Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V americkém Clevelandu pohřbili odbojáře Mašína, Vondra ho vyznamenal

V clevelandském pohřebním ústavu se uskutečnil pohřeb českého protikomunistického odbojáře Ctirada Mašína. Obřadu s vojenskými poctami se zúčastnil jeho bratr Josef, sestra Zdena a další příbuzní. Českou republiku reprezentoval ministr obrany Alexandr Vondra, který oběma bratrům udělil nejvyšší vojenské vyznamenání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

seppikub

Byli to zakerni vrazi a lupici,

jejich "uslechtile" cile je neomluvaji !

+1/0
28.8.2011 18:48

knedloveprozelo

Re: Byli to zakerni vrazi a lupici,

Jsem zvědav, kdy pan Vondra poletí do Norska vyznamenat pana Breivika, který také pro vyšší a podle něho ušlechtilé cíle vraždil nevinné lidi...

0/0
31.8.2011 8:24

markyz.Gero

jak to tak čtu

tak ti komunisti k nám prostě patří a dobře nám tak

0/0
26.8.2011 23:48

(registrac)

Vondra - vyznamenávač vrahů

Vondro, Vondro, v 89 jsi vyřvával "nejsme jako oni" a teď jseš horší než "oni", protože vyznamenáváš slizácký vrahouny.Rv

0/0
26.8.2011 23:38

Kazen

nesouhlasím aby našimi vzory byli vrahové lupiči a lháři

Pokud si máme vážit našich hrdinů a máme je i ocenit vyznamenáním nelze oceňovat takové lidi o kterých si více jak polovina lidí myslí, že jsou to vrahové.

Pokud by Mašínové a spol zastřelili ty soudce co posílali na smrt a do uranových dolů nevinné lidí na základě smyšlených  udání   a důkazů  - ANO byli by hrdinové.

Pokud by trestali komunistické lháře a demagogy ANO byly by hrdinové.

Jenomže to by museli trochu víc přemýšlet a trochu víc pracovat na svém boji proti komunismu.

Ať jejich tehdejší skutečnosti vnímáte jejich očima stejně vás nepřesvědčí a i s představou doby 50 tých let  jsou to samé kriminální činy. Loupežné přepadení, unosy vraždy,  Nespojujte je s hrdiny našeho státu,  anglickými letci, barikádníky, a pod. Nespojujte je ani s činy jejich otce Josefa Mašína. Za to co provedli jeho synové  v padesátých letech se za ně musí stydět ;-€

+4/0
26.8.2011 18:28

da_rd_a

Re: nesouhlasís s masiny , vrahové lupiči a lháři jsou jen

a byli stalinovi pomocnici

0/0
26.8.2011 20:58

tarasov

Dostali se opravdu do DEMOKRATICKÉ země?

Když mašíni sloužili v armádě, tak v té době nemohli jít na černošský záchod a opačně, stejně tak do jídelny, ložnice, autobusu.

Vskutu demokratická země.

Proč nebojovali za práva černochů?

0/0
26.8.2011 8:44

da_rd_a

Re: Dostali se opravdu do DEMOKRATICKÉ země?

;-D ty jsi doopravdy 100 let za opicema;-D

0/0
26.8.2011 20:59

hawks62

podle

teto diskuze je patrne ,ze soudruzi meli veset v 89 na kandelabrech  a byl by konecne klid

0/0
26.8.2011 4:45

..Zmuda..

Re: podle

Měli? Proč to píšeš až teď? Proč si s tím tenkrát nezačal, adoruješ Mašíny, proč si nešel v jejich stopách ....

0/0
26.8.2011 8:06

da_rd_a

Re: podle

Bylo jich hodne kteri odesli, meli to stesti, ze neskoncili v pracovnich taborech

0/0
26.8.2011 21:00

modrozlodějskej fógl

Re: podle

Puberte, kdyby toho neměli  i ti "soudruzi" již v tom r.1989 dost, tak těch pár alkoholiků ještě dnes na Borech dralo peří, a ne že by si létali na výlet za peníze daňových pokladníků do USA!! A bolševik Štěnina by opěvoval krásy sibiřských řek!

+2/0
26.8.2011 11:16

libynn

ani ty Vondrovy plíšky nebudou mít vliv na to,

aby drtivá většina národa zmněnila názor!

+1/0
26.8.2011 0:56

libynn

Re: ani ty Vondrovy plíšky nebudou mít vliv na to,

změnila, ss.

0/0
26.8.2011 1:03

monty burns

Mašíni

Jak čtu diskuzi, tak jsem asi jeden z mála, co nemá na Mašíny jednoznačný názor. Narodili se do "špatné" rodiny a žili v nejtvrdším socialismu. Já jsem komunismus vůbec nezažil a zvláště poválečné období si neumím přestavit, takže je nechci apriori odsuzovat, je nesmysl hodnotit jejich činy v kontextu dnešní doby. Nicméně nevím jak ospravednit loupežné přepadení a vraždu pokladníka (ani v tom tvrdém komunismu), byť v (hodně nestandardní) "sebeobraně". Zcela jistě byli velmi odvážní a věřím také, že chtěli škodit tehdejšímu režimu, proto si netroufám je jednoznačně odsuzovat, ale na druhou stranu udělali velkou chybu(y) a proto je také nemůžu považovat tak jasně za hrdiny i když mě to celkem mrzí. O hrdinech prostě nemůžu mít žádné pochybnosti.

0/0
25.8.2011 23:24

da_rd_a

Re: Mašíni

Uvedom si jedno, tyhle hlasky o "vrazdach" byly jen z hrdel komunistickych propagandistu - nic podobneho se nestalo

jste dodnes krmeni komunistickou propagandou .

0/0
26.8.2011 0:08

vyvoraný vorvaň

Re: Mašíni

Fakta hovori jasne, to svou ideologii neokecate nikdy vy ani Masini.

0/0
26.8.2011 0:36

brekebrekeke

Re: Mašíni

Mne vic vadi klauniada Cz polítiku u pohrbu. Byl to standardni pohreb veterana USAr podle zakonu US. ! Grr :@:@

0/0
26.8.2011 0:40

vyvoraný vorvaň

Re: Mašíni

To urcite ano a Vondra tam mel jet soukrome za sve a ne oficialne za prachy tech, co si nad nimi opravnene odplivnou:(

0/0
26.8.2011 0:42

da_rd_a

Re: Mašíni

Jaka fakta ? to co jste si precetli v rudem pravu ?

0/0
26.8.2011 21:12

monty burns

Re: Mašíni

Jenže ono se to stalo. Psal jsem, že je neodsuzuji, protože jsem tu dobu vůbec nezažil. Nepředpokládám, že ten pokladník byl nějaký komunistický papaláš a i kdyby ano, tak pochybuji, že to Mašíni věděli. Věřím, že ho nechtěli zabít, takže si ho asi nijak neprověřovali.

0/0
26.8.2011 5:00

da_rd_a

Re: Mašíni

to co vam tehdy oznamovalo rude pravo byly jen lzi

0/0
26.8.2011 21:02

Sharpe

Re: Mašíni

Vazne nevite jak to bylo? No pokladnik vytahl pistoli a Masin na nej skocil a ve rvacce zastrelil pokladnika jeho vlastni pistoli, kterou otocil proti nemu. Ostatni co s nim jeli, nechteli kvuli korunam, ktere se daji snadno nahradit, obetovat zivot a tak se jim nic nestalo.

0/0
26.8.2011 1:31

monty burns

Re: Mašíni

Ano, tohle jsem četl, přesto jsem psal o "hodně nestandardní sebeobraně", protože přecejen oni ho přepadli se zbraní v ruce (i když mu v autě asi vypadla), takže museli počítat s tím, že může být obrojen, to on se přece bránil. 900 tisíc byly na tu dobu asi dost těžké peníze. Dnes by takový případ byl kvalifikován jako loupežná vražda, ale takový termín jsem v tomto případě použít nechtěl. Znova opakuji, že je neodsuzuji, ale nepovažuji je ani za jasné hrdiny, kvůli tomu, že mají na vrubu takový škraloup. Hrdina by měl být bez poskvrny.

0/0
26.8.2011 5:15

monty burns

Re: Mašíni

Navíc se mi zdá, že často právě lidé, kteří oslavují Mašíny jako hrdiny, podporují ochranu majetku i se zbraní v ruce viz třeba František Matějka. To je docela rozpor, nemyslíte?

0/0
26.8.2011 5:24

modrozlodějskej fógl

Re: Mašíni

jj. pokladník se střelil vlastní pistolí do zad, a poté když ležel na zemi tak ještě jednou!!

0/0
26.8.2011 11:13

Rézina

Vondra a vládní koalice má hroší kůži

většina národa nesouhlasí s jejich oceněním, jak je i vidět z diskusních příspěvků, ale jim je zřejmě u zadele.

Kdo má moc, má pravdu, tak jaký rozdíl od komunistů. Ti alespoň měli v programu třídní boj, ale dnešní garnitura ve jménu pravdy a lásky a keců o morálce se chová stejně pokrytecky.

0/0
25.8.2011 23:19

vyvoraný vorvaň

Re: Vondra a vládní koalice má hroší kůži

Tak Vondra asi čeká časem metál za Promopro, takže s jeho uvažováním se mu nelze divit;-)

0/0
25.8.2011 23:20

Rézina

Pohřbu se prý zúčastnila stovka lidí

z toho 35 z Česka, když přičteme členy rodiny, žádná sláva. Že by si jich Amíci zase až tak necenili?

0/0
25.8.2011 23:13

vyvoraný vorvaň

Re: Pohřbu se prý zúčastnila stovka lidí

A to pro USA vykonali aspoň něco, pro rodnou vlast vůbec nic.

0/0
25.8.2011 23:17

brekebrekeke

Re: Pohřbu se prý zúčastnila stovka lidí

Co pro US ? Takovych byly a jsou tisice. Odkroutili 5 let v USAr, aby je nedeportovali a aby dostali obcanstvi. Vic ani den navic. Za hanebne povazuji tvrzeni, ze dal neslouzili, pze US nesla bojovat do Evropy. Tj totalni nesmysl. Dal je hanebne, ze Cr politici zpolitizovali standardni pohreb veteranu. Nikdo mi nevymluvi, ze to bylo prospecharstvi. Masini i Paumer by meli tak jako tak vojensky pohreb,na toje zakon US! Klauniada kolem urazi dnes mlade, zabite. To se tezko vysvetluje. :-(

0/0
26.8.2011 0:37

JaJaMilan

Pro mne novinka.

Ctirad narozen 11.8.1930, Josef 8.4.1932. Dostali tito kluci od Edvarda Beneše medaili Za chrabrost.

0/0
25.8.2011 22:19

vyvoraný vorvaň

Re: Pro mne novinka.

A tehdy zřejmě (okolnosti neznám) oprávněně, na rozdíl od současného ocenění. Ani v tom u nich není rozdíl od některých komunistů, kteří také dostali po válce ocenění, ale následně po 1948 páchali zlo (slušně řečeno).

0/0
25.8.2011 22:26

JaJaMilan

Re: Pro mne novinka.

Já se jen divím, že to dostali kluci 15 a 13 letí. Při mém malém hledání jsem našel pouze nějaký pluk a pár vojáků za boje u Dukly kteří tak byli vyznamenáni. Mnoho času jsem tomu zas nevěnoval.

0/0
25.8.2011 22:38

vyvoraný vorvaň

Re: Pro mne novinka.

Možná částečně i díky otcovi, ale je to jen spekulace. Ale i tak to nemůže ospravedlnit ty následné vraždy.

0/0
25.8.2011 23:00

da_rd_a

Re: Pro mne novinka.

;-D kdy se zacnete starat o vase problemy - jako je, jen na pr Chanov ?;-D

0/0
25.8.2011 23:07

vyvoraný vorvaň

Re: Pro mne novinka.

Ano, Chánov je jistě problém (naštěstí pro mě daleký:-P), ale tady jsme v diskusi o vyznamenání vrahů, pokud jste to nepostřehnul;-)

0/0
25.8.2011 23:08

da_rd_a

Re: Pro mne novinka.

Tak Ti to zopakuji znova - nebyli vrazi, to jsou jen vymysly komunisticke propagandy

0/0
26.8.2011 0:10

vyvoraný vorvaň

Re: Pro mne novinka.

Byli, to jsou fakta a vase pokroucena propaganda na tom fakt nic nezmeni.

0/0
26.8.2011 0:38

Sharpe

Re: Pro mne novinka.

Kromne jineho za to, ze zachranili zivot dustojnikovi Rude Armady

0/0
26.8.2011 1:34

vyvoraný vorvaň

A kdy Vondra pojede předávat metály na Mírov a do Valdic

?:-/

0/0
25.8.2011 21:58

Babul

Humus

Tak jsem na ČT 2 shlédl pořad o Mašínech. Jenom mě utvrdil v názoru, co to bylo za kreatury. A takovým vozí Vondra medaile.

+3/0
25.8.2011 21:44

vyvoraný vorvaň

Re: Humus

Je to naprosto nepochopitelné, naštěstí s Vondrou nesouhlasí 85% většina národa, ta slušnější, které ještě zůstaly nějaké morální hodnoty....

0/0
25.8.2011 21:49

da_rd_a

Re: Humus byli a jsou komunisti, nalhali vam tolik nesmyslu

Rv a jen vy jim verite, ani Bulharsko,Rumunsko,  natoz Polsko jen vyRv

0/0
25.8.2011 21:51

brekebrekeke

Dotaz

Kdyby zustali nebo je chytili, CZ by je popravila? Tenkrat mela trest smrti, ze? Ty dva- Janatka a dalsi- ty popravili. To musela byt hrozna doba. Tak nejak si predstavuju KLDR

0/0
25.8.2011 21:42

Generál Ugarte - inmortal

Re: Dotaz

Ano, téměř jistě by byli popraveni.

No jo, a to měla ČSR jeden z nejmírnějších režimů v socialistickém táboře.

0/0
25.8.2011 21:43

Benito Juarez II.

Re: Dotaz

Za takové činy se popravovalo ještě v roce 89, a v USA dodnes.

0/0
25.8.2011 21:49

vyvoraný vorvaň

Re: Dotaz

Za vraždy se popravuje v mnoha zemích, to nebylo výsadou jen socialistického bloku;-)

0/0
25.8.2011 21:50

Sharpe

Re: Dotaz

Za protistatni cinnost bylo popraveno 207 lidi. Ovsem umlacenych a jinak odpravenych bez soudu bylo mnohem vice.

0/0
26.8.2011 1:37

Sprintujici.stonozka

Mašínové

jak vidno, rozdělují Čechy na dva tábory.

0/0
25.8.2011 21:25





Najdete na iDNES.cz