Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šoféra uvěznily závory na přejezdu, vysvobodil ho pohotový železničář

Řidiči nákladního auta se v Rokytnici na Přerovsku málem vymstil riskantní přejezd železničních kolejí. Vjel na ně v době, kdy už blikala světla na semaforech a začínaly se spouštět závory, které ho vzápětí uvěznily na kolejích. Zábrany, z nichž se jedna poškodila o nákladní skříň vozu, stihl včas zvednout železničář, který byl náhodou poblíž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zel.am

to je zase čeština..

bezpečnostní závory, patrně redaktor chtěl napsat břevna závor, dále rád upozorním řidiče že břevna se dají normálně pokud jsou spoštěny zvednout, dokonce přítom návěstidlo pokud tedy je závislé na poloze závor a kryje přejezd přejde do polohy stůj, to vše kvůli bezpečí na přejezdu a bezpečí dopravy. Tolik asi ke článku...V

0/0
23.8.2011 18:58

Inž.ZABABA

Re: to je zase čeština..

Kdyby mělo hl. návěstidlo jít na Stůj kdykoliv někdo brnkne o závoru, tak by nic nejezdilo. Mezi PZZ a SZZ či TZZ je vazba jen jednostranná - při stavění cesty se zohledňují uzavírací (předzváněcí) doby přejezdů. Nezaměňovat s přejezdníkem, což ale není hl. návěstidlo. Tolik asi k příspěvku.

0/0
24.8.2011 11:20

Inž.ZABABA

Re: to je zase čeština..

Jen snad pro úplnost - u těch nejnovějších PZZ (nevím, 10-15 let starých?) je leda dálková signalizace stavu jako součást diagnostiky do vhodné blízké dopravny (pro laiky - k výpravčímu)

0/0
24.8.2011 11:29

synej

Re: to je zase čeština..

Pokud by byla indikace stavu jen součást diagnostiky, tak by k těmto informacím nemusel mít obsluhující zaměstnanec přístup, protože diagnostika náleží udržujícímu zaměstnanci. Navíc nezapomínejte na povely k nouzovému otevření, dopravnímu klidu, nebo třeba nouzovému vypnutí z činnosti.

0/0
24.8.2011 17:11

synej

Re: to je zase čeština..

Pokud nebudete brát v úvahu ryze autonomní přejezdy s přejezdníky, tak je jednostranná vazba jen u starých traťových přejezdů (pouze indikace). V současnosti bývá oboustranná (jak indikace, tak ovládání). Zohledňovat předzváněcí dobu je celkem k ničemu, protože potřebujete zohlednit přibližovací dobu. K tomu potřebujete oboustrannou vazbu, protože potřebujete vyslat povel ke spuštění výstrahy, na základě kterého vyšle přejezd informaci o spouštění výstrahy ...

0/0
24.8.2011 17:06

mladej.milionar

zavory

"Řidič po nehodě nezastavil a odjel směrem na Císařov," podotkla Zajícová. - Tak zastavily ho ty závory, nebo nezastavily? ;-D

0/0
23.8.2011 16:32

psýtchoř

Re: zavory

co kdybys ten článek nejdřív přečetl?

0/0
23.8.2011 16:52

mladej.milionar

Re: zavory

to jsem udělal a stejně je to blbost. Když ho uvěznily závory, tak logicky musel zastavit. V článku ale píšou, že řidič po nehodě nezastavil. To je jako kdyby je prorazil a ujížděl dál bez zastavení, což se ale nestalo Rv

0/0
24.8.2011 14:57

rafol

Nevim, v cem byl problem

Nakladnim autem neni problem zavoru prerazit. Visel jsem to na vlastni oci. Rozhodne je skoda mensi, nez pri srazce auta s vlakem, max. par tisic.

Ovsem to, ze nekteri ridici jsou hovada nepochybuji. Tak treba minuly tyden jsem videl dva pripady prejizdeni prejezdu na cervenou (ne po zacatku cervene, ale kdyz jsme prijizdeli, tak uz davno blikala). Jeden z pripadu byl "profesional" se skrinovym zasobovacim autem. Druhy motorkar - tomu bych pral, aby si o tu zavoru urazil palici. Skoda by tak byla minimalni. Zavora by to prezila a motorka asi take. ;-)

0/0
23.8.2011 15:51

110661

Sebrat ridicak ...

... propustit z prace, jelikoz se zivil jako profesionalni ridic, kdyz ne propustit, tak poslat treba do dilny. Ten je nebezpecny pro sebe i pro okoli ...;-O

0/0
23.8.2011 15:40

Rafaelou

moc tomu nevěřím....

Řidič který na přejezd vjel je blázen který riskoval zbytečně svůj život a možná i život jiných.Nevěřím však tomu,že nějaký železničář manuelním vybavením závoru zvedl.To by totiž byl ještě větší hlupák a riskoval by daleko víc.Přejezdové zařízení ovládá přímo vlak svou jízdou a manuelní zásah je možný jen za okolností kdy vlak nemá obsazený úsek.Závory se dají zvednout rukama přímo za břevno,v tom případě se nic neděje.Navíc jsou konstruované úmyslně tak aby i osobní auto je dokázalo prorazit.Dojde sice k otěrům laku ale stále je to lepší než být na šrot.Na tomto přejezdu kde je koridor a vlaky dosahují slušnou rychlost hazardují řidiči často.Hřeší na to,že přejezd je na konci obce a že na ně není moc vidět.Jen pokud vím jedná se nejméně o třetí případ.Rozsvícení světel na přejezdu je načasováno tak aby při nejrychlejší jízdě vlaku dokázalo nejpomalejší a nejdelší silniční vozidlo stále projet.Bohužel není počítáno s tím,že některým lidem za volanty je vše jedno.

0/0
23.8.2011 15:28

Inž.ZABABA

Re: moc tomu nevěřím....

Ano, také mne to pobavilo: "Ovládáním závor na místě se mu podařilo zábrany zvednout." Pokud se nejedná o starý typ na kliku (prý snad ještě někde přežívají asi 3 kusy), tak je to samozřejmě nesmysl. Nemůžeme chtít po IDnes aby rozuměli i železnici. Když musí psát o tolika jiných důležitých věcech ;-);-D Platí, že u verze AŽD71 a nad všech následníků padají břevna samotíží po odjištění elmg. západky, v dolní poloze nejsou blokované, lze je tedy ručně zdvihnout. Zvedá je motor. I to je důvod, proč dolů jdou všechna břevna najednou, a na horu postupně (na větších složitých přejezdech).

+1/0
23.8.2011 17:17

Inž.ZABABA

Re: moc tomu nevěřím....

Přitom pořád platí sledovat světla a nevjíždět před zhasnutím, i kdyby se ti vzadu mohli po... Na vícekolejných tratích taková shoda náhod (jeden vlak projel, ale další zrovna "dupnul" do přibližovacího úseku - věřte mi, nejde to rozumně ošetřit) už sešrotovala něco aut.

0/0
23.8.2011 17:17

ilb

Re: moc tomu nevěřím....

Co na tom nejde ošetřit? Přidat jednoduchou podmínku: bliká červené světlo, závory nesmí nahoru. To bych tam dobastlil snad i sám jenom s pájkou. A byl pokoj, žádný spěchající trotl tam pak nevjede.

0/0
23.8.2011 20:00

synej

Re: moc tomu nevěřím....

Jenže nastavené požadavky jsou opačné, dokud nejsou závory v horní koncové poloze, musí blikat červená světla.

0/0
23.8.2011 20:05

ilb

Re: moc tomu nevěřím....

Určitě by to šlo nějak vymyslet. Prostě by ten blikač by napojený i na ten motor, co zvedá závoru a tak by to blikalo i po dobu zvedání.

0/0
23.8.2011 20:21

synej

Re: moc tomu nevěřím....

Však světla blikají, dokud se nezvednou závory, protože světla jsou základní výstrahou.

0/0
23.8.2011 20:26

ilb

Re: moc tomu nevěřím....

Jasně, světla jsou tam ta hlavní, ale proč to neupravit tak, aby to nikoho nemohlo chytit mezi vlaky, i když tam přesto vjede. Prostě zapínání červených světel i spouštění zavor dolů podle stejného principu jako teď, ale zvedání závor až v okamžiku, kdy by podle dnešního systému přestala světla blikat, ale přesto by pak ještě blikala po tu dobu, než se závory úplně zvednou.

0/0
23.8.2011 20:30

ilb

Re: moc tomu nevěřím....

Pokud by tam totiž někdo vjel až pak, třeba i během toho zvedání závor, tak protože by byl přejezd v tu dobu už "v klidu" a pokud by se přibížil vlak, musela by se opakovat celá procedura s vyzváněním zvonce, blikáním a čekáním se závorami nahoře. Pak by měl čas odtud určitě včas ujet a nechytilo by ho to uvnitř. Nebo se pletu?

0/0
23.8.2011 20:41

Inž.ZABABA

Re: moc tomu nevěřím....

Vidím, že PZZ tady má mnoho příznivců - tak si snad o tom něco vygooglujte nebo z Wiki. Ono je fakt rozdíl, udělat "s páječkou" přejezd doma na modelové železnici, a v reálném provozu. Jinak samozřejmě jsem rád, že je zde povědomí o vyšším významu světel před břevny. Ty úplně nejmodernější přejezdy by měly třeba sledovat volnost svého prostoru z hlediska silničních vozidel a chodců pomocí laserových paprsků. Je to věc stará přes 20let, ale u nás to tuším zatím moc nebude. Jak píšu - Google bude vědět více R^

0/0
24.8.2011 11:27

synej

Re: moc tomu nevěřím....

U nás hlídání volnosti prostoru přejezdu není vůbec.

0/0
24.8.2011 17:12

kocourek25

Ten takyřidič by už....

za svého pobytu na této planetě neměl získat řidičské oprávnění. Když tak jedině na kolo nebo trakař. Pokud by jej  po odbrání znovu získal tak toho hlupáka , který by mu ho dal zavřít.;-O

0/0
23.8.2011 15:22

ichta

Prokletej

I když se mi nezdá, tak je ten přejezd asi prokletej. To uz je min treti auto (co si matne vybavuju) co tam zastalo viset mezi zavaroma a pritom tam nejsou nejaky neprehledny podminky ani neni ten prejezd nejak moc dlouhej. A to nekteri tvrdili, ze tam ten prejezd blbne, ze Vam treba na par sekund blikne, vse ok a pak zase cervena. Tohle asi nebyl ten pripad :)

0/0
23.8.2011 14:48

akleen

Re: Prokletej

vzhledem k tomu, ze otec schvaluje vsechnu dokumentaci k navestim a signalizaci a resi i poruchy na signalizaci tak vim, ze tento prejezd je naprosto v poradku, uz jsme se o tom bavili. To by museli ridici respektovat predpisy hlavne.

0/0
23.8.2011 14:55

synej

Re: Prokletej

Takový člověk na dráze existuje, který schvaluje všechnu dokumentaci a řeší i poruchy?

0/0
23.8.2011 18:30

Smrť

Re: Prokletej

Přejezd je v pořádku, akorát někteří lidi holt mají místo mozku hnoje kostku:-/.

0/0
23.8.2011 15:14

mutant

to jsou ti

šoféři, to by se řidiči nestalo...

0/0
23.8.2011 14:43

standysman

kord

s náklaďákem je to teda asi velká potíž prorazit. Kdyby mu jako nepomohl železničář, tak tam ten náklaďák nechá dá si venku cigárko a počká až ho srazí vlak?

0/0
23.8.2011 14:34

cassul

To je vůl jako lampa

Ty závory jsou jen špejle, raději je přerazím, i kdybych si měl poškodit auto. S drtí, která by z něj - a ze mě - zbyla, kdyby ho zametl vlak, se to v žádném případě nedá srovnat...

0/0
23.8.2011 14:30

Smrť

Re: To je vůl jako lampa

A nebylo by lepší na ten přejezd nevjíždět, když bliká červené světélko a ozývá se klink-klink, než přerážet závory? Měl by ten šofér s IQ prasklé žárovky zaplatit veškeré škody a mastnou pokutu navrch (nehledě na to, že být jeho zaměstnavatel, vyrazím ho bez mrknutí oka).

0/0
23.8.2011 15:12

Mychal.B.

Re: To je vůl jako lampa

Vzhledem k tomu, že ho vypátrali, tak 1) mu to naúčtují, 2) je to tuším za 7 bodov. Pokud nemá čistý štít nebo ještě něco v dostatečně krátké době nasbírá tak přijde o notičky a následně i o flek.

0/0
23.8.2011 15:25

Bojovník z Karkandu

Prorazit

Nedávno jsem v TV slyšel nějakého experta, který tvrdil, že v takových případech závoru autem prorazit - že jsou na to konstruované, aby praskly.

0/0
23.8.2011 14:16

Filas77

Re: Prorazit

Byl o tom i článek tady: http://auto.idnes.cz/kdyz-uvaznete-na-prejezdu-zavory-prorazte-fkp-/automoto.aspx?c=A110711_135249_automoto_fdv

0/0
23.8.2011 14:20

marteen51

Re: Prorazit

Když ono to chce mít za volantem alespoň trochu rozumu...;-(

0/0
23.8.2011 14:20

JanzRokycan

Re: Prorazit

A kdyby ho měl, tak by nejel na červenou...

+5/0
23.8.2011 14:44





Najdete na iDNES.cz