Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč vznikly boule na D11 firma i stát tají, viníka prý studie nenašla

Opravy nebezpečných boulí na šest let staré dálnici z Prahy na Hradec Králové se vyšplhají na 100 milionů korun. Odborníci z ČVUT vypracovali studii, která měla najít viníka nepovedeného projektu. Nikoho konkrétního ale údajně neobjevili. Opravy tak zaplatí půl na půl stavební společnost Skanska a stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

braka

A co ta roleta,

která vznikla v délce 38 km před rokem 1989 z Prahy směr Sadská ???:-/

0/0
1.9.2011 13:30

rebereb

Je to jednoduché - někdo za objednavatele musel

schválit zakázku podle projektu! Ten je vinen! Ten to má zaplatit. Ten se může bránit a požadovat náhradu na projektantovi!

(není to těžké řešení, když nechci krást a krýt jiného, který mi zaplatil!)

0/0
1.9.2011 11:38

jenda3

Nechápu, proč má hradit polovinu stát

buďto zase někdo uzavřel podařenou smlouvu s firmou Skanska, že odstranění vad jejího díla bude hradit také objednatel, nebo z nás zase někdo dělá voly

+1/0
1.9.2011 11:17

Vědma Phoebe

Nejdražší dálnice na světě,

zato nejmizernější. ;-D

+1/0
1.9.2011 10:35

legislativní nouze

Způsobilo to ufo nebo marťani

a některý pozemšťan si pěkně namastil kapsu. Rv

0/0
1.9.2011 10:30

jardahorak

Vinik se nenasel...

Pritom by stacilo podivat se do hydrogeologickeho pruzkumu. Kdo jej vypracovaval, ze je nutne jej utajit?

+1/0
1.9.2011 10:21

Si0 po 4. zákazu

Re: Vinik se nenasel...

Myslím, že ten průzkum tajný nebude.

0/0
1.9.2011 10:24

emil2

Nebyla D11 financována z veřejných financí?

Potom ale snad máme všichni právo znát pravdu, nebo ne?

+2/0
1.9.2011 9:41

Si0 po 4. zákazu

Re: Nebyla D11 financována z veřejných financí?

A co s tím chcete dělat? Budete žalovat stát, že s Vašimi daněni nakládá nehospodárně?

0/0
1.9.2011 10:23

emil2

Re: Nebyla D11 financována z veřejných financí?

Takže podle Vás si mohou námi zvolení zástupci dělat, co chtějí?

+1/0
1.9.2011 10:28

Vědma Phoebe

Re: Nebyla D11 financována z veřejných financí?

Mohou, nic a nikdo jim v tom nebrání,  taky to dělají.

0/0
1.9.2011 10:36

emil2

Re: Nebyla D11 financována z veřejných financí?

Pokud budeme nadále takto  pasivní, skončíme opět jako nevolníci.

+1/0
1.9.2011 12:26

Leinad

Re: Nebyla D11 financována z veřejných financí?

Jo, budu používat právo přístupu k informacím. ;-D

0/0
1.9.2011 12:59

newstagger

NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

reklamace a pak ať se skanska dohaduje z projektantem, pojišťovnou, řsd a pod. Problémovej úsek poznáš hned jak kopneš, od toho jsou kontrolní dny a změny a dodatky v projektu a technologii. Mohli sanovat podloží, dodatečné drenáže a pod. Jenže to jsou více práce, které se opravdu musí udělat, funguje to ale tak, že se provádějí jen ty na papíře, nebo se použije o 35% levnějšší dílčí řešení a s projektantem a dozorem se to odsouhlasí řekněme za 5% snížení dané položky. No to se to pak rozdává....

+2/0
1.9.2011 9:39

jardahorak

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

Funguje to tak, ze kdyz stavebnikovi reknete, ze stavi na pisku, bude stavet proste na pisku. Ze jste zmrsil pruzkum a misto pisku tam mate bazinu? Z toho chcete vinit stavare? Ze veril vasemu zadani?

0/0
1.9.2011 10:23

newstagger

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

aha, stojíte po kolena v bahně, ale věříte papíru z průzkumu, že je to písek?? a pokračujete dál aniž hnete brvou - to jste potom lempl nehodný označení stavař, holt zodpovědnost a prestiž starého dobrého titulu "pane stavitel" je v čudu:-/

+2/0
1.9.2011 10:50

bkv

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

Řekl bych, že to i tak bude. Protože pokud se zachováte jinak, téměř vždy jde o vícepráce, které vám, ale nechce nikdo zaplatit. Na jedné konkrétní stavbě řešíme uhrazení víceprací provedených v roce 2009. Teď je rok 2011 a více než polovina uhrazena není.

0/0
1.9.2011 11:16

newstagger

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

sakra záleží, jak je to zdokumentovyný, taky jsme řešili spodní stavbu a předpolí, tdi se kroutil a když jsme mrskli dodatek že záruka na daný úsek nebude (protoaproto) nakonec se nedělalo opevnění přeložky potoka, jenom se břehy stříkli hydroosevem a byly prachy hned

0/0
1.9.2011 11:23

bkv

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

Stavba financovaná z EU, každý měsíc jako podklad k fakturaci Protokoly o skutečné výměře provedených prací s výpočty na 3 des. místa, schématy fotkami apod., podepsané snad každým kdo se umí podepsat a pak nekončící změnové řízení ...

0/0
1.9.2011 11:37

newstagger

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE MĚLA PROBĚHNOUT STANDARDNÍ

no jo , evropský prachy, tak to joRv to je v podstatě tdi na prd, bez kompetencí

0/0
1.9.2011 11:41

saldo

Asi za to může

systém výběrových řízení dodavatelů. Na jedné straně je dobré, že se dbá na co nejnižší náklady, na druhé straně to ale často má za následek pokles kvality práce, materiálů i technologií. A možná i kompetence vítězů tendrů.

0/0
1.9.2011 9:37

Petricek

Takže půl na půl

Aha haha, nakonec na tom Skanska ještě vyrýžuje nějaké love, bych se vsadil. A ne málo.

+1/0
1.9.2011 9:17

ptakPB

Re: Takže půl na půl

samozřejmě a část jako správná kasička ODS odvede této straně. Z něčeho politici musí žít.

+1/0
1.9.2011 9:31

nesnasim cenz0ra

proč mě to nepřekvapuje

tenhle stát a politici jsou fraška [>-]Rv

+2/0
1.9.2011 9:12

nepetr

Nenašli

a i kdyby ano. Mohli by říct že nebudou vypovídat, osoba blízká. Prostě takovou tu hezkou frázi kterou tady všichni tak hájí:-P

+1/0
1.9.2011 9:07

mlicko

Jo tak voni

viníka nenašli. No já tam byl, ty krtci už fakt nevědí, kde by se vyhrabávali. :-P

+1/0
1.9.2011 8:38

ptakPB

Skanska. to je kasička úplátků

jinak se tento podnik nedá nezvat, tam snad bere úplatky i vrátný, ze to že vás vpustí do budovy.

+1/0
1.9.2011 8:19

krop

Jednoduchy reseni

Toto je jednoduchy reseni. Cekam, ze po zverejneni tohoto vysledku se Skansaka postara o tiche stazeni zaloby za ty cedule na dalnici... A par milionu, ktery se v tomlhe ztratily? Co to je proti miliardam, ktery muze takto bezbolestne Skanska prostavet na nasich dalnich a miliardam, ktery ji na to stat a milionum, na ktery si prijdou nasi slavni urednickove... proste takova mala zaplata na sapito cirkusu zvanyho Cesko

+1/0
1.9.2011 7:41

Gilth

Re: Jednoduchy reseni

Tu zalobu uz davno stahla, je tomu jiz par tydnu, pri zverejneni ze opravy pujdou pul na pul...

0/0
1.9.2011 9:12

KOLDAK

To by mě zajímalo, kolik milionů zmíněná "studie" stála.

Výsledek je totiž stejný, jako by "odborníci z ČVUT" seděli pár týdnů s nohama na stole a luštili křížovky.

0/0
1.9.2011 7:30

cassul

Proč to platí stát?

Standardní reklamace a všechno na vrub dodavatele stavby. Měl si ohlídat podmínky, když věděl, že za to bude ručit. Když si objednám firmu na dejme výměnu oken, tak si to mají nejdřív prozkoumat, změřit a zjistit, co všechno potřebují a podle toho mi navrhnou cenu a dodají všechno, na čem se dohodneme. Jo, že si to špatně změřili nebo nezjistili, že tam je něco nestandardního, to je jejich problém a jejich riziko. A úplně stejně by měl postupovat i stát. Tady máte zadání, projděte si to, zjistěte si všechny detaily a dejte nabídku. A za tu to postavíte, ani korunu navíc a ponesete za to plnou odpovědnost...

+2/0
1.9.2011 7:28

KOLDAK

Re: Proč to platí stát?

Jeden rozdíl vidím, a to podstatný. Firma na výměnu oken tě obvykle finančně nemotivuje, aby získala zakázku. Tudíž na tebe nemá páky.

0/0
1.9.2011 7:31

Terrek

Re: Proč to platí stát?

...mám osobní zkušenost, než přišla skanska, pracovalo mnoho firem přímo pro ŘSD, dost si stěžovali na věčné tahanice o sazby a objemy zakázek. S příchodem skansky to vše zmizelo, všichni teď dělají pro skansku, za výhodných podmínek, dokonce si strýc pochvaloval, jak to hezky funguje a kolik má teď času pro sebe...    no, přeberte si to sami, mohl bych něco podobného napsat i o LČR, likvidaci Cewoodu a nástupu LESS & Forestu, ovšem s tím rozdílem, že jejich sazby jsou na úrovni z roku 1998....

0/0
1.9.2011 9:17

bkv

Re: Proč to platí stát?

Tím chcete říct, že stavební firmy mají suplovat práci investora, projektanta, geotechnika a spol? A jak byste to řešil u zakrytých konstrukcí, kde mnohdy není jasné jak byly provedeny a v jakém jsou stavu?

0/0
1.9.2011 12:13

Dron

Může za to nastavení podmínek, projektant a stavební firma.

Na vině je nastavení podmínek pro výstavbu v podobě nesmyslně krátkých termínů pro přípravu stavby, snižování nákladů na přípravu a obecně klesající úroveň kvality staveb z důvodů "šetření nákladů". Pro projekt dálnice potřebujete průzkum, který je potřeba udělat v dostatečném předstihu, aby pak na něj navázal projektant a udělal potřebná opatření ohledně místních podmínek. Na D11 je vysoká hladina podzemní vody. Na průzkum bylo málo času (stát stlačuje nesmyslně termíny přípravy), a tak projektant naprojektoval zemní tělesa standardně jak byl zvyklý a nezohlednil podmáčený terén, který objevil průzkum. Při stavbě se tedy měla dodatečně zohlednit vysoká hladina podzemní vody v podobě změny technologie výstavby zemních těles a objektů, jenže to by znamenalo vyšší náklady a prodloužení termínů. Už toto by byl problém pro projektanta a zhotovitele, takže se to se souhlasem dozoru ignorovalo. Jelikož projektant nemá krytí pro tak vysokou škodu, na výsledném řešení se domluvili všichni.

+1/0
1.9.2011 7:12

Rafaelou

hmmm....

Vzhledem k tomu,že financování těchto staveb probíhá s peněz daňových poplatníků mají tito právo vědět kdo za co může a proč za hotovou stavbu budou znovu platit.Myslím,že tohle řeší i zákon o informacích.

0/0
1.9.2011 6:28

hlava.dvacetdva

čím víc vysoce postavených lidí

se smočí, tím menší pravděpodobnost, že to někdo odskáče.

+1/0
1.9.2011 5:08

Sarka Farka Kradlousek Topowyč

A čo Bárta ten to neví ???

nebo ví ???

0/0
1.9.2011 2:12

Leinad

Jaký je důvod k utajování?

Bárta moc upozorňoval a byl odejit z ministerstva. Nemám ho rád, ale tohle je dost zajímavé.

+3/0
1.9.2011 0:57

Rubik1

Re: Jaký je důvod k utajování?

Korupce?

0/0
1.9.2011 3:25

jorbl2

viník nebyl nalezen

= máslo mají na hlavě všichni. A proto se bude zatloukat, zatloukat, zatloukat.

0/0
31.8.2011 23:32

nic.ole_modrobolsev stale vadi

studii s resenim pul na pul si vetknete... KDO je ODPOVEDNY

at nese naklady. Kdyz trzni hospodarstvi, tak vsude a bolsevicke nezverejnime... :-)EURv

0/0
31.8.2011 23:05

nic.ole_modrobolsev stale vadi

posudej neverejny, naklady pul na pul. Co to je?

0/0
31.8.2011 23:01

nic.ole_modrobolsev stale vadi

Re: posudej neverejny, naklady pul na pul. Co to je?

ups X

0/0
31.8.2011 23:05

malíř

Staré struktury.

Jednou jsem byl svědkem konversace mezi mým společníkem ve firmě a jeho bývalého spolužáka,který nesmírně rychle zbohatl

na stavbách dálnic a slovenské přehradě Gabčíkovo.Při kávě se mu chlubil,jak si půjčil spoustu nákladních aut a přes známosti

dostal zakázky na navážení podkladu(drceného kamení)na stavbu dálnic.Vydělal desítky milionů tím,že místo 400mm navážky,

dávali jen polovinu!Kontrolu obcházel tak,že se domluvil s kontrolorem,dal mu milion a ten kontroloval jen předem domluvené úseky,kde

byly dodržené normy!Nevím jestli nekecal ale z ničeho nic si postavil dům za 20 milionů!Kolik bylo takových se nikdy nedozvíme!!

0/0
31.8.2011 22:45

navstevak nakopne socana

Re: Staré struktury.

Tak tech uplacenych by muselo byt vic, Musel by uplatit kamenolom, aby vystavil fiktivni vazni listky na odebrany material - ten se totiz dokladuje, Musel by uplatit gotechnika, ktery provadi staticke zatezovaci zkousky na jednotlivych vrstvach skladby konstrukce, musel by uplatit geodeta, ktery provadi zamereni na jednotlivych vrstvach skladby. Dale by musel uplatit generalniho dodavatele stavby, aby mu umoznil realizovat tento svindl. Je mozne asi uplatit kazdeho, ale tech lidi je tolik, ze by mu nic nezbylo. Takze tvoje konstrukce je cele blabol.

0/0
31.8.2011 22:51

malíř

Re: Staré struktury.

Není to moje konstrukce!Jen jsem popsal co jsem slyšel.Vím ale,že si obyčejný úředník zapůjčil od Agrostroje nepoužívané

bagry, nákladní auta a během roku nevěděl co s penězi.První co si koupil byl Harley Davidson za téměř milion korun!

Nikdy na něm ani nejezdil,protože na to neměl odvahu!Že musel podplatit spoustu dalších lidí je snad jasné každému ale

to tady není takový problém že pane?A v jeho domě jsem byl osobně,takže to jsou poznatky,které ukazují na to,že blábol

je spíše naznačování,že se to stát nemohlo!Takový "statement" bych očekával od managmentu Skansky!

0/0
1.9.2011 0:57

Terrek

Re: Staré struktury.

...tak nám vysvětlete, kde se berou ty boule, znám 3 roky starou cestu na Vítkovsku, kterou letos frézovali, nebo nový přivaděč na Kunín, kde v zimě víte o každé odvodňovací trubce, co třeba trasa Odry-Bělotín, tento přivaděč dělali v lednu, aby to vůbec šlo, dovezli desítky hořáků s propan-butanem a v mínus 15 to zahřívali. Letos ten samý úsek frézovali a pokládali znova. Tak nám vysvětlete, kde byli všechny ty kontrolní a dozorčí orgány a jak je něco takového v 21. století možné...

0/0
1.9.2011 9:31

JiPot

Re: Staré struktury.

Nj, to mate tezke, vydelaji na tom oba. Vcera jsem slysel z ust pana Janecka jedno velmi zajimave opatreni proti korupci - nesymetrickou odpovednost, aneb ten kdo uplatek prijima je z obliga, ten kdo uplatek dava jde za katr. Dneska oba vedi, ze kdyz by to prasklo, maji problem oba dva, jenze takhle? Umite si predstavit, jak by si to lidi rozmysleli, davat uplatky?

0/0
31.8.2011 22:53

Leinad

Re: Staré struktury.

Já bych to udělal naopak - kdo úplatek dává(a ohlásí to), ten je z obliga, kdo úplatek přímá(nebo nehlásí), ten jde za katr.

0/0
1.9.2011 1:00





Najdete na iDNES.cz