Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Babyboxy vyzývají k ohrožování matky i dítěte, míní jejich odpůrce

Primář neonatologického oddělení plzeňské Mulačovy nemocnice Jiří Liška dlouhodobě bojuje proti babyboxům. Nejsou bezpečné a nabádají matky, aby utajeně rodily doma a ohrozily sebe i novorozeně, míní Liška. Doporučení OSN babyboxy u nás zrušit Liška vítá. "Česká republika by měla dodržet smlouvu a poslechnout," dodal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepa_depa

Vymývání mozků

Vymývání mozků koukám funguje naprosto dokonale... ;-(

Stačí dobré PR a lidé se chytnou na cokoli, třeba i na babyboxy. Děti jsou vražděny a končí v popelnicích pořád, babyboxy nebabyboxy, jenom je prostě menší problém se dítěte zbavit.

Kdyby se peníze, které se za ně vydávají natřel plot, tak by to bylo užitečnější. ;-D

+1/0
16.8.2011 0:09

Roch Kowalski

Ano, Čechů je moc

je třeba jim jěště víc pustit žilou. Vratte diplom soudruhu doktore !Rv;-O

0/0
25.7.2011 22:25

třetí milenka doktora Krysy

Ůl

babyboxy nemají certifikát zdravotnického zařízení. Proboha!

0/0
25.7.2011 16:18

petrph

Re: Ůl

jaký proboha.. To je skutečně na pováženou...Chytit se toho právníci (a to ani nemluvím, kdyby se skutečně něco stalo), tak z toho mají doktoři pěknou polízanici a klidně můžou skrzeva nelegání ordinaci přijít i o diplom...

0/0
25.7.2011 16:23

třetí milenka doktora Krysy

Re: Ůl

Ano . Popelnice certifikát mají

0/0
25.7.2011 16:38

petrph

Re: Ůl

nemají, někdo snad dovoluje matkáma aby házely svoje děti do popelnic? Proč s nima nezajdou jako všechny ostatní o porodnice, která ten certifikát má?

0/0
25.7.2011 16:42

třetí milenka doktora Krysy

Re: Ůl

Zeptej se těch matek! Pořád lepší babybox bez certifikátu,než popelnice,to musíš uznat

0/0
25.7.2011 17:40

pooHDA

polokriminální porod

na takový výrok musí být minimálně poloblbec.

+4/0
25.7.2011 15:47

666999666

To je zase hezkej blábol, pokud z jakéhokoli

důvodu, se žena rozhodne utajit těhotenství a rodit doma, zrušení babyboxů jí v tom nezabrání, jen novorozeně pohodí u popelnice RvRvRv

+1/0
25.7.2011 15:17

Kryštof D.

Re: To je zase hezkej blábol, pokud z jakéhokoli

Buď jsi to nečetl nebo nepochopil. Ale ani jedno nevypovídá o tvé inteligenci nic pozitivního. Pan primář má pravdu.

+1/0
25.7.2011 15:40

třetí milenka doktora Krysy

Re: To je zase hezkej blábol, pokud z jakéhokoli

Buď jsi to nečetl nebo nepochopil. Ale ani jedno nevypovídá o tvé inteligenci nic pozitivního. Pan primář nemá pravdu.

0/0
25.7.2011 16:19

666999666

Re: To je zase hezkej blábol, pokud z jakéhokoli

A v čem ty dovedo nemám pravdu? Neříkám že je to bezpečné, jen že je to bezpečnější než když to pohodí u popelnice ;-) nic víc.

0/0
25.7.2011 16:20

Kaniokova

Kdo se chce připojit k petici na podporu babyboxů,

tak odkaz      

http://www.petice24.com/petice_proti_zruseni_babyboxu

0/0
24.7.2011 22:52

petrph

Re: Kdo se chce připojit k petici na podporu babyboxů,

Šmarja pano, proč sepisujete petici proti zrušení baboyboxů, když je nikdo neruší? OSN ve své zprávě pouze doporučilo České republice, aby ukončilo jejich program. Na což úřady České republiky poslaly celé OSN lidově řečeno do.., a prohlásilo že na doporučení kašle, že u nás se práva dětí chránit nemusí, protože my máme babyboxy...Jistě chápete že kdyby někdo babyboxy skutečně zakázal a úřady ČR tento zákazy akceptovaly a vykonaly, tak je zase celá vaše petice na dvě věci...

0/0
25.7.2011 15:11

Kryštof D.

Re: Kdo se chce připojit k petici na podporu babyboxů,

No, ne že bych s peticí proti zrušení souhlasil, ale evidentně vám něco ohledně OSN a babyboxů uniklo...

0/0
25.7.2011 15:41

petrph

Re: Kdo se chce připojit k petici na podporu babyboxů,

neuniklo, cituji přímo z té jejich zprávy "The Committee strongly urges the State party to undertake all measures necessary to end the “Baby Box” programme "...Čili, "strongly urges", tedy pouze "naléhavě žádá"....

To že z toho naše úřady udělaly mediálně zákaz, kterém se statečně sami braní, to je pro ně typické...Asi se dá skutečně jen na pár prstech spočítat, když se český stát statečně ubránil něčemu co mu bylo odněkud nařízeno, ať z OSn,EU,Bruselu, Moskvy, Berlína, Vídně....:-)

0/0
25.7.2011 16:18

Kaniokova

Šlak by mě trefil, když slyším ty ušlechtilce

a jejich argumenty o nějakých právech. Je to všechno debilní pseudohumanita, která naprosto rezignovala na zdravý selský rozum. A i to blbé OSN, jakým právem se nám motá, do našich záležitostí? Ať si poručníkuje u rozvojových zemí, ale ať nestrká rypák tam, kde je soukromí a rozhodování národních záležitostí.

+5/0
24.7.2011 22:26

macarát

Na pozitivní vliv krabic na děti nevěřím

na druhou stranu porodníci zase děkují a odcházejí, tak nemají co remcat, když si někdo porodí bez byrokracie a povinné zdravotní péče.

0/0
24.7.2011 21:23

suchacz1

ooo

to se snad ani neda komentovat, chudaci decka v popelnicich a OSN uz nekolikrat prokazala, ze je bezzubou organici plnou senilnich paprdu.

0/0
24.7.2011 20:42

sageorg

No jasně,..............

prezervativy zase vyzývají k totálnímu vyhlazení lidstva!Bože,toto je doktor medicíny?

0/0
24.7.2011 19:17

duhacenzor3

proc je treba

zabijet deti namisto babyboxu, ze doktore. Abyste se strachy nezblaznili, ze vam tu z anonymniho nalezence vyrostl novy Mojzis - o tohle vam totiz jde, chudacci, proto ten poplach okolo babyboxu;-Djste smesnajsi, nez ten nejpitomnejsi nabozensky fanatik, atheiste.;-D

0/0
24.7.2011 18:47

Kryštof D.

Re: proc je treba

8-o Wow, tak jestli tohle myslíš vážně, tak tady ani doktor Cimický nepomůže.

0/0
25.7.2011 15:42

Gehenna

Já vám nevím,

ale ten člověk je doktor (byť mám tendence si s cimrmanem myslet, že by to klidně mohl být i holič), není právník. Jeho povinností a prací je postarat se o dítě nezávisle na původu, nezávisle na infekčnosti (to je fakt šok, infekční dítě v nemocnici, to svět nezažil, jak jen se s tím srovnat?!), ne si vybírat, o koho se starat bude, od stolu soudit, jestli je dítě "špatné" nebo ne... jak může chtít etiku po matce ve svízelné situaci, když jí sám ve svém polstrovaném křesle a za státní prachy nemá ani za mák?

Nemluvě o smýšlení, že rodička je tu pro lékaře, ne naopak...

+4/0
24.7.2011 16:30

Patrik33

Re: Já vám nevím,

Souhlasím s Vámi.

0/0
24.7.2011 16:41

petrph

Re: Já vám nevím,

Asi se mýlíte ten člověk je primář a ví moc dobře že plnit právní normy je stejně důležité ba ještě důležitější než ty medicínské.Jinak řečeno,jestli Vám předepíše ten či onen prášek,jestli přehlídne nějaký symptom a bude Vás léčit špatně  jestli Vás vezme na operaci až za půl roku, to si snadno zodpoví.Ale běda aby si stěžovala nějaká ochechule že jí sestra dost uctivě nepozdravila a pošle tam právníka s kontrolou.Potom stačí chybějící formální zápis o čemkoliv nebo skutečnost že použil peníze z rozpočtu místo na stříkačky na obvazy a primář si může balit kufry.A v případě že  tam skutečně umře nějaké dítě a kontrola zjisttí že primář vědomě (kvůli babyboxu) nedodržoval předpisy o hygieně a bezinfekčnosti prostředí,tak rovnou teplý prádlo do basy.

Takže, ten primář to má skutečně těžký.Po té matce se z hlediska etiky žádá jenom jedno.Aby zazvonila a s dítětem do té porodnice došla sama. Když místo toho vlastní dítě vyhodí do připravené krabice, tak se na etiku moc odvolávat nemůže

+1/0
25.7.2011 15:31

studuji VŠ cenzorskou

chtěla jsem k tomu něco napsat

Ale příspěvek od mischplysch a (gbd) hovoří i za mě.

Pan dr. mě tedy rozesmál tím strachem z nehygieničnosti, když přijmou dítě z babyboxu. to asi fakt nemyslel vážně 8-o

0/0
24.7.2011 16:20

janamalk

Proč zakazovat potřebné?

Výstižně je to popsáno zde: www(tečka)/wp.me/p1IMtg-2L

0/0
24.7.2011 16:20

zaregistrovany

lide mají různé názory

já jsem pro babyboxy a nejlépe je to tady vysvětleno v příspěvku jménem Kostelní schody.

Ale jak říkám, lidé mají různé (rozuměj různě choromyslné) názory, jako například vůbec netrestat zločiny, protože jsou boží vůle.

Pak bych k tomu ještě dodal, že čím je jejich názor slušně řečeno extravagantnější, tak tím více ho vyřvávají do světa a tím více o něm sdělovací prostředky píší. Jeden by se pak mohl domnívat, že reprezentuje názorovou většinu.

0/0
24.7.2011 16:11

Mozna Fcera i Dnes.cz

Pan primar ma pravdu..

Zrusit babyboxy a preventivne zridit babyschranky v kafileriich, kam ty decka muzou matky nosit, aby je nemusely vyhazovat do popelnic a mohly je rovnou ekologicky "recyklovat"..R^R^

0/0
24.7.2011 15:17

(gbd)

Kostelní schody

Kdysi se nechtěné děti odkládaly na kostelní schody - tak bylo (skoro) jisté, že se dětem dostane alespoň základní péče. Podobné "instituce" fungovaly v podstatě ve všech civilizacích (snad s čestnou vyjímkou Sparty a zvyku házet slabé jedince ze skály - a kdo ví, jestli to tak opravdu bylo).

Takže "babyboxy" jsou jen moderní úpravou téhož. Pokud je zrušíme, časem se sama objeví nějaká alternativa. Možná odkládání dětí na schody soudu nebo sociálky. Jen tuším, že tu schody nebudou anni hygienické, ani vyhřívané, a pravděpodobně si tam odloženého dítěte hned tak někdo nevšimne.

+6/0
24.7.2011 15:09

Patrik33

Re: Kostelní schody

Mám stejný názor jako Vy.

0/0
24.7.2011 16:45

gulivere

Rodit

v porodnici, kde je pán doktor primářem, je větší riziko, než dát dítě do babyboxu. Je zvláštní, že když ví, jaké mají boxy nedostatky, nebojuje za odstranění nedostatků. Čili není to asi život dítěte, co ho trápí. Tohle je důsledek ekonomiky státu, který nedovede zaručit důstojné podmínky pro výchovu dítěte. A mnohdy rozhodnutí matky vzdát se dítěte v jeho zájmu, život děťátku zachrání nebo zkvalitní. Doufám, že babyboxy tady budou i nadále, v zájmu dětí.V

+4/0
24.7.2011 15:09

petrph

Re: Rodit

Asi bych se zeptal, kdyby se primář skutečně rozhodl bojovat za odstranění nedostatku babyboxů, kolik by mu na to přispěly zdravotní pojišťovny. Kolik by mu třeba daly navíc na nakup inkubátorů, vybudování karanténní ochrany  kvůli možné infekci, atd. Schválně si tipněte.....:-)

0/0
25.7.2011 16:29

pesimistka7

Proč žádný odborník nevykřikuje

kde hledat srovnatelné alternativy, pokud tedy jsou, nebo nějaké neprosazuje? Kam se mají obrátit nechtěně těhotné? Kde je nějaká záruka anonymity? Bezplatná linka? Proč mají BB lepší "reklamu", než ta jiná pomoc, která prý tady je?

0/0
24.7.2011 13:33

studuji VŠ cenzorskou

Re: Proč žádný odborník nevykřikuje

protože jsme národ ynteligentů, kteří kritizují vše, co funguje ;-(

0/0
24.7.2011 16:26

pesimistka7

Re: Proč žádný odborník nevykřikuje

A jak si vysvětlujete, že zde právě např. BB mají takovou podporu veřejnosti, když jsme tedy "takový" národ? :-/

0/0
24.7.2011 18:07

mischplysch

Teda to jsou názory

Vždycky budou ženy, které dítě nechtějí a odloží ho. I kdyby se pan primář na hlavu stavěl a odložit dítě by bylo trestáno smrtí, tak takové děti a matky budou.

Utajený porod v porodnici je spíš k smíchu, když jsem viděla ty skvadry drbajících sestřiček, co nemají páru o nějakém korektním jednání. Personál v českých porodnicích má zatím hodně daleko k nějakému slušnému standardu.

Pro někoho utajený porod v porodnici to varianta je, pro jiné ne. Ideální společnost, kde nejsou matky v zoufalé situaci neexistuje, náš stát jim navíc moc podpory nenabízí, stačí si zjistit situaci matek samoživitelek, to je někdy hrůza. Ale i kdyby se situace v tomhle směru zlepšila, tak ne každá si přeje dítě vychovávat.

Babyboxy jsou podle mě slušná varianta

A ještě mě zaujaly ty "polokriminální" porody doma, pokud vím, tak rodit doma není trestný ani polotrestný čin, možná je taková kriminalizace snem pana primáře, ale to už by jsme se dostali poněkud mimo civilizovaný svět.

+14/0
24.7.2011 13:29

Patrik33

Re: Teda to jsou názory

Mám stejný názor jako Vy.R^

0/0
24.7.2011 13:47

136N

Re: Teda to jsou názory

Lépe bych to nenapsal R^

0/0
24.7.2011 15:00

vver440 1@klikni.cz

a ted si představte

že tohle demonstrovalo za vyšší platy. a máte vyřešenou rovnici

0/0
24.7.2011 13:09

referentka

nějak se mi nechce věřit,

že odborníci, porodníci jsou proti  babyboxům...vždyť oni nejlépe a nejvíc vidí i ty různé existence, které chodí rodit do špitálu...a když si k tomu připočteme různé narkomanky, bezdomovkyně, různé existenci s IQ nižším než je číslo boty, pro které je nejjednodušší strčit "problém" do igelitky, tak opravdu zírám, že nejsou raději pro cokoliv, co dítě zachrání a zachová anonymitu  rodičky...mně osobně se ba byboxy zdají geniální....

+2/0
24.7.2011 13:07

vver440 1@klikni.cz

Re: nějak se mi nechce věřit,

přesněR^

0/0
24.7.2011 13:11

Slaine55

Lepší dítě v popelnici?

Asi ano. A že je dítě infekční. Hm...To asi dítě z popelnice také ne??? Tak buď si budeme hrát na to, že problém neexistuje a budeme plnit kriminály ženskejma, které dítě zabijou a nebo dítěti dáme šanci přežít. Ostatní jsou pokrytecké slinty.

0/0
24.7.2011 12:59

neumisa

???

toto prohlásil primář z neonatologie? A za střízliva? 8-o A že rodičky přijmou všude? No doporučovala bych panu primáři si to zkusit - jezdit s rozjetým porodem po Praze a všude slyšet, sorry, jeďte jinam. Já to zažila a troufám si říct, že NENÍ pravda, že rodičku přijmou všude.

+2/0
24.7.2011 12:22

81honza

Re: ???

měla jste to po nich požadovat písemně, pak vás neodmítnou nikde, páč si nevezmou na triko, že se během vašeho hledání porodnice něco stane

0/0
24.7.2011 12:27

neumisa

Re: ???

požadovala jsem, mám 4x potvrzení s razítkem, že mám jet jinam ... zjevně jim to bylo buřt. Skončila jsem v Hořovicích a dítě bylo na světe dvacet minut po příjezdu.

0/0
24.7.2011 12:31

81honza

Re: ???

tak to jsou docela odvážní, známá co dělá v porodnici říkal, že když mají plno a posílají ženské pryč, tak si nikdo nedovolí jí to dát písemně a raději ji přijmou

0/0
24.7.2011 12:33

number of the beast

to je zase titulek jak noha.....

babyboy nemohou vyzyvat, neumi totiz mluvit:-Pa ten profesor Liska by se mel taky nechat vysetrit, kolegy z psychiatrie. jak konkretne porusuje babybox prava ditete? copak je nekde psano, ze dite ma pravo byt odhozeno k popelnicim??

+3/0
24.7.2011 11:53

lolek77

Baby boxy jsou jednou z možností, nikoliv jedinou.

S argumentací ministerstva dopravy když zavádí nějaká restriktivní opatření "I kdy to zachránilo jen jeden lidský život" můžeme operovat i zde. ;-D

+4/0
24.7.2011 11:43

noorange

Degenerace je společným jmenovatelem všeho,

co se odehrává v "moderních společenstvích". Měli by zakázat i nože, protože je lze použít pro jednoho k záchraně a pro druhého k ukončení života. Zbavit lidi svobodné vůle, to je úkolem. Zakážeme vše, hlavně, když to říká nějaký doktůrek. I číst, protože kdo čte, zlobí! O Blesku apod. to ovšem neplatí, to bude povinná literatura.

+1/0
24.7.2011 11:37





Najdete na iDNES.cz