Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě auta přejela na R10 u Turnova chodce

Vážná dopravní nehoda zaměstnala v úterý pozdě večer liberecké policisty. Na rychlostní silnici R10 u Příšovic nedaleko Turnova totiž přejela dvě osobní auta mladíka, který byl na vozovce. Vážným zraněním podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

klarka1213

ten chdec bil nas kamarad

david byl nas kamarad a je nam to moc lito uz kvuli mali a on si takovej konec nezaslouzil nikdo bi takle nemel skoncit jako on rodine davida prejeme uprimnou soustras ;-( v dnesni dobe jsou zidici bezohledni a vecina jich jezdi bez zidickeho opraveni proto na ceskych silnicich a dalnicich jsou sami auto nehodi a tragedie ktere konci katastrofou a zditecne lidi umiraji dekuji za pochopeni

+1/0
16.8.2011 23:32

2000rv

2000rv

Dobry den ten chodec bil muj bratranec a mi tety syn zrovna jsme ho pohřbily a nepreju to nikomu s vas je to neco strasniho odpoledne bil u mne a chte jit do Karvine za svoji mamou a večer namto prišli zdelit  kriminaliste vubec nevim jak se tam dostal podali jsme tresni oznameni a porad cekame zrovna semu narodila mala holcicka ma 2mesice a zustala  bez ottce četla sem si ti vaše komentaře ze snej zustala placka a sami blbosty co tady pisete neni to pro nas lehke vubec jste ho neznali tak nepiste takovi blbosty nebil sfetovano ani ozrali a nic takoviho bilo mu 18 a mnel jen jednu radost ze sve cerky pro ni bi udelal cokoliv a nechtel se ani zabit zadni sebevrach to nebil! prosim kdo ma nejaky info o tom at se nam ozve  ten co mu to udelal musi bit potrestan !jeho mama prosi o jakekoliv informace zdelujte na TC:720406114.Dekujem;-(

+1/0
15.8.2011 13:45

Fair-Play

Chodec

nemá na rychlostní silnici (dálnici) co pohledávat a proto se tam nedá ani předpokládat!! Řidiči jsou nevinní!!

+4/0
3.8.2011 13:34

Nahlas se ti směju 2

Re: Chodec

Samozřejmě souhlas.

0/0
3.8.2011 13:58

Martin Soušek

jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Takže viníci jsou oba řidiči. Podle případů z minula se má jet jen tak rychle, abyste stihli zastavit ve vzdálenosti, do které vidíte.

 

A že na dálnici se jezdí 130 s potkávačkami? No a to je právě špatně. Podle policie se má jet 50 a pak se nikomu nic nestane.

0/0
3.8.2011 11:11

Smrť

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Podle téhle poučky by ani na dálnici neměl řidič po setmění překročit rychlost 30-40 km/h. Chodci také mají své povinnosti, nejen řidiči. Pokud někdo vstupuje do vozovky mimo přechod, činí tak na vlastní nebezpečí. Každý svéprávný člověk je v první řadě zodpovědný za svůj život a měl by se podle toho chovat.

+1/0
3.8.2011 11:27

987654321

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

To není poučka. Volná citace zákona. Přečtěte si zákon č. 361 o provozu na pozemních komunikacích. Tuším § 18 odst. 1. Jasně se tam píše, ....řidič sní jet jen takovou rychlostí, aby stačil zastavit vozidlo na vzdálenost na jakou má rozhled ...... Jinak chodec nemá na rychlostí silnici co dělat. Ale o tom, jak se tam dostal nic v článku není. Takže všechno spekulace. A taky existuje termín spoluvina. To znamená, že oba účastnící, nebo i více účastníků nehody porušilo nějakou povinnost.

0/0
3.8.2011 12:57

JP007

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Ale on ho třeba dokáže zastavit na tuto vzdálenost, jenže si nedokáže uvědomit, že zastavit má. Proč? Protože zcela oprávněně nepředpokládá, že vozovku budou přecházet chodci, neb tam nemají co dělat. Prostě než si uvědomí, že bude potřeba vozidlo zastavit, ujede třeba 50 - 100 m a ta reakce prostě přijde už pozdě. A není to o viditelnosti, ale o tom, že se stane cosi, co důvodně nepředpokládáte. Mně se stalo něo podobného za bílého dne. Nájednou dálnici přebíhá nějaký trotl a než jsem si to uvědomil, že je potřeba brzdit, byl jsem skoro u něj. To je problém reakční doby. Myslím, že je třeba vzít v úvahu i skutečnost, že chodec byl pravděpodobně neosvětlený. V minulosti bylo na webu k dispozici video, jak v USA srazilo chodce policejní vozidlo. Z kamery ve voze bylo přitom zřejmé, že chodec byl oblečen v černém a objektivně byl vidět až cca 15 - 20 m před vozidlem (bylo to v noci). Takže rozhled měl policista dobrý, ale chodce "maskovaného nevhodným oblečením" prostě vidět nemohl....

+2/0
3.8.2011 13:48

Fair-Play

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

R^

0/0
3.8.2011 13:52

james.blond.007

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Ano! Máte naprostou pravdu. A vůbec nejlepší bude, když budeme po dálnicích všichni chodit pěšky. Kromě větší bezpečnosti to bude mít přínos i pro zdraví a setře to sociální rozdíly!

0/0
3.8.2011 11:28

danny47

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Přesně, ve světle tohoto (a dalších obdobných případů) je naprosto nepodstatná skutečnost, co ten chodec dělal na "rychlostní komunikaeIů, resp. dálnici...

0/0
3.8.2011 11:59

dino_na_idnes

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Sociální rozdíly to samozřejmě nesetře, zbohatličtí vykořisťovatelé budou oblečeni do značkových hadrů a ti nejvyžranější se jistě nechají nosit... :-P

0/0
3.8.2011 12:43

MaverikOne

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

A neexistuje takhle náhodou něco jako zákaz vstupu chodců na rychlostní komunikace a dálnice? Že to vůbec vyšetřujou, to samé by bylo s ciklistou. Prostě jejich vinna. Konec...

0/0
3.8.2011 11:29

Glaukom

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

s cyklistou ...jinak souhlas

0/0
3.8.2011 12:02

hujersehlasi

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

co to je za neskutecny kecy...? nemyslite to vazne, ze ne..?

0/0
3.8.2011 13:01

Fair-Play

Re: jedu tak rychle, abych zastavil v oblasti viditelnosti

Chodec nemá na rychlostní silnici co dělat a proto se tam nedá ani předpokládat!!!! Nikdo, opakuji nikdo a nikde ve světě nejezdí po dálnici po setmění padesátkou!!!! Tohle může napsat jen .....8-o

0/0
3.8.2011 13:32

Já, Claudius

Co dělal chodec na dálnici?

+1/0
3.8.2011 11:03

JayDeeSq

Re: Co dělal chodec na dálnici?

na týhle silnici se běžně stopuje..mezi lbc a prahou jich za cestu potká člověk hned několik skoro pokaždý..a ještě někteří pomalu lezou do silnice aby byli asi víc vidět..

0/0
3.8.2011 22:07

feese

V tomhle státě člověk nikdy neví

Nedávno dostal flastr od úřadu ten člověk, co si urazil ve 23 hodin kolo v díře v silnici (a spolu s ním ještě nejméně 16 dalších + další co se nepřihlásili). Podle stejné logiky bych se vůbec nedivil, kdyby viníky byli ti dva řidiči.

0/0
3.8.2011 10:56

truthspeaker

Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

Česká republika je opravdu Kocourkov. Teď jak by měl vypadat ten článek nenapsaný jako agitka proti řidičům:

Vážná dopravní nehoda zaměstnala v úterý pozdě večer liberecké policisty. Na rychlostní silnici R10 u Příšovic nedaleko Turnova totiž chodec způsobil nehodu dvou projíždějících aut. Vážným zraněním, která si při tom způsobil na místě podlehl.

Ke střetu s chodcem, osmnáctiletým mladíkem z Liberecka, došlo přibližně v půl jedenácté večer na 67. kilometru rychlostní silnice ve směru na Prahu nedaleko čerpací stanice Shell.

"Oba řidiči zůstali na místě a vyčkali příjezdu policistů. Policejní psychologové poskytli řidičům pomoc a událost si na místě převzali kriminalisté, kteří prověřují, zda mladík nespáchal trestný čin obecného ohrožení, či zda na nehodě neměla podíl třetí osoba. " upřesnila ve středu ráno liberecká policejní mluvčí Vlasta Suchánková.

+27/0
3.8.2011 9:04

Lvy

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

Lépe bych to nenapsal, díky! R^

0/0
3.8.2011 9:47

Smrť

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

Ano, Tvůj článek obsahuje potřebná fakta a je (dle mého názoru) podstatně objektivnější v hodnocení toho, co se vlastně staloR^.

0/0
3.8.2011 10:02

Cizinec_Cizinec

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

Take souhlas - Idnes pise obcas blaboly a nepremysli ...

Chdec nema na dalnici/rychlostni silnici co delat ... Za to je pokuta ci predvolani k prestupkove komisi

0/0
3.8.2011 10:02

Petrasek

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

To jo. Bohuzel ted kvuli tomu budou mit mozna dva ridici vycitky svedomi a psychicke problemy. Kazdopadne chodec tam nema co delat. Ke vsemu se to udalo za snizene viditelnosti. Chodec urcite nemel reflexni vestu. Jen by me zajimalo, jak budou policiste vysetrovat zabiti z nedbalosti. Kdo z tech dvou ridicu, kteri jej prejeli, ho vlastne usmrtil a kdo bude stihan. U nas proste, i kdyz je vse jasne a logicke, vitezi birokracie a lidska blbost nad rozumem, a tak se neni cemu divit, ze to vypada jak to vypada.

0/0
3.8.2011 10:10

Glaukom

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

byrokracie je tvrdá ;-D, takže se píše s tvrdým Y :-P

0/0
3.8.2011 12:04

Hnev lidu

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

Policajti musí vyšetřit všechny varianty, ale vzhledem k tomu že na rychlostní silncii chodci nesmí, je výsledek předem téměř jasný. Jiná věc by byla, kdyby mladík měl třeba reflexní vestu a o sto mětrů dál porouchané auto i s trojúhelníkem. Pak je skutečně na místě vyšetřit, jestli ho nemohli vidět.

0/0
3.8.2011 10:35

pteryx

To je nesmysl

Nemůžete vědět jestli to byl sebevrah. Možná byl opilý, nebo zfetovaný, nebo nemocný, nebo ho někdo omráčil a hodil na tu silnici aby tu "práci" dokončili nic netušící řidiči. Možná byl mírně opilý, snažil se tu silnici přejít a zakopnul.

A co se týče toho zbytku co píšete (obvinění mladíka z obecného ohrožení), silně takto se to zcela jistě neodehrálo. Jaký by asi mělo smysl někoho z něčeho obviňovat, když je mrtvý??? Občas kroutím nad zprávami v iDnes hlavou, v podtextu je to trochu proti těm řidičům, ale iDnes by si přece neměla ten článek vycucat z prstu, napsat že policie stíhá mrtvého mladíka, když ho nestíhá a ani stíhat nemůže, to přece nelze.

Opravdu nechápu jsou ty souhlasné reakce bezmozků, kteří nejsou schopni analyzovat jasný hoax.

0/0
3.8.2011 10:41

truthspeaker

Re: To je nesmysl

Mladík je obětí pouze v případě, že ho někdo tímto způsobem zavraždil, nebo pokud měl důvod na rychlostní sinici vyskytovat - např. umísťoval trojúhelník po způsobení překážky. Protože to nevím, nevylučuji to. Ale z původního článku to na to moc nevypadá.

V ostatních případech je pachatelem. Jestli byl střizlivý, opilý trochu nebo hodně, zfetovaný, zakopnul, nezakopnul.... to je zcela nepodstatné. Nese odpovědnost za svoje jednání a zdůsledky z něho plynoucí.

O stíhání mrtvého nic nepíšu. Policie samozřejmě vyšetřuje a zjišťuje pachatele i těch trestných činů, u kterých je domnělý pachatel mrtvý.

A slovo hoax používáte zcela chybně.

+4/0
3.8.2011 11:04

james.blond.007

Re: To je nesmysl

R^

0/0
3.8.2011 11:30

Smrť

Re: To je nesmysl

Hoax je vymyšlená, často poplašná zpráva. A omlouvat něčí výskyt na rychlostní silnici či dálnici opilostí či zfetovaností může jen bezmozek:-P. Člověk je za sebe a své chování zodpovědný a pojud se rozhodne intoxikovat se nějakou chemickou berličkou, co mu zprasí mozek a přivede k vyvádění nebezpečných hloupostí, je to jeho volba. Řidiči v tomto případě jsou asi stejně vinní, jako když někoho na kolejích srazí vlak - taky se nehledá vina u mašinfíry.

0/0
3.8.2011 11:34

Fair-Play

Re: Sebevrah způsobil nehodu na R10 u Turnova

Výborně R^R^

0/0
3.8.2011 13:40

vtech

nemel prebihat blbec

Tam je to furt. Ridicum nezavidim.

+1/0
3.8.2011 8:59

bouky

Magoři

Jezdím tudy také a někteří lidé jsou opravdu hazardéři se životem.Někteří tam přebíhají ve skupinkách.....;-€

0/0
3.8.2011 8:38

rafol

Nedbalost?

V cem spociva nedbalost, kdyz srazim na dalnici chodce, ktereho tam nemohu predpokladat?

0/0
3.8.2011 8:34

Petrasek

Re: Nedbalost?

No to je ten problem. Zijete v Cechach. Tady musite kdekoliv kdykoliv cekat neocekavane. Protoze nejen v Rusku je vse mozne, ale dokonce uz i tady.

0/0
3.8.2011 9:10

Leinad

Re: Nedbalost?

Když čumíš na video nebo píšeš SMSky za jízdy, tak se nediv.

Když ti chodec skočí do brzdné dráhy tak, že nemáš na výběr, tak sice budeš chvilku vyšetřován, ale nakonec tě nechají bez trestu.

0/0
3.8.2011 10:06

Petrasek

Re: Nedbalost?

Vy v aute volate a pisete sms? Nikdo tu nic takoveho nepsal, a tak usuzuji, ze z Vas mluvi vlastni zkusenost. Takove bych pak zaviral.

0/0
3.8.2011 10:13

Leinad

Re: Nedbalost?

Reaguji na to, že někdo neví o chodci, což mi občas připomíná brzdnou dráhu delší, než rozhled, nebo nesledování dění před sebou.

0/0
3.8.2011 10:30

hujersehlasi

Re: Nedbalost?

vzdyt se to stalo v pul jedenacty vecer!! pokud nemel reflexni vestu (haha), tak ho ten ridic doopravdy nemohl videt a vcas zabrzdit..

0/0
3.8.2011 10:39

Smrť

Re: Nedbalost?

Vám se ještě vážně nestalo, že se Vám chodec vyloupnul ze tmy až na poslední chvíli? To jste šťastná žena! Já na silnicích potkávám až příliš často nemyslící jedince, co se navlíknou do tmavého nebo maskáčového oblečení a štrádují si to tmou po pravé krajnici, zády k přijíždějícím autům. Opravdový adrenalin je takového mimikry chodce objevit za zatáčkou v okamžiku, kdy se na úzké komunikaci máte míjet třeba s autobusem, super zážitek! Řidiči musí tohle, řidiči musí támhleto, hlavně nechtít po chodcích, aby zapojili mozek a pud sebezáchovy...

+2/0
3.8.2011 11:40

rogerer

no jasně usmrcení z nedbalosti...

ono je totiž normální chodit pěšky po dálnici a k tomu ve tmě a neosvětlenej.....;-D;-D s tím musí řidič na dálnici počítat ;-D

0/0
3.8.2011 8:34

dolch

Tomu nerozumí

to po sražení tím prvním autem vstal a nechal se srazit ještě jednou?

0/0
3.8.2011 8:12

Aesculap

Re: Tomu nerozumí

Ani nemusel vstávat. První auto z něj udělalo placku, řidič sice asi zastavil a třeba tam i šel dát trojúhelník, ale než tak stihnul učinit, tak přes placku ještě stačilo přejet to druhé auto. A i kdyby bez trojúhelníku - stačí, že pár metrů za místem srážky zastavil a dal tam blinkry - to je v noci na rovném úseku vidět docela daleko a (skoro) každý pak raději zpomalí. Určitě jsou takové blinkry vidět na větší vzdálenost, než neosvětlený chodec...

0/0
3.8.2011 8:58

Smrť

Re: Tomu nerozumí

Nerozumím, čemu nerozumíš. Asi pár kousek za prvním autem jelo další a řidič také nestihl zastavit - ono se to v té rychlosti nezapíchne na metru.

0/0
3.8.2011 10:04





Najdete na iDNES.cz