Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děti na řece bez helmy a vesty za dvoutisícovou pokutu, žádají vodáci

Záchranáři a vodácká sdružení chtějí, aby děti při plavbě na vodě musely mít helmu a vestu. Řeky a jezy jsou podle nich nebezpečnější než jízda na kole a pomůcky mohou zachránit život. Po ministerstvu dopravy žádají, aby návrh prosadil ve vládě. Pokud by dítě pomůcky nemělo, hrozila by dvoutisícová pokuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Panzal

Bezpeci?

Tohle uz snad ani neni o bezpeci na rekach... uz temer 20 let chodim do turistickeho vodackeho oddilu (tzn. jezdime klasicke turisticke reky s nalozenyma lodema a s detma od asi 6ti let) a nedovedu si vetsi nesmysl predstavit. Obecne u nas plati, ze kdo neumi plavat, ma vestu stale, kdo plave v pohode, muze si ji obcas sundat. Predstava toho, jak jedeme Luznici prakticky kdekoliv v 30ti stupnovem vedru navleceni v helmach a vestach mi prijde komicka... jasne, jsou useky a samozrejme jezy, kde maji vestu vsichni vcetne vedoucich, ale tak nejak je to na uvazeni a zkusenostech techto.

Pokud jde o normalni cestovani na kanoich, zazil jsem opravdu hodne "cvaknuti" a to at z pohledu treti osoby ale i jako ucastnik a jeste nikdy jsem nezazil ani naznak toho, ze by se mel nekdo prastit zrovna do hlavy. Jasne, je to o zkusenostech, ale pokud nejedu nejakou prudsi vodu, prijde mi helma spis navic. Bohuzel posledni dobou se premysli pomalu o tom, ze se ztupi noze, aby se deti nemohly riznout.

0/0
20.8.2011 22:41

Lumpíí po banánu 2

v jachtingu

platí pravidlo - vesty jsou povinné pro děti do 18 let. A děcka bez nich na lodě nepustíme.

Naprosté zvěrstvo je, když rodinka rekreantů vypluje na nafukovacím člunu a malé dítě má místo vesty kruh (pokud vůbec něco) Rv. tihle lidi si nikdy neuvědomí, že se počasí může změnit během 10 minut. Proti silnému větru a vlnám to těmi minivesly neuveslují a klidně je to odnese třeba k hrázi, kde se může člun protrhnout.

Sportovní kluby mají vždy vesty povinné (a bylo to i v minulosti) a vědí proč.

0/0
20.8.2011 12:38

pjb1

Zdravím.

Prima nápad, až vletí kontrola na parník v Praze a vybere tam všechny děti, co nebudou mít vestu, to bude prča.:-)

0/0
19.8.2011 18:30

Von_Rosret

Na ceskych rekach se muze utopit

pouze totalni blazen nebo vozralej clovek. Popripade clovek, ktery neumi plavat, ale ten si snad na lod vestu veme dobrovolne :)

0/0
19.8.2011 16:39

xetra

To je blbost

To snad chce někdo vydělávat na ochranných pomůckách. Nic jiného mě nenapadá. Je to ale nesmysl. V parném létu na klidné řece budete muset nechat 16ti letého chlapečka nebo holčičku sedět na lodi v helmě a s vestou. Kdo toto vymýšlí? Řekl bych, že je to na odpovědnosti rodičů. Spíš je zarážející, jak je možné, že vodácký instruktor nechal skákat svěřené dětí u nebezpečného jezu, kde se pak s jedním dítětem a učitelkou utopil. Žádná přilba a vesta tady nepomůže. Jen znalosti a zkušenosti a od toho tam byl odborník, který selhal a zahynul.

Tak opravdu abychom nemuseli za chvíli chodit do lesa na houby v přilbách a s chrániči kloubů.8-o

0/0
19.8.2011 14:18

Von_Rosret

Re: To je blbost

No nevim jake vesty pouzivate vy, ale normalni vesty ktere si muzete pujcit v pujcovne rozhodne nijak tepelne neizoluji.

0/0
19.8.2011 16:40

opqrs

když bezpečnost, tak bezpečnost

Houbařský svaz Vojkovice - Brod podává legislativní podnět ke zařízení zákonné povinnosti nošení helmy o ochranných brýlí pro procházky lesem pro děti mladší 21 let. Chuděry děti nezodpověných rodičů spadly v lese hlavou na pařízek nebo si poranily očka o větvičku v 215 případech jen v r. 2010. Taktéž se nařizuje nošení bukového odražeče kolem krku a hrudníku pro cesty z restaurace po 21 hodině. Další podněty se připravují.

0/0
19.8.2011 13:37

pivak

Vltava

Trasa Vyssi Brod - Ceske Budejovice, nejvyuzivanejsi reka a nenapada me jedinej jez, na kterem by byla potreba prilba.

0/0
19.8.2011 13:20

Yesname

Re: Vltava

Holt jseš dobrej a ještě lepší.

0/0
19.8.2011 14:37

Von_Rosret

Re: Vltava

No zrovna ta pribla by zivot zachranit mohla. Preci jenom to, ze se clovek pri vypadnuti z lode trefi hlavou do hrany slajsny neni uplne nerealne.

0/0
19.8.2011 16:41

mildapr

To je zase kachna

"Na vodě se v Česku ročně zabije kolem dvaceti lidí. Jen na jezech letos zemřeli již tři lidé, a vloni jich bylo dokonce osm." 

To je samozřejmě pokaždé neštěstí, ale že bychom museli mít na všechno hned vyhlášku a pokuty? Podívejte se, jak to vypadá na našich silnicích. Ani stovky smrťáků a miliony vybraných pokut některé lidi nepřesvědčí aby jezdili jak se má. Na jezech by stačilo, kdyby lidi zbytečně neriskovali - to je hlavní důvod, proč k úrazům dochází. :-/

0/0
19.8.2011 12:47

pivak

Re: To je zase kachna

Hlavne by me zajimalo, kolik z tech mrtvych bylo mladsich 18 let a kolika z nich by zachranila zivot vesta a prilba. Jinak to nema vyznam.

0/0
19.8.2011 13:02

daadyy

Re: To je zase kachna

tři lidé sice zemřeli, ale nebyli to vodáci, ale učitelka, žák a nějaký instruktor, kdy žáci skákali někam pod jez a jednoho to vtáhlo a učitelka s instruktorem zemřeli při záchraně.

0/0
19.8.2011 13:03

mildapr

Re: To je zase kachna

Jasně. A kvůli tomu budem nosit helmy. Ať se jsou vodácká sdružení vycpat.

0/0
19.8.2011 13:43

mildapr

Vestu pro děti ano, helmu ne

Pokud někdo jezdí rekreačně - tedy ne divokou vodu nebo za povodně, tak helma potřeba není. Neumím si představit, že bych se pařil někde na voleji v helmě. Riziko je asi stejné, jako při procházce lesem.  Pokud někdo sjíží jez, měl by umět posoudit, jestli to sjede, nebo je riziko, že se cvakne. Pokud to riziko posoudit neumí, měl by to přenést. Pokud i přesto jede, je to hazardér, ale furt jde jen o něj, případně lidi na jeho lodi. To hazardéři na silnicích způsobují daleko větší paseku a přesto kvůli nim nebudeme jezdit v helmách a nehořlavých kombinézách. Všem vodákům ahoj, dostatek vody, sluníčko a hezký háky. :-)

0/0
19.8.2011 12:32

Johny_S

Re: Vestu pro děti ano, helmu ne

Já jsem pro to, aby se to neregulovalo vůbec nijak. Zodpovědný rodič své dítě ochrání. Nebude s ním sjíždět obtížné jezy, pokud neumí plavat, vůbec s ním nepůjde na vodu, apod. No, a nezpodpovědný ponese následky. Ona to není žádná sranda, když někomu umře dítě. A jsou na to i příslušné paragrafy. Je naprosto zbytečné vymýšlet další.

+1/0
19.8.2011 12:51

mildapr

Re: Vestu pro děti ano, helmu ne

Jo, taky si to myslím. Moje děti vestu měly vždycky.

0/0
19.8.2011 12:55

daadyy

já jsem pro

Třeba takové opékání buřtů, víte kolik popálených dětí při této činnosti je? Spousta! Navrhuji přístup k ohništím jen v hasičské přilbě a azbestovém obleku!

Dále jsem byl také mnohokrát svědkem otřesu mozku, když si jdou lidi zabruslit na rybník, takže bych navrhoval uzákonit povinně přilbu i pro tyto rekreační sportovce.

I v bazénech a akvaparcích už se utopilo hodně lidí, takže všechny tito lidé obléknout do plovacích vest R^

0/0
19.8.2011 12:23

JamesJosephWray22

Re: já jsem pro

Jo jo, o tom tady celou dobu mluvím R^;-)

0/0
19.8.2011 12:25

mildapr

Re: já jsem pro

Já bych zavedl nošení přílby u dětí do 6-ti let trvale (mohly by třeba spadnout s postele) a do patnácti při jakémkoliv příznaku pohybu. ;-)

0/0
19.8.2011 12:34

ephemeroptera

A co takhle nechat lidi...

... aby byli zodpovědni sami za sebe a za své děti a přestat jim pořád něco nařizovat a zakazovat. Chtěli jsme svobodu, tak ji máme .. začněme se podle toho chovat. A taky nevím, proč mají nějaká sdružení pocit, že můžou do všeho mluvit ... vodáci, klidně se sdružujte, ale nenuťte mne hrát na řece podle vašich pravidel, protože ta řeka není vaše ... stejně to platí pro paraglaidisty, trampy, turisty a jiná zájmová sdružení...

0/0
19.8.2011 12:23

GhostDogXXL

Re: A co takhle nechat lidi...

Já jsem pro. Nechceš nosit na motorce přilbu nebo v autě pásy? Tak je nenos, ale zaplatíš 3/4 nebo celé následné léčení .... to je fér nabídka, respektující jak svobodu, tak obecnou povinnost předcházet škodám, ne? To samé na kole, bruslích nebo vodě.

Jenže trochu jiné je to u nezletilých. Za ně by to měli rozhodnout rodiče. Je ale otázkou, jestli může rodič svojí vůlí snížit pravděpodobnost přežití nějakého úrazu nebo nehody svého dítě. Jestli na to má právo. Podle mě ne a proto by u nezletilých měl být sjednocující příkaz.

0/0
19.8.2011 12:29

Johny_S

Re: A co takhle nechat lidi...

Jenže tohle je taky ošemetné. Může to nakonec dopadnout takhle: "Víme o tobě, že jíš pravidelně špekáčky. Proto si léčbu rakoviny střev zaplatíš sám."

0/0
19.8.2011 12:49

GhostDogXXL

Re: A co takhle nechat lidi...

A není to tak? Jakou bude mít životní pojistku obézní člověk s nějakou rodinou diagnozou? Velkou nebo třeba taky žádnou, protože ho komeční pojišťovna rpostě nepojistí.

Tys to sice dovedl do extrému, ale ty případy s autem nebo motorkou jsou realizovatelný. Svoboda musí jít totiž ruku v ruce s větší odpovědností. Bez toho jde jen o anarchii.

0/0
19.8.2011 13:24

Mitchell

Dosť bolo vody.

Jdu na pivo. :-)

0/0
19.8.2011 12:07

tappat

jako proc ne

muze to pomoct-vesty bych dal povinne, helmy ne. A krik mistnich diskuteru, ze je to "utok na svobodu" je absurdni. To je potom zakon o provozu na silnicnich komunikacich taky. Protestujete, ze vam nekdo prikazuje se pripoutat v aute?

0/0
19.8.2011 12:06

Johny_S

Re: jako proc ne

Já ano. Pokud si někdo chce způsobit zranění tím, že se nepřipoutá, ať tedy připoutaný není. Za chvíli budeme nosit helmy i na ulici - co kdyby nám na hlavu spadla třeba cihla z římsy činžáku? Já to ovšem vidím přesně opačně: každý ať se chrání, jak uzná za vhodné. Jinak časemi všichni budeme povinně jíst akorát zrní a nebudeme vycházet ven, abychom náhodou neohrozili své zdraví.

0/0
19.8.2011 12:12

JamesJosephWray22

Re: jako proc ne

Ano, je to útok na svobodu. Je to snaha zregulovat něco, co se regulovat nemá. Doufám, že budete také budete tleskat, až Vám někdo chytrý nařídí nosit helmu na houby, pač co kdyby náhodou Vám žuchla na hlavu větev. Boha jeho márja :-P

+2/0
19.8.2011 12:14

Doubas1

Re: jako proc ne

protestuju, nepoutam se... Ad voda, pred patnacti lety vetsina lidi netusila, ze by se nejaka reka dala sjizdet, tipuju, ze dnes ti, co jeli jednou Vltavu na raftu, tu neco melou o vestach a prilbach... Nejaky oznaceni vW jim nic nerika a to, ze "vodak" si tyhle cajky na divokou vodu bere automaticky, taky netusi. Skutecne nevim, co bych s tim delal na Vltave. Takze pokud milovnici bezpecnosti a spekacku mysli tohle vybaveni podle narocnosti vody, OK. To se uz deje bezne. Pokud to bude mit navleceny tulpas, co pojede popularni olomoucky jez a uz dvakrat drzel padlo na Vltave, bude mu to prd platny. Co se deti tyce, opravdu deti, co neumi plavat, na rece nemaji co hledat, vetsi deti nemaji co delat na divoke vode a jezech. Pokud uz je rodice chteji vzit s sebou, je to na jejich odpovednost a tim i co na ne navlecou... Skutecne nepotrebuju zdanovat sber hub a policajty s placackou na jezu...

0/0
19.8.2011 12:20

Mitchell

Mírně souhlasím.

U dětí do 15 let - vesta povinná pořád, přilba na jezech. Starší ať si o použití rozhodnou sami. ALE - píšu hlavně "odmítačům veškerých regulací" - až se takový svobodně se rozhodující člověk někde utopí nebo bude mít těžký úraz hlavy, ať si platí následky z vlastní kapsy (a totéž by mělo platit při neupoutání se v autě, nepoužití přilby na motorce etc,. etc.).

+2/0
19.8.2011 11:51

JamesJosephWray22

Re: Mírně souhlasím.

Vidím, že tu zavládla trocha demagogie. A proč si tedy platím zdravotní pojištění a úrazové připojištění, co? ;-) Váš argument je hloupý, zkuste o něm popřemýšlet. Jaký je rozdíl, když se zraním na vodě, než když se např. opařím v kuchyni? Nebo snad chcete zavést pro kuchaře povinný azbestový obleček ;-D

+1/0
19.8.2011 11:57

Mitchell

Re: Mírně souhlasím.

Trochu jsem to nadnesl, abych poukázal na stupiditu některých přispěvatelů, kteří by nejraději zrušili všechny omezení a regulace. Nakonce by se (a už jsem i na tomto portálu podobné žvásty četl) někteří domáhali i zrušení dopravních předpisů apod. :-)

0/0
19.8.2011 12:03

JamesJosephWray22

Re: Mírně souhlasím.

Voda je moje srdcovka, tak možná někdy raguju "podrážděněji", ale něco Vám řeknu. Voda byla vždycky o svobodě a o tom, jak se člověk "popral" s přírodou. Voda vychovala skvělé lidi, lidi co si pomáhali, byli přátelští a soběstační. Na vodě si člověk na nic nehrál. Vodáci byli prostě svobodní. Po pádu bolševika se začali časy trochu měnit. Každý jouda , co si koupil kus louky u vody má najednou strašný problém vás tam nechat přespat. V kempech to vypadá pomalu jak v hotelech. Vody jsou plné raftů, ve kterých sedí úplně vožralý¨í individua a nechávají se splavit jak kusy dřeva. Tím, že tento stav nějak zregulujete zákonem, ho v podstatě posvětíte. Já bych byl nejraději, kdyby voda byla ještě divočejší a těch mamlasů by tam zařvalo víc. To by je snad odradilo od toho, dělat z vody jakousi "návštěvu kina" a na vodu by se vrátili vodáci. To je můj sen

+3/0
19.8.2011 12:11

Yesname

Re: Mírně souhlasím.

Nojo, jenomže to je jenom sen. Ale na druhý straně musíš uznat, že je teď daleko víc hospod, kde se na tebe koukají přátelsky, když tam dorazíš. Nejlepší to tady bylo tak mezi rokama 1990 a 1995. A taky můžeš jezdit ven, ne? Kupodivu tam je atmosféra, připomínající onu zlatou dobu.

0/0
19.8.2011 12:18

JamesJosephWray22

Re: Mírně souhlasím.

To je pravda. Jo a s těma hospodama. Před čtrnácti dněma jsem jel velkou řeku a v jednom kempu u Vyššího Brodu po mě chtěli 15 korun za porci tatrky k hranolím. Díky moc za takový knajpy ;-)

0/0
19.8.2011 12:22

mam-rad-pivo

Re: Mírně souhlasím.

Je snadné si helmu (na vodu ,na kolo, na lyže) vzít a tím výrazně snížit riziko vážného úrazu, stejně jako si připnout pás a pod. S těmito nařízeními souhlasím, nikomu to neublíží a ani ho to neomezí a ušetří to peníze ze společné kasy na náklady léčení. Šak vám nikdo neříká, že pokud pojedete vodu a něco se stane, tak si to zacvakáte sám, ale helmu a vestu mějte.

0/0
19.8.2011 12:07

AAA2

Re: Mírně souhlasím.

ano, vsak ono si obleknout azbestovy oblecek v kuchyni je take snadne, ne? nikomu to neublizi ani ho to neomezi a usetri to penize ze spolecne kasy na naklady leceni...

0/0
19.8.2011 12:11

mam-rad-pivo

Re: Mírně souhlasím.

pokud by těchto úrazů bylo příliš, tak proč ne... i když zkuste vařit v hasičském munduru, uvaříte sám sebe, komfort a pohyblivost taky nic moc, žádnou z těchto nevýhod ale helma nebo bezp. pás nemá, takže říkám helma ANO, azbest. obleček NE, chce to používat rozum ;-)

0/0
19.8.2011 12:15

JamesJosephWray22

Re: Mírně souhlasím.

No ale musíš uznat, že pohled na to, jak stará dělá buřtguláš v azbeztu by za to stál ;-D

0/0
19.8.2011 12:25

mam-rad-pivo

Re: Mírně souhlasím.

rozhodně ;-D

0/0
19.8.2011 12:26

mildapr

Re: Mírně souhlasím.

Až pojedu po Labi trasu Špindl - Vrchlabí, tak Vaši radu použiju ;-D.

0/0
19.8.2011 13:46

nespavec

Re: Mírně souhlasím.

Když si připlatíte úrazové připojištění kidně si skákejte třeba z mostu bez padáku,ale nevím která pojišťovna by Vás připojistila.

0/0
19.8.2011 12:22

Yesname

Re: Ať se klidně utopí!

Ticho!!! Von si tě najde! Nebuď trouba!

Mimochodem jsi zapomněl na svoji úplně nejdražší polovičku.

0/0
19.8.2011 12:08

Yesname

Re: Ať se klidně utopí!

Pardon, to přece mělo jít někam úplně jinam... :-P

0/0
19.8.2011 12:08

Hroznej_puberťák

Re: Ať se klidně utopí!

Mazání je rychlejší než psaní ;-D

0/0
19.8.2011 12:10

Yesname

Re: Ať se klidně utopí!

Aha, oni to mezitím smazali. To je škoda.

0/0
19.8.2011 12:10

Vobyčejný člověk nebude mlčet!

Re: Ať se klidně utopí!

1 diskuze se týká vodáctví a můj příspěvek taky, zlodějům z ODS a TOP 09 nic hezkého přát nemůžu.

2.to berou jen papírově, ve skutečnosti dostvají minimální mzdu a bojí se ozvat protože by jinak přišli o práci!

0/0
19.8.2011 12:08

Johny_S

Správně

Ať každý nosí při odchodu z bytu helmu a nafukovací vestu. Vždyť co kdyby ho porazilo auto? Je to hrozně nebezpečné.

0/0
19.8.2011 11:40

[eT]

Regulace,

zákazy, příkazy, výkazy, debility :-/  HURÁ,SOCIALISMUS

+4/0
19.8.2011 11:14

J i ř í

Pokutu hlavně pro projektanty jezů!

Projektant jezů, který nemyslel na vodáky a udělal jez nebezpečný, je lump a měl by za to pykat. Pokutovat vodáky je příliš jednoduché.

0/0
19.8.2011 11:07





Najdete na iDNES.cz