Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ředitelství dálnic reklamuje D3, už po čtyřech letech se musí záplatovat

Jen čtyři roky vydržela vozovka na mostě na dálnici D3 mezi Chotovinami a Meznem na Táborsku. Na nekvalitní silnici se totiž objevily díry a po pár letech provozu se teď vozovka musela záplatovat. Silničáři se sem ale nejspíš ještě vrátí. Ředitelství silnic a dálnic chce po zhotoviteli stavby, aby vyměnil povrch v celé délce mostu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ro16ck

Nekvalitní ??

To mohl napsat jen ten co nejezdí po D1 (asi nějaký pražák :-)

Já říkám díky bohu za to co tady na jihu máme - já po ní jel před 2 týdny 200 a úplně v pohodě R^

0/0
3.9.2011 9:14

karbid

Budou vánoce

já chci golfové hřiště:-P

0/0
1.9.2011 14:32

Králík z klobouku

Určitě je to pomluva

Metrostav? Spolehlivá firma, jejíž metro je bezpečným útočištěm před povodní a jejíž tunel Blanka vydrží všechno? Ne, nevěřím, že by v jejich práci mohla být vada.

0/0
1.9.2011 12:21

simacu

Re: Určitě je to pomluva

Nic jiného, než špína házená na čistý štít Metrostavu to ani být nemůže, protože to je ctidbalá firma (pravda, trochu nedůsledná, na golfovém hřišti "Blanka" skončili na třetí jamce, to je přeci jen málo). Zde zjevně doplatili na poťouchlého poddodavatele, který je obelhal, co se jeho kvalit týče. Sabotáží se jim odvděčil.

0/0
3.9.2011 14:11

Gróf

Jestli to pokládali v zimě, tak se ani nedivím.

Asi byly prachy až na podzim.

0/0
1.9.2011 12:08

krvavadasen3

???

Že by dovezli asfalt z Číny?

0/0
1.9.2011 12:03

taktaktak

Ve výběrovém

Ve výběrovém řízení by měli brát v potaz i historii firmy.V průběhu stavby jsou kontrolní dny a pak i nějaký stavební dozor.Ti všichni by měli zodpovídat za kvalitu a pokud by došlo k podobným problémum tak by si nikdo už nemě škrtnout v oboru.Měli by Dostávat certifikáty,které v případě nedostatku jim byly odebrané a to by si pak všichni dali jo pozor.Pokud se to vše toleruje a podporuje pak se nedivme,že není peněz.Jinak reklamy tady stavěl má určitý pobídkový činitel.

0/0
1.9.2011 11:35

akro

Tady stavěla Metrostav

Hmm, ono to v praxi funguje dvojím možným způsobem: Verze A (soft): vypíše se výběrové řízení a kritériem nejnižší cena. Firmy Sk..-Me.....-Str...-Ho... se v baru, bordelu, na golfu,....dohodnou, kdo tentokrát vyhraje a za jaké ceny do toho půjdou, někdy též jak si zakázku rozdělí. Vítěz vybírá subdodavatele (tedy toho, kdo skutečně stavbu provede),  s klasickým kolečkem odírání z kůže interní aukcí, nakonec vyhraje te, kdo nabídne někde kolem 60% vysoutěžené ceny. Kvalita v tomto okamžiku už není ve hře. Ani nemůže být. A stavba se provede, dokončí a v otřesné kavlitě předá. Investor (úředníci) se neobtěžují řešit nekvalitní dodávku, protože je to obtěžuje a je to práce.

Verze B (hard): totéž až na poslední větu: Investor (úředníci) se neobtěžují řešit nekvalitní dodávku, protože dostali zaplaceno.

+1/0
1.9.2011 11:15

newstagger

Re: Tady stavěla Metrostav

jo verze bé platí EU

0/0
1.9.2011 11:16

Jan9002

Tak se to asi dělá všude.

V Ostravě už taky jezdíme v jednom pruhu, protože se zvlnila vozovka. Jenom by mne zajímalo, jestli se to opravuje v záruce, nebo se čekalo, až záruka přejde a pok to zacálujeme z našich dani všichni.

+2/0
1.9.2011 11:13

mrmmrm

proč

Proč nestaví u nás dálnice ty firmy, které je staví v Německu?

+1/0
1.9.2011 11:12

Jan9002

Re: proč

Možná, že ty dálnice staví stejné firmy, jako v Německu, ale u nás na ně máme jiný metr. Je to stejné jako s šoféry. Kdy u nás začali v roce 1990 jezdit auta s německými čísly, dodržovala předpisy. Dneska jezdí většinou tak jak my.

0/0
1.9.2011 11:15

ligac

Re: proč

jsou moc levné a nikdo z česka si s nimi nemůže ulít nějakou tu škváru, co se zapomene sypnout pod asfalt ;-D

0/0
1.9.2011 11:15

rebereb

Náhodou - takhle se dělají obchody:

1. Postaví se to nekvalitně

2. Po čtyřech letech na to někdo upozorní a Metrostav ( a ostatní) se začne hájit

3. Metrostav ( a ostatní) dá úplatek politikovi, ten zařídí výsledek, že vše bylo uděláno O.K.

4. Metrostav ( a ostatní) silnici znovu postaví.

5. Zaplatí se to penězi daňových poplatníků (včetně úplatku politikovi)

0/0
1.9.2011 11:10

newstagger

DNESKA SE STAVÍ S MODLITBOU

Bože dej ať to přežije zárukuRv a na vše ostatní se findí - hlavně prachy - tudle to ošulíme, tamhle se vymyslí víceprácička, tady změníme technologii. ale v 99% to je ne pro zkvalitnění díla ale pro vyrabování poslední položky a vydyndání rozpočtové rezervy. Pak to podle toho vypadá a od dodavatele přes tdi všicni táhnou za jeden provaz

0/0
1.9.2011 11:07

nepetr

Proč

by se měla záplatovt 8-o? Ten kdo jí stavěl postaví ze svého úsek třeba 30 km na kterém bude problém:-P

0/0
1.9.2011 11:06

. . .

A co by jako chtěli za ty usmolené miliardy??

Někde se to odfláknout muselo, přece se Don Řebíček a jemu podobní nenechají ošidit o své stamiliony na které mají jako mafioministři dopravy nárok... Pche... :-P:-P:-P[>-]

0/0
1.9.2011 11:04

Draggo

Re: A co by jako chtěli za ty usmolené miliardy??

tak tak, nezbylo by mu na Slavii. :-P

0/0
1.9.2011 14:45

cybermiky

odlehčení

sejde se německý a český stavbyvedoucí u toho německého doma. Z krásného domu kyne německý stavbyvedoucí rukou k nové dálnici "vidíš tu dálnici, z té mám svůj domeček". Při návštěve v čechách kyne český stavbyvedoucí z ještě větší vily než jeho německý protějšek na holé pole. "vidíš tu dálnicii tak z té mám svůj domeček".;-DR^

+2/0
1.9.2011 10:49

medved_cz

Kdyby jenom D3

Další chuťovka je nedávno opravovaná R10 od Brandýsa ke Svémyslicím. Díry hluboké až 10 cm asi na třiceti místech. Ale není se čemu divit, když tem povrch pokládali během vánice.

+1/0
1.9.2011 10:46

newstagger

Re: Kdyby jenom D3

no kupodivu to někdy nevadí, někdy v 84-85 jsem viděl balit sjezdy v loděnicích na d5, sníh trochu odhrnuli grejdrem a mrskali obrusy jen svištělo, finišer a sedusetšestky v oblaku páry, mezi tím lopaťáci - divil jsem se, že nikoho nepřejeli. Navíc u každého sloupku rum - ožralý byli jak carští důstojníci - honili termín bo by nebyly cílovky. A kupudivu to drželo cca 18 let - je ale fakt, že obalovna byla ani ne kilák, když balenou přehřáli, tak se to asi spojilo;-)

0/0
1.9.2011 11:14

akro

Re: Kdyby jenom D3

Plus ještě k tomu použili kvalitní asfalt a ne prosolený recyklát, který se rozpadne za čtyři roky.

0/0
1.9.2011 11:17

newstagger

Re: Kdyby jenom D3

kdepak, kvalitní asfalt viděli české silnice naposled co jsme byli kámoši s albánii, od konce padesátých let se už používá jen ten sajrajt co zbyde po destilaci - samo i ten může být různě kvalitní

0/0
1.9.2011 11:26

ambs-ace

Re: Kdyby jenom D3

Asfalt vždycky zbyde po destilaci ropy, odkud jinud byste ho chtěl brát? Dal by se určitě vyrobit i synteticky , ale proč ,je ho obrovský přebztek.

0/0
25.10.2011 13:44

Juan Perveres

***

http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=712121

0/0
1.9.2011 10:29

prngr2

A to je to nepoužívaná D3

Je to směšné, kdyby podobně postavili D1 nebo nějakou využívanou německou dálnici, tak se rozpadne za půl roku - vždyť po té D3 skoro nic nejezdí.

Problém vidím i v tom, že stavbu zaštiťuje firma s minimem vlastních zaměstnanců - já vidím třeba do Skansky - mají stovky subdodavatelů, protože sami mají pomalu jen stavbyvedoucího. Pak se je každý snaží nějak oje eh obrat a na kvalitě reálně nikomu nezáleží.

0/0
1.9.2011 10:27

Stanley68

Kvalitu dálnic

by možná řešila dálniční známka tak za 100 tisíc Kć ročně :-)) Nikdo by tam nejezdil :-P

+2/0
1.9.2011 10:25

sun.alex

D1

Tak D1 také není moc sjízdná...Ale po ní se jezdí už 40 let! Asi komunisti věděli jak na to a nebo že by se tenkrát tolik nekradlo a nešidilo na materiálu? Zase je fakt, že dneska tu máme tolik prosperujících politických stran a jejich sponzorů - " podnikatelů " ;-D , že se z toho chce zvraceti...

0/0
1.9.2011 10:19

Jan9002

Re: D1

Jenomže ta D1 se opravuje imervere. Takže ani ti komunisti nevěděli jak na to a kradlo se stejně. Kdysi se kradlo na materiálu a dneska se krade na předražených zakázkách. Dělá se stejně.

0/0
1.9.2011 11:19

Martin Soušek

nejdražší dálnice v Evropě

Takže nejen že máme nejdražší dálnice v Evropě, ale ještě jsou nejméně kvalitní. Takže se tam těch peněz utopí mnohe a mnohem víc.

.

A nikdo za to nemůže. Zbývá jen platit a platit a platit.

.

To je výborné.

+2/0
1.9.2011 10:09

Behoun

Re: nejdražší dálnice v Evropě

Pochopil ...

No za to majitele dodavajicich firem a urednici, kteri maji vyber dodavtelu na starosti, si jezdi v milionovych autech a bydli v hradech ... vitej v CR.

0/0
1.9.2011 10:12

Lukke-Luk

Re: nejdražší dálnice v Evropě

V milionových autech. ;-D

0/0
1.9.2011 10:23

Behoun

Re: nejdražší dálnice v Evropě

?? mate pocit, ze auto za milion je u majitelu stavebnich firem neco vyjimecneho? Dnes milion stoji lepe vybaveny VW Passat a to je nejnizsi kategorie, kterou u takovych lidi vidam.

0/0
1.9.2011 10:53

ghurtik

Re: nejdražší dálnice v Evropě

Jeden znamy vzdycky haji ceny dalnic se slovy "vzdyt se porovnava neporovnatelne - u nas se k cenam dalnic pocitaji i sjezdy, terenni upravy atd....kdezto v cizine jen ta silnice". Tomu se ale da pouze smat.

A s temi auty - at si jezdi v cem chteji...kdyz na to maji :)

0/0
1.9.2011 11:07

Lucifer 16 2

Re: nejdražší dálnice v Evropě

ale on má pravdu. Třeba v Itálii stát platí jenom páteř a města (regiony) si platí sjezdy. Proto se tam také jede třeba 50km a není jediný sjezd.

0/0
1.9.2011 11:57

Lukke-Luk

Re: nejdražší dálnice v Evropě

A co my s tím? Rozhlídni se někdy po ulici, ta tvá "milionová auta" má totiž pomalu každej druhej. Běžná spotřební věc, nechápu, nad čím se tak pohoršuješ.

0/0
1.9.2011 11:23

nepetr

Re: nejdražší dálnice v Evropě

Jediné řešení je privatizce a bude svatý klid. Až příjde firma k soukromníkovi že mu opraví 1km za miliardu tak mu urazí palici:-)

0/0
1.9.2011 12:30





Najdete na iDNES.cz