Diskuze
Co mám dělat, stroj neovládám, řeší pilot před pádem airbusu Air France
Děkujeme za pochopení.
jayvee
Odborníci
jistě omluví mou neznalost, ale po tomhle mám trochu obavu létat. Vím že denně jsou ve vzduchu tisíce letadel a žádné nespadne, ale... Všichni mluví o gyroskopu - tam přece museli vidět jakou mají polohu? Dále pak zmíněná GPSka neukazuje jenom rychlost, ale třeba také n.m. výšku, údaje samozřejmě nemusí být přesné, ale poznat jesli stoupám nebo klesám se snad dá ne? A poslední věc je ten pád ( Stall) - ten stroj má 200 tun, umíte si představit co je to za fyziku ? To přetížení přece pozná i cestující !!! Třeba se prostě báli to nějak důrazně vyřešit aby nevznikla panika. Co takhle snížit tah motorů a naklonit letadlo DOLU, dále přidat tah a už mám nějakou rychlost ne?? Nerozumím tomu tak mě prosím neflamujte
GomezBandido
Toto už nie sú piloti,ale počítačoví operátori.
Chýba im skúsenosť so skutočnou pilotáźou,t.j. reálnym,manuálnym ovládaním stroja. Potom to tak končí : "Čo myslíš,čo máme robiť...?" A takto to bude v rámci "technologického pokroku" za chvíľu vo všetkých oboroch našej vyspelej civilizácie. Vysadí počítač a "piloti" sa budú pýtať : Čo máme robiť? Ja radím : V taejto situácii už nerobiť nič a modliť sa...
turgon
Pád letadla
Jak už tu někdo psal, v průběhu celého sestupu (nebo spíš pádu- letadlo klesalo rychlostí cca 55 m/s) byl stroj ve stavu stalled. Úhel náběhu v průběhu celého sestupu nebyl menší než 35 stupňů. Ze všeho, co jsem zatím četl, mi jako zásadní příčina havárie, vychází to, že piloti, kteří neměli správné (nebo žádné?) údaje o aktuální rychlosti, se báli, že letí příliš rychle, a rychlost snižovali, čímž se dostali do pádu (o před nímž je sice systém varoval, ale oni to považovali za součást selhání přístrojů?). V okamžiku dopadu byl tah motorů na 55%. Nicméně nikde jsem zatím neslyšel o jiné poruše než o těch zamrzlých Pitot-trubicích. A ještě něco, opravud není poznat, že s letadlem padám rychlostí 55 m/s?
Ilisek.janska
Otázka
Jen mně napadá jedna otázka: Jsou podobné situace v letadlech normální a vždy se to dobře vyřeší, když se o tom ani nepíše, nebo je to výjimečný stav, který se stane jednou za rok a letadlo vždycky nutně spadne? Myslím ty technické chyby a vše co předcházelo špatnému vyhodnocení pilotů...
pettyo
Re: Otázka
Normální to není, ale většinou se to vyřeší tak, že o tom neví cestující. Letecká společnost o tom samozřejmě ví a většinou to řeší ještě letecké úřady. Zvláště když došlo k ohrožení bezpečnosti letu.
D.E.S.
no ..
od začátku bylo jasné že je to chyby pilotů .. všichni jsou to dneska jen počítačová hráči a když pak přijde na nějakou nestandardní situaci, jsou v háji .. přesně tahle situace se už jednou stala, když jednomu letadlu technici zapoměli sundat záslepky pipet a oni se rozsekali o hladinu, navíc za pomaci s obsluhy radaru. A opět se piloti nepoučili ..
D.E.S.
Re: no ..
a ještě jedna věc, to tam sakra nemůžou mít obyčejnou GPS ??
iacobau
Článek je zmetek
Pro informace v english si přečtěte http://www.irishcentral.com/news/Final-words-of-Air-France-crash-pilot-I-cant-control-the-plane-127332423.html. Doporučoval bych vytvořit nový překlad, tento je úděsný.
Kladýnko1
Sice nejsem odborník, ale je to divná věc.
Chápu, že selhání výškoměru a rychloměru ve tmě nebo mracích je problém, ale v letadle je snad přístroj s "umělým horizontem" (gyroskop asi), ze kterého by mělo být jasné v jaké je letoun poloze a jestli klesá. A když klesá, pilot přitáhne a letadlo misto trvalého stoupání po zvednutí čumáku začne padat, tak je snad jasné že výkon motorů není dostatečný. Předpokládám samozřejmě dostatečnou výšku letu, takže n řešení byl relativně čas.
spiq
Re: Sice nejsem odborník, ale je to divná věc.
Pokud letadlo klesá dostatečně dlouho, tak je náklon velmi malý a nemusí být vidět. Pokud autopilot na základě špatných údajů ze senzorů vede letadlo postupně dolů a teprve po nějaké půl hodině si toho všimli piloti, páč něco nebylo v pořádku, tak by na umělým horizontu nemuselo být nic vidět.
krystofc
seriózní informace zde:
http://www.bea.aero/docspa/2009/f-cp090601e3.en/pdf/f-cp090601e3.en.pdf
Aesculap
Tlak vs vztlak, pípající kontrolka...
Asi by bylo lepší, kdyby takovéhle články psal někdo, kdo tomu trochu víc rozumí...
"...zatímco kontrolka poklesu vztlaku pípla už pošesté..."
Já si vždycky myslel, že kontrolky blikají, ne že pípají...
"...podle všeho začalo ztrácet výšku a tlak a ukazatele rychlosti jakoby se zbláznily..."
Tlak? Já bych spíše řekl, že vztlak. A vyplývá to i z toho staršího článku, na který se odkazuje...
Paní redaktorko, nemůžete si tyhle termíny zaměňovat, jak se Vám zlíbí... Škoda, že lidé, co studují žurnalistiku, nemají trošku větší rozhled. Zlí jazykové dodnes tvrdí, že Fakulta sociálních věd UK je k ničemu. Že když vznikala, prošlo to v akademickém senátu jen velmi těsně. Že to byla úlitba Janu Sokolovi. No nic.
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Seniora málem zabil a ukradl mu plnou peněženku. Násilník dostal šestnáct let
Soud ve čtvrtek vyměřil 16 let vězení se zvýšenou ostrahou třicetiletému Janu Čuporimu, který loni...
Kadyrov se chlubil taháním auta. Má svaly z kamene, chválila Simonjanová
Čečenský diktátor Ramzan Kadyrov se ukázal na videu, kterak tlačí auto. Jeho údajnou sílu vyzdvihla...
Na dvě seniorky spadla zeď zámeckého parku v Pacově, jednu vážně zranila
Ke zranění dvou seniorek došlo ve středu o státním svátku v Pacově na Pelhřimovsku. Na dvě ženy...
Nový ukrajinský rekord: aby zasáhl rafinerii, urazil dron 1500 kilometrů
Sledujeme online Nejméně osm lidí utrpělo zranění v ruské Belgorodské oblasti po dronovém útoku, který Rusko...
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...