Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pily u Ptačího potoka utichly, na místě hlídkuje čtyřicet aktivistů

Kácení stromů u Ptačího potoka na Šumavě sice v pátek skončilo, v lokalitě však dál zůstává přibližně čtyřicet aktivistů. Kontrolují, aby se dřevorubci opět nepustili do díla. Pokud se ale účastníci blokády na pondělním jednání se správou národního parku shodnou na kompromisu, zváží její konec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bobek_79

Docela by mě zajímalo,

jestli aktivisti takhle vyvádějí, když ve velkém kácejí pralesy v Amazonii? Jestli se tam taky poutají řetězy ke stromům. Děkuji za odpověď.

0/0
14.8.2011 21:43

Mychal.B.

Re: Docela by mě zajímalo,

Ale depá, to je kvůli tomu bijolihu do aut, to se kácet může R^

0/0
14.8.2011 22:02

viveka

Pan kníže to vystihl

http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/karel-schwarzenberg-sumava-je-nejlakavejsi-korist

+1/0
14.8.2011 12:02

viveka

Re: Pan kníže to vystihl

Opravdu vynikající článek :-)R^

0/0
14.8.2011 12:08

Mychal.B.

Re: Pan kníže to vystihl

A odkaz na to, jak Schwarzenberk kritizuje, že na radu bezzásahových odborníků byly po Kyrilovi popadané stromy ponechány napospas kůrovci, to sem nepostneš? Co, demagogu? ;-D

0/0
14.8.2011 22:10

fijich

Obklíčit sektor Ptačí potok a nikam aktiváky nepouštět!

Vymřou a bude klídek :-)

0/0
14.8.2011 11:27

bobek_79

Re: Obklíčit sektor Ptačí potok a nikam aktiváky nepouštět!

Zapojil bych armádu. Ať ty pandury konečně smysluplně použijou;-)

0/0
14.8.2011 21:35

hariprasad8

Tohle je názor odborníka?

"Pokud bude někde hrozit, že ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení, nový podrost, tak odtud částečně dřevo vyvezeme,"

Jedna hloupost, rodí další. Právě odvozem dřeva se nejvíc ničí přirozené zmlazení. Oni si tm opravdu dělají, co chtějí.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/pily-u-ptaciho-potoka-utichly-na-miste-hlidkuje-ctyricet-aktivistu-1p6-/domaci.aspx?c=A110813_092043_domaci_jj

+1/0
14.8.2011 11:03

viveka

Re: Tohle je názor odborníka?

R^

0/0
14.8.2011 11:21

Von_Rosret

Neni nahodou

kempovani v NP prisne zakazano?

0/0
14.8.2011 10:24

danny47

Re: Neni nahodou

Samozřejmě je, ale aktývistů se žádný zákaz netýká... ONI smějí všechno !!

0/0
14.8.2011 12:33

roby

nevíte někdo

kde je diskuze o bratrech Mašínových? Já to nemohu najít. Už mě dost rozčiluje to navážení některých lidí do nich a chtěl bych k tomu říct svůj názor

0/0
14.8.2011 9:51

viveka

Re: nevíte někdo

Vypadá to, že ji zrušili. Asi byli někteří nadmíru zdvořilí při úmrtí :-P Snad pod některým starším článkem. Já ale koukla pod dva a všude je zrušená.

0/0
14.8.2011 11:20

viveka

Tady:

http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A110814_205305_blogidnes

0/0
14.8.2011 12:10

viveka

a tady:

http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A110814_205318_blogidnes

0/0
14.8.2011 12:12

barbudos

Hrdinství po Česku.

Tak si pár mladých zahrálo na hrdiny, vůdcové se zviditelnili a bude se o  mít o čem vyprávět.  Za tu dobu by aktivisté vysázeli pár tisícovek stromků, nebo uklidili pěkný kus lesa.  To , ale bolejí ruce a záda a hlavně to nebude zajímat sdělovací prostředky. [>-]

0/0
14.8.2011 8:54

viveka

Re: Hrdinství po Česku.

Proč by to dělali? Nasazovali síly v lokalitě, kde správa parku tisíce malých stromků bezohledně ničí, kdyby teď šli sázet museli by se cítit jako blbci.

Ta lokalita se má stát bezzásahovou zónou, víte, co znamená bezzásahová? Žádné kácení, žádné sázení.

0/0
14.8.2011 11:15

fijich

Re: Hrdinství po Česku.

Oni by se nemuseli cítit jako blbci, protože oni to jsou blbci! A nekecej nám tady pohádky, že jim jde o ty stromy! To jsou jen a jen žvásty, aby se mohli zviditelnit!

0/0
14.8.2011 11:37

viveka

Re: Hrdinství po Česku.

To víte, že jim jde o ty stromy. A nejenom o ně, ale i o status národního parku pro Šumavu. Ale chápu, že musíte dělat že nerozumíte.

0/0
14.8.2011 11:39

mpes3

Legrační...

na jedné straně tady čtu argument ekouše o "národním parku", na druhé straně tam 40 "ekoušů" vesele bivakuje přes víkend... Když pravidla a zákony, tak pro všechny, ekouši...

0/0
14.8.2011 8:16

Von_Rosret

Re: Legrační...

kempuje. Bivakovani je rozdil

0/0
14.8.2011 10:25

slavex

Jestli . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Máme my to na Východní Moravě štěstí že se v lesích Bílých Karpat neobjevila nová choroba stromů >>>"ekoterorismus",s kůrovcem se v pohodě vypořádáme sami>>>podle toho i naše lesy a louky i vypadají, doufám jen že se tu "odborníci" z Duhy a jiných záškodnických organizací nikdy neobjeví i když věřím že u nás by se na ně metr určitě našel>>>taková Valašská jedna po paštěce přesvedčí každého* Věřím že po této exekuci by postižený padl jako podťatý i se stromem ke kterému se připoutal !!STOP EKOTERORU!!

0/0
14.8.2011 7:23

hariprasad8

Re: Jestli . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

No, jako (eko)terorista podle vašich slov se prezentujete spíše vy. Mimochodem, na Východní Moravě rostou většinou listnaté stromy. Pro tuto oblast jsou typické bukové monoultury jako pozůstatek původního pralesa. Do toho vám kůrovec smrkový asi nevleze. Chráněné krajinné oblasti mají zpřísněný režim v hospodářských lesích a i když se zde také smrky vysazují, je to podle předpisu. Většinou dva řádky listnáčů, jeden řádek jehličnaté stromy. Nově se sázení kromě smrku i modříny, jedle, občas i borovice. V bučinách jsou jiní brouci, hodně larev brouků se živí až rozkládajícím se dřevem a proto nejsou nebezpečné pro zdravé stromy.

+1/0
14.8.2011 11:24

viveka

Re: Jestli . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Jo. Vy srážíte lidi kolem sebe k zemi, ale oni jsou teroristi, chápu.;-D

0/0
14.8.2011 11:38

xs123

Já stejně nechápu

jaký je rozdíl z hlediska přírody mezi mrtvým stromem nastojato a naležato. Nastojato určitě snižuje rychlost větru , tvoří jakýsi částečný stín a tudíž snižuje vysušování podrostu a taky brání sesuvu sněhu. Naležato asi rychleji hnije. V každém případě ovšem ve stavu nastojato nejde vyvézt z lesa a prodat. A vo tom to je.

0/0
13.8.2011 17:05

luban12

Re: Já stejně nechápu

Protože kupuji palivové dřevo přímo v lese a nastojato,tak ti můžu říci,že když tam zůstane sušina stát,tak za rok je plná různých brouků a hodně rychle padne.Objeví se na stromě různé houby,nejraději mají hajní václavku.Zkus se zeptat nějakého lesáka.

0/0
13.8.2011 21:18

stroup

Re: Já stejně nechápu

krásně jste popsal v čem tkví smysl bezzásahovosti R^

+2/0
13.8.2011 21:44

ditom

Re: Já stejně nechápu

hodně velký rozdíl to činí pro půdní organismy. Zůstanou-li mrtvé stromy stát, oproti lesu s živými stromy se sice zvýší kolísání teplot, ale překvapivě celkem nepatrně. Pokud se stromy pokácí a vznikne holina, rapidně se zvýší kolísání teplot (až 40 °C během dne), což dost spolehlivě zlikviduje půdní organismy - nejen různé živočichy, ale hlavně houby. A semenáčky jehličnanů bez ektomykorhizy (mutualistického vztahu rostlina-houba) velmi špatně rostou a přežívají. Trvá potom mnoho let, než se semenáčky ujmou a obnoví se život v půdě (viz str. 101 a přilehlý text na http://kbe.prf.jcu.cz/files/Sumava/sumava-kniha-fin.pdf ). Když se celé rozsáhlé území pokácí a kmeny nechají ležet, zabrání to částečně kolísání teplot (nebude kolísat na půdě pod ležícími kmeny; bude hodně kolísat na povrchu kmenů a na odkryté půdě). Pro semenáčky to tedy zase není ideální.

+2/0
14.8.2011 1:01

ditom

Re: Já stejně nechápu

Pro přirozenou obnovu lesa je nejlepší, když se mrtvé stromy nechají stát - ztráta jehličí znamená dostatek světla pro semenáčky na zemi, půda (půdní organismy) i semenáčky jsou chráněny před extrémními výkyvy teplot. Stojící mrtvé stromy tlejí pomalu, do půdy se tak pomalu uvolňují živiny které jsou stejně rychle spotřebovávány rostoucími semenáčky. Po čase sem-tam některý strom uschlý strom spadne a vytvoří se tak místo s větším množstvím světla i živin (začne se rychleji rozkládat). Toho využijí okolní semenáčky a začnou intenzivně růst. Tak, jak mrtvé stromy pomalu padají v +- náhodném pořadí, vytváří se na celém území mozaika různě velkých a starých stromů. Takový les je potom mnohem odolnější proti disturbancím (vítr, škůdci, oheň,..) než les, kde všechny stromy rostou od počátku ve stejných podmínkách (jsou tedy věkově i velikostně relativně homogenní).

+1/0
14.8.2011 1:07

Modrý Zločas nečasný

To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

to bych chtěl vidět jak klády dusí mladé stromky , snad tím myslel ten větvová sajrajt co po Stránského drvoštěpěch zbyl

0/0
13.8.2011 16:50

xs123

Re: To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

Dusí je přece těma ručičkama, co byly vysoko, když ty stromy stály.

0/0
13.8.2011 17:05

Albedo

Re: To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

pokaceji stromy do prirozene obnovy, podupou je - a pak najednou maji starost, ze ty pokacene stromy dusi prirozenou obnovu. Takze tam vjedou traktory, potahaji ty klady pres zbytky prirozene obnovy. Pak reknou, jeje - tady neni zadna prirozena obnova, musime koupit a nasadit stromky ze skolek. Jenze ty blbe rostou, tak je dame radeji do oplocenek. K tomu zaplatime PR agenturu a kazdy pantata bude nakonec rad, ze to vse plati z jeho dani. Jeste zaslzi vdekem nad heslem zelena Sumava. Jenze to se zelenaji jen stovky, co opousti jeho kapsy. Proc by mel byt narodni park zadarmo, tam se da vydelavat stejne, jako vsude jinde.

+3/0
13.8.2011 17:11

akzzko

Re: To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

pokud nechceš jen být rádoby zajímavý, dej jméno PR agentury, výkupce dřeva, dřvolobystu apod...jinak jsou to jen výkřiky do nicoty...Šumava ještě před 20 lety byla normální, kácelo se, vysazovalo, prodávalo...atd...řeči o daňových poplatnících jsou jen profláklé klišéRv

0/0
13.8.2011 17:16

Albedo

Re: To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

Pořád jste se nanaučil používat google? Je to jednoduché, nebojte se toho....

Less & Forest - Mičánek, Lesy Hluboká - Dlouhý, Balák

http://www.ceske-budejovice.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=1214%3Akarel-schwarzenberg-obviuje-pavla-dlouheho-z-kaceni-umavy-kvli-zisku&catid=1%3Alatest-news&Itemid=676

http://ekonom.ihned.cz/c1-52046950-kurovec-nici-nervy-byznysu

atd. atd.....

+1/0
13.8.2011 17:32

akzzko

Re: To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

negůlím, žiju...

0/0
13.8.2011 17:34

Johny_S

Re: To je fór: ponechané dřevo může zadusit přirozené zmlazení

Pokud si na základě povrchních dojmů vytvoříš tak silný názor, že druhého označíš za fašistu, pak jsi patrně velmi omezený člověk.

+1/0
13.8.2011 17:36

Johny_S

Spor o Šumavu mi bohužel připomíná

jeden spor, jehož jsem se účastnil v hospodě, kde jsem seděl se svými spolužáky ze střední. Je to takové "jeden o voze, druhý o koze". Jeden ze spolužáků se totiž pochlubil, že zdědil kus lesa, a tak se v něm snaží hospodařit ekologicky. Načež sdělil, že vždycky kus vykácí a znovu tam vysadí borovice, protože se tam říká "Na Borovině", a na kraj lesa dal na radu jedné lesnice douglasky tisolisté. S jiným spolužákem, vystudovaným krajinným inženýrem, jsme na to koukali poněkud zkoprněle a následně se mu snažili vysvětlit, že to, co dělá, s "ekologickým" hospodařením nemá nic společného. Douglaska tisolistá se v České republice přirozeně vůbec nevyskytuje (pochází ze Severní Ameriky) a v místě, kde poctivě sází borovice, mají přirozeně růst dubohabrové lesy (borovice tam lesníci začali sázet proto, že je to místo skalnaté, sušší, a tak by tam smrky neprospívaly). Spolužák to bohužel vůbec nepochopil, nejdřív se začal hádat, že nechce les sežraný kůrovcem jako Šumavu, ačkoli jsme se mu

0/0
13.8.2011 16:48

Johny_S

Re: Spor o Šumavu mi bohužel připomíná

snažili vysvěltit, že nic takového po něm nechceme - jediné, co jsme chtěli, bylo, aby neříkal, že hospodaří "ekologicky". Snažili jsme se mu zdůraznit, že respektujeme, že má les na produkci dřeva, protože dřevo je potřeba. A že "jinak" se má v lesích hospodařit ve chráněných územích, které on tam nemá. Bohužel, skončilo to tak, že prohlásil: "Dobře, takže já vám to povím takhle: Od teď ekologické fanatiky nesnáším a už nikdy neřeknu, že hospodařím ekologicky."

0/0
13.8.2011 16:50

xychteen

Re: Spor o Šumavu mi bohužel připomíná

A kolik jste mu pomohli těch dubohabrů vysadit?

0/0
13.8.2011 20:18

Johny_S

Re: Spor o Šumavu mi bohužel připomíná

Proč bych mu tam sázel duby a habry, když je tam nechce? Pro mě za mě ať si tam sází třeba samé douglasky. Lesy na dřevo taky potřebujeme. Proč by se ale lesnický přístup měl uplatňovat na národní parky? Tam se jedná o něco úplně jiného. Vidím, žes taky nepochopil, co jsem se snažil sdělit.

+1/0
14.8.2011 3:18

viveka

Re: Spor o Šumavu mi bohužel připomíná

;-D;-D

0/0
14.8.2011 11:29

akzzko

O co vám jde?

Dejte mi alespoň jedn funkční argument pro nekácení napadených stromů....prosím....!!

0/0
13.8.2011 16:35

viveka

Re: O co vám jde?

To myslíš vážně? Už měsíc se to probírá a ty sis k tomu ještě nic nepřečet? 8-o

0/0
13.8.2011 16:36

akzzko

Re: O co vám jde?

ano, to myslím naprosto vážně, krom tvých pocitů  a přečtených "rádobypravd"jsi ještě neuvedla jediný argument, který by nyl alewspoň částečně relevantní ke zdejší diskusi. Natož pro "kauzu" Šumava vs kůrovec

0/0
13.8.2011 16:40

Johny_S

Re: O co vám jde?

Argument: jedná se o národní park, kde mají probíhat přírodě blízké procesy. Zásahů má být co nejméně, protože se jedná o cenné ekosystémy. K přirozeným procesům patří i občasné přemnožení lýkožrouta. Atd. Máš to níže.

+1/0
13.8.2011 16:42

akzzko

Re: O co vám jde?

ano, park, který byl vyhlášen jen a jen pro uspokojení libida některých politiků(nechci se dotknout Pitharta, který jasně proklamoval smysl NPŠ). Jaké ekosystémy?Prosím o detailnější popis, nestojím o nic neříkající ekologisické mantry....já ti dám přemnožení lýkožrouta, o to nikdo nestojí(krom ekofašistů)....

0/0
13.8.2011 16:47

Johny_S

Re: O co vám jde?

Horské smrčiny, které mají stále blízko přirozenému stavu.

+1/0
13.8.2011 16:51

akzzko

Re: O co vám jde?

definuj přirozený stav......na Šumavě, třeba....to, co tam roste vysázel člověk(najdi mi místa, kde ne)....co tě uráží nebo co ti vadí na lese, který ovlivňuje člověk? Fauna a flŕa je na úbyťě? konkrétně co?...etc

0/0
13.8.2011 16:55

Johny_S

Re: O co vám jde?

Těžko říct, ono je to v každém kontextu něco jiného. Nabízí se definice "stav předtím, než zasahoval člověk", ale např. v nížinách to neplatí - tam člověk zasahuje už od samého počátku vývoje tamních společenstev, od konce doby ledové. Jenže horské smrčiny se opravdu dlouho vyvíjely bez zásahu člověka, ten v nich začal masivně těžit dřevo až od počátku novověku, když dřevo došlo v dostupnějších nižších polohách. Zdejší ekosystémy se tedy pořád blíží tomu, co tam bylo dříve, a na rozdíl od našich severních hor nejsou poškozené kyselými dešti. A jinak, mě nic neuráží na tom, když v lese zasahuje člověk, ale něco jiného jsou kulturní lesy a něco jiného jsou chráněná území, kde platí poněkud jiná pravidla hospodaření (viz níže - opravdu jsem to už jedou vysvětloval a nechce se mi znovu rozepisovat).

+1/0
13.8.2011 17:02

akzzko

Re: O co vám jde?

pane Džony, lesy navštěvuji docela hojně, v ČR není mnoho míst, kam by nedopadla ruka lidská(s pilou či prostřednictvím imisí)...les je vskutku schopný postarat se sám o sebe, leč pokud mu člověk pomůže, není to nic úchylného či nebezpečného, to tě můžu ujistit...v ČR se dá najít docela dost míst, která evokují časy velmi, velmi dávné a přitom se tam homo sapiens i jiná zvířena cítí velmi dobře....nerozumím výkřikům a činům ekofašistů, fakt, nerozumím, i když se je snažím pochopit....je to spíše exhibicionismus in natura...nic víc...pokud jsem se dotkl něčích citů, omlouvám se..;-)

0/0
13.8.2011 17:12





Najdete na iDNES.cz