Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé i firmy pomáhají Šumavě. Posílají peníze, chtějí sázet stromky

Zprávy o kácení na Šumavě nevyvolávají reakce jen u politiků a aktivistů, ale i jednotlivců a firem. Řada z nich se obrátila na správu parku a nabídla pomoc. Chtějí třeba sázet nové stromky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

A koupí si za to Stránský nový likvidátor

cigaretových exhalací ???

+1/0
15.8.2011 11:03

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

To byla kurovcová kalamita tisíciletí ...haha

opn ten mizera kurovec baběle Stránskému chcíp  a kácení skončilo, místo těžby za 650 mil, jen těžba 150 mil.

Zkrátka rudý diversant co likviduje naše podnikatelské drvoštěpy.

Lidé pláčou dojetím jak pily "likvidovaly kůrovec" a z této dojemné reklamy;-D

+1/0
15.8.2011 10:54

JamesJosephWray22

Re: To byla kurovcová kalamita tisíciletí ...haha

Poproste nějakého Vašeho známého, ať Vám vysvětlí, co je to kouzlo nechtěného. Přesně toho jste dosáhl. Každý "neutrální" člověk, který si přečte ty Vaše, a Vašim podobné, výplody, se musí zákonitě přidat na stranu správy parku. Je totiž víc než zřejmé, že těm tzv. aktivistům nikdy nešlo o přírodu, nýbrž o Stránského a o to, že jim přerušil penězovody. Klasický boj o moc, kde se za rukojmí bere naše krásná vlast a příroda. S tímto bych vás, vážení a milý rudo-zelení soudruzi, s dovolením poslal k šípku. Rv

0/0
15.8.2011 13:03

josefm

Michaelo Červená,

než napíšete (doslova a dopísmene ) takové bláboly o kůrovci, přečtěte si něco o tom problému. Vyhnete se především sama tomu, že se ztrapníte...

+1/0
15.8.2011 8:54

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

Re: Michaelo Červená,

!!!!!!!!!!!!

0/0
15.8.2011 10:55

amigos

Gratuluji!

Úžasná demagogie! Takže se nakonec podařilo z aktivistů udělat bandičku psychopatických troubelínů, kteří nepochopili jak to v přírodě chodí, a z těch, kteří devastovali pro $, zachránce parku a ekologické génie! Tleskám R^[>-]

+3/0
15.8.2011 8:21

viveka

Re: Gratuluji!

Já to říkám už dlouho. Ne atomovky a epidemie, propaganda, demagogie a oblbování, to je zbraň!

0/0
15.8.2011 8:27

viveka

Nenechte se lidi zblbnout.

Podívejte na tu fotku, jak se to tam zelená mladým podrostem. Příroda vaši pomoc nepotřebuje.

Jo dřevo na prodej, to se vysázet musí, pěkně hustě do řádků aby byly zisky.

0/0
15.8.2011 8:13

silný kuřák

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

Tedy s Vámi bych chtěl mít dvojdomek.... Přečtěte si noční vyjádření habra....

0/0
15.8.2011 8:24

viveka

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

Jo, četla jsem, je tam i moje reakce :-) Ale nesouhlasím, viděla jsem i jiné fotky, slibné začátky tam jsou :-)

A ten dvojdomek nechtějte, to bychom se furt rvali krz kouření :-)

0/0
15.8.2011 8:31

silný kuřák

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

Někdy, když mám formu, se mi daří i někoho přesvědčit. Třeba byste začala taky čudit..... Dole jsem Vám odpověděl....

0/0
15.8.2011 8:35

viveka

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

Já to zkoušela, několikrát, prostě to nešlo :-)

0/0
15.8.2011 8:38

silný kuřák

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

Asi jste neměla štěstí na správného pedagoga.....

0/0
15.8.2011 8:43

viveka

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

:-)

0/0
15.8.2011 11:05

Sprintujici.stonozka

Re: Nenechte se lidi zblbnout.

nebo to správné kuřivo:-);-)

0/0
15.8.2011 11:14

silný kuřák

Mám to pochopit tak,

že všichni tihle lidé už rezignovali na poučku, že si příroda pomůže sama?

0/0
15.8.2011 7:46

3josseff

.. ha ha

jen sázejte,přispívejte, ať je co prodávat do Německa,hlavně rezonanční dřevo za cenu palivového,zlatý,pro některé 

velmi zlatý kůrovec...

+1/0
15.8.2011 7:33

Kristova_noha

Viděls někdy strom, ty rezonátore?

To není rajče, které na jaře zasadíš a v létě sklízíš...

0/0
15.8.2011 8:53

svetelnyden

Naivky

Jen sazejte, sazejte. Az vyrostou, porubem, prodame a bude nam fajn. ;-)

+1/0
15.8.2011 7:24

Von_Rosret

Re: Naivky

hezka vymluva proc sedet na zadku a nic nedelat pane mam ve vsem jasno.

0/0
15.8.2011 7:32

tayger

Čert vem kůrovce,

je to český problém, ale mě zajímá, co chtějí úřady dělat s Vroubalkou Americkou. Brouk, který se tu objevil poprvé v roce 2006, pochází z Kanady a severní Ameriky. Tam se vždy přemnoží a migruje do lidských obydlý. Živí se to borovicovými šiškami myslím a páchá neuvěřitelné škody. Od roku 2006 se rozlezl po celé jižní Moravě. Ale o hubení tohoto hmyzu se nemluví. A Šumaváci zbystřete, jestli je pro vás teď kúrovec problém, tak ho tato Vroubalka brzy strčí do kapsy. První výskyty se už v té oblasti zaznamenali. Nejen, že to pak nalítává přímo do domů, ono je to i pořádně odolné.

0/0
15.8.2011 0:32

blekekeke

Re: Čert vem kůrovce,

A jaké jiné škody má ten brouk na svědomí, kromě pojídání šišek?

0/0
15.8.2011 6:51

stefi_ul

Re: Čert vem kůrovce,

prirozena obnova lesa panovi nic nerika??? Z ceho ze se stromek rodi?? Ze by z nejakeho seminka?? A kdepak to seminko je?? Snad ne v te znicene sisce??

0/0
15.8.2011 7:02

blekekeke

Re: Čert vem kůrovce,

Přirozená obnova pánovi říká hodně. O té už mluvím cca 30let. Ano, správně jehličnaté stromy mají semínka v šiškách, velmi správně. Pokud ten brouk má 100% sežranost šišek se semeny, tak je to problém, ale .... ?

0/0
15.8.2011 7:08

tayger

Re: Čert vem kůrovce,

No, když se přemnoží, tak ano, je to problém. Za pouhých pár let se rozšířil po celé jižní a střední Moravě. Lidi otravuje svou přítomností a vypouštěním mladých v bytě, v domě. Jednoho jsem našel, jak to provádí zrovna do mé klávesnice.

A když se přemnoží, což reálně hrozí, tak ze semen nezbude nic.

0/0
15.8.2011 7:14

blekekeke

Re: Čert vem kůrovce,

Molů, štěnic, švábů, škvorů, jeden druh mravence máme plné domy a naučili jsme se s nimi žít, ale to jsou tvorové, kteří naši domácnost potřebují z části k životu. Jak ji ale potřebuje brouček, který pojídá borové šišky?

0/0
15.8.2011 8:52

Kristova_noha

Re: Čert vem kůrovce,

Potřebuje k životu klávesnici a množí se po internetu... :-P

0/0
15.8.2011 8:56

tayger

Re: Čert vem kůrovce,

A žeby jste si přečetl ten odkaz, který jsem vám tam nechal? A pokud chcete ještě více, tak tu mám jeden, který popisuje problémy, které brouk vytváří tam, kde je původně doma a to jsou už i škody na majetku. 8-o

0/0
15.8.2011 10:35

tayger

Re: Čert vem kůrovce,

Asi jsem to trošičku přehnal, ale i tak je to nový brouk, který vytlačí jiné a škody, které udělá nejsou vidět hned.

http://lesprace.silvarium.cz/content/view/2385/

0/0
15.8.2011 7:11

tayger

Čert vem kůrovce,

0/0
15.8.2011 0:28

morae

baumax a spol.

hobby markety by udělali dobře, kdyby se domluvili v místě, kde prodávají - před vánoci prodávali živé vánoční stromky a někde v mediánu obce měli připravené výsadbové jámy - po vánocích vzali živé stromky zpět do péče a jakmile to teploty dovolí, stromky by osadili na stanoviště. Tak bych pomohla svému městu obnovit nebo založit zeleň a ráda!

Pokud by řekli, že zajistí tuto výsadbu pro Šumavu, taky se přidám.

0/0
15.8.2011 0:16

habr

Re: baumax a spol.

To není dobrý nápad, protože výsadba dřevin do lesa má svá pravidla. především je potřeba aby semeno bylo z kvalitníg´ho stromu a za další je doporučené, že stromek ze semnene sebraného v určité nadmořské výšce (třeba 600mnm) může se vysadit  maximálně o 100 m výš a o 200 metru nadmořské výšky níž Takže 400 - 700mnm.

A v městech v nížších polohách by do veřejné zeleně bylo lepší sázet jiné stromky než smrky.A to podstatné - většina ze stromků dlouho pěstovaných v květiňáčích má špatně vyvinutý kořenový systém - a podléhá lépe vývratům.

0/0
15.8.2011 1:08

blekekeke

Re: baumax a spol.

Danému stromu je jedno kde jej vysadíš, on si poradí. Je však jasný, že to u nás neplatí o nadmořských výškách 1400m n.m. a výše ... Takže pokud vezmu semeno třeba z dubu v nadmořské výšce 1100m n.m. a vysadím je do nížiny 250m n.m., tak z něj vyroste dle daných podmínek normální velký dub. To samé platí o sazeničkách ... Stromy pěstované v květináčích mají špatný kořenový systém? mají jej takový jaký jim květináč dovolí, pokud se přesadí do volné půdy, vyroste z něj normální strom k daným podmínkám, i s normálním kořenovým systémem. Nevím, kde jste vaše informace vzal, ale doporučil bych Vám změnit zdroj, nebo jít optat to prvního zahradnictví, ať Vám tam udělají přednášku ...

0/0
15.8.2011 6:58

silný kuřák

Re: baumax a spol.

Nechci být vtíravý, ale kde jste přišel na tu první část svého příspěvku? Když pominu fakt, že v 1100 m budete těžko hledat dub, tak provenience (původ) dřevin je velice důležitý. Např. vysadíte-li přepychový jesenický modřín na nevhodné místo, udělá Vám tzv. šavlovitý růst, prostě roste do oblouku. A u smrku je to úplně patrné. Postavení větví u subtypu horského smrku je úplně jiné než u smrku z nižších poloh, aby po něm sjížděl sníh. Pokud zasadíte smrk z nižších poloh na hory, láme se jak třísky. A to platí u všech dřevin.

Jinak viděl jsem řadu prací, které se zabývaly deformacemi kořenových systémů u kontejnerových výsadeb.

0/0
15.8.2011 8:21

blekekeke

Re: baumax a spol.

Přečtěte si prosím můj příspěvek ještě jednou, děkuji ...

0/0
15.8.2011 8:48

silný kuřák

Re: baumax a spol.

Čtu to dokola, ale nechci se ho učit zpaměti.... Proč jsem si to měl číst znova? Chtěl jsem jen napsat, že s Vámi nesouhlasím a a můj názor se nezměnil ani po několikerém přečtení....

0/0
15.8.2011 8:53

Kristova_noha

Von pán blebleble je aktivista z pražské kavárny

a horu viděl jen tu na Vítkově, takže výklad o nezbytnosti použití výsadby z dané výškové oblasti může jen těžko přijmout...

0/0
15.8.2011 9:06

blekekeke

Re: Von pán blebleble je aktivista z pražské kavárny

Mám na to školy a žiji mezi dvěmi pohořími s několika kopečky na 1100m n.m. Vaše teorie, že se pěstují stromky v nadmořské výšce 1000m n.m., aby je poté bylo možno v takové výšce vysadit, jest dle čeho?

0/0
15.8.2011 11:47

blekekeke

Re: baumax a spol.

Vaše odpověď, ale na můj příspěvek nepasuje. Reagoval jsem na kolegu, který tvrdil, že semeno sebrané v té a té nadmořské výšce, nese data k té výšce zadaná. Což není pravda, strom vyroste ze semena dle daných podmínek. Takže když vezmu semínko/sazeničku z 1100m n.m. a přesadím ji do 250m n.m., začne jinak růst, a to dle daných podmínek. V mém příspěvku píši dle "daných" podmínek, což jsem si myslel, že Vám uniklo, dle vaší reakce.

0/0
15.8.2011 11:44

Amora

Re: baumax a spol.

To je krávovina a to zcela logicky. Každá generace přizpívá k evoluci druhu! Takže v každém semínku musí být zakódováno, co má strom dělat, aby vůbec vyrostl. Kdyby tomu tak nebylo, jak píšete, mohli by jsme tady klidně nasázet banány a oni by se dle podmínek přizpůsobily... Tohle se studuje kde? Taktéž nemůže být pravidlo, že strom z kontejneru roste lépe, než semenáček. To je spíš nesmysl. Semenáček je vždy zdravější. Možná by bylo lepší studovat v přírodě a nebiflovat se krávoviny...

0/0
15.8.2011 12:51

blekekeke

Re: baumax a spol.

A však nepíšu o tom? Smrk ztepilý, bude vždy pouze smrk ztepilý. Varianty se budou rozlišovat pouze podnebními, půdními a nadmořskými podmínkami k růstu. Takže pokud vysadíme do stejných podmínek chcete-li semenáčka a kontejneráčka, tak porostou stejně, pokud tedy dodržíme pravidlo stejných podmínek. Neb ani v přírodě blízko sebe rostoucí stromy nemusí mít stejné podmínky (půdní).

0/0
15.8.2011 13:07

Amora

Re: baumax a spol.

ale kontejneráč nemůže růst lépe protože se musí přesadit a tím se mu, i při velice šetrném zacházení, které se při hromadné výsadbě nekoná, poškodí kořeny a strom pak věnuje nějaký čas obnově kořenového systému, zatím co semenáček toto absolvovat nemusí. Navíc by se musel stromek předpěstovat v naprosto shodných podmínkách, jake panují v místě výsadby (podnebí, půda..), protože se pak musí stromek aklimatizovat, což se samozřejmě nemusí povést. Ze všech úhlů pohledu je přírodní les zdravější a stabilnější. Všechny důvody, proč tomu tak není jsou jen ty lidské - ekonomické. Každého přece musí potěšit, když vidí, jak příroda v přírodě bují... Nebo ne?8-o

0/0
15.8.2011 13:22

blekekeke

Re: baumax a spol.

Odpovídáte na jinou věc, než o kterém píši. I tak odpovím. Přírodní les je samosebou zdravější, ale ten je tvořen několika druhy dřevin, tudíž se mu říká smíšený. V horských oblastech jako je Šumava, byl původní les tvořen 40% smrčinou. Ve smíšeném lese je snadnější pro predátory ničit škůdce, mají těch napadených stromů ve svém teritoriu méně. Tady se nejedná o smrkovou monokulturu, ale o to, že by se měl na Šumavu vrátit původní ráz lesa ...

0/0
15.8.2011 14:10

blekekeke

Re: baumax a spol.

Dub ano, 1100m n.m. je na něj moc, vzal jsem to jako příklad, spíše jsem měl uvést jeřáb na tuto nadmořskou výšku. Jinak to, že strom vezmete z dobrých podmínek do špatných, tak se stane to, že začne živořit. Pokud jej vezmete ze špatných do dobrých, tak se mu začne dařit ... Na tom nemá původ semene vliv, vždy je to geneticky daný druh ...

0/0
15.8.2011 12:00

Mr_Hypra

Lidi neblbněte

Lidi neblázněte, stačí se jen dobře podívat na ten obrázek toho poničenýho lesa... Holá pláň tam nezůstane, už teď tam raší super podrost, stromky a keře. Když se to nechá bejt tak to bude super houština samo osobě, tak nač to prznit zase lidským zásahem ??

+2/0
14.8.2011 22:56

habr

Re: Lidi neblbněte

Když se na ten snímek pořádně podíváš, tak tam převládá tráva a možná nějaký mech a sem tam nějaký asi tak do dvou metrů vysoký smrček. Je to ale letecký snímek - nemusím mít pravdu. Ale při troše znalosti barvy listí a jehličí,  pokud je pod těmi suchými stromy takto nažloutlo, tak to není bohatý podrost nových stromků, ale převládající tráva ve které opět podle letitých zkušeností nálet se velmi špatně ujímá.

Takže jsem víc blíž k tomu, že tam vznikne řídké zakměnění charakteru tundry než hustá houština.

Ve spé podstatě i tundra je hezká, ale problém budou mít lidi dole pod Šumavu, protože tráva dešťovou vodu zpravidla hůř vsakuje - zejéma prudké srážky, než humusová vrstva v listnatých a smíšených lesích a i hůř než smrková hrabanka.

+1/0
14.8.2011 23:38

Posel z Liptákova III.

Re: Lidi neblbněte

Doporučuju se tam taky někdy zajet podívat. Na ponechaných stanovištích si příroda umí velmi rychle poradit. Jeden rok popadané suché stromy, druhý rok už první semenáčky mezi rozkládajícími se kmeny a za pět let už malé prosperující stromky. Myslím, že je celkem jedno, jestli se Šumava vykácí nebo ne, v obou případech si příroda poradí sama, jen nechápu ten mediální humbuk kolem toho :-/

+1/0
14.8.2011 23:46

habr

Re: Lidi neblbněte

To co popisujete není pravidlo. I když vám semenáčky vyrostou v prvních několika letech po kalamitě, tak dokud pořádně nezakoření do hlubší půdní vrstvy, jsou stále ohroženy přísuškem. Zatím v posledních letech v létě prší. Stačí jeden rok dlouhý přísušek a je vymalováno.

Kdyby to bylo tak jak popisujete, lesníci  a hlavně majitelé lesů před sto lety  by neutráceli velké peníze za dovoz stromků z celého Habsburského mocnářství a neplatili by za zalesňování - výsadbu. Stejně tak později by nezakládali lesní školky ve kterých se sazenice vyrábějí. Prakticky by se všichni věnovali přirozené obnově.

Nepodléhejte iluzím - život a zkušenosti píší něco jiného.

0/0
15.8.2011 1:14

blekekeke

Re: Lidi neblbněte

Ano, habr je jeden z mála původních dřevin. To že máte všude smrky, není přirozené, ale uměle vytvořené člověkem. Jak píší před vámi, tak příroda si opravdu poradí. Poradil bych Vám se jít podívat, když se dělá prořízka okolo malých smrčků, jaké dřeviny zařvou, jen aby tam zůstal jen ten holý smrk. Poradil bych Vám více chodit do lesů a pozorovat, kde jak se hospodaří a najít si úseky, kde nezasahuje lidská ruka, jak takový les vypadá ... běžte, nebojte se, v lese nejsou bubáci ...

0/0
15.8.2011 7:03

viveka

Re: Lidi neblbněte

A neutráceli ti lidé velké peníze za dovoz sazenic hlavně proto, že chtěli rychle rostoucí dobře prodejné dřevo?

0/0
15.8.2011 8:16





Najdete na iDNES.cz