Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tripolisem zní střelba, rebelové dobyli předměstí Kaddáfího bašty

Libyjští rebelové se dostali na samý okraj metropole Tripolisu. Podle zahraničních reportérů, kteří s nimi cestují, je obyvatelé hlavní bašty Muammara Kaddáfího nadšeně vítají a povstalci se nesetkali s žádným odporem. Cestou k městu opozice dobyla také vojenskou základu Kaddáfího armády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larry Matejka

To Johny S: ad New Deal:

New deal byl o produktivní ekonomice, ne o kasínu. Dnešní pumpování peněz do ekonomiky není pumpováním do ekonomiky, ale pumpování do kasína insiderům. Není vůbec problém s pumpováním peněz pro rozvoj reálné produkce, do vědy, výzkumu, vzdělání a technologií... Když si vezmeme třeba bailouty pro too big to fail... Taxpaeyrs zacvakali bilióny, bankéři si vyplatili multimiliónové bonusy, ale do reálné ekonomiky nešel ani niklák. Loyd Blankfein říká, že půjčovat do reálné ekonomiky je moc riskantní, že on chce mít peníze pod střechou dnes večer. A to je problém, který máme. Peníze by měly být veřejnou službou a ne měřítkem veškerých hodnot. Ale systém je dnes nastaven tak, aby vydělávala úzká hrstka, zatímco ostatní jsou drženi od rozvoje dle oligarchického principu... USA by mohly klidně dlužit 100 biliónů, kdyby byly investovány do produkce a ne projídány a rozkrádány... Jenže na vrub národních států byly dnes převedeny dluhy kasína... Jen deriváty v tom figurují cca 600 bilióny...

0/0
22.8.2011 0:28

Johny_S

Re: To Johny S: ad New Deal:

No, problém je, že se nezdá, že by New Deal nějak pomohl. Ekonomika se začala vzpamatovávat tak pomalu, že ještě ke konci války na tom byla hůř než v roce 1929. A tentýž problém je i s tebou vychvalovaným Colbertem. Pokud opravdu jeho merkantilismus tak pomohl, tak co zapříčinilo tu krizi, která nakonec vedla k Velké francouzské revoluci? Já si naopak myslím, že merkantilismus nebyl podmínkou rozvoje, nýbrž přišel ve stejné době jako evropská expanze. Napodobovat ho ale považuji za cargo cult.

0/0
22.8.2011 0:34

Larry Matejka

Re: To Johny S: ad New Deal:

Však také počítejme s dvěma generacemi, než se to zmátoří... Nic není ideální. Spíš snažím najít nějaké body v historii, které fungovaly jako cesta z deprese. Dnes některé ukazatele naznačují, že deprese je hlubší, než ve třicátých letech. Cesta, kterou zatím jdeme by mohla znamenat konec civilizace. Hledám body, na kterých by se mohla dnes shodnout opozice... Dejme tomu Ron Paul na straně jedné a Lyndon LaRouche na straně druhé... Vypadl mi z toho Glass Steagal, návrat k ústavnímu dolaru a skoncování se zavíráním ekonomiky v důsledku podvodu s AGW. Mluvím teď o USA, protože jedině Amerika, je schopna čelit britskému monetarismu a zachránit Evropu...

0/0
22.8.2011 0:44

Johny_S

Re: To Johny S: ad New Deal:

Britskému? Podle mě je větší problém eurozóna. Jediná skutečně silná evropská ekonomika je ta německá, ale ta se vyčerpává udržováním eurozóny. Nevím, nakolik je v tom tradiční německý imperialismus a nakolik naivní představa sjednocené Evropy, kde všechny národy žijí v míru. Možná je v tom obojí.

0/0
22.8.2011 0:49

Larry Matejka

Re: To Johny S: ad New Deal:

Tedy návrat k spolupracujícím, suverréním národním státům a demokratickým principům?... Před Lisabon a před EMU.To je přání většiny Evropanů, frustrovaných tím, že zůstali mimo demokratický proces. 

Britský monetarismus je trochu zavádějící termín. Možná to dnes lépe vystihuje termín London City a Wall Street systém. Proti tomu je třeba postavit něco jako byl ten Hamiltonovský systém kreditu a odstranit spekulativní dluh... Evropa potřebuje 45 miliónů produktivních pracovních míst. Projekty na rozvoj infrastruktury, Rychlá vlaková spojení, rozvoj skutečné energetiky a ne té pseudozelené, tedy jádro. Postlisabonská EU je projekt, který Evropu vede do postfeudalistického systému. Místo bailoutů bank, je potřeba investovat. Německo má průmyslový potenciál a svého času existoval projekt  takzvaného produktivního trojuhelníku Paříž-Vídeň-Berlín... Skončil právě vraždou bývalého šéfa Deutche Bank, Herrhausena. monterátní Impérium nechtělo evropský rozvoj, ale kolonie.

0/0
22.8.2011 1:18

1000 dukátu je moc !

Takže vlastně NATO prostřílelo cestu odnoži Al-Kaidy

Nebo si někdo dělá iluze, že tím to tam skončí:-P Až se jim tam zavede tržní ekonomika, tak tam NATO nebude stačit dodávat munici.

0/0
21.8.2011 23:58

brekebrekeke

Re: Takže vlastně NATO prostřílelo cestu odnoži Al-Kaidy

Zbrane jsou super kseft :-)

0/0
22.8.2011 0:06

1000 dukátu je moc !

Re: Takže vlastně NATO prostřílelo cestu odnoži Al-Kaidy

A prachy nesmrdí.  Teď jsem si vzpomněl na ten nedávno odpálený "Scud", aby jim ho tam někdo nefouk, až budou všichni oslavovat. Já jen, že se armáda tak rychle a bezbolestně stáhla.

0/0
22.8.2011 0:18

Toomas1

Kaddáfí online

Na al-Džamahírii byl před chvilkou Kaddáfí. Vyzýval kmeny k pochodu na Tripolis a obyvatele města, aby se chopili zbraní a zahnali kolonizátory, okupanty a všechny ty, co chtějí Tripolis vyplenit a vypálit. Mám dojem, že je trochu odtržen od reality. 8-o

0/0
21.8.2011 23:52

Antonín, topič

Re: Kaddáfí online

Asi tak 40 let.

0/0
21.8.2011 23:53

Johny_S

Re: Kaddáfí online

To je přece normálka. Hitler také ještě v obleženém Berlíně povzbuzoval obránce. Ono když jsi nějakou dobu diktátorem, obklopen jenom přikyvovači, kteří ti vysvětlují, jak jsi skvělý, a máš absolutní moc, je hrozně těžké připustit si, že už je konec.

0/0
21.8.2011 23:55

tayger

Re: Kaddáfí online

Historii tvoří vítězové, pokud by se podařilo Kadáfímu vyhrát, bude Libie uzavřenou zemí, která odmítne západní svět, protože zaútočil proti němu. Když vyhrají rebelové, bude Libie otevřenou zemí a půjde západu prakticky na ruku. Jenže tyto důsledky už nepojmou tu pravdu. Vždy rebelové budou poukazovat na Kadáfího, jako na zákeřného a nelítostného diktátora a Kadáfíí bude osočovat rebely z pro Západních myšlenek a nekalostí. Kde zůstane pravda? No na každém žbreptu, pravdy trochu. Otázkou, kterou je nutné položit, je, měla evropa jiné možnosti, než zaútočit na Libii a podpořit povstalce? Neměla, kdyby to neudělala, povstalci by byli poraženi a evropa by ztratila významného dovozce ropy. Oni potřebují vítězství povstalců, protože Kadáfí jim už nic nedá, pokud vyhraje.

A ještě jedna zajímavost. Povstalci byli téměř poraženi, jak to, že nyní mají dost sil na ofenzívu? Vždyť už předtím na tom byly podle médií zle. Náhoda? Určité ne.

0/0
22.8.2011 0:05

Johny_S

Re: Kaddáfí online

Ale ne. Evropě stačilo nechat Kaddáfímu volné ruce, a ten by se jí za to býval odměnil - jakmile by povstalce porazil, pokračoval by v dodávkách ropy.

0/0
22.8.2011 0:07

brekebrekeke

Re: Kaddáfí online

O ropu tam nejde, zase tolik ji nema

0/0
22.8.2011 0:10

Johny_S

Re: Kaddáfí online

Když ne o ropu, tak určitě o černé uhlí. Musí přece o něco jít, jinak by to ti západní imperialisté nedělali. ;-O

0/0
22.8.2011 0:12

tayger

Re: Kaddáfí online

No to je ale velký blud. Evropa jej jednou zradila a je jasné, že by jej zradila i v budoucnu. Jde o jednoho člověka, který toto chování bere jako zradu. I kdyby teď přestala Evropa povstalce podporovat, Kadáfí jim už věřit nebude a raději prodá ropu Rusku či Číně, výměnou za slib ochrany jeho země před případnou budoucí intervencí. To si prostě Evropa dovolit nemůže, potřebuje Libii.

0/0
22.8.2011 0:14

Johny_S

Re: Kaddáfí online

Evropa ho přece vůbec nemusela zradit. Vůbec si povstalců nemusela všímat s tím, že je to interní záležitost Libye. Nebo mohla žvanit jako v případě Assada. Však ono by to po čase šlo zase vyjednat. Vtip je v tom, že on ty evropské peníze potřeboval. Potřeboval, evropské peníze.

0/0
22.8.2011 0:17

tayger

Re: Kaddáfí online

Ne. Něco se stalo a bylo to hodně vážné. Vezměte si události poslední doby. Když Rusko zastavilo tok plynu a jak se Evropští politici snažili snížit závislost Evropy na Rusku. Je vysoce pravděpodobné, že chěli po Kadáfím větší dodávky nerostných surovin do Evropy. Nicméně ten to odmítnul, možná i pohrozil, že zavře kohoutky ze své země do Evropy. Proč? Protože jeho země už byla bohatá dost díky ropě. A možná chtěl ropu začít prodávat někomu jinému. Jak to bylo, to se už nedozvíme, ale jisté je, že se stal nepohodlným, protože přestal chodit na ruku Evropě.

A ejhle, v zápětí po první roztršce s EU se na východě země objevují rebelové, Kadáfíí je jen kousek od vítězství. Co se nestane. EU mu píchla nůž do zad, uznala rebely, odsoudila Kadáfího a vrcholem bylo, že nasadila letadla pro podporu již téměř poraženého hnutí.

0/0
22.8.2011 0:23

Johny_S

Re: Kaddáfí online

"Vysoce pravděpodobné" - ale prd. Kdby to tak bylo, Kaddáfí bude první, kdo to připomene. Tak jako Sarkozymu a Berlusconimu připomněl to, jak mu šli ve své době na ruku. Ale Kaddáfí nic takového nepřipomněl. Netřeba v tom proto hledat složité spiknutí. Podle všeho to bylo spíše takto:

1) Demonstrace v Tunisku a v Egyptě: Západ stojí za diktátory. Představují totiž stabilitu, spolupráci se Západem, kdežto opozice je tam často islamistická.

2) Diktátoři v Egyptě a Tunisku padli. Západ je kritizován za to, že podporoval diktátory proti jejich opozici. Západní politici cítí, že by nové režimy mohly být mnohem nepřátelštější, a kloní se na stranu opozice pod záminkou podpory demokracie.

3) Příklad z Tuniska a Egypta podpořil opozici v dalších zemích. Vypuká povstání v Libyii. Vypadá to, že to má Kaddáfí spočítané a že proti němu povstala celá země. Demonstrace probíhají v samotném Tripolisu. Západní politici tedy podpořili protikaddáfiovskou opozici. Možná v tom byl i kalkul,

0/0
22.8.2011 0:41

Johny_S

Re: Kaddáfí online

že po vítězství bude k západu vstřícnější, umožní získat lepší kontrakty na těžbu ropy, kdo ví.

4) Kaddáfí začal opozici drtit, povstalce zatlačil a oblehl jejich poslední velkou baštu Benghází. Co teď? Pokud ho Západ nechá, projeví tím svou slabost: umí jen žvanit, ale když jde do tuhého, nechá Kaddáfího dělat, co se mu zlíbí.

5) Západ se rozhodl Kaddáfího svrhnout, aby si zachoval tvář.

0/0
22.8.2011 0:43

tayger

Re: Kaddáfí online

A prej moje teorie jsou prý mimo. Přitom ta vaše je ještě horší a předpokládáte všechno na tom, že to co je vám předloženo médii je pravda, což defakto najivita šíleného kalibru.

Já oproti vám založil teorii na člověku proti západnímu systému, kterým Kadafií nyní je. Není to o tom, že by se neozýval, on se ozývá, ale dále jak za hranice jeho hlas nedolehne, proč? Protože západní svět se obává jeho vyzrazení pravdy. Nikoliv toho, co už se dávno ví, ale toho, co se ještě neví. A to bude pořádný objem dat. Západ chce Kadáfího mrtvého, a to už od začátku a zřejmě proto, že nechce nadále spolupracovat se západním světem. Vždyť je to všechno účelové propána. Afghánistán, Irák, Libie, všechno je to o tom samém, získat tamnější bohatství, které bylo pod kontrolou diktátorů.

0/0
22.8.2011 7:19

brekebrekeke

Re: Kaddáfí online

Gaddi to ma spocitane davno, jen se to cilene protahuje. Ma to duvody a nejsou to duvody, ze NATu dochazi munice :-)

0/0
22.8.2011 0:09

Toomas1

Oslavy povstalců

Pro ty, co pochybují o tom, jakou má povstání v Libyi podporu, nechť si zapnou al-Jazeeru nebo Sky News. Opovažuji se tvrdit, že ty masy lidí nejsou naaranžované scény předtočené někde v Kataru...

0/0
21.8.2011 23:35

Antonín, topič

Re: Oslavy povstalců

No, nějaký davy prej taky vítaly Hitlera na Václaváku a Gottwalda na balkóně po návratu z Hradu...

0/0
21.8.2011 23:36

Johny_S

Re: Oslavy povstalců

A leckdo taky vítal Havla na balkóně Melantrichu...

0/0
21.8.2011 23:39

Antonín, topič

Re: Oslavy povstalců

A taky hokejisty z Nagana. Prostě když je pařba, tak se přidá ledaskdo.

0/0
21.8.2011 23:50

Lady Lucy

Re: Oslavy povstalců

;-Ddalší který tady považuje Al Jazeera ještě za pravdivé médium? Z toho Kataru, co vyzbrojuje a financuje rebely?;-D

0/0
21.8.2011 23:37

Toomas1

Re: Oslavy povstalců

Na al-Džamahírii z nějakého důvodu chybí jakékoliv živé obrázky z Tripolisu. Tak beru za vděk tím, co je dostupné. :-P

0/0
21.8.2011 23:42

greenalien

Re: Oslavy povstalců

Určitě nám chtějí zatajit že se tam právě teď koná pětimilionová demonstrace za plukovníka!

0/0
21.8.2011 23:45

brekebrekeke

Re: Oslavy povstalců

:-D:-D

0/0
21.8.2011 23:46

Lady Lucy

Re: Oslavy povstalců

Libyjská Tv má čtyři kanály;-Dvždyť má teď Kaddáfí proslov

0/0
21.8.2011 23:50

Lady Lucy

Re: Oslavy povstalců

Jinak je to dost hloupé že bereš za vděk tím co je, i kdyby to byla lež, no ale aspoň jsi si ukázal jak na tom jsi;-D

0/0
21.8.2011 23:51

tayger

Re: Oslavy povstalců

Hm, pro vaši informaci, protože jste na to ještě nedošel sám, tak média lžou a lžou ve všem co dělají. Vím to, byl jsem na jednom castingu připravovaného pořadu na primě a potkal tam i bývalou účastnici superstar, která to vzdala, protože přišla do jiného stavu. V podstatě je to jen divadlo. Ti lidi tam, co se třeba baví v přímém přenosu, ti co oslavují a těší se z každé věci, která se při natáčení děje, to je jen divadlo, jenom hra. Ve skutečnosti jde jen o komorní prostředí a účastníci jsou nuceni se podílet na vytváření té lživé atmosféry. To vše jen proto, že bylo nutné zaujmou diváka, byď šlo v podstatě o lež. A víte jak postoupili staristi do finále soutěže? Nova je obvolala, jestli mají zájem pokračovat, nebylo to tedy o tom, zda je pustí porota, ale o tom, zda se vůbec někdo zúčastní finálových kol.

Takže ještě jednou opakuji pane. Média lžou, vědomě lžou a upravují pravdu. Byď je to občas jen v malém měřítku, tak stále jde o lež. Proto nevěřte všemu co vám předkládají.

0/0
21.8.2011 23:44

Johny_S

Re: Oslavy povstalců

Aha, takže to celé v Libyii je jenom rafinovaná reality show. 8-o

0/0
21.8.2011 23:46

tayger

Re: Oslavy povstalců

Ne tak úplně doslova reality šou. Jde spíše o upravování pravdy, aby to vypadalo zajímavě. Tak například není pro televizní tým problém sehnat za úplatu spousty vesničanů, natočit je, jak slaví příchod někoho, třeba někoho, kdo je považován za rebela. To je minimum, základ toho, co média představují. Je potřeba v souvislosti s nimi vzít v potaz jeden fakt. Koukáme na svět pomocí kamery, kamery, která představuje jakýsi průhled, ale je omezen časem, kdy na to koukáme a hlavně pohledem jak na věc nazýráme. Pak stačí natočit nebožáka, který to při přestřelce brutálně koupil a nebo si jen neporozuměl s traktorem, kdo ví, a komentářem dodat, jak brutálně se k němu zachovali povstalci a nebo vládní vojáci. Je to prostě o tom, že média vám nikdy sdělovat pravdu nebudou, je to proti jejich funkci. Tedy kromě fotbalových výsledků, tam vám pravdu řeknou, ale o dění na hřišti vám nepoví skoro nic a když už, tak to překroutí na snůžku polopravd. Pak se rozčilujeme, že to tak nebylo. Viz LM.

0/0
21.8.2011 23:58

Johny_S

Re: Oslavy povstalců

Aha, takže pokud to správně chápu, CNN či podobná média si podplatila libyjské vesničany, aby demonstrovali na podporu povstalců. R^

0/0
22.8.2011 0:05

tayger

Re: Oslavy povstalců

A proč by ne? Víte houby jaká hesla prohlašují, třeba oslavují úrodu nějaké plodiny, svatbu. Když u toho nejste, lze cokoliv prezentovat tak jak se vám to zlíbí.

0/0
22.8.2011 0:07

Johny_S

Re: Oslavy povstalců

Jasně. A parádně se to pak žvaní přes klávesnici počítače.

0/0
22.8.2011 0:08

tayger

Re: Oslavy povstalců

Nechápu váš odpor ani vaše stanovisko. Copak vy jste nezažil, že něco se stalo a pak to bylo v televizi odprezentováno odlišně, než jak se to stalo?8-o

0/0
22.8.2011 0:16

Johny_S

Re: Oslavy povstalců

Tohle je příliš obecná rovina. Soudit z průběhu Super Star, jak to asi tak nyní vypadá v Libyi, se podle mě nedá.

0/0
22.8.2011 0:18

tayger

Re: Oslavy povstalců

No však já se o to ani nepokouším, jen jsem pregnantně ilustroval, jak to v médiích chodí, a jak nám každý den lžou. Proto netvrdím, že je to přesně tak, ale že je velice jednoduché vytvořit něco podobného nikoliv stejného i v Libii.

0/0
22.8.2011 0:25

Johny_S

Re: Oslavy povstalců

Já ti nevím. Byl jsem ve Chcete být milionářem. A ano, sem tam něco sestříhali, aby tomu pořadu dodali na dramatičnosti. Nikdy ale nelhali - ve stylu nahnat vesničany na volné prostranství, zaplatit jim a předstírat, že tam jsou spontánně. To dělají média ve službách diktatur, ale komu tedy podle tebe slouží CNN pokud tohle dělá?

0/0
22.8.2011 0:28

tayger

Re: Oslavy povstalců

Tak si vemte, kdo CNN vlastní a jaké má vazby na politické špičky. Vždy počítejte s tím, že média jsou tak pravdivá, jako jejich majitel. :-)

0/0
22.8.2011 7:26

NEAGRESI

Klasické desinformace

Většina českých info serverů pouští do světa to, co přejme a vše je v pořádku. Rebelové hrdinsky osvobozují Tripolis a obyvatelé je nadšeně vítají. Přitom pravda je naprosto jiná. Stojí za přečtení:

http://rt.com/news/rebels-attack-tripoli-misinformation-795/

+1/0
21.8.2011 23:29

brekebrekeke

Re: Klasické desinformace

Dezinformace je ten tvuj pazdroj :-(

0/0
21.8.2011 23:34

NEAGRESI

Re: Klasické desinformace

NATO bombarduje jako vzteklé a rebelové jedou vpřed, mrtvých přibylo, když se chrání civilisté, tak koho zajímá pár třísek že. Tato politika západu je urážkou základních principů demokracie. Temná budoucnost prostých Libyjců se blíží. Nemyslím si, že by se během dnů rebelové naučili vládnout rozumně zemi, i když mají svou stručnou příručku. Poteče hodně krve a naprosto zbytečně.

0/0
21.8.2011 23:46

Johny_S

Re: Klasické desinformace

A patří k principům demokracie, když vrcholný politický činitel jisté země, který ovšem dle Ústavy nemá žádné pravomoci, organizuje atentáty po celé Evropě, případně nechá odsoudit k smrti bulharské zdravotní sestry ve vykonstruovaném obvinění, prostě jenom proto, aby provokoval? Podle mě se vlastně ani nelze divit, že evropské země využily příležitosti k jeho svržení.

0/0
21.8.2011 23:49

Antonín, topič

Re: Klasické desinformace

Evropským zemím kromě Bulharska a Švýcarska to bylo úplně jedno, hlavně když šel dobře obchod.

0/0
21.8.2011 23:55

Johny_S

Re: Klasické desinformace

O to šlo - dokud mu evropské země šly na ruku, nic se nedělo. Stačila ale jakákoli překážka, a už Kaddáfí vyhrožoval. Jsem přesvědčen, že kdyby se choval slušně, evropské země by mu na ruku bývaly šly i nadále.

0/0
21.8.2011 23:57

Antonín, topič

Re: Klasické desinformace

Jojo, není nad svrchovanou Libyi. Pokud teda dělá přesně to, co po ní chceme.

0/0
21.8.2011 23:59





Najdete na iDNES.cz