Diskuze

Seznamte se s deseti místy, kde je jízda na kole v Brně nebezpečná

Cyklisté v Brně to mají těžké - ani na několika kilometrech tamních cyklostezek a cyklopruhů se totiž nemohou projet úplně bezpečně. Někde na ně číhá nebezpečí v podobě sloupů veřejného osvětlení, jinde dlážděný úsek z balvanů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MU

MIR80

25. 7. 2011 21:51
Povesit

Projektanta, ktery navrhl cyklopruhy pres hlinky by patirlo povesit do pruvanu...

0 0
možnosti
JP

zog

22. 7. 2011 13:00
co to je za nesmysl?

Přejezd na vídeňské.

Jak a co tam řidiči nerespektují? Vždyť je tam i cedule že automobily mají přednost před cyklistou tak co by měli respektovat.

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

22. 7. 2011 10:11
Hlinky

Také na Hlinkách mezi Lipovou a Křížkovského je pěkně blbá situace.

Když se jede od Pisárek je zde na cyklopruh na chodníku. dojede se k Lipové a před přechodem podle značky stezka končí, za přechodem (cca 8m) zase začíná kolem autobusové zastávky!!a za zastávkou opět končí. To musel vymýšlet nějaký trouba, aby na zastávce byla cyklostezka. Značka jejího konce za zastávkou je pak vtipně zakryta mladým kaštanem, takže si ji někteří cyklisti nevšimnou a jiní si ji jen nechtějí všimnout. Tím pádem se pak dále řítí po chodníku o šířce asi 1m, jako kdyby jeli tour. A aby to stálo zato, tak ještě někteří bezohlední řidiči postaví auto tak, že předními koly najedou až tešně k obrubníku a ještě kus tohoto úzkého chodníku zaberou čumákem auta a přitom mezi zadkem autem a silnicí jsou třeba 2m místa. Pokračování - -

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

22. 7. 2011 10:12
Re: Hlinky

- - -pokračování

Po chodníku se pohybují matky s kočárky a děti a to nkdy nevíte, co takové dítě udělá za nečekaný krok. Také raději jezdím po tomto chodníku jak po tý plný silnici, ale jezdím pomalu a nehraju si na závodníka. Ten chodník mohl být o 0,5m širší a místy i víc, ale to se zas šetřilo na nesprávném místě, přitom tam je zpevněný podklad. Původně na tento podklad dali tak 10cm hlíny vyseli trávník, ale z toho nic není, protože to hned zaschlo a když zaprší, tak je z toho zas pěkný blátičko.

0 0
možnosti
FVD

Ferovka Veřejná DemiDžon

22. 7. 2011 9:09
Výsledek ::: doporučení......

znyčku Pozor zvěř doplnit  na Pozor zvěř a cyklisté

0 0
možnosti
_

_Zanek_

22. 7. 2011 8:29
4. Cyklopruhy na Hlinkách

"Nepozorný cyklista tak může lehce skončit pod koly odbočujícího auta."

Proč by měl být cyklista nepozorný, když má před odbočujícím autem přednost? Ano, byl by sebevrah, kdyby tam vlítl, ale stejně takový blázen by byl řidič auta, pokud by chtěl riskovat způsobení dopravní nehody (obvykle s ublížením na zdraví).

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

22. 7. 2011 8:31
Re: 4. Cyklopruhy na Hlinkách

Správně to totiž je "Cyklista tak může lehce skončit pod koly odbočujícího auta řízeného nepozorným řidičem."

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

22. 7. 2011 8:18
Rád bych věděl o nějaké

racionální spojnici mezi Líšní - Masarova a cyklostezkou u Svratky (nejlépe Komárov)

Zatím jsem nepřišel na variantu, která by nebyla sebevražedná.

0 0
možnosti
W

wilis

21. 7. 2011 16:35
a to možná mnozí nevíte...

...že ve středu města do pěších zón je jen značka zákaz vjezdu motorovým vozidlům, ale od 9 do 17 je upravená platnost i pro cyklisty. Byl jsem poučen za 200 Kč chytrolínem od městské policie.

0 0
možnosti
H

Horst.Skalický

22. 7. 2011 6:58
Re: a to možná mnozí nevíte...

Opravdu to nevíme.

Jenže je tam patrně nějaká dodatková tabulka nebo něco, aby věděli ti, kteří to vědět potřebují.

Jinak, zastavovat policajtům na kole je pitomost. Jsem cyklista, tak ujedu. Ne? Ušetřil bych dvě stovky. Nahánět cyklistu autem by bylo pro legraci. Jedině kdyby šlo o takzvanou cyklopolicii na byciklech ale s těmi bych si to rozdal, kdo je lepší cyklista.

0 0
možnosti
PP

Petr PATRYK

21. 7. 2011 15:12
zakaz

Nejsem proti cyklostezkam, ale tam kde jsou, by mel byt automaticky zakaz vjezdu cyklistu na silnici. Stav cyklostezky nehraje roli, prece kvuli tomu, ze je silnice v mizernem stavu, tak nepojedu autem po chodniku, ktery je hezky. Navic obecne by se cyklopruhy mely delat spise z chodniku, ktere jsou stale mene vyuzivane a casto zbytecne siroke, a kde hrozi podstatne lehci nehody, nez na silnici. Rozdil v rychlostech 5 (chodec) vs. 15 (cyklista) a 15 vs. 50 (auto) hovori taky ve prospech chodniku.

0 0
možnosti
S

seer

21. 7. 2011 16:31
Re: zakaz

Co je to za houpost? proč by se měli cyklisté omezovat v tom, kudy jedou? To musíš trochu vysvětlit, než začneš navrhovat zákazy. Ohrožují tě? Řidiči se musí naučit jezdit tak, aby neohrožovali cyklisty, to je vše. Cyklisté zase jezdit tak, aby neohrožovali chodce na stezkách.

0 0
možnosti
X

xc72

21. 7. 2011 12:39
Začarovaný kruh

Brněnský začarovaný cyklistický kruh - dokud nebudou obyvatelé mít pocit (a někdy jde jenom o pocit), že se mohou po Brně dopravit od někud někam na kole bezpečně, bude po Brně jezdit větší procento odvážnějších a agresivněji jezdících cyklistů, kteří pak jsou vhodným terčem pro komentáře, které jsou vidět v této diskusi.

Argument - že Brno je kopcovité: na to, jaká je to blbost, je to docela dobře zakořeněno. Padla zde i zmínka o cyklostezce Stránského-Žabovřesky-Kr.Pole: pohybuji se na kole na této stezce několikrát v týdnu a je na ní docela provoz, takže taková kláda to zase není.

Add jednosměrky: Sv. Čecha je důkazem že to jde, funguje to a není to o nic méně bezpečné než kdekoliv jinde.

Na závěr pro ty co říkají, že by jezdili, kdyby.... Zkuste to. Určitě najdete trasu, kudy se dá jet. Že je to o 2km delší než přímo po zapráskaných silnicích? A co? Že musíte 3x sesednout? A co?

1 0
možnosti
L

lajika

21. 7. 2011 15:21
Re: Začarovaný kruh

V zásadě máte pravdu - s většinou toho, co píšete, souhlasím. Až na jedno - najděte mi, prosím, trasu, kudy se dá jet na kole od Dělnickýho domu v Židenicích na Pekařskou v centru. Budu vám vděčná - jezdívala jsem druhdy do práce na kole a velmi ráda bych se k tomu vrátila. Ale bojím se. Nejsem totiž odvážný agresivní cyklista.

0 0
možnosti
PL

Karotak

21. 7. 2011 11:33
Cyklisti vs. auta

Jak se psalo níže, vina je tak 50:50, jak člověk neumí jezdit v autě, tak i na kole ... každý den vidím dost a dost těch co si jedou jako by tam byli sami ... (auta neblikají při změně směru jízdy, nebo jen pruhu, cyklisté neukazují taktéž kam jedou), silničkáři jezdí 2-3 vedle sebe a na auta nehledí, auta se se*** až ke krajnici, aby se tam nevešlo ani to kolo... no prostě slušnost a ohleduplnost je většině lidí cizí, takže jak na silnici tak mimo ni to většinou připomíná džungli ... proto se člověk musí přizpůsobit a na kole být jako šelma (rychlý a ostražitý):-P

2 0
možnosti