Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chalupo, k lesu čelem! protestovali v Praze odpůrci kácení na Šumavě

Na dvě stě aktivistů i běžných lidí demonstrovalo před ministerstvem životního prostředí v Praze proti kácení v biologicky cenných partiích Šumavy. Žádali okamžité ukončení kácení smrků napadených kůrovcem u Modravy. Přijely i desítky Šumavanů, kteří naopak práci dřevorubců brání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

silný kuřák

Nepersonifikujte.

Změňte systém, lidi se najdou.....

0/0
5.8.2011 18:59

Albedo

Jak uz v diskusi nize zaznelo

Strasky je laik a nejlepsi odborniky z vedeni parku vyhazel. To se vracime o 60 let zpatky - neni ted dulezite vzdelani a profesni kvality, ale ideovy profil pracovnika. S timhle ansamblem ma narok na zrizeni Narodniho drevarskeho parku - a o tom jim ostatne jde. Naprosto ignoruji uspesny priklad NP Bavorsky les a razi svou likvidacni drobilovstinu.

+1/0
5.8.2011 18:54

jamski

Re: Jak uz v diskusi nize zaznelo

Jde o to, koho považujete za odborníky.

Jestli jsou to ti samí odborníci, kteří silou své vysoké odbornosti udělali ze Šumavy to co tam je dnes, pak se nedivím, že je vyhodil, a doufám, že už je nikdo nikdy nepustí zpátky.

0/0
5.8.2011 19:38

on5.

Re: Jak uz v diskusi nize zaznelo

a co je tam dnes? Roztristena prvni zona, za to jiste mohou vedci.

0/0
5.8.2011 20:15

log-out

Re: Jak uz v diskusi nize zaznelo

To, co je tam dnes rozhodně není práce vědců - jak už píše on5, rozbití první zóny (což je jedna z příčin současné kalamity) bylo uděláno vyloženě proti vůli vědců. Vědci ve vedení parku už pěknou dobu hráli druhé housle (teda spíš desátou violu)

-

Stráský navíc neudělal to, že by teda špatné odborníky vyházel a nabral "dobré". Stráský vědeckou radu parku zrušil a i se nechal slyšet, že se s odborníky prostě neshodne. Stráský prostě popírá roli odborníků ve vedení parku. To je jako kdyby managment nemocnice vyházel veškeré primáře a nechal nejtěžší operace vést ekonomy

-

A koho považujete za odborníky Vy? Jmenujte některé a důvody, proč je považujete za odbnorníky? A považujete za odborníka např. Prof. Fantu? stručně: vystudoval Lesárnu, pracoval ve výzkumném lesním ústavu v opočně, pak ve správě KRNAPU, pak odešel za hranice a přednášel na několika zahraničních univerzitách a je to jeden z nejznámějších (jestli vůbec nejznámější) český vědec v tomto oboru v zahraničí, dodnes učí na VŠ

0/0
5.8.2011 22:38

DeathWillBeMyBride

Prudiči

Potkal sem jednu tuhle prudičku v podchodu na Chodově. Skočila mi přímo do cesty, přestože jsem zrovna na telefonu psal email a hlasitě se zeptala "pane, máte rád přírodu"? Moje odpověď "Samozřejmě, ale jenom na talíři" ji natolik konsternovala, že už naštěstí dala pokoj. :)

0/0
5.8.2011 16:56

Albedo

Re: Prudiči

tak mate v zivote alespon nejaky zazitek, krome psani na telefonu (ackoliv vas um psat emaily za chuze je jiste hodny obdivu, ze?)

0/0
5.8.2011 18:21

DeathWillBeMyBride

Re: Prudiči

Za pobavení u mě máte plus R^;-D

0/0
5.8.2011 20:14

nezavislypolitologamater

Přitom obě strany chtějí totéž - Šumavu bez stromů i brouka

vedení parku chce vykácet stromy napadené kůrovcem a zničit brouka - odpůrci kácení chtějí nechat stromy sežrat broukem a až je sežere nechat ho vychcípat hlady - výsledek je naprosto stejný ............

0/0
5.8.2011 16:16

on5.

Re: Přitom obě strany chtějí totéž - Šumavu bez stromů i brouka

prave ze neni.

V jednom pripade se brouk nerozsiri, ale taky to tam bude ponicene.

V druhem pripade se rozsirit muze (pokud se nezabrani jinak, treba ochrannymi pasmy), ale zas to tam ponicene nebude.

0/0
5.8.2011 16:23

wrah

Kůrovec

Jestlipak ssebou vzali i nějaké to kilčo larev kůrovce? Mohli předvádět, jak je to milý a neškodný brouček, potažmo jeho konzumaci.

0/0
5.8.2011 13:40

jantee

Re: Kůrovec

ty larvy donesli do prahy odpůrci blokády, doposud nazývaní "místní obyvatelé". teď je idnes nazvala ekoteroristy. což je docela výstižné:)

0/0
5.8.2011 14:35

Pan Vajíčko

Ekoteroristi tu dnes hodují

Ekoteroristi tu dnes hodují. ALe všeho dočasu... ;-D

+1/0
5.8.2011 13:32

Untermensch von ODS

Re: Ekoteroristi tu dnes hodují

.... a Pán Bůh navěky.

0/0
5.8.2011 13:35

Untermensch von ODS

Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

má svůj vlastní názor a je ochotný za něj bojovat.

Vy na to kašpárci nemáte, tak můžete akorát plivat.

+2/0
5.8.2011 13:22

zaknaktel

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Váš projev je vzkuku příkladný, než začnete kritizovat měl by jste se podívat do zrcadla.

0/0
5.8.2011 13:24

Untermensch von ODS

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

A ty se začni učit česky.

Tvé poučování plné pravopisných chyb působí komicky.

0/0
5.8.2011 13:25

zaknaktel

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

My si tykáme? Je vidět, že argmunety nemáte, jen kopete okolo sebe a žvaníte kraviny.

0/0
5.8.2011 13:27

Untermensch von ODS

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

"Lidemů, kteří nejsou schopni zvládnout svůj rodný jazyk zásadně tykám. Ty mně vykáš.

0/0
5.8.2011 13:29

Untermensch von ODS

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Další gramatická chyba.

Kupuj si lístky a nebudeš mít problémy s revizory, kašpare.

0/0
5.8.2011 13:42

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Nu, argumenty ad hominem, a čí projev je horší řešit nebudu. Nicméně jaké byste chtěl argumenty? Že Ty aktivisté bojují? To je přeci zjevné. Nebo že bojují za správnou věc? Stačí Vám vyjádření stovek vědců, z toho nemalá část se světovým renomé? 

http://dopis.cspe.cz/index.php?lang=cz&page=signatories, http://www.avcr.cz/miranda2/export/sitesavcr/data.avcr.cz/sys/galerie-download/kurovec.pdf,   http://www.sumava21.cz/docs/02-09_Zprava_miseIUCN.pdf, http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/otevreny-dopis-premierovi-vlady-cr-od-ucastniku-mezinarodni-vedecke-konference-eccb-2009, http://www.sumavapro.cz/vedci-vyzvali-k-zastaveni-tezby-a-nabizi-straskemu-odbornou-pomoc/, http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=695536

+2/0
5.8.2011 13:32

Pan Vajíčko

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Cha cha. Vědci - ty prodejné děv..., za granty všechno. Konec konců i vědci tvrdí, že příčinou globálního oteplování je CO2 antropogenního původu a kdysi vědci mnoha argumenty dokazovali nadřazenost germánské rasy a nutnost vyhladit židy... Rv

+1/0
5.8.2011 13:35

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Trochu problém je, že globální oteplování, stejně jako nadřazenost germánské rasy, nikdy nebyla majoritně příjmaná vědecká teorie, ale vždy pouze projekt politiků, umně postaven tak, aby se jako vědecký tvářil. A lidi to žerou i s navijákem a ještě se Tím chlubí....

.

Zajímalo by mne, kdo je pro Vás autorita, když ne vědci? Komu byste věřil? Politkům? Médiím? Nebo názorům lidu (když právě ten umožnil nástup jak komunismu, tak i nacismu)? Nebo věříte jen vlastnímu úsudku a ničemu jinému?

0/0
5.8.2011 13:39

Pan Vajíčko

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

V mnohém s Vámi souhlasím. Problém je, že i kůrovec je evidentně politické téma (jako ostatně vše) živené Hnutím duha (politický spolek par excellence) a SZ. A kdo pro mne autorita? Jsem asi k autoritám hyperkrtický, zvláště v oblasti společenských věd - takže žádná skupina (vědci, politici, ...), ale pouze jedinci, jejichž názory jsou prokázány jako pravdivé časem. Jinak mě život poučil, že za vším stojí nějaké a něčí zájmy - a většinou skryté a ne zrovna čisté. A vždy se najde parta tzv. užitečných idiotů, kteří dělají skrytým cílům (většinou jde o moc, prachy a sex) někdy těžko proniknutelné křoví... :-/

0/0
5.8.2011 13:54

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

ten jehoz nazory jsou prokazany pravdive casem je zde kdo?

0/0
5.8.2011 13:56

Pan Vajíčko

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

V tomto případě? Jistý pan Nemo... ;-D

0/0
5.8.2011 14:03

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

ten zije dvacettisic mil pod morem :-)

0/0
5.8.2011 14:04

Pan Vajíčko

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Ano, a zároveň, přeloženo do češtiny, to znamená Nikdo... :-)

0/0
5.8.2011 14:11

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

1) ochrana přírody jaksi není společenská věda. Je to věda přírodní a proto se také studuje na přírodovědecké fakultě.

2) a kteří jedinci co se týče péče o NP jsou tedy pro Tebe autoritou?

3) Byl by pro Tebe např. autoritou prof. Fanta:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=695536

4) a pokud jde o prokázání časem, nestačí to, že za dosavadního převážně zásahového managmentu NP šla Šumava do kopru,. zatímco vedlejší bezzásahový NP Bavorský les vzkvétá?

+1/0
5.8.2011 13:57

Pan Vajíčko

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Netvrdil jsem nikde, že jde o vědu společenskou. Jde samozřejmě o vědu přírodní, ovšem "měkkou".

V oblasti péče o park pro mne není autoritou nikdo - nezkoumal jsem tento problém do větší hloubky.

Řekl bych, že vývoj parku na každé ze stran hranice byl jiný, nejde je mechanicky srovnávat.

A jinak obecně musím říct, že z ekofanatiků mám stejný strach, jako třeba president Klaus... ;-D (např. škola tzv. Deep Ecology, jistý Arne Naess atd.) ;-(

0/0
5.8.2011 14:09

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

ja mam strach ze vsech fanatiku, vcetne Klause

0/0
5.8.2011 14:14

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

- Pochopil jsem to jinak, to se omlouvám (už tu jeden pokus označovat ekologii za humanitní vědu byl). Nicméně nevím, co myslíte tím "měkká", dobří přírodovědci používají normální vědecké metodiky, jako každý jiný. Naopak byste se divil, co se občas uveřejňuje i v tak "tvrdé" vědě, jako fyzika

- V těsně sousedících horských smrčinách byly podmínky v podstatě stejné. Samozřejmě nejde mechanicky srovnávat, ale veškerá data, co jsou k dispozici (např. i vývoj v bezzásahovkách na české straně) to potvrzují. Rozdílné podmínky jsou v nižších partiích Bavorského lesa, kde je více smíšeného lesa

- Já ekofantatiky také nesnáším, jadernou energii podporuji, fanatický boj proti globálnímu oteplování také, fotovoltaiku a větrníky v současné podobě nesnáším. Problém je, že tato témata neprosazuje vědecká komunita (ty mají myslím zhusta podobné názory, jako já), ale politici zastřešení "pár fanatiky".  Nu a Klaus má sice v lecčemž pravdu, ale úroveň jeho argumentů si v ničem nezadá s jeho oponenty

0/0
5.8.2011 14:16

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

hele logoute, nezalozime tez nejake sdruzeni? :-)

0/0
5.8.2011 14:26

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Myslím, že jestli máš čas, tak je lepší pomoci už nějakému již existujícímu umírněnému. Např. ŠumavaPro, nebo k tédle facebookové iniciativě, zbytečně bychom tříštili síly.

http://www.facebook.com/verime.vedcum.ne.kmotrum

0/0
5.8.2011 14:46

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

ja nemyslel jen na sumavu, spis sem myslel neco typu: "Pouzivej rozum" :-)

0/0
5.8.2011 15:07

Pan Vajíčko

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Asi bychom se na většině věcí shodli, ale prostor diskuse na tomto webu samozřejmě není prostorem pro hlubší debatu. :-)

Jenom ještě k té měkké vědě - můj osobní názor je takový, že ekologii bych v oboru přírodních věd přiřadil k vědám spíše divergentním, tedy proto označení "měkká"...

A jdu zase dělat něco užitečnějšího, než provokovat na webu... ;-D

0/0
5.8.2011 14:50

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Přiznám se, že nevím, co myslíte vědou divergentní a ani na netu jsem nenašel, co se tím myslí. Jestli tím myslíte paralelu k divergentnímu myšlení, tak máte pravdu jen částečně, problém ekologie ohromné množství a variabilita vstupů - proto nim ale zas působí statistické zákonitosti, takže velmi často lze s velkou mírou pravděpodobnosti určit nejsprávnější postup. To dokazuje i současná kauza: názor přírodovědců je v podstatě jednotný.

-

Přirovnal bych to k lékařství: také se v něm někdy doktoři zcela neshodnou, ale u většiny diagnóz jsou stanoveny vcelku jasné léčebné postupy.

-

Nicméně zdar v práci.

0/0
5.8.2011 14:59

varix

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Klasická zelená demagogie! Šumava začala jít do kopru od té doby, kdy tam byla vyhlášena bezzásahová pásma.

Začalo to tím, že se pár podobných zelených fanatiků před necelými dvaceti lety přivázalo ke kůrovcem napadeným stromům, aby zabránili jejich poražení. Tenkrát se jim ustoupilo a od té doby se kůrovec šíří jako lavina. Tenkrát se nemusely kácet tisícovky stromů, stačilo pár stovek a bylo po problému.

A brát jako autoritu vědce, kteří jsou finančně zainteresováni na tom, aby současný kalamitní stav vydržel co nejdéle, není příliš relevantní! Např. tým paní profesorky Šantrůčkové již za ta léta při "výzkumu" prošustroval přes 140 milionů a kde je nějaký výsledek?

0/0
5.8.2011 15:24

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Šumava nikdy nebyla řízena podle požadavků odborníků. Vždy to bylo tak nějak napůl, poslední dobou spíš vůbec, než napůl. Kdyby to dělali tak, jak chtěli odborníci, mohlo to na šumavě už dávno vypadat jako v Bavorském lese (jedna velká bezzásahovka už třicet let) a žádná epidemie by se nekonala.

Např poslední epidemie se rozšířila tak strašně proto, že jedno z vedení naprosto proti stanovisku všech odborníků rozdrobilo bezzásahovku na 135 malých území, jejichž hranice pak samozřejmě nejdou rozumně sanovat.

0/0
5.8.2011 15:51

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

A co se týče finanční zainteresovanosti: evidentně čtěte bulvár a o financování vědy nevíte nic. Těch 140milionů bylo pro celou fakultu (cca 130 zaměstnanců) na 6 let. Co za to prof. Šantrůčková vytvořila či nevytvořila nevíte - evidentně pokud po ní chcete něco v NP, tak jste úplně mimo, na to ty peníze opravdu nebyly, ale nadávat na to budete, že?

,

Kdyby šlo vědcům o peníze (jak jde např. Europarku o peníze???, nebo profesorům z ameriky a z Holandska, kteří se k protestu přidali?), tak poslední, co by udělali, je postavit se proti NP a tím proti vládě, která jim peníze přiděluje, obzvlášť se to týká vědců z AV, kteří jsou přímo závislí na penězích od vlády na provoz a každoročně o ně těžce bojují. A rozhodně by ti penězochtivý vědci neopouštěli placená místa v NP, naopak by začali Stráskému přikyvovat a on by jim přihrál další grant.

0/0
5.8.2011 15:53

log-out

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

A ještě k tomu: od té doby se kůrovec šíří jako lavina - evidentně vycházíte z velmi bnepřesných informací. Od té doby už byla jedna kůrovcová epidemie a sama od sebe se přirozenými přírodními procesy zastavila. Toto až druhá epidemie. Což ukazuje na to, že ať se bude nebo nebude kácet, tak epidemie tu budou pořád, tendle les v této podobě nemá sílu kůrovci odolat. Takže buď hovykácíme, nebo necháme sežrat, jde o to, co je šetrnější pro přírodu (a naopak při čem si patřičné firmy víc namastí kapsu).

0/0
5.8.2011 15:56

notordluhousek

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

mam dojem ze zde doslo k obecne rozsirenemu mylnemu dojmu ze prave ta forma je spisovna, a ta skutecne spisovna ze je nespisovna ;-D

0/0
5.8.2011 13:27

Juras

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Ale to jenom dočasu 8-o

0/0
5.8.2011 13:39

gebra

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Je legracni jak se zdejsi pseudo ochranci prirody zastituji studiemi a teoriemi vedcu, ktere neni mozne overit v praxi overit a nejednou se nakonec ukazalo ze t astudie jaksi derava, nebo postavena na domenkach a smyslenych cislech. A pod praporem boje osocuji ostatni z neznalosti problematiky. Proste EKO-SASCI!

0/0
5.8.2011 13:36

Untermensch von ODS

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Je to tak.

Skutečná a jediná Pravda zaznívá jen z Hradu. R^

0/0
5.8.2011 13:39

gebra

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Ses fakt pacient, rozvin si zastavu a hura do boje!

0/0
5.8.2011 13:51

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

teorie byla proverena praxi napr v bavorkem lese. Dale se delaji napr. simulace.

Druha strana nema ani jedno (nebo to taji)

0/0
5.8.2011 13:52

gebra

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

A jakej je rozdil kdyz v lese hospodarim tzn. vytezene plochy znovu zalesnim (diskuze muze byt jakou strukturu vysadby zvolit) nebo tim, ze necham suche stromy sezrat, popadat a "samozalesnit"?

Je to pouze uhel pohledu na vec. Asi tak jako jestli ma stat ridit pravicova nebo levicova vlada.

0/0
5.8.2011 14:25

on5.

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

poskozeni pudy, v mokrinach dost pravdepodobne.

Na blizsi podrobnosti se zeptejte akademie ved.

0/0
5.8.2011 14:27

gebra

Re: Je legrační jak zdejší neoliberálkové nenávidí každého kdo

Jo neco jako kdyz mne jeden moula v krkonosich vysvetloval, ze kdyz pojedu na kole po lesni stezce, tak tam udelam ryhu, kde se bude drzet voda a nenavratne tim pozkodim v podstate cely les? Pudu a mokriny muze  "poskodit" i sama priroda, ale to je asi to spravne poskozeni.

0/0
5.8.2011 14:37





Najdete na iDNES.cz