Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bárta: U stravenek Kalouskovi neustoupíme, slíbili jsme to odborům

Při jednání vlády o daňové reformě Věci veřejné podle šéfa poslanců Víta Bárty nepřipustí zrušení daňového zvýhodnění stravenek. VV to podle něj slíbily i odborům. "Máme spočítáno, že pokud mají být při zachovány příjmy státu, měla by být hrubá mzda daněna ne 19, ale 21 procenty," řekl Bárta v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

STRAVENKY VŠEM OBČANŮM,ABY W ZABODOVALY.

W už tam překážíte a to v čele s Bártou a Johnem.Po volbách už budete chodit do poslanecké sněmovny  pouze na návštěvu. :-PRvRvRv

0/0
22.8.2011 14:17

komentator-1

Bártův klasický doublething

omezení imunity poslanců chtějí, to jistě, ale je v rukou Pospíšila. Není ovšem žádný důvod, proč by on nebo Huml měli aktivně spolupracovat s policií sliby nesliby.

Jeho žvásty o směšných 2,5% na stavbách silnich jsou už vůbec trapárna všech trapáren. Ten muž už měl být dávno z politiky pryč a já doufám, že po dalších volbách už budou VV jenom historií

0/0
22.8.2011 10:13

chuffu

stravenky nerušit

Zrušení stravenek vidím jako krok vedle. Na stravenky je navázáno x restaurací, které z nich žijí. Takhle si každý přinese chleba z domova.

0/0
22.8.2011 8:07

mildapr

Re: stravenky nerušit

Mám stejný názor. Smůla je v tom, že s to neustále spojuje s dalšími benefity, jako jsou třeba režijí jízdenky. Stravenky a závodní stravování ale nezvýhodňuje jen určité skupiny zaměstnanců, ale můžou ho využívat všechny firmy. A jednoznačně přispívá k fungování restauračního byznysu. Pokud by chtěla vláda zamezit únikům a zneužívání v téhle oblasti, stačilo by nastavit rozumný limit, případně zpřísnit pravidla. I když osobně se domnívám, že se to děje spíš výjimečně.

Jinak se obávám, že Kalousek to stejně používá spíš jako páku k prosazování úplně jiných zájmů.

0/0
22.8.2011 9:46

Bery

Re: stravenky nerušit

Limit na stravenky nastaven je. Nemam ted cas koukat, zda se to nezmenilo, ale jestli se nepletu, tak to bylo 55% ze stravenky do hodnoty 96 Kc.

Ano, s posledni vetou souhlas... mam stejny pocit. Proto je zdaneni hazardu ve stejnem baliku... pocita, ze to neprojde. ;-)

0/0
22.8.2011 10:54

mildapr

Re: stravenky nerušit

Tak je to jasný.

0/0
22.8.2011 13:37

nespavec

Re: stravenky nerušit

Už vidím jak úředníci chodí do práce s bandaskou.O restaurace nemám strach protože lidi jsou líní si doma vařit tak tam budou chodit dál.

0/0
24.8.2011 13:30

pesimistr

Pištělák BÁRTA je podle mě největší KŘIVÁK v politice

Kalousek není nijak svatej, ale u něho člověk alespoň ví co od něj může čekat!!

0/0
22.8.2011 8:00

Bery

Re: Pištělák BÁRTA je podle mě největší KŘIVÁK v politice

Mno, problem je, ze u Kalouska se da ocekavat jedine ten podraz. Nevim jestli to je lepsi volba... Ale je fakt, ze neprekvapi... ;-D

Napr. kouzelne obchazi zastropovani odvodu pro firmy tim, ze budou odvody z uhrnu mezd... ;-)

0/0
22.8.2011 9:22

Marcellus

Po zkušenosti s VV

je celkem jasné, že nové strany si pár volebních období neškrtnou ;-D

+1/0
22.8.2011 6:43

Caroline P... Bártowa čamrda

Bárto , ty i Kalousek jste lháři a podvodníci

a u slušných lidí jste skončili.

Zalezte do kanálu a nesmraďte na veřejnosti.

0/0
22.8.2011 2:00

Caroline P... Bártowa čamrda

Bártiku vykašli se na Kalouska

na něj nemáš a zesměšnuješ se. Ještě ti "kolegové" ukradnou i Klasnovou jako ukradli Píkovou.

0/0
22.8.2011 1:50

Rado 71

Je s podivem,že tohle divadlo ještě funguje

To přece není možné,aby vláa sestávala z tak proti sobě jdoucích stran.Z vládnutí této hrůzy nemůže vzejít nic dobrého.

0/0
22.8.2011 0:26

Václav Propiska Ješita z Hradu

Barto pozor si dej aby Bátora

coby  Kalouskův bílý psík  nepokryl pejsky madam Klasnové případně.... ;-D

0/0
21.8.2011 23:37

LTHK,Lovec TopHyen Kalúskovitých

Re: Barto pozor si dej aby Bátora

;-D;-D;-D chudáci pejskové ;-D;-D;-D

0/0
22.8.2011 1:29

saho1

Kluci

z VV už toho tolik naslibovali, že člověk neví, co je pravda a co pohádka.;-)

0/0
21.8.2011 22:41

čombák

Re: Kluci

ví to naprosto přesně ...! ;-D 

jenže, ty svoje "pravdy" považují za "pohádky" a následně naopak, takže se v tom už sami nevyznaj ...! Rv ;-€                ;-D ;-)

0/0
21.8.2011 22:54

Honza z Horní-dolní

Odbory nejsou odborné

Že by odbory konečně našly stranu, která by na ně slyšela? To se mi moc nezdá, na odbory se kašle, ty tu nejsou od toho, aby zasahovaly do politiky, to už jsme tu mšli za komunistů, kdy byli v Národní frontě spolu s politickýnmi stranami!

0/0
21.8.2011 22:35

Pleskavec

Pokud drží slovo...?

Kalousek řekl, že na vládu nepůjde, dokud neodejde Bátora = konečně se ho zbavíme! ;-D;-D

+2/0
21.8.2011 22:07

Bivoj, biji Odstop a VeVerky

Re: Pokud drží slovo...?

ne ne vláda bude chodit za ním na MF s Nečasem v čele ...on je v ČR nejvyšší ;-D

0/0
21.8.2011 22:11

Pleskavec

Re: Pokud drží slovo...?

To se stane jedině v případě, že B. Sobotka vrátí nevyčerpané náhrady, ze kterých si koupil byt! ;-D;-D;-D

0/0
21.8.2011 22:14

LTHK,Lovec TopHyen Kalúskovitých

Re: Pokud drží slovo...?

????

VyVeVerky nejak šíleně hopsáte , že pořád pijete to těžké francouzské.Sobotka na vás káli, radši půjde s Kalouskem než s VV

0/0
21.8.2011 22:28

Pleskavec

Re: Pokud drží slovo...?

Hm, tomu bych i věřil vzhledem k tomu, jak Sobotka vypadá, ale pokud su spolu chtěli někjam vyjít, tak si to měli schovat na Prague Parade, tam by potkali hodně lidí jim podobných! ;-D

0/0
21.8.2011 22:31

LTHK,Lovec TopHyen Kalúskovitých

Re: Pokud drží slovo...?

nu Bárta k nim nemá daleko ale on je spíš zoofil na koně

0/0
21.8.2011 23:00

Bivoj, biji Odstop a VeVerky

Go, go Bárto go , natrhni dinošovi trencle zezadu

at si ten sprostý alkoholik na lidi nedovoluje

+3/0
21.8.2011 21:44

LTHK,Lovec TopHyen Kalúskovitých

Re: Go, go Bárto go , natrhni dinošovi trencle zezadu

R^R^R^

0/0
21.8.2011 22:14

čombák

boha jeho,napoleone, už toho nech! i s těm dalšíma veverkama

! Rv

ustoupíte, jako vždycky, ustoupíte ...Rv   "předseda vlády,  padákový specialista" vám nechá bátoru, vy jemu "stravenky a jízdenky" ... , a vesele budete pokračovat v "reformách a prosti korupčnímu tažení" ...! ;-€

jsem zvědavej (a ten přenos si teda ujít nenechám), kolik z těch tvejch korupčních kamarádů bude hlasovat PRO tvé vydání policajtům ... ;-D

+2/0
21.8.2011 21:23

Pleskavec

Re: boha jeho,napoleone, už toho nech! i s těm dalšíma veverkama

Bátora není tak důležitý jako stravenky, který jsou pro VV dvojitá výhra - jednak udělají něco pro lidi, navíc se ušetří 3 ,iliardy, které můžou jít třeba na min. dopravy, které nutně potřebuje peníze na dočerpání evropských fondů, tomu říkám dvojitý zásah jednou ranou! R^

0/0
21.8.2011 22:04

Bivoj, biji Odstop a VeVerky

Re: boha jeho,napoleone, už toho nech! i s těm dalšíma veverkama

zas jedna bláhová VeVerka. Počkej , brzy budou vlašáky. Od Bárty ti nic neukapne.

0/0
21.8.2011 22:12

čombák

Re: boha jeho,napoleone, už toho nech! i s těm dalšíma veverkama

kolik ti napoleon s rajonem platí měsíčně? 8-o

0/0
21.8.2011 22:12

acvil

...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

...a teď zřejmě i pro veverky...proč kopou odboráři za stravenkové firmy???že by to bylo nezištné, tak tomu snad neuvěří ani ten nejhloupější člen odborů-tedy toho "kvalitního" zbytku,proč se raději nestarají, aby všichni zaměstnanci dostali odpovídající daňové zvýhodnění a alespoň o pár korun se vzdálili těm, co žijí jen ze sociálních dávek???nebo tu někomu připadá normální,že někdo vytiskne papírky, které nejsou penězi, jiný je koupí(s menší provizi pro distributora),předá je za částečnou úplatu dalšímu,ten s nimi zaplatí v restauraci nebo v obchodě a obchodník za ně dostane od distributora(opět po zaplacení pár % poplatku) peníze...skutečně jednoduchý a hlavně průhledný systém...a to samé platí pro různé režijní výhody-pokud něco dá zaměstnancům prosperující soukromá firma - OK...pokud prodělečná státní firma rozdává miliardy-jako ČD - tak je něco v nepořádku...!!!...proč odbory neprosazují takové platy, aby pracující měl několikanásobně vyšší životní úroveň, než různí dávkaři...???

+2/0
21.8.2011 20:49

papullus

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

Zkus se na to podívat z druhé strany,stravenky jsou nejjednodušší a nejlacinější způsob pro malé firmy, jak dostát zákonu  a zajistit zaměstnanům závodní stravování (povinnost zaměstnavatele ze zákona). To jeten důvod, proč jsou proti zrušení stravenek i zaměstnavatelé.

0/0
21.8.2011 21:13

acvil

...zkusím to...takže to máš trochu pomotané...

...Zaměstnavatel má povinnost (dle §140 odst. 1 Zákoníku práce) umožnit svým zaměstnancům

stravování ve všech pracovních směnách. Povinností zaměstnavatele je poskytnout zaměstnancům

nejdéle po čtyřech a půl hodinách nepřetržité práce přestávku na jídlo a oddech v trvání nejméně 30 minut (§89 Zákoníku práce), která se od 1.1.2001 nezapočítává do pracovní doby.

Zaměstnavatel tedy není povinen zajistit stravování svých zaměstnanců, má jen povinnost jej

umožnit. Záleží na rozhodnutí zaměstnavatele, zda se bude podílet na organizování stravování svých zaměstnanců, jakou formu, způsob organizace i financování sám zvolí....proto také většina zaměstnanců straveky nedostává...Rv

0/0
21.8.2011 21:21

Bery

Re: ...zkusím to...takže to máš trochu pomotané...

Prave proto vetsina zamestnancu stravenky DOSTAVA... nedostavaji je ti, kteri maji zavodni stravovani a pak je par vyjimek, kde zamestnavatel na zamestnance skutecne kasle. Zamestnavatel by totiz byl sam proti sobe, kdyby neposkytoval stravenky... kdyz je to pro nej danove uznatelny naklad. ;-)

0/0
21.8.2011 21:48

acvil

Re: ...zkusím to...takže to máš trochu pomotané...

http://www.penize.cz/zamestnani/42322-danove-zvyhodnene-stravenky-jsou-hlavne-benefitem-pro-firmy

0/0
21.8.2011 22:12

Bery

Re: ...zkusím to...takže to máš trochu pomotané...

Dekuji za odkaz. Vicemene potvrzuje to, co pisu. Podle pruzkumu stravenky poskytuje 8 firem z 10ti, tedy 80% stravenky ma. Osobne jsem jeste nenarazil na firmu, ktera by stravenky nedavala a nemela pritom zavodni stravovani. Ano, je to vyhoda pro zamestnavatele, ale prenasi se na zamestnance. Spise nechapu postoj firem, ktere tvrdi, ze na stravenky jim nezbyvaji penize. Dle meho je lepsi se domluvit se zamestnancem na o cca 10Kc za den nizsi vyplate a dat mu cca 30Kc denne bonus ve stravence. Pro zamestnance je to vyhodnejsi a zamestnavatele to prijde zhruba na stejne penize. ;-)

0/0
22.8.2011 9:15

mildapr

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

Pokud se jedná o režijky - souhlas. Pokud se jedná o stravenky - nesmysl. Nejde ani tak o stravenkové firmy, ale hlavně o celý sektor pohostinství. Obávám se, že v okamžiku, kdy stravenky nebudou zvýhodněné, celá řada firem- a to zejména těch, které musejí obracet každou korunu - tedy malých soukromníků - je přestane poskytovat. A lidi přestanou chodit na obědy. Je to jen psychologie - ale stravenka není to, co stovka, kterou byste pak za oběd zaplatil. Polostátních molochů jako jsou ČD se to nedotkne - tak si to případně vystávkují. Vezměte si, kolik restaurací dnes vaří meníčka - ty s největší pravděpodobností skončí. Zůstanou nálevny, kde se nenajíte a luxusní restaruace.

0/0
22.8.2011 9:57

Bery

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

"Je to jen psychologie - ale stravenka není to, co stovka..." To neni jen psychologie. Vetsina zamestnancu umi pocitat. Takze kdyz jde na menu za 80Kc se stravenkou v hodnote 80Kc, tak vi, ze ho ten obed vyjde na 36Kc, coz je priblizne cena za kolik si to uvari i doma. Pak na ten obed klidne pujde. Pokud vsak ma za obed dat 80Kc, tak se na to vybodne, prinese si obed z domova a vystoji si frontu u mikrovlnky v praci...

Pokud jde o rezijky, tak v pripade rodinnych prislusniku souhlas. U zamestnancu nesouhlas, protoze ti si to stejne bud vystavkuji, nebo se povezou u kolegy ve sluzebnim oddilu, pripadne si budou psat soukromou cestu jako sluzebni jizdu... v tom mnozstvi sluzebnich jizd to neni sance rozlisit. Rezijky se zavedly kvuli snizeni administrativy u sluzebnich jizd a ta by se musela obnovit. Na narust administrativy pak doplati danovy poplatnik a Kalousek neuvidi ani penize ze soucasnych rezijek.

0/0
22.8.2011 11:10

mildapr

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

No, tak nějak si myslím, že úkolem státu není řešení problémů drah se (svými) černými pasažéry prostřednictvím daňových úlev. :-)

0/0
22.8.2011 13:34

Bery

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

Mno, jen rikam, ze to dopadne stejne jako s firemnim vozem pro soukrome ucely... dan z nej odvadi nekdo jen pokud ho potrebuje a vyuzije na 100%... Pokud potrebuje jednou za cas neco odvezt, tak se to stejne napise jako sluzebni jizda. ;-)

Politici proste resi ptakoviny s nulovym, pripadne i zapornym dopadem na rozpocet, ale podstatne problemy, tedy odtok desitek miliard, to se resit nebude. Ono diky tomu, ze tyto ptakoviny nastvou hodne lidi, tak se to potahne pomerne dlouho a pak se muze rict, ze "diky stravenkam a rezijkam" nezbyl cas napr. na reseni te korupce... A boj s korupci se stane dalsim prazdnym heslem pro pristi volby. ;-)

0/0
22.8.2011 16:19

mildapr

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

O tom, že by politici měli řešit podstatné věci se nepřu. Ale já s daňovou podporou režijních jízdenek nesouhlasím, protože proč mají mít ČD jiné úlevy, než ostatní? Klidně, ať je svým zaměstnancům dávají, ale ať to zaplatí a zdaní.

0/0
22.8.2011 21:15

Bery

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

Ale ony jsou nejake vyhody prakticky v kazde firme. Ja si v IT poridim domu PC take levneji, nez bezny zakaznik. Sice ten rozdil diky netu a konkurenci uz neni takovy, ale stale tam je a nemusim ho nikde dodanovat. Kolegova manzelka delala pred materskou v cokoladovnach a nosila nam mraky cokolad a bonbonu, ktere si jako zamestnanec mohla poridit za rezijni cenu a u nich doma to uz nikdo nechtel jist. Nadrazaci jinou vyhodu, nez tu rezijni jizdu nemaji a myslim, ze to tam bude jako s tou cokoladou... clovek se rychle nasyti a uz ho to moc nebere. Takze nepredpokladam, ze pruvodci se bude po sichte jeste vozit vlakem pro zabavu jen proto, ze to ma "zadarmo", ale vyuzije to tak 3x za rok na vylet. Ono to vypada jako velky benefit (celorocni jizdenka), ale ciste logicky - uzitna hodnota takova neni. Jediny rozdil od vyhod jinych zamestnancu je v tom, ze je to tradicni benefit, ktery ma mnoho lidi a tak se o tom vice mluvi... je to na ocich zavistivcum.

0/0
23.8.2011 0:35

Bery

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

Osobne bych to vubc neresil... jednak je to fakt ptakovina bez pozitivniho dopadu na rozpocet. A pokud to budou danit, tak to stejne ve finale zaplati danovy poplatnik, pripadne cestujici. Zakon padajiciho ho*na totiz plati i zde. ;-)

0/0
23.8.2011 0:41

acvil

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

...nebudu se přít, nemám dost relevantních informací, ale přesto - pokud se ve stravenkách "otočí" asi 4,5 miliardy Kč, tak stravenkové firmy mají zaručený zisk ve výši asi 400 - 500 milionů korun. A určitě jste si všiml, že velká část restaurací nabízí menu od 59 do 79 Kč , co brání zaměstnavateli dohodnout se s provozovatelem restaurace, aby jeho zaměstnancům nabídl 10% slevu - bude na tom stejně, jako když zaplatí stravenkové firmě a zaměstnanci neumřou hlady...:-)

0/0
22.8.2011 18:00

Bery

Re: ...stravenky = kšeft pro distribuční firmu,odborářské šéfy..

Vzhledem k tomu, ze soucasne zvyhodneni je 55%, tak sleva 10% nic neresi. Ale i kdyby se povedlo zaridit slevu cca 50% v jedne restauraci, tak jak to pomuze zamestnancum, kteri pri sve profesi pomerne hodne cestuji a na obed jsou tedy pokazde jinde ? Ti by pak byli skutecne diskriminovani. ;-)

Jasne, stravenkove firmy maji zaruceny zisk (predpokladam, ze ho i radne zdani)... o tom neni sporu. Na druhou stranu, obdobne jsou na tom treba pojistovny diky povinnemu ruceni... atd.

0/0
23.8.2011 0:15

Ka Lu Sek von Zlo Děj

Kalousek píše Píkové sprosté SMS

a ty Ferdíku to tak necháš ??? Měli by jste mu s Johnem srovnat ciferník.

Peake: Kalousek mi píše sprosté zprávy.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/205977.aspx

+2/0
21.8.2011 20:32

Borracho de Kalosko

Re: Kalousek píše Píkové sprosté SMS

to není pravda to byly vtipné erotické básničky jako Čamrda Piková , Hop VeVerko , Tancuj Bárto vykrůcaj

0/0
21.8.2011 21:30

Pampersák Rakúský , Knýže topowy

Re: Kalousek píše Píkové sprosté SMS

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
21.8.2011 21:31

Pleskavec

Kalousek je šíbr

Teda ten Kalousek umí překvapit - stravenky chce zrušit, i když na tom stát prodělá, hazard zdanit nechce, Bátora mu vadí, i když ho před časem sám jmenoval do jiné státní funkce..

+2/0
21.8.2011 20:19

mildapr

Re: Kalousek je šíbr

Přesně. Stravenkami stát nic neztrácí, naopak tím podporuje restarace, což znamená lidi, kteří opravdu pracují. Hazard je státem posvěcené okrádání lidí spojené s praním špinavých peněz. To přesně ukazuje, jaký je vztah (určitých) politiků k práci a ke zlodějně.

+1/0
22.8.2011 10:01





Najdete na iDNES.cz