Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Návrat turniketů do metra je reálnější, Dopravní podnik snížil náklady

Dopravní podnik předloží magistrátnímu výboru dopravy přepracovaný projekt turniketů. Podařilo se mu seškrtat náklady. Původně měly turnikety stát zhruba 3 miliardy korun, nyní podnik počítá s "pouhou" miliardou a půl. Fungovat by měly začít v roce 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aqua

Minority report

viděli jste v tom filmu scénu, jak souprava automaticky snímá vstupujícím sítnice oka? To je asi ještě trochu budoucnost, ale mohli by investovat aspoň do něčeho trochu moderního, co člověk nemusí vytahovat, stačí, že to má v kapse...

0/0
1.9.2011 11:14

GEORGE MICHAEL

Já nerad poučuju...

...ale rád bych zmínil, že podobné turnikety už tu byly za komančů... Jojo, né vždy jsem souhlasil s mojí babičkou, ale v tomto případěš jí musím dát za pravdu, že né všechno s čím přišel minulý režim nebylo až tak špatné... Myslím, že tento krok je naprosto racionální. Jen se modlím, aby nenastalo to samé, co třeba v pařížském metru. Vy přijdete k tomu turniketu, dveře se otevřou, vy projdete, dvířka jsou ješě asi půl vteřinu otevřené a za Vámi běží - chraň Bůh, že bych byl rasista - jistý černoušek :-))

0/0
31.8.2011 17:27

barbora s.

Přikládání Opencard i při opouštění metra?

A nebude u těch turniketů narváno? Když bude vystupovat masa lidí a každý hledat a přikládat Opencard nebo čip? A co když mě v metru okradou a přijdu o jízdenku? Budu uvězněná ve stanici? To zas vymýšlel nějaký chytrák, který v životě necestoval hromadou... :-/

+2/0
31.8.2011 15:36

MiW

Re: Přikládání Opencard i při opouštění metra?

A byly jsi někdy dál než v Praze? Ve městech kde turnikety mají se žádné strašné fronty netvoří. A to ani na výstupu...

0/0
31.8.2011 16:13

dodo125

Re: Přikládání Opencard i při opouštění metra?

ano, to určitě myslíte ty města, kde není interval metra 60 vteřin.... ( Paříž 2min.).... Mimochodem existuje mnoho dopravních systémů v evropě, kde turnikety zavedeny nejsou..... (na západ i sever)

0/0
1.9.2011 2:07

ppelc

Jenom dalsi tunel

do mestske kasy.

+1/0
31.8.2011 11:22

Mysel

Turnikety?

Turnikety je treba vzit a nacpat je rediteli DP a primatorovi do p... (do penezenky!).

0/0
31.8.2011 10:35

666999666

Tohle určitě prosazuje nějakej bolšán,

přelakovanej na modro ;-O;-O;-O

+2/0
31.8.2011 10:15

/dev/null

Katastrofa

Jestli se bude muset při každé cestě metrem lovit karta a někam přikládat, tak se radši obejdu bez MHD. Pokud teda jako kompenzaci nenabídnou výraznou slevu, protože z mého pohledu to je zásadní zhoršení komfortu při přepravě.

0/0
31.8.2011 9:48

Ceasar

Re: Katastrofa

Zalezi jak to bude vyreseny. Videl jsem to v kasi v Lisabonu, a tam stacilo prilozit celou kabelku nebo penezenku a fungovalo to naprosto v pohode. A fronty se take netvorily.

0/0
31.8.2011 20:50

dodo125

Re: Katastrofa

tohle jde i s open card.. nemusíte ji vyndat z peněženky a přiložit k čtečce... ale stejně to znamená zdržení....

0/0
1.9.2011 2:10

cara al sol

Na velký tunel nejsou prachy

Prosadíme tunýlek. Hlavně že DP nemá peníze ani na to, aby odstranilo samolepky ze dveří v metru a ty tam prokazatelně otravují dlouhé měsíce.

0/0
31.8.2011 9:22

Xladi

Takže

když někomu kvůli malému zdržení vyprší jízdenka, tak se ven nedostane to je dobrý a hned u turniketu bude revizor, který bude tyto nešťastníky kasírovat.;-D

0/0
31.8.2011 8:32

bitkar

Re: Takže

R^ super

0/0
31.8.2011 8:50

FandaVV

Re: Takže

A nedá se protlačit dva hubení najednou? ;-) Zvlášť u toho 100cm širšího pro "kočárky" A jsem zvědav, jak takový turniket narvou do úzkých míst, kde se dneska jezdí třeba výtahem. Napadá mne MU-C i jinde.

0/0
31.8.2011 10:28

(š)moula

Monitorování pohybu cestujících bude absolutní

Openkrad se konečně využije, žádné papírové anonymní lístky. Pak přijde nápad nainstalovat čtečky do každých dveří tramvaje a autobusůRv

0/0
31.8.2011 8:17

Pinocheat

Levnější

A nebylo by ve finále levnější, kdyby se jezdilo metrem zadarmo? Žádné náklady na turnikety, hlídače, ochranky, revizory, přístroje na lístky...

0/0
31.8.2011 8:00

bitkar

Re: Levnější

zajmava myslenka, mozna jo :)

0/0
31.8.2011 8:51

cara al sol

Re: Levnější

A v metru by bylo permanentně nablito, nas.áno, všude grafitti, zničené vybavení atd. Já bych naopak zdražil jízdné a do každé soupravy a na každou stanici postavil ochranku. Nemám zájem, aby za moje prachy jezdil metrem lumpenproletariát zadarmo.

0/0
31.8.2011 9:25

SocPredator

Re: Levnější

Do každé soupravy a stanice? To by vyšlo možná dráž než ty turnikety ;-D

0/0
31.8.2011 9:48

FandaVV

Re: Levnější

Když by ti ochrankáři byli prduši nebo nezaměstnaní /pro cenzora - není to vulgarita ;-D/ tak by to možná finančně nějak šuldul šlo

0/0
31.8.2011 10:30

Antonín, topič

Re: Levnější

Voe na co si hraješ, socko z metra?

0/0
31.8.2011 15:42

Antonín, topič

Re: Levnější

Možná bylo.

Určitě by z toho ale nebyly žádný provize.

0/0
31.8.2011 15:42

Furlo

Konečně

Jsem rád, že konečně budou platit všichni ... Rozčiluje mně když vidím socku co se pere s revizorem a pak ještě nadává že jí napad revizor...

0/0
31.8.2011 7:50

Mysel

Re: Konečně

Ja uz jednoho notne agresivniho revizora videl (na me to nezkousel, vybral si nekoho, kdo se nemuze prilis branit...). Valna vetsina se nastesti chova slusne.

0/0
31.8.2011 10:37

von Kleist

Jako dobytek

Zachazeni jako s dobytkem, spravna vratka se spravne oznacenemu kusu otevrou a pruchod se hezky zaznamena, abychom vedeli, jak se nam ten ktery kousek pohybuje..... no fuj. Je pravda, leckde v Evrope je to takhle zavedeno, ale nejsem si jist, je-li to krok spravym smerem. To je ti cerni pasazeri tolik trapi? Kolik jich jich je? 5%? To radeji snad zaplatim o 5% vyssi jizdne.

0/0
31.8.2011 0:40

FandaVV

Re: Jako dobytek

;-D To bohužel už platíš - viz ceny MHD jinde v Evropě. A to i v té tzv. rozvinuté. Itálie např. bývá levnější...

0/0
31.8.2011 10:32

doktor_bota

Na snímání kódů

SMS jízdenek z displejů telefonů jsem nesmírně zvědav, já mám třeba všechna čísla ve zprávě modré a podtržené (jako url link), plus velikost dipleje (teoreticky 2 - 10"), různé rozlišení, z hlediska identifikace balastní informace a různé fonty... To nemluvím o kontrole při výstupu, to bude ještě lepší masakr.

0/0
30.8.2011 22:35

wrah

Re: Na snímání kódů

Klid, první opilec, na kterého to zapípá a neotevře to patrně prokopne a půjde dál.

0/0
30.8.2011 22:44

bitkar

Re: Na snímání kódů

jj, na to jsem taky cumel.

0/0
31.8.2011 9:05

taktaktak

Pokud

Pokud již něco existuje ve světě tak proč nevyhlasit konkurs a pak se uvidí nebo stále ještě u nás nic takového nefunguje u nás jako je vyhlášení konkursu?

0/0
30.8.2011 22:34

Rudla01

Re: Pokud

Ale pochopitelně, že to u nás funguje, jen se po vyhlášení konkurzu stanoví požadavky tak, aby jim vyhověla pouze jedna předem vybraná firma...

0/0
30.8.2011 22:55

braka

Koukal jsem na turnikety v New Yorku, to je strojovna !

Ty pražské vypadají jako kus nerezové kuchyně. Doufám, že se po instalaci nezjistí co ještě a kdyby.

+1/0
30.8.2011 21:33

Jeremiae

turnikety

Dlouho jsem si myslel, jaká je to blbost. Když jsem ale byl několik týdnů v Lisabonu, kde metro ve srovnání s Prahou jezdí ještě mnohem vytíženější, přesvědčilo mě to o opaku. Je to dobrá věc a nějaké zdržení je naprosto zanedbatelné, přínosy jsou podle mě v převaze a je to vyzkoušené v mnoha městech, mnohem větších než Praha.

0/0
30.8.2011 20:37

Tryskomys Muf

Re: turnikety

Turnikety jsou dobrá věc, ale pokud nejsou několikanásobně předražené. 8-oRv

0/0
30.8.2011 20:40

moky11

Re: turnikety

Nj, ale ty nepředražené se "nám" nehodí přece... ;-D

0/0
30.8.2011 20:55

dodo125

Re: turnikety

V Lisabonu jezdí na nejvytíženější lince metra ve špičce soupravy v intervalu minimálně 150 vteřin, v Praze na lince C v schodných podmínkách 60 vteřin. To máte celou minutu a půl k dobru v Lisabonu, aby cestující bezpečně opustili nástupiště a odbavovací prostory. Konkrétně odbavovací prostor ve stanici I.P.Pavlova je na hranici své kapacity, tvoří se tam velmi nepříjemný špalír lidí i bez turniketů, jejichž zavedení odbavování NEPOCHYBNĚ prodlouží. Víte co se stane, když do uzavřeného prostoru z jedné strany turnikety začnou hnát eskalátory, další a další cestující, protože za 60 vteřin předchozí cestující nezvládli opustit stanici? Pokud mi nevěříte, několikrát se tam ve špičce projděte bez turniketů i tak vám bude úzko.... Nehledě na to, že ty turnikety jsou prostě předražené a sražení ceny o 50% je vycucané z prstu pro média na základě minimálně nějakého účetního fíglu.....

0/0
30.8.2011 22:16

wrah

Re: turnikety

Nehledě na to, že Portugalci jsou patrně ukázněnější. V první špičce dávám turniketu tak maximálně pět minut, než se jím procpe první spěchající a strhne mechanismus. Ostatně, ono to zavírání nemůže být příliš násilné, aby to nezranilo cestující.

0/0
30.8.2011 22:34

lu2222

Re: turnikety

myslim, že to zbytečně dramatizujete. špalíry se tam tvoří kvůli eskalátorům. takže stačí dát tolik turniketů, aby měly stejnou kapacitu jako eskalátory a to nebude zase takový problém. nicméně bych turnikety taky nezáváděl. beztak se to většinou dá nějak oblafnout, takže černý pasažéry to stejně neeliminuje. a už se těším až se na mě nalepí bezďák, kterej se bude chtít procpat turniketem se mnou.

0/0
31.8.2011 8:27

Antonín, topič

Re: turnikety

Lisabon má půlmega obyvatel.

0/0
31.8.2011 15:45

Tryskomys Muf

To je ovšem slušný tunel

To je ovšem slušný tunel. Pokud uvážím cca 75 stanic metra, cca 150 vchodů, pak mi vyjde, že každý vchod/východ vyjde na 10 milionů. Tzn. každá "krabička" vyjde cca na milión. Reálná cena zhotovení se může pohybovat na úrovni cca 50000 Kč, a pokud počítám náklady na údržbu na 10 let dalších 50000 Kč na krabičku, pak mi vyjde 10-násobné předražení. Čistý zisk cca miliarda a třistapadesát miliónů - to je slušná zlodějina. RvRv

+3/0
30.8.2011 20:35

danny1

Re: To je ovšem slušný tunel

z webu postovaneho nize:

O návratu turniketů se poprvé začalo víceméně nezávazně hovořit někdy kolem roku 2000, kdy ovšem studie prokázaly vysokou nákladnost a sporný efekt takového kroku, už proto, že by to znamenalo (kromě překopání celého odbavovacího systému) totálně rekonstruovat větší množství vstupů do stanic pražského metra. Náklady se tehdy odhadovaly na 2 - 7 miliard Kč, mj. proto, že bylo nutné splnit řadu bezpečnostních podmínek pro případ požáru, evakuace atd. A to bylo a je obtížné - zejména nové stanice vybudované po roce 1985 totiž nejsou pro případné zavedení turniketů již vůbec konstruovány.

0/0
31.8.2011 7:50

urceno ke smazani

elegantni reseni..

jak napakovat miliardy kamaradickum do vybranych firem a jako vedlejsi produkt nainstalovat Prazanum takoveho Velkeho Bratra, ze to jeste svet nevidel. ze to bude akorat k vzteku? nebude postacovat kapacite ve spicce, budou se tvorit fronty, lide budou nastvani? Nenechte se vysmat.. to posledni co dopravni podnik zajima je nejaky cestujici..

0/0
30.8.2011 19:51

fanda357

a co finančák?

už vidím, jak budu do účetnictví dávat "čip, na který si budu moci nahrát i několik jízdenek" ... a jak já jako plátce budu prokazovat, kolik na tom čipu je vlastně jízdenek ...

0/0
30.8.2011 19:38

[eT]

A

http://www.trolejbusyvpraze.net/blbosti_turnikety1.htm

+1/0
30.8.2011 19:30

halaker

... uz jsem se lekl, ze si Dvorak na ty spolecnice bude

muset pujcovat u kamaradu. Ty turnikety by ho mohly zase na par dni udrzet v plusu ... ;-D

+1/0
30.8.2011 19:14

Romantický Kanec

Lidstvo v krychli.

Když tady tak čtu, kdo se kam vejde a kdo kam nevejde a s čím, kolik bude stát v průměru jeden turniket a podobně, tak se vám lidé divím...:-) Dovolte tedy i mně přispět pár čísly do mlýna.

Pokud bychom každého jedince současného lidstva umístili do truhly o standardních vnějších rozměrech 50x30x200 cm a tyto naskládali na sebe, tvořilo by lidstvo krychli o hraně cca, plus minus cihla, 1330m!

Ale bordelu a hluku na té zeměkouli naděláme, že je to k nevíře!:-)))))

(Pro výpočet bylo použito 7mld kusů lidí a tlustí byli kompenzováni miminky)

0/0
30.8.2011 19:09

ripper6

Konecne a ted doresit tram a bus

proste jako v Londyne. Tam se nacerno nejezdi, do busu se chodi predem a je to :-P

0/0
30.8.2011 19:07

Leinad

Re: Konecne a ted doresit tram a bus

Kolik % Londýňanů jezdí povrchovkou, kolik času si tam může dovolit bus strávit na zastávce, jaký je tam interval na nejplnější tram trati?

0/0
30.8.2011 19:18

ripper6

Re: Konecne a ted doresit tram a bus

Bus tam jezdi casteji nez tady to je pravda ale i do metra chodi daleko vic lidi a presto ten system funguje. Prave tady je lidi min takze to neni takovej problem.

0/0
30.8.2011 19:36





Najdete na iDNES.cz