Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ať volí jen ti, kteří neodmítají pracovat, navrhuje místopředseda VV

Lidé, kteří neplatí státu daně a kteří odmítají pracovat, by podle místopředsedy Věcí veřejných Tomáše Jarolíma neměli mít ani volební právo. Svůj názor zveřejnil na stranických internetových stránkách u referenda, ve kterém se VV svých sympatizantů ptají, zda by umožnili v obecních volbách hlasovat už od 16 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

yanoshick

www.webservis.sk/magazin

Je až s podivem, kdo všechno má dnes volební právo...

0/0
24.8.2011 22:40

komentator-1

je to celkem rozumná myšlenka, ale nedotažená

už Platón říkal, že demokracie není systém "na věky", protože má tendenci vytvářet vrstvy žijící ze státu, tyto rozšiřovat a korumpovat, aby volili podle svých výhod. Krásným a symbolickým důkazem je Řecko, kde pro stát pracuje 45% práceschopného obyvatelstva, takže strana přinášející úspory v oblasti státní správy má 45% odpůrců. K nim připočtěte důchodce a nezaměstnané a je jasné, že šance prosadit se v Řecku s úsporným programem je nula.

Do podobné pasti se pomalu dostáváme i my. Jediná dlouhodobá šance je snížit na minimální možnou míru počet lidí závislých příjmově na státu a pro ně zavést služební poměr se zřeknutím se práva volit. Prostě kdo bude pracovat pro erár, nevolí.

Budu sice určitě ostouzen, ale je to dle mého názoru jediná cesta a daleko progresivnější, než zbavit volebního práva pár tisíc lemplů.

+2/0
23.8.2011 10:27

kadet

Souhlasím

s oběma návrhy. Volební právo jen těm, kteří pracují a platí daně. A  majetková přiznání též.R^. Toto si však stávající poslanci neodhlasují, protože většina členů politických stran (a zejména pak Ti na vyšších pozicích) nemají většinu majetku legálního původu.

0/0
23.8.2011 8:30

pavel.61.

na 16let? To aby "starší děti" mohli volit SZ

po primitivní ekoteroristické masáži? S nadsázkou napadám volební právo žen, nebot volí politiky podle oblečení a svých sexualních pocitů a ted chtějí povolit dětem volit.

0/0
23.8.2011 8:24

Host8

Nová totalita

1. Po r.1989 se hodně lidí pyšnilo, jak zavádí systém, ve kterém si občan vybere, zda chce pracovat nebo ne a jak je dobře, že končí povinnost pracovat a nikdo nebude trestně stíhán jako příživník. Považovalo se to za znak demokracie a povídalo se, že nedostatek míst je nutný a vytváří konkurenci pracovních sil na trhu.

2. Odejmout volební právo těm, kdo odmítají pracovat a neplatí daně. Nahraďmě spojku a spojkou nebo. Budou tam patřit dlouhodobě nezaměstnaní vyřazení z evidence, mladí, které nikdo nechce pro nedostatek praxe, ale i velké kvantum živnostníků, kteří jsou v mínusu a neplatí daně, či lidé, kteří se vydělali dost a nechtějí pracovat. Nebo VV hodlají rozlišovat podle výše příjmů? Chudí nepracující nebudou volit, bohatí nepracující či neplatící daně volit budou? Je vidět, že pan Bátora není VV chráněn omylem, ale představuje nový nedemokratický trend ve VV.

Kde je slib přímé demokracie, referenda a rozšíření přímé volby?

0/0
23.8.2011 8:20

pavel.61.

Re: Nová totalita

spíš bych se na to díval jako na brzdu. Aby ti kdož nejvíce "potřebují" peníze plátců daní , ony peníze "nerozebrali "  a tu naši demokracii nepoložili. Opačné řešení by bylo "nemít" politiky , kteří si kupují z cizího své posty. Tedy aby byli politici nebo strany odměnováni podle hospodaření s námi odevzdanými prostředky.

0/0
23.8.2011 8:28

zberanek

Jsou to jen líbivá slova

Majetková přiznání mělo Česko zavést již dávno, opět si někdo z VV honí procenta u voličů. Zřejmě jen říká líbivá slova, ale skutek utek. VV jsou velkým zklamáním pro voliče.

+1/0
23.8.2011 5:57

Host8

Re: Jsou to jen líbivá slova

Ano. Dříve nachytali na referendum, přímou volbu atd. Teď obrátili a uvědomili si, že je volné pole v oblasti rozšiřování netolerance.

+1/0
23.8.2011 8:24

woodward2.b

ať volí jen ti,

kdo neodmítají používat mozek:-P

0/0
23.8.2011 0:49

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

Má smysl diskutovat blbost od blbce....???

NE

+2/0
22.8.2011 23:17

korsičan

pro všechny chytráky

Tvrzení, že OSVČ neplatí daně a tudíž by nemohli volit mám jeden drobný dotaz. Na stránkách ČSSZ a PODNIKATEL.CZ jsou defakto shodné informace o počtu OSVČ v čechách. K 1.1.2010 bylo v ČR 2 173 659 OSVČ. Takže, pokud tito lidé neplatí daně, tak kdo je teda platí, když je tady ještě 2 832 699 důchodců a cca 1 200 000 státních zaměstnanců a profesí, které nevytváří žádnou hodnotu a jejich daně jsou vlastně jen přelévání financí ve státní kase ???;-) Takže podle těchto chytráků musí platit daně daně jen děti, protože víc jak 10 milionů nás není.;-D

0/0
22.8.2011 22:20

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Zřejmě nesledujete zprávy. Výběr daně z příjmu u OSVČ je za 7 měsíců tohoto roku v mínusu - zhruba 1 mld..

0/0
22.8.2011 22:39

korsičan

Re: pro všechny chytráky

Tak TO POZOR !!!! JAK JE MOŽNÉ, ŽE JE VÝBĚR DANÍ V MÍNUSU O 1 MILIARDU, KDYŽ OSVČ DANĚ NEPLATÍ ??8-o Jak je možné z nuly vybrat o miliardu méně ???;-D8-o8-o

0/0
22.8.2011 22:45

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Zkuste se být v klidu, zřejmě nevíte o co jde. Do mínusu se tato daň dostala díky několika příčinám. Například víte o tom, že každý člověk má nárok na odpočitatelné částky, včetně odpočtů na děti. A pokud se díky odpočtům na děti dostane do mínusu, je mu tento odpočet vracen formou daňového bonusu (nejsem si nyní jistý, jestli jsem uvedl zcela správný příklad) ?

0/0
22.8.2011 22:48

-dejf-

Re: pro všechny chytráky

tenhle nazor je zcela mimo - vklidu sice jste, ale rozhodne nevite o co jde.

Do minusu se tato dan dostala jen kvuli jedne jedine pricine - a to je preplatek na dani (doz je divne, kdyz ji osvc neplati.....) - zalohy na dan se pocitaly ze zisku z roku 2009, v roce 2010 vsak byly zisky nizsi, cimz skutecna danova povinnost techto osvc (i kdyz dane neplati, divne...) byla nizsi, nez celkove zaplacene zalohy na dan - a stat holt musi tyto preplatky vracet - bohuzel si zalohy na dan zauctuje jiz v roce jejich prijmu, tj. do prijmu roku 2010, kdyz pak v roce 2011 pro podani priznani za 2010 musi vracet preplatky, tyto vydaje jdou jiz z rozpoctu roku 2011 - ktery se v teto kapitole dostava do minusu....

0/0
23.8.2011 0:35

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Přečtěte si například následující článek, ať víte v čem problém opravdu je :

http://ekonomika.idnes.cz/zivnostnici-by-mohli-platit-vyssi-dane-stat-jim-mozna-snizi-pausaly-1ij-/ekonomika.aspx?c=A110725_204350_ekonomika_abr

Cituji větu, která potvrzuje moje argumenty : "Záporný výběr daně z příjmu od OSVČ (kvůli vracení záloh na daň a o daňový bonus pro část živnostníků s dětmi) ".

0/0
23.8.2011 0:44

DADAnce

Re: pro všechny chytráky

Je o miliardu nižší, než se počítalo.

0/0
22.8.2011 22:50

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Ne, výběr je 1 miliardu v mínusu (výběr je záporný). Nebo-li stát na této dani letos nevybral ani korunu, ale musel 1 miliardu vyplatit.

0/0
22.8.2011 22:52

DADAnce

Re: pro všechny chytráky

Aha! Tak to jsem asi jediný OSVČ, kterého vynechali.

0/0
22.8.2011 22:54

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Jediný nejste. Ale těch, které "nevynechali" je víc :)

0/0
22.8.2011 22:54

Roko Blábola 11

Re: pro všechny chytráky

Kecy. Spousta OSVČ prostě platí zálohy na daň z příjmu, vypočtené z daňové povinnosti za předchozí rok. Pokud přijde krize a člověk se lehce dostane do ztráty, má zaplacené daně už z předchozího roku z příjmu, který nenastal. Stát mu tyto peníze musí vrátit, neboť nejsou jeho a dost na tom, že je měl rok vypůjčené zadarmo.

+3/0
22.8.2011 23:19

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Ano, to je další příčina. Psal jsem, že těch příčin je víc.

0/0
22.8.2011 23:27

Kapp

Re: pro všechny chytráky

A doplnění. V roce 2008 se na dani z příjmů OSVČ vybralo 18 mld, 2009 8 mld, 2010 nemám zatím dostupné informace (mám pocit, že to bylo kolem 4 mld.). V roce 2009 byl evidován téměř 1 mil OSVČ, každý tedy v průměru zaplatil na dani z příjmu 8 000,-- Záloha na daň se platí až od 30 000.

Takže na té 1 mld. v mínusu se vrácené zálohy až takovou měrou podílet zřejmě nebudou.

0/0
23.8.2011 0:13

-dejf-

Re: pro všechny chytráky

slysel jsem, ze kdyz jeden sni cele kure a druhy nic, tak ze pry jsou v prumeru oba dobre najezeni

tzn. kdyz jeden ty zalohy plati a dalsi dva tri ne, tak v prumeru ty zalohy 8 tisic plati vsichni tri ctyri...... ale mozna je to jen kec.....

0/0
23.8.2011 0:37

Kapp

Re: pro všechny chytráky

V ČR je registrován zhruba 1 000 000 OSVČ. Dá se předpokládat, že podstatná část z nich má jedno či více dětí a také se dá předpokládat, že díky daňovým odpočtům se dostanou s odvodem daně z příjmu na nulu, část z nich se díky daňovým bonusům dostane do mínusu a stát jim tento daňový bonus vrací. Takže z toho logicky vyplývá to, že část OSVČ žádné daně neplatí, část dokonce dostane něco zpět od státu. Samozřejmě také existuje část, která daně platí. Pokud byste četl moje příspěvky pozorně, tak byste přišel na to, že nikde netvrdím, že žádný OSVČ neplatí žádné daně. Váš příklad s kuřetem byl tedy poněkud zbytečný.

0/0
23.8.2011 0:49

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Víte, že například programátor (nebo si dosaďte jinou obdobnou profesi) s příjmem 750 000 a dvěma dětmi dostane od státu zpět na daňovém bonusu asi 1500 ?

0/0
22.8.2011 22:51

DADAnce

Re: pro všechny chytráky

No vidíte, a nadává se na flákače.:-)

0/0
22.8.2011 22:53

josefl

Re: pro všechny chytráky

Je to jenom nesmyslná hra s čísly. Daňové období u OSVČ je rok a daňové přiznání se podává na konci 03/12 resp. 06/12. Tvrdit tedy v 08/11 že je daň v mínusu je nesmysl. Je to jenom porovnání odhadu o výběru záloh se skutečností. Protože se ovšem zdvihly ceny energií, poplatků a pod. musí tedy v situaci, kdy se hospodářství potácí na hraně recese, výběr poklesnout. O tom ovšem na MF a "ekonomové" typu Kalousek, Nečas a Sobotka nic neví, Nedivím se. Proto budu volit Stranu svobodných, ktrá chce prosadit zrušení této daně.

+1/0
22.8.2011 23:12

Kapp

Re: pro všechny chytráky

Takový nesmysl to není. Pokud vaše poslední daňová povinnost přesáhla 30 000, musíte platit do 15. června zálohu ve výši 40% poslední daňové povinnosti. Nad 150 000 je to v podstatě kvartálně atd.

Takže to, že je výběr této daně záporný je opravdu problém, i když se do konce roku zřejmě dostane do plusu.

0/0
22.8.2011 23:26

Zirkon

velice rozumné

Podíl flákačů se  neustále  zvyšuje a jejich politické názory a  volební preference  jsou pro  společnost zničující. Ostatně   politické vedení  z   90%  řeší jenom přerozdělování vybraných daní, takže  neplatiči do toho nemají co  mluvit.

Problém je s invalidy. Mazaný nemakačenko si již ve   20-ti vybaví invalidku a ten by volení právo měl ?

0/0
22.8.2011 22:13

DADAnce

Re: velice rozumné

Ano, chronický lenoch si už ve dvaceti pořídí roztroušenou sklerózu a má do smrti vystaráno. Škoda, že ta smrt přijde dřív...

0/0
22.8.2011 22:51

bk89322

Re: velice rozumné

Dobrej pokus, ale tete se znamej doktor sveril, jak za nim chodi zdravi cikani i s sirokym pribuzenstvem a vyhrozuji mu, ze pokud jim to nenapise, ze si pockaji na deti atp. Pri duvere v policii CR a jeji schopnost uchranit ho pred cikanskym gangem jim to radsi napise ...

Mozna ze potom jeste musi pred nejakou komisi, ale jejich par clenu zrejme zpracuji podobnym zpusobem ...

0/0
23.8.2011 0:16

DADAnce

Re: velice rozumné

Jistěže pak chodí k posudkovému lékaři... Každý rok. Dokonce i lidé po amputaci chodí ukazovat, že jim to ještě nedorostlo. Ale máte pravdu, někdy se to dá... Známej po úrazu zad, kterej jinak normálně funguje, jednou za rok vezme hůl a jde na kontrolu. Tuhle se srazil ve dveřích s pánem, pohádali se, kdo má jít dřív... Známej šel na záchod rozložit hůlku a v ordinaci už na něj čekal ten pán - jeho nový lékař... Známého to stálo pět tisíc. Ale částečnej důchod se mu vyplatí... (P.S. Není cikán)

U někoho je to asi stejné i se sociálními přídavky... Podle zákona mají stejný nárok všichni, ale asertivnější si to prostě vyřvou...Ovšem pořád si nemyslím, že je to tolik lidí, aby to byl hlavní problém naší ekonomiky... A že ztrpčovat tím život té většině, která na to má opravdu nárok, je blbý... Princip kolektivní viny...

0/0
23.8.2011 9:40

Vodouch77

Tento problém

skutečně budou vyspělé země muset řešit. Klesá podíl ekonomicky aktivního obyvatelstva. Z toho vyplývá, vzhledem k tomu že jsme doposud nic lepšího než demokracii nevymysleli, že za nějaký čas budou o rozdělování vytvořených statků rozhodovat většina těch, kteří se na jejich tvorbě nepodíleli. Běžný příslušník střední třídy platí daně, nepobírá dotace, nekrade, nepodvádí, pracuje 10 hodin denně. Nicméně jeho hlas je méně než hlas odboráře, protože nedělá na ulici bordel. Ale je i méně než hlas "kontraverzního podnikatele", protože neuplácí. A k dovršení všeho je ještě natolik slušný, že toto dokonce bez řečí akceptuje.

+8/0
22.8.2011 21:41

pavel.61.

Re: Tento problém

R^, z toho již kdosi dávno vyvodil, že demokracie může vydržet jen 200let , protože se zvětšuje množství lidí co volí ty, jež jim ze společného více  nasypou, až se demokracie jednoho dne zhroutí a nastoupí totalita. Otázka je jestli je tohle vhodná cesta , jestli by se spíš neměli "střílet" populističtí politici

0/0
23.8.2011 8:38

DADAnce

Jak by se určovalo,

že někdo odmítá pracovat?

+1/0
22.8.2011 21:16

..Zmuda..

Re: Jak by se určovalo,

Enten Tyky, dva špalíky ...

+1/0
22.8.2011 21:28

Radim Rumun

Re: Jak by se určovalo,

O tom mají úřady práce podrobné statistiky.

Mně, jako plátci všech těch daní a povinných pojištění, je takové omezení sympatické.

+2/0
22.8.2011 22:13

DADAnce

Re: Jak by se určovalo,

Nemají... Jak rozlišíte, kdo nechce a kdo nemůže najít práci? Zvlášť v oblastech s vysokou nezaměstnaností.

0/0
22.8.2011 22:49

josefl

Re: Jak by se určovalo,

Nevím. Ale přes deset let jsem pracoval jako personalista. Z počátku k mě codili různí opálení pražáci s tím že je poslal Úřad práce. Po pár návštěvách takovýchto osob a po poovoru, kdy prohlašovali, že vlastně pracovat nechtějí, jsem jim na formulář napsal - o práci nemá zájem. Za posledních 10 let u nás nepřišel požádat o práci ani jeden takový. Takže, jak je to stou nemožností nalézt práci? K tomu dodávám, že můj syn před 14 dny přišel o práci, zrušili pobočku kde pracoval. od 1.9. má novou.

0/0
22.8.2011 23:19

DADAnce

Re: Jak by se určovalo,

A odkudpak jste? A jaké má syn vzdělání? Asi vyšší než základní... Já zas vím dost příkladů, kdy po telefonu bylo místo volné, než tam dotyčný došel a nakoukl do dveří, už bylo obsazené... aby za chvíli bylo zase volné. Někde chtějí po uchazečích (třeba na pokladní v supermarketu) fotku - proč asi? Aby vzhledem neodpuzoval zákazníky?

0/0
23.8.2011 9:44

gerhardm

A potom že nerostou !

Těch pravičáků se letos urodilo tolik, že by se mohli sekat kosou !

+1/0
22.8.2011 21:14

Vodouch77

Re: A potom že nerostou !

Naštěstí pořád více než těch, kteří dělat nechtějí, ale prožírat peníze vydělané jinými ano.

+2/0
22.8.2011 21:28

Ka Lu Sek von Zlo Děj

Re: A potom že nerostou !

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.8.2011 22:03

Brony

No, moc moudrý teda není.

Řekl bych, že je mimo zdravou soudnost. Tak například, já jsem v plném invalidním důchodu a stačí když si koupím jeden rohlík a schovám si účtenku s popisem zakoupeného zboží, tak už bych měl právo volit, neboť jsem se tímto stal plátcem daně z přidané hodnoty. ;-D;-D;-D;-D

+2/0
22.8.2011 21:11

JAR-47

Re: No, moc moudrý teda není.

2 x ano, pro tu soudnost i pro tu dan

0/0
22.8.2011 21:12

Brony

Re: No, moc moudrý teda není.

Oprava: měl mít právo volit

0/0
22.8.2011 21:14

DADAnce

Re: No, moc moudrý teda není.

R^

0/0
22.8.2011 21:17

Vodouch77

Re: No, moc moudrý teda není.

Tato myšlenka jde dotáhnout do konce. Neznám legislativu ale představoval bych si to takhle. Pokud jste před svým důchodem pracoval, Váším příjmem je pojistka a tudíž platíte daň ze svého. Pokud jste před svým důchodem nikdy nepracoval, Vaším příjmem není pojistka ale sociální dávka, tudíž ze svého žádné daně neplatíte. Daně platíte z peněz jiných a to není zásluha. V tom případě je otázkou proč by jste měl rozhodovat o distribuci zdrojů na jejichž vzniku jste se nepodílel. Samozřejmě je otázka lidí, kteří nikdy pracovat nemohli. Tito lidé jsou plnohodnotnými členy společnosti, jen neměli dostatek štěstí. V tomto případě nevidím důvod je z podílu na rozhodování vyčleňovat.

0/0
22.8.2011 21:54

Brony

Re: No, moc moudrý teda není.

Před důchodem jsem pracoval v těžkém průmyslu a poškodilo mi to zdraví.

0/0
23.8.2011 2:05





Najdete na iDNES.cz