Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvedoucí ze Studénky už má režijku, dostal ministerskou výjimku

Ministr dopravy Pavel Dobeš udělil výjimku strojvedoucímu rychlíku Comenius Jiřímu Šindelářovi pro získání režijní jízdenky. Uznal tak jeho mimořádný čin při tragické nehodě ve Studénce v srpnu 2008, kdy rychlou reakcí a značným snížením rychlosti zabránil mnohem většímu počtu obětí a zraněných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mychal.B.

Tak ono se není co divit,

ouřední šiml takové věci nehlídá. To s tím holt musí přijít nějaký "šťoura". Tak hlavně, že to dobře dopadlo.

0/0
4.8.2011 17:57

duchodkyne

pan strojvedoucí

si zaslouží obdiv. Ač režijky jako takové neuznávám a myslím, že by měly být zrušeny, výjimka mě v tomto případě nepobuřuje. Navíc pan Š. na tu nehodu doplatil - z psychických důvodů už za řízení nevlezl a dokončil kariéru jako dělník v depu. Dnes je starostou Strančic (okr. Praha-východ).

0/0
4.8.2011 17:22

lu2222

Re: pan strojvedoucí

Proč je neuznáváš? Je to úplně normální zaměstnaneckej benefit. Někdo má služební auto, někdo telefon, někdo může kupovat v podniku se slevou a někdo má zase režijku, co je na tom špatnýho?

0/0
4.8.2011 22:24

scaramango

Re: pan strojvedoucí

protože, ČD nejsou normální firma, tzn. daňový poplatník zaplatí tyto "benefity" neboť české dráhy jsou dotovány z kapes daňových poplátníků, jasné?

0/0
5.8.2011 11:13

Zabr-Ali Mubarak

Zajímavá informace mluvčího ČD

Výjimka se neuděluje často, spíš výjimečně.

8-o;-D

Tak to bych opravdu nečekal....

0/0
4.8.2011 17:18

znám 001 dívku, nemá dukáty

přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

Když devětapadesátiletý Šindelář přijel v červnu jako svědek k soudu do Ostravy, za jízdenku si zaplatil - ale pak si nechal proplatit svědečné, nebo ne?

.

A rychlé reakce? Uviděl překážku, spustil rychlobrzdu a šel se schovat, vlak už potom naboural sám. Zareagoval jistě správně, to ano. Jenomže na co má třeba řidič autobusu desetiny sekund, na to má strojvedoucí sekundy, astačilo mu aktivovat jeden spínač nebo páku nebo čím se ten vlak brzdí. Třeba proti řízení autobusu nebo i auta na sněhu je to neskutečná pohoda.

0/0
4.8.2011 16:27

tor11

Re: přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

a taky tam u rychlobrzdu v uleku nemusel skrabnout vubec..  ano je jiste pohoda, nedruhe strane ma zodpovednost za par set lidi.. kdyz jedes v aute mas zadpovednost max za sebe a 4 dalsi..   a nejvetsi dopravni nehody unas se staly na zeleznici..  takze ja bych to zas tak nebagatelizoval..

0/0
4.8.2011 16:31

Rudolf z Deywitz

Re: přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

Největší dopravní nehody u nás se staly na železnici? To je v rámci nějaké kampaně proti železnici? Není to moc okaté?

+1/0
4.8.2011 16:36

tor11

Re: přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

zadna kampan proti zeleznici.. jen rikam, ze ta prace toho strojvedouciho zas takovej lalacek neni jak se muze zdat..  a jinak ano, nejvetis nehod co se poctu mrtvych tyce byly v nasi historii na zeleznici..    doporucuji si vyhledat Steblovou, Šakvice, Podivin, Ŕikonin..

+1/0
4.8.2011 17:17

avoris

Re: přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

máte naprostou pravdu, tragičnosti železničních nehod se u nás přibližujou jen letecké, a to ještě dost zdálky. Když počítáme jen nehody letadel na území dnešní ČR, tak nejhorší byl Suchdol 1975 - 79 obětí, Ruzyně 1973 - 66 obětí a tuším Srbská Kamenice, 27 obětí.

Vlakovým nehodám (Stéblová 1960 - 118 obětí a přes stovku mnohdy velmi těžce zraněných; Šakvice - přes 100 obětí, Řikonín - 31 obětí atd) se to nerovná ani zdaleka. Bohužel.

Pan strojvůdce ze Studénky možná zabránil tomu, aby Studénka na seznamu těch nejtragičtějších vlakových nefigurovala a ta režijka je jen symbolický minimum, co za to mohl dostat. Spíš je ostuda, že ji po určitou dobu neměl...

0/0
6.8.2011 20:00

vandor

neskutečná pohoda?

...   ano neskutečná pohoda   ...   před sebou řítící se želb.most a za zadkem 6, 8, 10 či kolik vagónů s cestujícími   ...;-O...

0/0
4.8.2011 18:07

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: neskutečná pohoda?

Ale notak... snad chápeš, že jsem srovnával řízení vlaku za běžné situace s řízením silničního vozidla za běžné (zimní) situace.

.

Strojvedoucímu nepřeji zážitek z nehody a souhlasím, že zareagoval správně. Na druhou stranu ale nemusel pracovat s volantem, dávat kontra, odbržďovat, rozhodovat se mezi kolizí s protijedoucím vozidlem nebo převrácením do příkopu atd. Aktivoval brzdu a pak už jen čekal, protože nic jiného nemohl.

0/0
4.8.2011 19:28

urceno ke smazani

Re: přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

no myslim ze s tim nadpisem ste to prehnal. A ze jeho de facto jedina zasluha je ze pustil rychlobrzdu a bezel se schovat? A co by asi tak mel delat? Mel vytrvat na stanovisti a zemrit jako hrdina? A nemyslite ze by to bylo naprosto k nicemu? byl by jedna obet navic, navic by soud prisel o jednoho z nejdulezitejsich, ne-li nejdulezitejsiho svedka - videl vse z prvni ruky. A ono ritit se plnou rychlosti v lokomotive do betonove skrumaze asi taky neni zadny hezky pohled, notabene takto z kabiny. a to ze se schoval v masine jeste vubec neznamenalo ze automaticky prezije, taky ho to tam mohlo rozmackat na kasi.

Vzdyt se zachoval naprosto presne tak jak se zachovat mel - podle svedomi, podle zakona i podle sluzebnich predpisu. snazil se zabranit nestesti jak nejlepe mohl a prezil aby pote pomohl objasnit pricinu nestesti. Nezavinene nasledky si tak jako tak ponese cely zivot.

0/0
4.8.2011 19:39

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: přejel jsem 8 chodců, ale dalším se vyhnul - chci režijku!

Jistě, více udělat nemohl. Pustil rychlobrzdu (správně) a šel se schovat (správně). A o tom píšu.

0/0
4.8.2011 21:40

Vašek Koníček

.

Kdyby ČD v omezily rychlostní limit a vlaky tam nejezdily "plnou parou" tak bychom články o jeho hrdinství nečetli a lidé, kteří tam tenkrát zařvali by stále byli mezi námi. To je doufám všem jasné.

0/0
4.8.2011 15:16

kammyr

Re: .

kdyby ČD omezili rychlostní limity tak budeš první řvát, jaktože jezděj tak pomalu. rychlost ČD je naopak dnes pomalá. I když těch 160 už není úplně nejhorší

0/0
4.8.2011 15:21

Vašek Koníček

Re: .

Tak jako se omezuje rychlost na dálnici, když tam něco staví, tak se měla omezit rychlost v tomto úseku, nota bene když zrovna v tu dobu nad tím šibovali most. Jednoznačně chyba ČD.

0/0
4.8.2011 15:27

macarát

Re: .

Asi si ti šíbovači mostu nezaplatili u ČD omezení dopravy. To je jejich chyba. Když bude soused vrtat do zdi a provrtá se ti do ložnice do hlavy, také to bude jeho chyba a ne Tvoje. Pokud je to lempl a ví, že hrozí neštěstí, měl ti zaplatit hotel.

0/0
4.8.2011 15:46

ivoš

Re: .

Jestli se nepletu, tak oni s tím mostem v tu dobu vůbec šíbovat neměli! Byla to svévolná akce, o které dráha nevěděla! Aspoň tak mi to bylo řečeno pánem "od fochu".

0/0
4.8.2011 16:22

FandaVV

Re: .

A co letadla? Kdyby lítala do 10m nad zemí, pomaleji na hranici pádové rychlosti, v nějakých koridorech, tak je taky méně obětí, že? Bože můj, komu jsi také nadělil PC...Rv

0/0
4.8.2011 18:27

schima

Re: .

O snížení rychlosti musí požádat investor stavby SŽDC a za to se platí, takže vina na straně ČD rozhodně není

+1/0
4.8.2011 15:24

Vašek Koníček

Re: .

Kdo byl investor když ne ČD?

0/0
4.8.2011 15:28

centaur delta

Re: .

Milej zlatej, ČD zcela určitě nebyly investorem SILNIČNÍHO mostu.

+1/0
4.8.2011 15:47

macarát

Re: .

Proč by ČD stavělo silniční most 8-o

0/0
4.8.2011 15:49

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: .

Protože když je výluka, dolejzají za autobusovými dopravci. :-P

0/0
4.8.2011 16:31

JAG3

Re: .

Vážený, investorem mostu byl Moravskoslezský kraj a o snížení rychlosti rozhoduje SŽDC (tedy pokud to nevíte, tak Správa železniční dopravní cesty). České dráhy jsou v tomto případě pouze dopravce, který se řídí (tedy jejich zaměstanaci - v tomto případě pan Šindelář jako strojvedoucí vlaku dopravce České dráhy a.s.) pokyny a rozkazy pro jízdu vlaku. Pokud by SŽDC v místě stavby mostu nařídilo snížení rychlosti, tak o tom bude pan Šindelář (a všichni ostatní strojvedoucí vlaků, jak státních, tak soukromých, kteří se v tom úseku tehdy pohybovaly) vědět a bude se tím řídit. V opačném případě, pokud by snížení rychlosti nerespektoval, bude toto zaznamenáno regitračním zařízením na lokomotivě a následně by byl strojvedoucí za porušení nařízení snížení rychlosti pokutován!!!!

ANEB - KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍM, TAK SE ZEPTÁM A NEKRITIZUJI!!!

0/0
4.8.2011 16:06

vandor

Re: .

...   šak on tomu rozumí, ale po svojimu   ...:-)...

0/0
4.8.2011 18:00

MaKr ....

Proč ministr řeší režijky?

Na jednu strano gesto dobré a určitě populární, ale nesouhlasím s tím. Režijka - bezplatné jízdy u Český drah je snad věcí společnosti České Dráhy - o tom rozhoduje snad rozhodují České Dráhy a nikoliv ministr. Jak by jste se cítili, kdyby pan ministr "si vzpoměl", a dal někomu nákup zdarma ve Vašem obchodě, nebo že by soused odvedle neplatil za to že mu opravíte střechu apod.

0/0
4.8.2011 15:09

h0nz490

Re: Proč ministr řeší režijky?

je to statni podnik cype , stat do toho vali penize

+1/0
4.8.2011 15:11

Farmer

Re: Proč ministr řeší režijky?

Ty jsi taky "státní podnik". Je to běžná akciová společnost, která by zrovna o těchto záležitostech měla rozhodovat sama. Pravda je ta, že ministerstvo dopravy do jejich hospodaření kafrá až přespříliš, ale to už je tak nějak pozůstatek doby.

0/0
4.8.2011 15:20

kammyr

Re: Proč ministr řeší režijky?

Je to akciová společnost ale majitel je Česká republika. Zástupcem majitele je ministr dopravy. Takže podle mě si majitel může říct, co chce. Nebo když budeš majitel akciovky, tak jim taky do toho nebudeš mluvit?

0/0
4.8.2011 15:24

coudy.v

Re: Proč ministr řeší režijky?

Akciová společnost České dráhy vznikla 1.1.2003 na základě zákona

77/2002 Sb. jako jeden z nástupnických subjektů původní státní

organizace České dráhy. Vlastníkem 100 % akcií společnosti je stát.

0/0
4.8.2011 16:04

maron

Re: Proč ministr řeší režijky?

Farmere, že ty soutěžíš s kámošema jak se co nejvíce ztrapnit? Ony ty akcie musí někdo vlastnit. A ty akcie, co bys řek, vlastní stát. Ale v poho..., co naděláš?

0/0
4.8.2011 16:15

Zabr-Ali Mubarak

Re: Proč ministr řeší režijky?

Tarif určuje MD. Nicméně prvotní impuls měl skutečně přijít od ČD, ty měly požádat MD o výjimku. Ta medializace byla skutečně docela bouřlivá a patrně na jejím základě ministr udělil tuto výjimku.

0/0
4.8.2011 17:16

Péťa.

Re: Proč ministr řeší režijky?

Bože, to se snad nedá srovnávat s nákupem zdarma v obchodě nebo opravou střechy. Přiznáním jízdích výhod jednomu člověku nikde nevznikly žádné náklady. Na rozdíl od nákupu v obchodě, který by majitele obchodu přišel na nějaké náklady. Jeden člověk ve vlaku navíc náklady na provoz toho vlaku nezvýší snad ani o desetník. Místenku nebo lůžko si musí zaplatit i uživatel režijky. Majoritním vlastníkem ČD je beztak stát.

0/0
4.8.2011 21:17

Slůňátko

Pěkné gesto

Pn Šindělář svojí duchapřítomností a tím, že dělal to co měl nepochybně zachránil spoustu lidí. Ale nechápu, jak je možné, že na režijku čekal tři roky.

0/0
4.8.2011 15:02

Zabr-Ali Mubarak

Re: Pěkné gesto

Přečti si, kdy odešel od ČD.

+1/0
4.8.2011 17:19

mojepostovnischranka

Pane Šindeláři, blahopřeji a děkuji za to, jak jste se

tenkrát zachoval. Výjimku si zcela jistě zasloužíte.

Současně klobouk dolů, před tímto gestem ministra.

+3/0
4.8.2011 14:29

Zabr-Ali Mubarak

Re: Pane Šindeláři, blahopřeji a děkuji za to, jak jste se

Jen nech na hlavě. To já považuju za samozřejmost a mělo se to stát dřív než po bouřlivé medializaci.

0/0
4.8.2011 17:20

136N

Re: Pane Šindeláři, blahopřeji a děkuji za to, jak jste se

Souhlas R^R^R^

0/0
4.8.2011 18:23





Najdete na iDNES.cz