Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sporný zákon o zákazu cyklovozíků je zastaralý, zřejmě se změní

Kolem přípojných vozíků pro malé děti za jízdní kolo se strhla živá debata. Najdou se jejich zastánci i odpůrci. Jedno je ale jasné: sporný zákon nemůže popsat situaci správně, protože vznikal ještě v době, kdy lidé s vozíky za kolem ještě nejezdili. Blízká budoucnost by proto měla přinést jeho zmírnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakson

ale to

co říká pan odborník Šťastný o přepravě dětí v hustém provozu, platí obecně. Tak ať zakáží přepravu dětí v těchto případech úplně, pokud jim jde o jejich zdraví  a bezpěčí. S tím štěstím to možná platí také, ale v pvní radě pro cyklosedačky.

0/0
24.7.2011 11:31

Antonín, topič

Re: ale to

Přesně tak.

0/0
25.7.2011 17:19

egri

Výrobci dětských sedaček namazali!!!!!!!!!!!!!

+1/0
24.7.2011 10:38

Huckelberry Švédd 5

... to je zase úřednická šaškárna !!!!!

proč probůh musí být na všechno předpis, vyhláška či nařízení a nestačí ZDRAVÝ ROZUM !!!!  ;-O

0/0
24.7.2011 9:37

z.pepa

Re: ... to je zase úřednická šaškárna !!!!!

Protože většina národa to kulaté na krku používají jen jako špunt, aby do něj nepršelo.

0/0
24.7.2011 10:43

dogi2

Já bych to až zas tak neřešil.

Když si chce někdo děti zabít, tak ať si je zabije. Asi takto: Většinu rodičů by ani nenapadlo, aby vzali dítě na procházku po krajnici frekventované silnice. Ale v tomto vozíku ho ve stejných místech klidně vozí. A že to není pravda? No, jezdím autem dost často po staré karlovarské silnici. A ve vesnicích či mezi vesnicemi ty "soupravy" potkávám. Vždy mě docela zatrne, ale pak si říkám, že mé dítě to není, tudíž je to jejich věc.

+2/0
24.7.2011 4:32

Horst.Skalický

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

Zatrne Ti, to je pěkné, ale taky cizí dítě musíš chránit. Je legálním účastníkem silničního provozu. Vozíky jsou homologované, ač se Ti to nemusí líbit, tak to musíš respektovat, jinak si koleduješ o malér stejný, jako když přejedeš maminku s kočárkem.

Proto podobnou jízdní soupravu předjížděj opatrně s malým rozdílem rychlosti a velkým bočním odstupem. Vyhneš se tak kriminálu ve kterém se špatně sedí i když někdo považuje za rekreaci. Takže milý Dogi, dávej bacha ať někoho nepřejedeš a nestojíš před soudem. Není tam diskuze jak na iDnesu. Nemají tam pochopení pro názory typu "moje dítě to není, tudíž je to jejich věc."

+2/0
24.7.2011 10:28

vpro2

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

R^ ... hezky receno

0/0
24.7.2011 12:02

l.g

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

To se velmi mýlíte, že vozíky jsou homologované. Vozík je sice (možná) certifikován výrobcem pro přepravu dětí, ale není schválen pro provoz na pozemních komunikacích, takže podle současného zákona je v něm přeprava osob na pozemních komunikacích opravdu ZAKÁZÁNA.

0/0
24.7.2011 17:09

Milenius

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

V podstatě žádné kolo nemá homologaci, pouze je definováno, jaký musí být stav kola, což musí výrobce dodržet a řeší se to maximálně prohlášením o shodě. Kdyby se měla všechna kola homologovat, tak je to několik tisíc typů, co je nerealizovatelné. Zakážeme kvůli tomu všechna kola? Ono to chce hlavně zdravý rozum, což asi většině lidí chybí.

0/0
25.7.2011 16:13

Antonín, topič

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

To je samozřejmě blbost, přívěsný vozík za kolo žádnou homologaci mít nemusí, pouze musí splňovat požadvky zákona ohledně odrazek a rozměrů.

0/0
25.7.2011 17:12

dogi2

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

Nevím, zda s tím kriminálem máš či nemáš pravdu, já tam nebyl, takže to nemohu posoudit. Zřejmě hovoříš z vlastní zkušenosti. Ale jinak pravda, je, že to skutečně není moje dítě, protože bych své děti nikdy takovému nesmyslu nevystavil. Pokud si ale ještě jednou přečteš onen článek, tak zjistíš, že nemáš až zas tak pravdu, pokud se týká legality takového vozíku v silničním provozu. Ale to tě asi nezajímá, že? Proč taky, když mě už předem strkáš do basy.

0/0
25.7.2011 5:50

Antonín, topič

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

Tak sám uvádíte, že máte problém vozík bezpečně předjet.

0/0
25.7.2011 17:35

dogi2

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

Ve které větě jsem něco takového uvedl? Můžete mi ji prosím ocitovat?

0/0
26.7.2011 6:36

jakson

Re: Já bych to až zas tak neřešil.

Rozumím tomu správně, že ti zatrne, když máš objet vozík? Ale řidičák máš,ne?

0/0
24.7.2011 11:34

Inkvizitor Johny

Vozíky

Nechápu, že tohle někdo používá. Je to děs. A na frekventované silnici docela risk...To není důvod k zákazu, ale spíše k zamyšlení.

+1/0
24.7.2011 1:25

danny47

Re: Vozíky

Ale ona není řeč o tom, jeslti používat vozík na rušných silnicích ale o tom, že se údajně nesmí používat vůbec, ani na venkovských cestách a dokonce ani na cyklostezkách...

0/0
24.7.2011 8:27

jakson

Re: Vozíky

Jak říkám, to platí pro přepravu dětí na kole obecně. To není o vozících.

0/0
24.7.2011 11:39

l.g

Re: Vozíky

Musíte rozlišovat jestli se jedná o  cyklostezku značenou, nebo nikoliv. Pokud je označena dopravní značkou "cyklostezka", jedná se o pozemní komunikaci a platí na ní pravidla silničního provozu - tedy zákaz vozíků.

Pokud je cyklostezka značena pouze značkou turistickou, pozemní komunikace to není a vozík na ní samozřejmě může.

0/0
24.7.2011 17:15

__anart__

Převážení dítěte v kočárku po komunikaci zákon povoluje?

Jak upravuje zákon převážení dětí v dětských kočárcích po pozemních komunikacích? Předpokládám, že stejně jako jejich přepravu v cyklovozíku. Z uvedeného tedy vyplývá, že převážet dítě v kočárku po jakékoli pozemní komunikaci je porušením zákona. Dle logiky, kterou předvádí pracovníci Ministerstva dopravy, je kočárek možno používat na pozemní komunikaci pouze je-li prázdný.

Pokuta rodičům tlačícím kočárek s dítětem nehrozí pouze, pojedou-li po polní či lesní cestě.

Dosaďte si do výroků "expertů" z Ministerstva dopravy místo slova "cyklovozík" výraz "dětský kočárek" a absurdita celého uměle vytvořeného problému bude zřejmá. Zdá se, že tu někdo (dovozce? prodejci?) zapomněl promazat ministerské soukolí a tak cyklovozíky začaly drhnout... Rv

+1/0
24.7.2011 0:27

Králík z klobouku

Re: Převážení dítěte v kočárku po komunikaci zákon povoluje?

Ministerští úředníci sice plodí kdejaké nesmysly - včetně těch zákonů a vyhlášek, ve kterých nemotorová vozidla (ale taky třeba tramvaje a trolejbusy) vyloženě odflákli, ale snad na rozdíl od tebe alespoň vědí, že polní a lesní cesty jsou také pozemními komunikacemi, byť většinou účelovými.

0/0
24.7.2011 1:43

danny47

Re: Převážení dítěte v kočárku po komunikaci zákon povoluje?

R^ !!

0/0
24.7.2011 8:28

Ivcera

Je to jasné

panáčci na ministerstvu vyřešili úspěšně problém s lékárničkama a patrně se jim zdají vyhozené dvě miliardy málo. Proto ted zacali řešit vozíky. Je vidět, že tam mají opravdu moc práce a jsou strašně užiteční.

0/0
23.7.2011 20:28

komora

Nejlepsi je nejzdit !

Opravdu nechapu, kolik cyklo*magoru je ochotno si zaprahnout za kolo tuhle zrudnost. To je takovy problem si jizdu na kole odeprit do doby, az bude ditko schopno jet treba samo ?

Vzdyt to dite z toho ma tak akorat velke kulove, o bezpecnosti nemluve. Jeste bych to bral mimo silnice. Na silnici ? Naprosto nebezpecne. Vlajecka je k nicemu nebot ze zadu jaksi vlaje po smeru jizdy tudiz neni videt. Jenom abyste cekali kdo vas cirou nahodou sroluje zezadu. Kontrola nulova, nevim o nikom, kdo se bude furt ohlizet jak blbec jestli je vsechno v cajku.

+2/0
23.7.2011 19:55

Pavelxxx5

Re: Nejlepsi je nejzdit !

Osobně vozík používám následujícím způsobem:

Rodinný výlet s dítětem ve věku půl roku až rok, kdy dojedu autem do Jizerských hor, za zhruba 1 až 1,5 hodiny dojedu z osady Jizerka k Šámalově chatě, dítě se prospí na zdravém vzduchu. Následuje 2 hodinová pauza na krmení, dítě si samo leze po dece, culí se na okolí a když zase začíná „vadnout“, jde zpět do závěsné sítě odpruženého vozíku, ukšírované lépe než kosmonaut v raketoplánu a dává si další obvyklou dávku spánku a za hodinku jsme zpět u auta jedeme domů. Celý výlet je po silnicích – pozemních komunikacích, kde v zásadě auta nemají povolen vjezd (ponechávám stranou vyjímky z vyjímek). Stávající úprava to, jak vyplývá z ministerského výkladu zákona, zakazuje.

+2/0
23.7.2011 22:07

ivošek z gmailu

Re: Nejlepsi je nejzdit !

Souhlasím s vámi (ale i s předřečníkem) R^ Pokud by ostatní cyklisté jezdili s vozíkem jako vy, nebyla by ani záminka to takto hloupě "řešit" ministerstvem.

0/0
24.7.2011 9:53

Antonín, topič

Re: Nejlepsi je nejzdit !

Však vy byste si záminku našli.

0/0
25.7.2011 17:18

jakson

Re: Nejlepsi je nejzdit !

Jezdím s vozíkem i autem a můžu posoudit. Předřečník s vozíkem nikdy nejel a ví o tom houby. Jediné, co je z jeho strany vyžadováno, je ohleduplnost za volantem, který ale asi běžný Pepík není schopný. Asi by se měly dělat pro udržení řidičáku pravidelné psychotesty.

0/0
24.7.2011 11:44

vpro2

Re: Nejlepsi je nejzdit !

R^ ... presne tak ... vi o tom kulove ... moje dvouleta dcerka, kdyz jedeme k babicce ( cca 11 km po okreskach a cyklostezkach ) odmita jizdu autem a dozaduje se "nepohodli¨" ve voziku, sama si do nej vleze a zacne se ksirovat ... no a kdyz zastavim, tak se mi ozyva za zady: "Tato, jedem!" ... takze je videt, jak ji to strasne "nebavi" ;-)

+3/0
24.7.2011 12:06

Antonín, topič

Re: Nejlepsi je nejzdit !

Nevidím důvod si odpírat jízdu na kole po nějakých osm deset let jen proto, že část lidí jsou nenávistné nuly, viz "komora."

Samozřejmě že jízda malého dítěte je mnohem nebezpečnější, protože nemusí dokonale ovládat bicykl. Statistika nehod bohužel potvrzuje i vyšší zranitelnost na bicyklu, než ve vozíku. Vlaječka je vidět dobře, kdo nevidí vlaječku, a nebo zezadu cyklistu, který vozík táhne, měl by sám táhnout od volantu pryč.

0/0
25.7.2011 17:17

Horst.Skalický

Zas diskuze o ničem.

Zakážou vozíky a Evropská unie uvalí Česku sankce za nerespektování evropských homologací. Pokutovaní občané pokutu v blokovém řízení nezaplatí a proti pokutě ze správního řízení se odvolají do Štrasburku, kde vysoudí peníze zpátky. Lze se soudit hromadně, takže stačilo by se jenom připojit.

Takže žádný osoh na pokutách, navíc sankce od Evropské unie, který rozumný politik by se do toho pouštěl. Nereálné.:-/

+1/0
23.7.2011 19:24

Teletabis

Rád bych věděl

kolik odpůrců vozíku jezdí s dětmi na kole a kolik jich doma dětem kouří pod nos.

+1/0
23.7.2011 19:11

Fair-Play

Re: Rád bych věděl

Já jezdím s dcerou na kole, každý na svém a ne po silnici. A jsem odpůrce vozíků!

+1/0
23.7.2011 19:18

Teletabis

Re: Rád bych věděl

A jseš kuřák. Takže chudák holka. A pokud by holce bylo půl roku tak kam bys jí dal? Samozřejmě že po silnici se většinou jen přejíždí na jinou cestu.

0/0
23.7.2011 19:26

Fair-Play

Re: Rád bych věděl

Jinak, tvé myšlení je poněkud podivné. Každý kdo nejezdí na kole přeci nutně nemusí kouřit dětem pod nos.

0/0
23.7.2011 19:23

Teletabis

Re: Rád bych věděl

To néééé, ale proč tedy mluví o čuchání výfuku. To trvá jen chviličku a stejně v sedačce, vozíku nebo v autě. Nebo v autě máš uzavřený vzduchový okruh?

+1/0
23.7.2011 19:30

Antonín, topič

Re: Rád bych věděl

No tak to snad má každý slušný auto někdy od osmdesátých let ;-D

0/0
25.7.2011 17:11

jakson

Re: Rád bych věděl

Tak nějak jsem vypozoroval, že největší odpůrci vozíků jsou a) ti, kteří na něj nemají B) ti, kteří by je neutáhli, bo jim to pupek nedovolí c) ti, kteří na kole s dětmi vyjedou cca 1x za měsíc na utkání místního fobalového klubu D) ti, kterým dělá problém se vozíku na silnici vyhnout E) ti, kteří nemají děti.

Je zajímavé, že nevím o nikom, kdo by si vozík pořídil a chtěl jej vrátit nebo s ním byl nespokojený. Kdo nechce, ať si jej nepořizuje. Já bych své dítě také do cyklosedačky nedal a nikomu nevnucuju jejich zákaz. Rodič by měl být za své dítě odpovědný sám a stát mu do toho nemůže svým levičáckým komandováním mluvit.

+2/0
24.7.2011 11:51

schnitzell

co tu pořád řeší?

ať se mrknou za hranice, tam vozíky fungují bez sebemenších problémů. Pitomec v saku z parlamentu, co šlapku viděl leda v bordelu, by do tohoto tématu neměl raději mluvit;-€

+5/0
23.7.2011 18:51

danny47

Re: co tu pořád řeší?

Za hranice jezdí politici a exprti přece kvůli jiným věcem, než studovat, co a jak tam skutečně funguje....

0/0
24.7.2011 8:29

jirha

Trošku rozumu

Děti na kolech nesmí na komunikaci od 12-ti let v doprovodu rodičů a tady schvalujeme jejich pohyb.

Dítě je umístěno v zařízení na které řidič nevidí a nemá kontrolu co se s ním děje.

Kde je zdravý rozum rodičů že vozí děti v něčem co nemají pod kontrolou? U školek chtějí aby děti byly v 100-ně sterilním prostředí a pak děti vozí v těsné blízkosti výfuků a jejich vlastní zadní kolo hází na děti prach a špínu ale to už je v pořádku.

Klidně to povolte ale stejně každého takového rodiče považuju za nehodného toho titulu (rodič). Jsou to spíše lidé co si neváží života a zdraví vlastních potomků.

+1/0
23.7.2011 18:29

Jan.Emil.3

Re: Trošku rozumu

Dík za názor, ale tady je diskuze o něčem jiném.

0/0
23.7.2011 18:32

jirha

Re: Trošku rozumu

Jo je tady diskuse o tom že pro pár báznů je důležitější dát na frakt státu než s rozumem a němou pokorou být rádi že mají zdravé děti.

0/0
23.7.2011 18:33

Jan.Emil.3

Re: Trošku rozumu

Dík za názor, diskutuj si o čem chceš:-P

0/0
23.7.2011 18:35

Agent-přisluhovač

Re: Trošku rozumu

Pokud nechám děti válet s pytlíkem chipsů u televize, tak moc zdravé nebudou.

Děti (i ty malé) je třeba brát ven do přírody - a vozíky tohle usnadňují.

0/0
23.7.2011 18:45

Fair-Play

Re: Trošku rozumu

No, to je raději posadím do auta a do té přírody odvezu. Nevím, proč je nutné je tahat ve vozejku když v něm sedí stejně jako v autě nebo u té TV;-D

0/0
23.7.2011 18:49

Teletabis

Re: Trošku rozumu

V autech přišlo o život víc dětí, než ve vozíkách. Uveď nějaký příklad i třeba v rámci EU.

0/0
23.7.2011 18:52

Fair-Play

Re: Trošku rozumu

Jistě, aut také jezdí mnohem více. Jinak si znovu přečti co jsem napsal. Co mám dávat za příklad?

0/0
23.7.2011 18:54

Agent-přisluhovač

Re: Trošku rozumu

Třeba proto,

- abyste něco udělal i pro svoje zdraví

- nezamořil tu přírodu, do které je odvezete výfukovými plyny

Docela živě si představuju, jak je přivezete na kraj lesa, vysadíte, řeknete jim, že mají hodinu na pobyt v přírodě, pak musí být zpět a sám si zatím v autě pustíte nějaký metal. ;-D

0/0
23.7.2011 18:53

Fair-Play

Re: Trošku rozumu

Vedle, jezdíme každý týden i v zimě na chatu kde mám les, rybník, zahradu atd.R^

0/0
23.7.2011 18:55





Najdete na iDNES.cz