Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklostezky dostanou nová čísla, turisté na kole by měli méně bloudit

Síť českých cyklotras projde v příštích letech řadou změn. Stezky se přečíslují, aby se cykloturisté v terénu lépe orientovali. Propojením stezek také vzniknou nadregionální páteřní trasy. Dopravní experti věří, že se díky tomu bude cykloturistika také marketingově lépe prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza83

Dobrý nápad

Dnešní číslování je opravdu silně chaotické. Navíc většina tady v diskuzi nechápe rozdíl mezi cyklostezkou (stezka či cesta určená primárně pro cyklisty) a cyklotrasou (cyklistická trasa vedoucí i mimo tyto specializované úseky). Dle KČT jsou to pak cyklotrasy (ony žluté plechové obdélníky s číslem) a cykloturistické trasy (vedou po horších lesních cestách, terénem) a ty jsou značeny podobně jako turistické trasy, jen na krajích je místo bílé barvy žlutá. Navíc přece jen toto druhé značení je levnější a odolnější zničení (mnohé žluté plechové tabulky jsou přetočené či zcela chybí). Nyní to dle článku bude tak, že se zvýší podíl cykloturistických tras na úkor cyklotras.

0/0
3.8.2011 7:49

nespokojeny_obcan

Máme tu vytížené cyklostezky za velký peníz.

Tak se vším všudy. Ať mají pumpičkáři kde řádit.;-D

0/0
2.8.2011 21:13

Huckelberry Švédd 5

.. to je zase šaškárna ...

na které vydělají akorát tak výrobci samolepek a cyklotlasů. Průměrně interligentnímu cyklistovi je jedno, jestli se má držet trasy č. 356 nebo 35 Rv:-/

+1/0
2.8.2011 19:55

Ruler

ještě bych bral

aby bylo zřejmý, jestli daná trasa (úsek) je vhodný pro silniční kola nebo ne (kolikrát vede podél řeky relativně slušná asfaltka, která náhle skončí bez varování v lese na kořenech, štěrku nebo v písku a jsem nahranej...

+1/0
2.8.2011 15:42

honzik_janulik

Re: ještě bych bral

No ono není špatný se podívat do mapy, samozřejmě turistické, kde je kvalita povrchu rozlišena, že.... A jinak, cyklostezky nejsou rozhodně primárně určeny pro silniční kola, takže na galuskách tam může jet jen blázen.

0/0
2.8.2011 22:15

Ruler

Re: ještě bych bral

nemám galusky a zřejmě si pleteš cyklostezky s cyklotrasami...

0/0
3.8.2011 8:02

Ruler

Re: ještě bych bral

nehledě na to, že mapu sice mám, ale je 5 let stará a ty nové cyklostezky/trasy tam prostě nejsou...

0/0
3.8.2011 8:03

sámvelkýmao

no

mě by spíš zajímalo,kdy konečne budou kolaři platit povinný ručení jako ostatní?................ malý kolo 200,střední 500,velký 1000 a závodní 2000.kč ročně.a taky známky pro pohyb po cyklostezkách.jako maj motoristi na dálnicích.anebo tam udělat vod kapše mýtný brány.....................

+5/0
2.8.2011 15:21

aljavX

Re: no

pokud s mym kolem spusobim skodu, tak ji hradim ze sveho. Takze o co ti jde ?

0/0
2.8.2011 15:24

sámvelkýmao

Re: no

pár pětek možná.ale pár set tisíc?vy jste univerzální milionář?........

0/0
2.8.2011 15:27

Mysel

Re: no

Vy mozna. Ale ne kazdy dokaze ze sveho zaplatit 2MKc skody, kterou zavinil.

0/0
2.8.2011 17:00

černej oes

Re: no

S autem podobnou možnost nemám. Platím povinně a vy jste s  velocipédem  rovnocenný účastník silničního provozu.

0/0
2.8.2011 17:02

renavous3

Já jezdím autem, na kole, jsem dokonce i chodec.

Ale na rozdíl od Vás mám zdravý rozum, platím povinné ručení 6 k ročně za Nissana čtyřkolku a platím si i odpovědnost za škody, kdyby vám moje děcka rozbily čelní sklo balónem. Na rozdíl od Vás vím, že cyklista jedoucí rychle podle vyhlášky na cyklostezku nesmí. Cyklkostezka je pro všechny sportovce. Rychlý cyklista musí na silnici a musí auta stojící před kruháčem nebo křižovatkou objíždět zprava. A řidič musí před jízdou poučit spolujezdce o pravidlech silničního provozu a zodpovídá za to, že spolujezdec nesrazí dveřmi auta cyklistu, když cyklista objíždí zprava. A já na rozdíl od Vás také zastavuji před přechodem, když před přechodem stojí chodec. Pokud předjíždím více cyklistů, dávám znamení u každého z nich, jak ukládá vyhláška. To Vy ale nevíte, proto jste agresivní a měl by jste ve vlastním zájmu vrátit řidičský průkaz. Nechtějte mne někdy potkat a agresivně mě napadnout.

+5/0
2.8.2011 17:23

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Já jezdím autem, na kole, jsem dokonce i chodec.

1. cyklista jedoucí rychle podle vyhlášky na cyklostezku nesmí - píše se kde?

2. musí auta stojící před kruháčem nebo křižovatkou objíždět zprava - nemusí, může.

.

Ale jinak souhlasím - ohleduplnost a tolerance.

0/0
2.8.2011 21:22

černej oes

Re: Já jezdím autem, na kole, jsem dokonce i chodec.

Právě jsem se roztřásl hrůzou nad vašimi virtuálními svaly.

Je však hodné obdivu jak jste geniální. Z několika slov dokážete zjistit zda má člověk  zdravý rozum, zda pouští na přechodu chodce, zdyaje agresivní ba i zda vlastní řidičský průkaz. Jsem  opravdu šťasten, že máte Nisana a informujete o tom  veřejnost v diskuzi. Jinak ale  vaše genialita hraničí s debilitou, která silně převažuje.

+1/0
3.8.2011 0:24

logomol

Ale pane, jste zakomplexovanej a neznalej

Cyklista na dálnici a na chodník nesmí a na cyklostezku nemusí ;-D

+3/0
2.8.2011 17:31

metla kulatého stolu

A pejskaři se spřežením 5 000 na dálnici

a na saních ještě více ;-D

0/0
2.8.2011 17:38

honzik_janulik

Re: no

Ty bys měl platit mýtné i za pohyb po chodníku, při tvé inteligenci....

0/0
2.8.2011 22:22

Uphillman

Bude sranda...

až se začnou ty samolepky odlepovat a člověk pojede chvíli po novém značení a chvíli po starém, to bude teprve chaos. :D

+1/0
2.8.2011 15:11

calver1

Tunel

Zase další tunel.

0/0
2.8.2011 14:57

Uphillman

Re: Tunel

Ano, značky povedou i přes tunel, i nad tunelem, záleží kam chcete jet. :-)

0/0
2.8.2011 15:06

aljavX

Re: Tunel

kudy to jezdis ? ja nejvice tunelu zazil na kole ve Spanelskych Pyrenejich a ve Svycarsku. V Cehach jich zase tolik na cyklostezskach neni :-O

0/0
2.8.2011 15:26

IBM R.I.P.

Re: Tunel

Do alpských tunelů cyklisti nesmí ;-(

0/0
2.8.2011 16:31

ctenar_idnes

mapy

kdo přečísluje cyklostezky ve všech cyklo mapách (internet, navigace, papírové, v terénu)?

Nebude to větší zmatek, než teď?

0/0
2.8.2011 14:54

černej oes

Re: mapy

Bude. A to je dobře, bude sranda.

0/0
2.8.2011 17:03

Antonín, topič

Zase nevěděj co s prachama...

0/0
2.8.2011 14:50

cmelaaak

Re: Zase nevěděj co s prachama...

na blbiny bude vždycky. Zvlášť na cyklostezky.

+1/0
2.8.2011 17:04

černej oes

Re: Zase nevěděj co s prachama...

Cyklotrasy jsou konina. Zrušit. kdo netrefí  normálně s mapou, má sedět doma.

0/0
2.8.2011 17:06

apendix

Re: Zase nevěděj co s prachama...

Divil byste se, kolik přivede jedna hloupá cyklostezka zahraničních turistů a díky tomu dá vydělat pár korun českým hostinským podél... Plzní vede trojka, tedy Německo - Praha, často po ní jezdím a cizince potkávám velmi často... už jen kvůli tomu mají smysl...

0/0
2.8.2011 17:56

černej oes

Re: Zase nevěděj co s prachama...

Jistě, hlavně ta nejnovější v Praze.

0/0
3.8.2011 0:30

apendix

Re: Zase nevěděj co s prachama...

To už je věc jiná...osobně mám radši, když trasa vede po původní komunikaci, která je v krajině několik desetiletí, než po nově nalajnované asfaltce. Většinu tras lze vést po takových cestách, které by stačilo nějakým způsobem opravit...bohužel jak to u nás chodí, na těch by se tolik nevydělalo bokem...

0/0
3.8.2011 9:11

apendix

rozdělení typů tras

Je docela škoda, že neuvažují nad tím, že by se udělalo nějaké jednoduché rozdělní dle druhu trasy... Z článku mi přijde, že chtějí ze značení vyhodit polní a lesní cesty, což je rozhodně škoda. Chápu že pro dálkovou cyklistiku nejsou zajímavé, protože se jede na cestovních kolech na těžko, takže něco jiného než asfalt nebo kvalitní štěrková cesta moc nepřichází v úvahu, ale pro regionální ježdění to smysl má, protože pro cyklisty, kteří jedou na max. jednodenní výlet většinou platí, že sedlají horské nebo krosové kolo a ti naopak takové cesty jistě preferují spíše, než asfalt. Proto by bylo ideální, když by se trasy rozdělovaly dle "obtížnosti" - lehké (asfalt, kvalitní štěrkovka), střední (polní a lesní cesty s nějakým tím výmolem) a těžké (rozbité lesní cesty, vhodné pro MTB).

+5/0
2.8.2011 14:46

Diskuter001

Re: rozdělení typů tras

100% s Vámi souhlasím. Problém je jen ten, že občas se nějaká cesta opraví a občas zas nějaká vlivem toho, že tam jezdí traktory na pole se rozbije. Kvalitní štěrková cesta se za pár let může změnit v tankodrom. Obávám se, že taková značení by se muselo často měnit.

0/0
2.8.2011 17:50

kaspi

CykloBečva

Před pár týdny jsme absolvovali cyklostezku Bečva a i když je to fakt parádní a pohodlné svezení, tak značení místy veškeré žádné... ;-(

0/0
2.8.2011 14:36

aljavX

takze abych pote

nakoupil zase nove cyklomapy

0/0
2.8.2011 14:32

Uphillman

Re: takze abych pote

Já si tisknu plánovanou trasu z "mapy.cz" na černobílé tiskárně a potřebné cyklo/pěšo trasy doplním umělecky fixkou. :-)

0/0
2.8.2011 15:08

aljavX

Re: takze abych pote

pokud planuji 50km a vice, a chci mit mapu podrobnejsi, tak abych tisknul tak 5-8 A4 . Mapa je preci jen lepsi :-)

0/0
2.8.2011 15:25

InstinkTT

Re: takze abych pote

Já beru čísla cyklostezek (tras) jen jako něco navíc. Nejvíc se stejně orientuju podle mapy, průjezdních míst, atp... každopádně chaos v tom občas je, ale dá se to a je fajn, že jsou tyto cesty nějak značeny.  R^

0/0
3.8.2011 11:39

HWSpeedy

Znaceni

No hlavne aby dodelali znacky na krizenich, kde trasa odbocuje. Ted naposled jsem jel trasu Jihlava-Trebic, misty katastrofa, kde nejsou znacky vubec.

0/0
2.8.2011 14:22

trasprd

Re: Znaceni

To se vám vůbec nedivím, já jsem místní a taky se vůbec nevyznám v tom, kudy že to má vlastně vést. Nakonec jezdím raději po starých osvědčených silničkách 3. třídy.

0/0
2.8.2011 14:53

Chytrakz hospody

Bloudění v ČR, to není tak časté

Já si dal cyklotour po Ostreichu (A), Reichu(D)  a Frankreichu(F). Tamní značení cyklocest je katastrofální. Ačkoliv jsme měl mapu i intinerář zabloudit nebyl žádný kumšt. Zlaté české cyklocesty. Na nich sice zabloudit lze taky, ale oproti zmíněným zemím je to spíše umění než pravidlo

0/0
2.8.2011 14:15

Finsternis

Re: Bloudění v ČR, to není tak časté

Mám přesně opačnou zkušenost - německé značení je úžasné, rozcestník na každé křižovatce, jasné a pochopitelné štítky v rozumných rozestupech. Na českých cyklotrasách bych spíš užil křišťálovou kouli než mapu, zvláště, když potřebná značka se objeví až po třetí nepřehledné křižovatce a ještě tak vhodně umístěná, že není vidět.

0/0
2.8.2011 14:22

MattyCZ

Re: Bloudění v ČR, to není tak časté

Právě jsem jel Paříž-Strassburg a jako...KATASTROFA!!! V Neměcku nádhera, ale ve Francii....na stezku né a né se dostat, když už na ní najedete, tak končí uprastřed ničeho. Na silnicích nejsou ani kilometrovníky. Děs!

0/0
2.8.2011 14:35





Najdete na iDNES.cz