Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Romové musí změnit sami sebe, jinak bude dusno dál

Je potřeba bez ohledu na politickou korektnost říci, že bez aktivity ze strany Romů se nestane nic. Nestačí pokropit všechny vodními děly a někoho zavřít. Nestačí ani mluvit o tom, že problémy s Romy nejsou a že je všude samý rasista.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trojuhelník

........

změnit rómy? vyloučeno! to je jako chtít změnit sexuální orientaci, nelze!:-(

0/0
9.9.2011 19:23

Bouše

"vynutit si i silou, aby děti chodily do školy..."

Jenom "chodit" do školy nestačí. Také je potřeba mít chuť se vzdělávat a mít k tomu rodinné zázemí. Jenomže dnes je to většinou tak, že rodiče romských dětí nejsou ochotni vzdát se svého poživačného života a místo čučení na televizi, nebo popíjení v hospodách dohlížet na výuku svých dětí. Tady by pomohlo jedině odebrat děti nepřizpůsobivým rodičům a dát je učit do internátních škol alespoň do doby, než si vypěstují správné návyky. To samozřejmě z mnoha důvodů neprojde, takže kruh se uzavře a z nejmladší generace vyrostou stejně nezodopovědní a nepřizpůsobiví jedinci, jako jejich rodiče. :-/ Rv

0/0
9.9.2011 16:40

Vincek Stará Fronta Včera

Posílat cikány "do práce",

je rasizmus nejhrubšího zrna ! RvEU

0/0
9.9.2011 15:56

majkl1

Vlk se nažral....

nebo Chytrá horákyně. To mne tak napadlo po přečtení článku. Zdánlivou objektivitu  vzápětí "shodí" věty o "posílání do plynu, Indie či práce" či "...najednou Romové přepadávají bílé". V prvé větě je pořadí slov obratně voleno tak, aby se tam práce ocitla na posledním místě a přesto byla nežádoucí, druhá pak evokuje, že romská kriminalita, resp. násilí je novum. Není, jen se díky minimální represi stupňuje. Pak do toho autor zamotá prohibici a německou okupaci, aby přišel objevný závěr. Změnit se musí Romové, ale ti se nezmění, takže buďme rádi, že věci jsou takové, jaké jsou, jelikož krademe taky. Tedy neřešitelný problém.

On ten problém řešitelný je, jenže k tomu musí být hlavně politická vůle a ta chybí. I tak to bude běh na minimálně střední trať. Obávám se jen toho, že start se bude odkládat tak dlouho, až ...

0/0
30.8.2011 10:59

Šerlok Homeless

Re: Vlk se nažral....

Na dlouhou, na dlouhou trať. Jestli je to vůbec řešitelné. Nevím, jestli vůbec někdo zná řešení. Je to obtížnější, než udržet na uzdě státní dluhy, a ani ten politici nezvládají: Horizontem jejich uvažování je nanejvýš příští volební výsledek.

0/0
30.8.2011 11:28

majkl1

Re: Vlk se nažral....

Myslím si, že řešení existuje, ale bylo by to dlouhé povídání. Pro začátek - důsledně dbát na dodržování povinností, neboť jedinec nemá jen práva. Dbát na rovnost práva - nikoli v jeho liteře, ale praxi. Řada opatření by pak "bolela" obě strany. Např. institut domovské obce, závislost sociálních dávek na dodržování zákonů, ohlašování dočasného pobytu delšího než... atp. Nejen represe, ale i odměny či zvýhodnění těch, kteří kteří dodržují společenská pravidla. A hlavně vzdělání, vzdělání, vzdělání. Ale bylo by to opravdu dlouhé.

+5/0
30.8.2011 12:27

Si0 po 4. zákazu

A co s problémem "The Fallen Priest"?

0/0
30.8.2011 9:22

Pavel Skeptik IV

Pane Jandourek,

voni jsou hlava!

To My, hnusní, bílí rasisté říkáme už deset a více let! A těch zabangovaných dukátů...Rv

0/0
30.8.2011 8:51

Scarlett O Hara

Re: Pane Jandourek,

R^

0/0
30.8.2011 18:10

___LuboS___

Prosim o vysvetleni ...

cituji:" Půjde především o výroky, kde se budou přispěvatelé dožadovat toho, aby někdo jistou část spoluobčanů poslal ... do práce."

To jsem opravdu netusil, ze posilat cikany do prace je rasisticke !!! Rv

- LuboS

+2/0
30.8.2011 8:09

zmije

Re: Prosim o vysvetleni ...

přesně to samé mě bacilo hned do očí. fakt nechápu.

0/0
30.8.2011 8:19

Pavel Skeptik IV

Re: Prosim o vysvetleni ...

Rasýzmus, dilyno ;-D

0/0
30.8.2011 8:48

čiky

cikáni musí začít u sebe

Prvně by si měli začít uklízet kolem svého obydlí a snažit se udržovat domy ve kterých bydlí trochu v přijatelných podmínkách.To si myslím že by byl náznak toho že opravdu se sebou chtějí oni samy něco dělat.Toto by jim měli terénní pracovníci, kteří jsou za to placeni vysvětlit prvně.V televizních záběrech je vidět, že kolem jejich domů je dostatek pozemků které by mohli přeměnit na zahrádku a něco si tam vypěstovat, i toto by byla motivace nějak se zapojit a pracovat pro sebe, když už nemají práci a jsou nezaměstnaní. Myslím si ,že kdyby alespoň jedna nebo dvě rodiny začali něco dělat tak by se k nim určitě přidali i druzí. Věčně si stěžují jak  jsou utiskovaní, tak ať s tím začnou něco dělat.

0/0
30.8.2011 7:21

pavel.n

Stejná práva i povinosti pro všechny !!!

Nedávno jsem byl na poště , kde na přepážce přede mnou byl ,, spoluobčan " , kterému na 4 složenky vyplatili  19700kč .

Když odešel , řekl jsem paní na přepážce , že mi nemusí odpovídat , ale zda to byly soc dávky - odpověď byla ano !!!

U nás moc ,,spoluobčanů " není a tak víme , že dětičky tohoto pána nechodí do školy , kradou v supermarketu , pěstovat něco na zahrádce - nesmysl sem tam někomu náhodou zmizí slepice či králík.....atd.

Že ten pán s paní nikdy nikde nepracoval a pracovat nebude je jasné snad všem , kromě vlády !!!

Ptám se - jakým přínosem jsou takoví občané pro společnost a proč jsou neustále takto podporováni ??

+4/0
30.8.2011 4:52

aby diskuse neměly sysl

Zajímavá je reakce romské poradkyně,

nyní žadatelky o azyl v Kanadě

http://kulhankova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=199681

+1/0
29.8.2011 22:26

KWSD

Problematika III

Takže Je to sociální problém... SUPERSTAR nebo co to bylo vyhrál taky nějaký Horváth... Já se na to nedívám, ale zřejmě byl cigán (význam slova Rom bohužel neznám...). Proto tvrdím, že čech není primárně rasista, ale prostě se opravdu neradi díváme na to, že někdo nepracuje a my na něj doplácíme... Ale papír či vajgla hodí na zem "bílej" stejně zvesela jako jinej... Pokud by čech byl rasista, musely by útoky trvat i proti ostatním menšinám, a že jich tu máme...

Spíše se tedy zamyslet, z jakého důvodu útoky trvají pouze proti výhradně jedné skupině menšinových obyvatel...

A mimochodem - proč se dle statistiky cigáni nehlásí ke své národnosti ? Stydí se ? Nemají národnostní hrdost ? Proč se stále ohánějí dětmi, a jak je pro ně důležitá rodina a děti neposílají do školy ? Na tyto otázky bohužel nenacházím odpovědi ani od cigánů, se kterými o tom hovořím...

+2/0
29.8.2011 22:20

KWSD

Problematika II

Teta Manželky bydlí kousek od Mnichova, kde vedle jejího domu je celý domovní blok Turků, když mnozí z nich neumí ani německy. A teta nemá v autě ani alarm... Když jsme šli nakupovat, vzala si teta z kabelky peněženku a kabelku nechala na sedadle. Když jsme ji na to upozornili, že to nemůže tam nechat - koukala na nás jak na blázny... (Já jen, že jsem ted u ní a jen koukám kolem sebe a popisuji co vidím...)

Já mám kancelář v centru Brna na ul. Cejl, v autě mám alarm, zámek řadící páky a bůhví co ještě !!! Jsem na auta pintlich, a od té doby, co jsem ho na parkovišti našel ojetý klíčem nebo čím, a lakování mně stálo 20 000 tak jsem si pronajal gar. stání... A nevím, jestli to auto ojel "bílej" nebo "černej" !!! Byl to prostě sociopat...

0/0
29.8.2011 22:20

p_n_2

Re: Problematika II

Ono škrábání laku je v Brně takový národní sport, známý už to měl několikrát - závistivá sousedka nebo ožralí brňáci, co vidí na autě "A" a nějak jim nedojde, že to automaticky neznamená, že je to "pražák". A Cejl, to je taky hezká lokalita :-)  hlavně jak tam u Sparu malé neviditelné děcka zkouší kliky a policajti dělají že nic nevidí

0/0
30.8.2011 0:25

KWSD

Problematika

:-( Chápu závěr článku, nicméně musím smutně podotknout, že i když elitní bílí lidé rozkrádají a rozkrádali tento stát, mně přece jen štve to, co se mne samotného dotýká - i když nepopírám, že rozkrádání ve velkém se mne také jako občana dotýká... Ale to můžeme změnit volbami a pokud možno nevolit ty, o kterých se domníváme že kradli, nebo jsou ze strany, která kradla nebo krade, či má aféry....

Asi ale většina zná tu bezmoc, když stojíte u auta a chybí vám rádio či taška... Proto souhlasím, že se jedná o sociální otázku ve společnosti...

+1/0
29.8.2011 22:20

aby diskuse neměly sysl

Romové vyvražděni nacisty za přihlížení české většiny?????

Původní Romové byli do značné části vyvražděni nacisty (za přihlížení české většiny). Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/komentar-romove-musi-zmenit-sami-sebe-jinak-bude-dusno-dal-pnp-/domaci.aspx?c=A110829_142833_domaci_cem

Jandourku, tak nakonec to byla vina Čechů? Zeptej se babičky, jak to chodilo za protektorátu a kolik toho asi Češi mohli pro někoho v takové situaci udělat.

Fuj, Bangadnes jke opravdu novinářská žumpa.

+6/0
29.8.2011 21:46

opportunity

Re: Romové vyvražděni nacisty za přihlížení české většiny?????

Současní romové menají s těmi vyvražděnými nic společného. Jsou to nově přistěhovaní.

0/0
29.8.2011 22:34

helfi

Celkem nelze nesouhlasit...

...ale perlou tohoto článku je finální konstatování :

Útěchou může nám bílým být jen to, že ty největší zlodějny a problémy v této zemi už přes půl století nedělají tmaví, ale bílí.

Takže máme být spokojeni, že za bílé kradou velcí zloději, zatímco cikani si tak nějak po domácku kradou každý za sebe...prostě se krade a nemáme si co vyčítat? Nad takovýmto "korektním" nechť zapláče každý poctivý Čech i Cikán!

+5/0
29.8.2011 21:45

aby diskuse neměly sysl

Re: Celkem nelze nesouhlasit...

Banga povolil článek pouze s podmínkou, že tam budou tyto a podobné útoky na hostitelskou většinu.

+6/0
29.8.2011 21:47

Bijec modrých zlodějů II

Už jsem se lekl, že tenhle článek napsal nějakej

pisálek z idnes.... hned po několika řádkách mi to nesedělo, že by takto psali tihle ustrašení alibisti... a on to napsal úplně někdo jinej... vše jasné :-(:-(

0/0
29.8.2011 21:42

warell

Hodně zajímavé.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/206621.aspx

+1/0
29.8.2011 20:53

mildapr

Re: Hodně zajímavé.

R^

0/0
29.8.2011 22:16

aliasjirik

Ztracena pamět

Nemohu souhlasit s údaji v článku - zejména o "Sudetech" a zlatokopeckých romech ( žádní nebyli, byli to jen stejní lidé, jako do prohraničí přišli se stejnými požadavky a nadějeni mjako ostatní. Žiji v severních čechách celý život a musím říci, že problémy za minulého režimu byly, nebylo to však nic podobného tomuto. Nutno ovšem také říci, existovala romská hierarchie. Ta teď zanikla a bez toho, aby si cikáni ( a ti "dřívější" se za nazvání cikánem nestyděli !!! - co na to pan Kocáb a další multikulti ? !!!! ) něco nebyli schopni vyříkat mezi sebou a prezentovat se navenek nikoli jen jako banda s mačetami, bez mluvčího, bez toho se cikáni neobejdou  - bez autorit je anarchie. TO je jádro problému - na všech stranách jim všichni "pomáhají"aby nebyli "dysgrymynovaný", ale zevnitř nikdo a prázdno ...

0/0
29.8.2011 20:17

Qíteček v nemilosti cenzůry

Teeeda.....

Tohle je historicky první článek na idnes, s jehož větší částí plně souhlasím.  Samozřejmě nemůžu souhlasit se "silným státem", a poslední odstavec o tom, že kradou víc bílí, je docela zavádějící. Dám příklad:

Bílý zloděj ukradne deset miliard ze "státního". Jednomu občanovi, tedy i mě, způsobí tedy škodu asi za tisíc korun. Není to málo. Ale pokud mi nepřizpůsobivý vykrade auto, aby si odnes rádio s hodnotou v řádu stokorun, a přitom ho netrápí, že na tom autě způsobí škodu v řádu desítek tisíc, pochopitelně mě daleko víc pálí škoda na mém majetku, navíc řádově větší.

+2/0
29.8.2011 19:54

Huffnagellův duch

Je tady někde článek o té okradené holce

z dnešního poledne?

+3/0
29.8.2011 19:43

StanleyP

Re: Je tady někde článek o té okradené holce

iDNES tají, Nov@ informuje:

http://tn.nova.cz/zpravy/cernakronika/dalsi-utok-romu-ve-varnsdorfu-zbili-a-okradli-divku.html

+1/0
29.8.2011 20:13

kostej_

Re: Je tady někde článek o té okradené holce

Zajímalo by mě, jestli by název toho článku prošel přes místní cenzuru.

0/0
29.8.2011 20:43

aby diskuse neměly sysl

Re: Je tady někde článek o té okradené holce

Jestli myslíš prolhaného Bangu, tak určo ne.

+2/0
29.8.2011 21:49

kocy

Až bude min.mzda větší než náklady na jednoho vězně,

bude vězení trestem a né oddechovám a relaxačním táborem. Pak se lidé nebudou do vězení cpát.

0/0
29.8.2011 19:31

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Až bude min.mzda větší než náklady na jednoho vězně,

Minimální mzda je kravina. Až přeroste bod, při kterém se zaměstnavatelům oplatí zaměstnávat lidi, půjdou všichni na pracák...

0/0
29.8.2011 19:57

zorro_rojo

Re: Až bude min.mzda větší než náklady na jednoho vězně,

Az spolu s kriminalem clovek prijde o sva obcanska prava, az se bude muset ve vezeni makat a kriminalnik dostane jen tolik na co si "vydelal", pak bude mozna vezeni zase trestem.

Takhle to je a bude jen fraska - nebo spis pohodova ubytovna. Na zimu idealni reseni..

+1/0
29.8.2011 20:58

lama001

no

myslím že bude hůř...[>-][>-][>-][>-][>-][>-] lidi už toho maj dost

+1/0
29.8.2011 19:30

Sidonie_11

Konečně to někdo napsal!

Konečně někdo veřejně napsal, že se musí změnit i Romové, že se musí snažit i oni! Konečně! R^ Teď jenom ale aby se konečně začalo i něco dít...

+3/0
29.8.2011 18:57

segal23

Re: Konečně to někdo napsal!

Jsem rom nebo chcetely cikan a souhlasim stim že my romove se musime změnit, my musime začit každy u sebe a vect sve děti ktomu aby respektovaly pravydla ktera jsou dana touto společností.Musime naše děti vest k učeni protože ve věděni a znalosti je sila.Moje děti jsem tak vychoval jsou znich slušni lide a ne hloupi ale bohužel i tohle jim neni nic platne protože pro majoritni společnost jsou a budou jen černi cikani,a že se slušně chovaji a něco umi, koho to zajima vždit jsou cikani.Mam zato že je potřeba pochopeni i z druhe strany to znamena že i majoritni společnost musi najit jiny nahled na romy.Nasilim se nic nevyřeši to by měl vědět každy ale jestly si někdo myslí že budeme tolerovat utoky proti nam a našim dětem tak je na omylu, každy pohar přeteče.

0/0
30.8.2011 18:06

Sidonie_11

Re: Konečně to někdo napsal!

Máte pravdu - ta špatná většina Romů kazí pověst i té slušné menší části. V tomto by to chtělo opravdu změnit přístup. A držím pěsti, ať se Vám i Vašim dětem daří dál žít slušně a vychovat tak i další generaci! R^

0/0
30.8.2011 20:19

Lobo - obchodník s mozky

Rasistický článek!

Autora zbangovat!!

0/0
29.8.2011 18:50

rosta40

selsky pocty

platit cikanum statni vypalne?nerozum.jsou to 3procenta populace a obstaraji 90procent kriminality.to mluvi za vse.to gadzove jsou zli

0/0
29.8.2011 18:43

analytik05

Ryba hnije od hlavy.

"Kdo je viníkem dnešního stavu? Předně je v každém konkrétním případě viníkem ten, "kdo si začal".  Ale houby.  Jednoznačně politici, kteří namísto toho aby již dávno tomuto problému dali jednoznačnou červenou stopku a přijali účinná systém.opatření,  tak jak se to dějej již na západě od našich hranic tak se jaksi hloupou a naivní touhou vyrovnat se tomuto  záp,  světu i v tom nejhorším  zařadili zelenou a cpou nám sem multikulturní obohacení...Jako by nestačilo, že tuto zemi sami  rozkrádají, nechají ji rozkrádat neviditelnými... Cikáni jen využívají našeho systému a zkouší kam až mohou zajít. Tomu se tihle nepřizpůsobiví přizpůsobili velmi rychle... Politici jsou jednoznačnými hlavními viníky tohoto stavu. Jejich cynizmus, lhostejnost, hloupost, arogance, podceňování, nevědomost, pseudohumanizmus, nezkušenost, neobjektivita, nespravedlnost měřit jením metrem, podňecování k rasové nesnášenlivosti, které podporuje vznik extremistických stran slibujících řešení. Tam bych začal...

+6/0
29.8.2011 18:43

noorange

Re: Ryba hnije od hlavy.

R^

0/0
29.8.2011 18:44

kocy

Re: Ryba hnije od hlavy.

R^

0/0
29.8.2011 19:26

aby diskuse neměly sysl

Re: Ryba hnije od hlavy.

Já myslím, že viníky jsou ti, kdo nepracují, kradou, lžou, podvádějí a přepadávají.

+1/0
29.8.2011 21:51

-dejf-

Re: Ryba hnije od hlavy.

Ani nahodou nejsou vinikem politici

Jsou to obycejni lidi - ti obycejni lidi, ktery vytvorili tento system.

Kdo jsou policiste, soudci a dalsi cinne v trestnim rizeni? Proc se jich nezeptate, proc neochrani vas nebo vase blizke? Kdo jsou novinari, kteri neobjektivne jednostrane podavaji informace? Kdo jsou lide bojujici za prava techto utiskovanych cikanu a zakladaji spolky na jejich integraci? Kdo jsou ti vsichni sympatizanti, kteri se odvraceji od kazdeho, kdo se opovazi ozvat, kdo si dovoli vytahnout na svetlo pravdivy pribeh a podobne?

Kdo jsou vsichni tito lide? Jsou to politici? Jsou to snad cikani?

NE. Jsou to ti "obycejni" lidé - a ti jsou hlavni vinici. Mate-li nejake takove mezi svymi znamymi nebo v rodine, proc si s nimi nepromluvite?.....

0/0
29.8.2011 22:35

noorange

to je rozumné, hm

a kolik tisíc let k tomu budou potřebovat, aby to nebola ta dyškriminácija?

0/0
29.8.2011 18:42

J.

...ale stát musí být "barvoslepý" - padni komu padni.

Ja myslim ze prave to je problem. Stat barvoslepy neni a to prave "bile" vetsine vadi. Jsme si sice vsichni pred zakonem rovni ale nekteri jsou rovnejsi.

0/0
29.8.2011 18:41

robert.poch

ale návrh na řešení prostě existuje,

například jeden z návrhu jak problém řešit podávám i na svém blogu, něco se musí změnit i v hlavách Čechů nejen Romů

+1/0
29.8.2011 18:32

politicky nekorektní Soulburner

Re: ale návrh na řešení prostě existuje,

copak, nikdo ty tvoje slátaniny nečte?;-D;-D;-D

0/0
29.8.2011 19:00





Najdete na iDNES.cz