lidi není soucit a pochopení. R^

0/0
15.9.2011 18:09

Ion Tichy

Re: Produkt

No, to jsi mi to ale vysvětlila.....takže je vlastně moje vina, že si píchá perník, krade a loupí.....a jak se vlasně k němu mám chovat? Vzít ho domů, živit ho, zajistit mu dostatek drog a nechat se mlátit?? Kolik takových máš na starosti, kolika jsi za vlastní peníze pomohla??

Promiň, ale tvůj názor se mi jeví jako naprostá hloupost a duševní nevyzrálost.....Rv

+1/0
15.9.2011 18:08

Pracant z Chánova

Re: Produkt

8-o8-o8-o Proboha??8-o

0/0
15.9.2011 18:50

Shackall0

Roman?

Nebo Rom-an?

0/0
15.9.2011 16:31

Curenzym

Re: Roman?

Rom to není. Moc mně mrzí, že se nemůžete rasisticky ukájet. Hlavně je to jedno, kluk musí na sobě pracovat. Držím mu palce.

0/0
15.9.2011 17:35

MrEx

Re: Roman?

R^

0/0
15.9.2011 17:37

killian

Re: Roman?

kluk měl hlavně na sobě pracovat trochu dříve, když dostal příležitosti a nedělat kraviny

0/0
15.9.2011 17:40

lisbonka

Re: Roman?

Chtela bych videt tebe, s takovymi startovacimi podminkami se divim, ze jeste zije. Ono matka pernikarka a varna misto domova, to si myslim asi nikdo moc nedovede predstavit. Spis si rikam, co delala socialka?

0/0
15.9.2011 18:51

lejlab......á

Přínos pro společnost

Školu podle svého vyprávění ukončil v sedmé třídě. "Moc jsem tam nechodil. Máma mi sice dávala perník, ale vůbec mě nezvládala. S jejím přítelem jsme pak vykrádali hospody, přepadávali lidi," říká. Nebylo mu přitom ani patnáct let.

+2/0
15.9.2011 16:29

sámvelkýmao

no

drogy jsou cesta do pekel. ale když bude hodnej, možná se dostane i do nebe.........

0/0
15.9.2011 16:21

killian

.....

A co? Mám se zbláznit, možná, že mnoho lidí si tady prožilo nějaké stresové situace a na drogy se nedalo. Je to o síle osobnosti. Navíc asi zas tak skvělý člověk nebude, když kradl i poté co nemusel. Pokud kradl s přítelem matky a fetoval, tak tam bych to ještě bral, jelikož ho stáhlo okolí a on neměl vlastní rozum, ale pokud se chová stejně i poté co je samostatný, tak to už je opravdu na pováženou

+1/0
15.9.2011 16:18

SIFL

Re: .....

Ty ses ožral v devíti a poprvé nasypal v jedenácti, že víš jak to asi má? :-/ Myslím, že jsi to měl doma (předpokládám) asi trošku jinačí...

0/0
15.9.2011 16:52

killian

Re: .....

no nás asi jak mi bylo 13. let vyhodili z bytu a žil jsem pár let v polorozpadlé chalupě, takže také jsem mohl být na drogách a místo toho mám VŠ a udělal jsem si Diplomatickou akademii, takže opravdu tyto lidi nelituji, jelikož když je vůle, tak je možné všechno. Já to jinak nikde nešířím, ani známí to neví, jelikož je jim do toho kulový a tady to píši jen abych vysvětlil můj pohled na věc a také hlavně proto, že jsem anonymní. Ten kluk je už celkem hloupý v tom, že to rozmazává do médií

0/0
15.9.2011 17:11

Leclerc2

Re: .....

Dávala ti matka drogy? Asi ne.

0/0
15.9.2011 17:19

killian

Re: .....

a to mám kvůli tomu plakat? Šancí na začlenění do společnosti měl více než dost. Práci mu dal každý, nikdo ho nediskriminoval. To, že udělal v pozdějším věku průšvihy je jedině jeho věc a měl by si to uvědomit. Nejhorší je, že když má šanci i teď na té protidrogovce, tak si jí absolutně neváží a není přesvědčený. Takový člověk se už z toho nikdy nedostane

0/0
15.9.2011 17:23

qawadar

Re: .....

Placas hovadiny, nekdy je to proste tezky a normalni clovek nema sanci se z toho prostredi sam vyhrabat, kdyz mu nikdo nepomuze.

0/0
15.9.2011 17:25

killian

Re: .....

ale mu snad lidi pomohli nebo ne? Vlastní bratr ho vzal a snažil se mu pomoci. Kdyby chtěl, tak si také dodělá školu. Pracovních příležitostí měl také hodně, takže zde je to hlavně o něm a o jeho vůli. Když se mu někdo snaží třeba pomoci, dá mu práci a on mu něco ukradne, tak co chce? Pomoci znovu? Nevím jak mu ještě měli lidé více pomoci. Mi také nikdo nepomohl a možná je to lepší. V něčem je to i horší, že mám na lidi trochu specifický pohled

0/0
15.9.2011 17:28

qawadar

Re: .....

Jenze on je proste poskozenej, mu neni snadna pomoc, drogy jsou svinstvo malokdo se z toho dostane. Kdyby byl z normalni rodiny, tak by bylo vsechno jinak, ale dostavat drogy od 11? Kam to muze vest.

0/0
15.9.2011 17:31

qawadar

Re: .....

Nejvic co ti rodice muzou dat je kvalitni vychova a sparvne hodnoty a kdyz nekdo tohle zanedba, tak ten clovek je proste poskozenej.

0/0
15.9.2011 17:26

MrEx

Re: .....

Ty nemáš ani páru, proč tady vůbec píšeš? Když ti tvoje VLASTNÍ matka dá chlast v devíti a perník v jedenácti. Tak jistě, díky vyrůstání v takovém prostředí a za takových podmínek ve věku, kdy si ještě ani neuvědomuje pořádně sebe sama, by si jistě měl uvědomit, že dělal průšvihy a prostě si říct, že přestane. Jak jednoduché, že...? Tupost a omezenost některých přispěvovatelů je opravdu fantastická... 8-oRvRvRv

0/0
15.9.2011 17:30

killian

Re: .....

sorry, já to prostě neberu. Já žil možná ve srovnatelných podmínkách jak on, je pravda, že jsem nefetoval a je ze mne normální člověk. Nikde se s tím nechlubím, nikomu do toho nic není. Nám nedala ani korunu blbá sociálka a tento člověk dostal možností dost. Proč bych měl o tohoto člověka brečet. Je pravda, že v zárodku za to mohlo rodinné prostředí, ale je to hodně dáno i vůlí osobnosti. Vše není jen prostředím

0/0
15.9.2011 17:36

lisbonka

Re: .....

Ne, jiste to neni jen prostredim, ale ptam se, kde byla socialka? Nikdo nerika, ze musis brecet, ber to jako drsnej pribeh. A to, ze do tebe nidko od 11 nerval drogy a nebral te na vykradacky, to je pro utvareni osobnosti dost vyznamnej rodzil. Take je dost dulezita otazka, jaky jsi mel vztah s rodici, nebo rodicem. U nich se o laskyplnem vztahu asi moc mluvit neda. Rodina muze byt chuda jak kostelni mys, mit to tezke, ale pokud funguje ucta a vzajemna laska, pak to muze byt jako pozitivni hnaci motor, aby deti neco dokazaly. Kdyz do Tebe nekdo od 11 let laduje drogy a sam je smazka, tak asi moc dobrej priklad neni. A ne nadarmo se rika "slova poucuji, priklady tahnou". Ja ho neomlouvam, jen mi prijde divny, ze nezasahla socialka, pripadne matka  se neporoucela do vezeni za zanedbani vychovy ci ohrozovani mravnosti mladeze a mladej uz davno nesupajdil do ustavni vychovy.

0/0
15.9.2011 19:01

lisbonka

Re: .....

Tezko z tohodle clanku soudit, ze si sance nevazi. A ze pochybuje? To neni nic prekvapiveho. A ne kazdej je holt tak silna osobnost jako ty. Ja si teda nedovedu predstavit, jak bych dopadla, kdyby do me rodic od 11 ladoval pernik.

0/0
15.9.2011 18:54

Horst.Skalicky

Takové lidi mají zavírat pro jejich dobro.

0/0
15.9.2011 16:03

gerhardm

Cukr né to není cukr . . . To je piko !

Matku s přítelem zavřít, ale legální náhradu drog neposkytnout. Ať se v tom absťáku pár dnů plácají.

0/0
15.9.2011 15:43

sámvelkýmao

Re: Cukr né to není cukr . . . To je piko !

tak to dělaj v číně...........................

0/0
15.9.2011 16:20





Najdete na iDNES.cz