Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Šumavě se pořezal dřevorubec. Vinou aktivistů, říká správa parku

Kácení v lokalitě Na Ztraceném u Modravy mohlo skončit tragédií. Jeden z dřevorubců se v pátek před polednem pořezal motorovou pilou. Záchranka ho odvezla do nemocnice. Správa parku tvrdí, že úraz zavinili ekologičtí aktivisté, kteří ztěžují dřevorubcům práci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

habr

Na okraj k Šumavě

http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?action=doc&value=61280

A až budete vyslovovat moudra, tak jednání probíhalo v době kdy se ještě nevědělo o vlivu chladného a mokrého počasí na letošní populaci kůrovce.

V Senátu má většinu, pokud si pamatuji, ČSSD aby tu někdo nepsal o modrém nebezpečí.

0/0
13.8.2011 23:33

vencac

Aktivisti jste hnus a odpad této země

Pokud by jste znali bezpečnost práce víte, že při kácení stromů nemá v okolí několikadesítek metrů nikdo nepoučený co dělat. Je mi jedno zda aktivisti dřevorubce obtěžovali nebo zda si jej jenom natáčeli. Prostě mu stížili pracovní podmínky a jako takový by ty dvě děvčata měla zaplatit komplet převoz ošetření a dobu nemocenské kdy nebyl v práci. Pak teprve by sem těmhle zm.. provětrali peněženky a pro příště by si vše rozmysleli. Doufám že po tomto excesu na ně nějaký strom spadne a pár jich zabije jinak se tento problém nevyřeší.

+3/0
13.8.2011 19:35

bkv

Re: Aktivisti jste hnus a odpad této země

Takže dle tebe dřevaři nedodržují bezpečnost práce pokud kácí, když je někdo v nebezpečné prostoru.

+1/0
14.8.2011 20:31

Amanita

„Dřevorubec se zranil. Prý vinou aktivistů. Jak to bylo?

Rozhovor s dřevorubcem, který sám nakonec přiznává, že se v jeho

bezprostřední blízkosti nikdo nenacházel, najdete na www.lidovky.cz/rizl-jsem-se-kdyz-jsem-se-otacel-za-aktivisty-rika-drevorubec-ptt-/ln_domov.asp?c=A110812_175105_ln_domov_ogo

0/0
13.8.2011 17:22

vencac

Re: „Dřevorubec se zranil. Prý vinou aktivistů. Jak to bylo?

Nejde o bezprostřední blízkos ale dle bezpečnosti práce o nedodržení bezpečné vzdálenosti. Proto doufám, že správa národního parku na ty dementy co tam byly podá trestní oznámení a oni budou platit až černají.

+1/0
13.8.2011 19:37

bkv

Re: „Dřevorubec se zranil. Prý vinou aktivistů. Jak to bylo?

A jaká ta bezpečná vzdálenost při ořezávání větví ze stromu je?

0/0
14.8.2011 20:29

pavel.n

Jen další oběť ekoterorismu !!!

Jenom poznámku k bezzásahové zóně - nechat dříví shnít v lese  - panečku - to jste hospodáři - to by vám vaši dědové nakopali zadky !!!

+1/0
13.8.2011 5:41

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Les národního parku není hodpodářský les. Hospodářských lesů - plantáží na produkci dřeva - máme v ČR nadbytek. Tyto lesy se ale více než opravdovému lesu podobají poli (stromy se zde sází, hnojí, chrání před škůdci, sklízí,...). O tyto plantáže se starají odborníci na produkci dřeva - lesní zemědělci - lesníci. Národní park ze zákona primárně slouží (spíše- měl by sloužit, protože tady tomu tak evidentně není) zachování přírodních procesů namísto zisku!

+1/0
13.8.2011 7:39

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Jasně...Jenže tyhle řeči mají mimo neuvěřitelnou naivitu ještě druhou stránku: někdo tyhle eskapády musí platit. I ty vaše parky, rezervace, CHKO apod. stojí peníze, s nimiž vy si ovšem hlavu nelámete, na to jste příliš velkorysí. A k vám se přidávají ochránci dalších a dalších "ušlechtilých" věcí a všichni jenom natahují pazoury. A cítí se hrozně dotčeni, že je ostatní nechápou.......

Tenhle systém, který jsme si zvolili, se nazývá kapitalismus - od slova kapitál. Ne socialismus - od slova sociální......A tenhle kapitalismus jde z krize do krize, státům hrozí bankroty, nemají prachy aspoň na to, aby zaplatily důchody předchozí generaci. A na tom stavu se velice významnou měrou podílejí takoví, jako jste vy: od nesmyslných peněz proti globálnímu oteplování, přes nesmyslné dotace do energetiky, přes chrlení "vysokoškolsky" vzdělaných lidí, kteří jsou v praxi nepoužitelní a konče penězi na policajty kvůli všeljakým karnevalům, aktivistům a párty. A pak ještě ohrnujete nos nad ostatními.

+2/0
13.8.2011 8:09

stroup

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

koukám že jsem se zas tak nespletl když jsem říkal že nechcete NP, a raději všechno přepočítáme na penízky a jak to dost nenese hurá to zrušit, zničit, vykácet... a po nás potopa viďte:-)

+2/0
13.8.2011 8:24

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

V čem nemám pravdu? A co chci, je naprosto jasné a píšu to tu už do omrzení: Pokud je někde co chránit, pak ať se to chrání, to je otázka určité kultury. Pokud ovšem se "chrání" samoúčelně nebo blbě, pak radši nemá smysl do věci zasahovat. On by se svět nezbořil, kdyby zrovna vyhlášení NPŠ počkalo 1 rok, až by vyšel zákon o ochraně přírody. A nic by se nestalo, kdyby byl vyhlášen až za deset let.... Ale pořádně.

0/0
13.8.2011 8:29

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

kdyby se s vyhlášením počkalo, tak by nikdy nevznikl. Příklad je třeba Novohradské hory - krásné, v mnoha ohledech podobné Šumavě, stejně (a více) zachovalé díky železné oponě. O vyhlášení CHKO se jednalo kolem r. 2000, ale už neúspěšně - celé území je nyní rozparcelované mezi "jihočeské kmotry", na vodních nádržích se budou stavět vodní elektrárny (samozřejmě se zde ohání ochranou přírody, což je plná blbost), a každodenně se odtud odváží desítky náklaďáků dřeva, sází se nové a nové smrkovéplantáže,....

+2/0
13.8.2011 8:36

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Jsem celkem ochoten připustit, že v některých případech náš "bezskrupulózní kapitalismus" může uškodit. Ovšem to nemůže být důvod k tomu, abych preventivně všechno zablokoval..... Vždyť fakt, že je teď vůbec CO chránit, je zásluha těch hospodářů, co byli před vámi, a s nimiž teď opovrhujete.

Říká se, že je tu demokracie, tak využívejte prostředků, které vám dává. A já si myslím, že jich dává dost. Je celkem jednoduché, zastavit nějakou činnost, která je škodlivá. Jen je třeba ty postupy znát. Když se o věc zajímáte už v etapě územního plánování, tak máte hodně možností...Znám území, kde ke stavbě potřebujete 42 kulatých razítek....

A pokud vám systém nevyhovuje, změňte ho....

0/0
13.8.2011 8:51

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Kuřáku, všechny demokratické postupy byly použity. Dopisy, stížnosti, protesty vědeckých institucí, vše selhalo, vše bylo ignorováno. Toto je poslední zoufalý čin.

A co se týče toho, že vyhlásit park bude možné možné za rok, za deset - Nebude, s tímhle přístupem za rok za deset nebude co chránit. V těch místech jsou zatím vzácná společenstva rostlin a živočichů, s tímhle přístupem za rok za deset prostě nebudou.

Kácení v dotčených zónách se musí zastavit hned, pokud má být v budoucnu ještě co chránit.

+5/0
13.8.2011 9:43

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Je otázkou, zda CHKO Novohradské hory nejsou vyhlášeny díky negativním zkušenostem se zásahy amatérských aktivistů a vědeckých pracovníků do procesů řízení chráněných území. Je do jeden z důvodů proč centrální Brdy nebyly za CHKO vyhlášeny již někdy okolo roku 1995, kdy byla připravena větší část podkladů pro její vyhlášení. Dnes naopak obce CHKO Brdy chtějí, protože se bojí, že je developeři převálcují. Ale dle mne stačí dva  projekty které jedné a druhé obci slíbí za souhlas velký peníz a Brdy skončí pod buldozery.

Jen se zeptejte na postoj obcí k vyhlášení Přírodního parku  Brdy -  Hřebeny. Ve velké části odmítavý.

0/0
13.8.2011 10:20

stroup

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

ale jistěže máte pravdu, všechno se dá přepočítat na peníze, včetně těch mých parků, chko a rezervací.. k tomu bych přidal třeba muzea či galerie, nevynáší to dost peněz? zrušme to...

to že NPŠ je řízen blbě si myslím taky, ovšem jinak se neshodneme..

0/0
13.8.2011 8:37

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Víte, ten problém je trochu jinde: Když nastoupil Hitler, tak prosazoval rasu a důsledně. Když přišli bolševici, tak prosazovali myšlenku a důsledně. Když přišli kapitalisti, tak prosazovali peníze. Ovšem první, co udělali, že všechno přerozdělili (ukradli) a začali sekat dluhy. Nesouhlasím s tím, je mi to odporné a tak nevím, proč bych měl v případě NPŠ mít jiný názor. Dokud budeme pomíjet úlohu peněz, ač to má jako hlavní ideu současný systém, nemůže to dopadnout dobře.

Pokud je třeba něco chránit, chraňme to. Ale přesvědčte mě a ostatní, že JE co chránit, a že to umíte.

0/0
13.8.2011 8:58

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

o tom, že opravdu JE co chránit a že umíme JAK to chránit, si přečtěte třeba zde: http://avcr.cz/miranda2/export/sitesavcr/data.avcr.cz/sys/galerie-download/kurovec.pdf (mnohem lépe a odborněji, než bych to dokázal já). Opravdu si myslíte, že desítky a stovky přírodovědců ČR i další stovky a tisíce přírodovědců celého světa (viz uvedený dokument) se mýlí? Nejste ochoten si připustit, že jiný názor než váš může být pravdivý?

+1/0
13.8.2011 9:13

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

A kdepak se to tam vzalo? Nenechali Vám to tam ti "plantážníci" o nichž jste psal v původním příspěvku? A co dělali tak špatného, že kvůli tomu necháte uschnout celou Šumavu?

0/0
13.8.2011 9:19

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

právě že oni plantážníci ve vrcholových částech a na podmáčených smrčinách zasahovali minimálně anebo vůbec

+1/0
13.8.2011 9:21

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

No to je logika. A když tam nezasahovali, což údajně chcete i Vy, tak kde je problém? Rozdíl je jenom v tom, že zatímco za nich to rostlo, vám to uschlo.....

0/0
13.8.2011 9:24

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

přečtěte si ten odkazovaný materiál, tam skutečně najdete odpovědi na všechny tyto otázky (zejména str. 5-6, 8-9). Nyní musím končit, děkuji za diskusi bez vulgarit a urážek, možná se u dalšího článku zase sejdeme :)

+1/0
13.8.2011 9:31

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Já musím taky pádit...Tak na shledanou.

0/0
13.8.2011 9:32

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Problém je v tom, že teď tam někdo zasahovet chce. A nemyslete si, i v minulosti stromy schly a hynuly, i v minulosti je napadal kůrovec.

0/0
13.8.2011 9:50

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Pokud v těch horských smrčinách narostlo kvalitní dřevo které bylo vhodné prodat, tak se jen počkalo na zámraz  a stromy šly na zem a na pily. Vy byste platil daně království a císařství z lesů ze kterých není užitek?

0/0
13.8.2011 10:47

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Pokud měli kvalitní dřevo blíže, netrmáceli se na vrcholky a do bažin. Proto tam bylo méně zásahů.

0/0
13.8.2011 11:13

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Vždyť jsem to napsal jinými slovy. Ale nebojte, že se tam nekácelo. I souš byla v zimě cenný ji z hor dostat. Problém je v tom, že dnes kde kdo bez znalosti vývoje lesů na Šumavě dělá soudy. Pokud byly na temenech Šumavy pastviny, tak  i těch horských smrčin moc původních nezbylo.

Jenže tohle je jen slovíčkaření - dokud se nezpracuje zásadní plán jak se bude o NP Šumava pečovat, je to všechno jen zbytečné plácání větví do vody. Ten plán ce potřeba uělat co nejdřív to zaprvé, za druhé ekologické organizace by jeho zpracování měli respektovat v rámci svých zákonných práv a povinností. Jnými slovy - rozhodují správní orgány, NGO jsou jen jedním z účastníků a navíc mám silný pocit, že jejich hlas je maximálně informační na který orgány mohou či nemusí přihlédnout.

0/0
13.8.2011 11:36

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Veškerá příroda na Šumavě (i jinde) tam není DÍKY plantážníkům, ale NAVZDORY jim.

0/0
13.8.2011 9:47

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Ty plantáže vznikly pro lidi co chtěli si užívat pohodlí v městech. nesvádějte to na lesníky. Pokud budete ochotna zaplati za dřevo třikrát víc, tak se lesníci sklidem vrátí k výběrové těžbě a k více etážovým porostům.

0/0
13.8.2011 10:49

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Dobře, tak si k těm plantážníkům připište kupce a spotřebitele dřeva a všechny koho chcete, to je jedno, já tady sděluji něco jiného - že příroda se nezachovala DÍKY jim, ale NAVZDORY jim.

0/0
13.8.2011 11:11

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Já myslím, že příroda se na peníze přepočítat nedá. Její existence a fungování je základní podmínkou našeho života. Pokud k nám ona přestane být přívětivá, všechny naše peníze budou jako smetí a my prostě nepřežijeme.

Proto by měla být ceněna nade všechny jiné zájmy, nade všechnu politiku, nade všechno umění.

0/0
13.8.2011 9:54

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Váš názor je naprosto mylný. přírodu musíte přepočítat na peníze, protože jinak nikdo z těch co rozhodují si neumí představit její  hodnotu, Pokud umíte dobře vyčíslit  její cenu,máte pádný argument proti investičním záměrům.

Emotivní ochrana přírody je ve své podstatě k smíchu.

+1/0
13.8.2011 10:22

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Tak to se neshodneme. Základní životní podmínky na peníze přepočítat nejde. I když se změní poměr třeba složení vzduchu o pár procent, tak jsme v háji a peníze nám nebudou nic platné. A složení vzduchu je dílem fungujících lesů a moří. To nemá nic společného s emocema, to je fakt.

+1/0
13.8.2011 11:08

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Jenže na to abyste se mohla účelně bránit proti změně složení vzduchu pokud to bude probíhat díky činností člověka musíte to nějak zdůvodnit aby ta činnost nebyla zahájena či aby byla zastavena.

Schází vám realistický pohled na svět. Emoce jsou vhodné pro pořad "Chcete mne", na sbírky do postižených oblastí apod.

Mimochodem je již možné funkce krajiny vyčíslit.

0/0
13.8.2011 12:07

on5.

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

ze zasahuji do teto diskuze - neviditelna ruka trhu utrzena z retezu dokaze napachat mnohem vetsi paseku nez kurovec.

On kapitalismus je nestabilni system a preziva jen diky ruznym omezenim.

0/0
13.8.2011 11:22

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

jenomže tady je potřeba rozlišovat: Globální oteplování - souhlas. Zbytečně vyhozené peníze. To, co se vynaloží na boj proti GO (o kterém se rozhodně neví jestli ho zavinil člověk, spíš ne), by se mohlo smysluplněji utratit úplně jinak. Nesmyslne dotace do energetiky - souhlas. V současnosti jediný smysluplný zdroj energie je jádro, vítr je nesmysl, sluneční je nesmysl u nás a za současných technologií. Dobře navržený Národní park ale generuje peníze! Konkrétně s kůrovcem - pokud je bezzásahová zóna dostatečně celistvá, stačí relativně malé území jako pufrační zóna (bukový les) s intenzivními zásahy proti lýkožroutu. Bezzásahová zóna potom znamená, že se ušetří peníze za hnojení (ano, kácený les s odváženým dřevem se musí hnojit), za boj proti škůdcům (zdaleka nejde jen o lýkožrouta), za sázení stromků apod. Toto samozřejmě nevyrovná zisk z dřeva - od toho je zde ale turistický ruch, který se odvíjí od statutu NP! Mimo to - já osobně bych klidně byl pro zpoplatnění vstupu do NP.

0/0
13.8.2011 8:27

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Takže jestli tomu dobře rozumím, tak mi dáváte za pravdu, s výjimkou NPŠ. Takže ubezpečuji Vás, že i kdybyste se na hlavu postavil, tak nedokážete, že NP se zaplatí. Nesmíte srovnávat ten paskvil, nazývaný NPŠ s Niagarskými vodopády či Boubínem. Nevěřím, že by se někdo jako turista hrnul do lesa, který lesem není, že by každoročně - vždy když se bude rojit kůrovec- koukal turista na ječící omladinu, kterou po lesích pronásledují policajti atd. Ovšem budete muset mít v takovém parku armádu personálu, aby to vše uhlídala. A jak znám poměry u nás, ještě další úřad, který bude dbát na celek. Turistika může v tom dnešním chaosu sehrát nějakou roli tak za 80-100 let.

0/0
13.8.2011 8:37

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

nevěříte že by se tam hrnuli turisti? A nyní tam nejezdí? Ujišťuji vás, že jakmile nebude šumava NP (k čemuž bohužel může dost pravděpodobně dojít), turistů tam bude zlomek. Proč by tam jezdili? Hospodářských lesů je plná ČR (dokonce tolik, že chybí bezlesí). Na nově vybudované sjezdovky? Když si můžou dojet o pár kilometrů dál do Rakouska a Německa, kde budou každopádně vždycky lepší podmínky a podobné ceny? Do aquaparků?

0/0
13.8.2011 8:49

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

To, že máte nějaký papír, že zrovna tohle je NP, to neznamená, že JE to NP. Zatím tam nemáte ještě NP a už tam nemáte hospodářský les. Máte tam svinčík, kde nikdo neposlouchá nikoho, nikdo neví, jak to bude vypadat za pět let, a po lesích se vám prohánějí uječení podivíni či visí ve stromech. Provoz je tam jak na Václaváku a vy mi budete tvrdit, že je to proto, aby se tam živočichové cítili jako doma....

Ta Vaše druhá část vyvrací jeden argument, kteří zastánci NP tak rádi používají: nebude-li NP, bude to samá sjezdovka a parkoviště....

0/0
13.8.2011 9:17

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

nebude-li NP, budou sjezdovky a aquaparky a místní developeři si naivně myslí, že kvůli tomu tam budou turisti jezdit.

0/0
13.8.2011 9:23

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Vy to víte a myslíte si, že ti developeři to neví?

0/0
13.8.2011 9:26

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Ta vaše zázračná zóna má ale jeden malinký nedostatek - musíte počkat až vám vyroste - takže cca 30 -40 let. Musíte jí vysázet a podle vašeho guru Bláhy by měla být široká cca 500 m, jiní uvádějí 1 km. Pokud tedy znáte základy pěstován buku, tak deť okolo bezzásahových zón potřebujete vzrostlý les který bude podsázen buke, Buk musí být po deet let než odroste okusu být minimálně natírán, lepé oplocen. Pokud tedy bude kůrovec do okolí zón vylétat, tak tam budete mít holiny po těžbě a na ně vysazovat buk je víc než plýtvání prací.

Nevím proč by se měl hospodářský les hnojit - zatím jsem to nikde neviděl, navíc je to v rozporu s vodohospodářskými pravidly. jedině se vápnily kyselé lokality po exhalacích. To je hnojení za úpravou pH půdy a ne pro dodání dusíku, fosforu, draslíku a dalších prvků.

Prosím - neoblbujte sám sebe. Mám pocit, že lesu rozumíte z letáčků aktivistů.

Jsem zásadně proti zpoplatnění vstupu do NP. Je to proti jeho poslání.

0/0
13.8.2011 10:37

on5.

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

nemusime, staci jen urcity pas lesa vyhlasit za naraznikove pasmo, tam hubit kurovce vsemi prostredky (tezba napadenych stromu, chemie)

0/0
13.8.2011 11:25

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Bukových lesů je na Šumavě dost, a existují návrhy jak právě již stojící bukové či převážně bukové lesy začlenit do onoho pufračního pásmu. To, že jste nikdy neviděl hnojit les, dokazuje vaši neznalost a vaše "oblbnutí" - používají se například tablety Silvamix (hlavně N, P, K, Mg). Přečtěte-si např. "Václav Nárovec: 100x o hnojení v lese. 2.vyd., Lesnická práce, 2001 Písek." (snažíte se zde vystupovat jako znalec lesa, tak se zbytečně nezesměšňujte). Anebo prostě použijte Google :).

0/0
13.8.2011 13:23

jamski

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Lépe bych to sám nedokázal napsat R^

0/0
13.8.2011 8:27

ditom

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

a podle této logiky bychom měli zbourat všechny památky, hrady, zámky apod. - víte, kolik peněz se utopí v rekonstrukcích těchto staveb, starých uměleckých děl apod.? Nezaslouží si přírodní procesy, fungující tisíce let (konkrétně na Šumavě, milióny let jinde), stejně tak ochranu jako hrady nebo zámky stojící několik set let?

+2/0
13.8.2011 8:31

silný kuřák

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Na suchý les se nikdo jezdit dívat nebude, to mě můžete ujišťovat, jak chcete. A jinak Váš příspěvek je typickou metodou demagogie. Já reaguji na Váš příspěvek nahoře, Vy pominete úplně souvislost, pak vyjádříte domněnku značně absurdní a zároveň, protože znáte odpověď, se zeptáte... Neřekl jsem nikdy, že se nemá řada věcí chránit, ba naopak. Jen tvrdím, že se má chránit to, co za ochranu stojí. A navíc to musíme umět chránit, abychom nedělali víc škody než užitku.

Znám řadu oblastí, které vyhlašují rezervace či chráněná naleziště na věci, které jsou jinde v ČR běžné jenom proto, že u nich se to vyskytuje jenom tam. Podle mě je to nesmysl. Nemůže být přece všechno všude.....S trochou nadsázky je to tak, že nějaký aktivista nejde někde suchou žábu a řekne si: Ha, to je veliká vzácnost, tu musíme chránit, vyhlásí se rezervace, zakáže se vstup a staví se mostky pod silnicí. To, že už tam pak nikdo tu žábu neuvidí, je úplně jedno....

0/0
13.8.2011 9:08

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Nikdo?? Podívejte tady na foto z Yellowstonu: http://petrpokorny.blog.idnes.cz/c/102821/Neuveritelna-zkaza-v-Sumavskych-lesich-po-najezdu-kurovce.html

I ty suché stromy prostě do přírody patří.

0/0
13.8.2011 10:00

viveka

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Naši dědové se nemuseli příliš ohlížet na důsledky svých činů, protože jich a) bylo na Šumavě 10x míň než teď nás a za b) neměli tak razantní techniku. Takže místní příroda se z jejich zásahů vždy lehce vzpamatovala.

0/0
13.8.2011 10:03

habr

Re: Jen další oběť ekoterorismu !!!

Opět omyl - naši dědové, respektivě prapra dědové celou Šumavy vykáceli, podusili dřevo na dřvěné uhlí a z toho postavili základy naší prýmyslové revoluce.

Je to zas trochu váš ústřel který minulost vidí až moc růžově.

Jedině v čem máte pravdu, že neměli tak razantní prostředky. 

Příroda se po jejich zásazích tak "lehce vzpamatovala", že tam dosázeli smrky. Takže odporujete tím kritice monokulturních lesů.

0/0
13.8.2011 10:44





Najdete na iDNES.cz