Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmatky okolo maturit nekončí. Studenti nevědí, z čeho je čeká zkouška

Studenti, které v příštím roce čekají maturity, a stejně tak střední školy se zřejmě až na poslední chvíli dovědí, jak se vlastně bude maturovat. Za zmatek mohou politici, kteří se handrkují, jestli bude zkouška z cizího jazyka povinná už v následujícím školním roce, nebo až o rok či dva později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deliveres

Autoři testů se bojí

že se zjistí, že jsou testy tak odfláknuté, že to je na kriminál. Už se tam na ně těší.

0/0
17.7.2011 20:19

vseznalek_z_hradu

Re: Autoři testů se bojí

Už, aby to bylo. R^

0/0
17.7.2011 20:23

luban12

Je to nezodpovědné.

Ten kdo bude příští rok maturovat by měl mít již nyní otázky které dostane za cca 11 měsíců,aby se mohl připravit a ne, aby dostal otázky až u zkoušek na které nezná odpověď. Když se učivo probíralo,tak on zrovna byl doma a marodil. 8-o

0/0
17.7.2011 19:40

doktor_bota

Re: Je to nezodpovědné.

Já žil v domnění, že student, pokud z nějakého důvodu chybí ve škole, musí následně vynechanou látku nastudovat, to už neplatí?8-o

0/0
17.7.2011 19:51

luban12

Re: Je to nezodpovědné.

To bývávalo,že jsme šli k maturitě a oni nás zkoušeli ze všeho co nás učili celé čtyři roky.Nyní si můžou vybrat z čeho chtějí být zkoušeni a pokud nezvládnou ani to,tak podají odvolání a obviní zkušební komisi z podjatosti.!!

0/0
17.7.2011 20:02

Leinad

Re: Je to nezodpovědné.

Já žiji v domnění, že maturitní zkouška má být komplexní a obsahovat "několik kapitol učebnice," jinak to nebude moc objektivní zkouška, ale spíše loterie o to, kdo si vytáhne téma, které se (ne)učil. Tedy, pokud nechci výbornou, nemusím hned umět zpaměti Tangentovou Větu a její důkaz, ale za to bych měl být schopný s pomocí tabulek najít řešení zadané úlohy a obhájit použitý postup.

Jinak dostudování tématu v době nepřítomnosti platí. ;-D

0/0
17.7.2011 22:30

noorange

kolik desítek milionů ještě bude

stát tahle legrace?:-/

0/0
17.7.2011 18:53

ForestGump

Re: kolik desítek milionů ještě bude

No, faktem je, že když to trvalo 10 let, tak už by příprava měla být bez problému!

0/0
17.7.2011 20:07

katla

Zase ta vlajka!

Ne, další článek se stejnou fotkou. Se špatně pověšenou vlajkou. To to editorům nepřijde ani trochu divné?!

0/0
17.7.2011 16:20

ForestGump

Re: Zase ta vlajka!

;-D;-D A tyhle lidi zkouší budoucí maturanty...to je teda úroveň.

0/0
17.7.2011 16:43

jamski

Ono je přece úplně jedno

z čeho je čeká zkouška. Pokud se budou normálně učit, nemusejí se bát zkoušky z čehokoliv.

A učit se - to je přece hlavní náplní studia, nebo snad ne ?

A jen tak mezi námi - ta státní maturita, . . . to byl jenom slabý odvar, jenom opatrný náznak, v žádném případě ne plnohodnotná zkouška.

Jinak - osobně považuji diskusi se studenty na téma, "z čeho by se měla a z čeho neměla skládat maturitní zkouška", za naprosto zbytečnou ztrátu času. Kdyby ten čas, kdy plamenně protestují, tu proti matematice, nebo jinde proti cizímu jazyku, trávili přípravou a studiem, možná by měli méně problémů.

A to, že by maturita měla obsahovat - český jazyk, matematiku(nebo fyziku), cizí jazyk, a další minimálně jeden předmět tzv. volitelný, to je snad nad slunce jasné. Číst psát a počítat jsou jen ZÁKLADNÍ vědomosti, cizi jazyk je potřebný, a něco navíc ukazuje píli.Takže studenti - méně brblání, více učení. :-)

0/0
17.7.2011 16:04

wp2t

Re: Ono je přece úplně jedno

Z čeho je zkouška je úplně jedno říká zase někdo koho se to už vůbec netýká. Co takhle specializovaná příprava, to vám nic neříká. Stejně jako ti kteří již mají jisté bezplatné tituly dnes horlivě požadují aby ti ostatní už za to museli platit. Tento stát je výsměchem demokraciím nejenom celého současného světa ale i historických demokracií.

0/0
17.7.2011 16:46

Leinad

Re: Ono je přece úplně jedno

Mně by to tedy *úplně* jedno nebylo. Ke konci třeťáku a celý čtvrťák jsem si dával prioritu předmětům, ze kterých jsem maturoval - z těch ostatních jsem sice procházek bez čtyrek, ale stejně bez velké přípravy a snahy. Rozhodně bych už ani po svaťáku nebyl schopný s dobrými známkami odmaturovat z předmětů, na které jsem se nepřipravoval, z některých předmětů bych možná neodmaturoval vůbec. Celkem chápu naštvanost studentů i pedagogů na změny a na fakt, že reforma je nepravidelná a nelogická - proč reforma neproběhne stylem "doběhneme současné ročníky bez změn, příští prváci budou..."

0/0
17.7.2011 16:49

wp2t

Re: Ono je přece úplně jedno

Jedinou výhodou této nejasné situace je fakt, že to je příprava studentů na dospělácký život ve společnosti naprosto bez pravidel nebo s narychlo spíchnutými pravidly nahrávajícím  tunelářským kamárádo- podnikatelům, kteří se za to odmění jistě tučnými šeky. Kam byl povýšen ve státní správě a kolik má na účtu ten člověk co obral lidi o dvě miliardy při pořizování nových lékárniček, které jsou o tři měsíce později k ničemu?

0/0
17.7.2011 16:56

Amoniak II

Re: Ono je přece úplně jedno

Takže každá změna by se promítla až za osm let? No to by byla rychlost!

Pokud někdo musí dát všechny síly na dva předměty a ostatní hodit stranou - jen aby prošel u maturity, je to velmi smutné. A je otázkou, zda by dotyčný měl vůbec dostat maturitní vysvědčení, když se ty čtyři (či šest, osm) let učil tak mizerně.

0/0
17.7.2011 17:24

wp2t

Re: Ono je přece úplně jedno

Kde vidíte v mém příspěvku něco o tom že se někdo učí mizerně? Je to o pomněnce a zapomněnce dle Járy Cimrmana. Jaké narychlo splácané osnovy a hle je v polovině roku třeba udělat změnu bo podle této otázky k maturitě je dán důraz na otázku kterou sme dle naší učebnice vůbec neprobírali. Přesný obraz společnosti, zvláště její řídící části. A možná že by se dala tato otázka 42 z dějepisu připíchnout spíše k zeměpisu bo z dějepisu otázek máme již dosti. Odsouhlasí nám to dostatečný počet ministrů ano, tak to teda platí, ledaže by, ach ano tato otázka se spíše hodí do společenské výchovy, tak máme zas moc otázek tady. Tak naprosto nesmyslně přehodíme otázku do .....

0/0
17.7.2011 17:37

Amoniak II

Re: Ono je přece úplně jedno

Výsledkem středoškolského snažení by neměl být jedinec, který právě dokáže odpovědět na otázky testu ale jedinec, který má natolik široké znalosti, že ho žádný test nezaskočí :-P

0/0
17.7.2011 20:04

Leinad

Re: Ono je přece úplně jedno

Stačily by čtyři roky (Na víceletých gymnáziích srovnávací test na úrovni přijímaček nebo rovnou na konci základky zkouška podobná GCSE). A čemu by to vadilo, musí školství krmit řadu úředníků, testotvůrců, cermatů a scií dělajících zmatky a nepředvidatelné změny osnov, nebo by to spíše měl být stabilní systém vyučující obecně potřebné věci a "naučit člověka učit se."

Myslíte to obecně, nebo jako konkrétní narážku? Mé vysvědčení byly dvě dvojky a dvě jedničky (a k tomu příprava na přijímačky na VŠ - a dobře, tak práci v oboru nezapočítávejme) - pokud by mi někdo v půlce svaťáku řekl, že budu maturovat z jiných předmětů, tak by to dopadlo hůře - vy jste celý čtvrťák a svaťák věnoval všem předmětům stejně?

0/0
17.7.2011 17:53

Amoniak II

Re: Ono je přece úplně jedno

Ale tak tonedramatizujte. Bude-li změna, budou to vědět třičtvrtě roku napřed. Kdo se za tu dobu nedokáže naučit tak, aby prošel (jednoduchoučkými testy), je totálně neschopný.

0/0
17.7.2011 18:17

wp2t

Re: Ono je přece úplně jedno

Ale já to nedramatizuju. Já jen popisuju stav věcí. Teď si prej jeden velkopodnikatel pořídil továrnu na lucerničky s modrejma světýlkama. A jelikož je velký kamarád s ..., tak je jasný, že přijetí zákona o povinných lucerničkách s modrým světýlkem před každým rodinným domkem je na pořadu jednání přednostně. Prej už je jasný, že to bude povinný a řeší se jen jestli se povinný čas rozsvícení tedy po setmění bude vyhlašovat na TV Nova, Prima nebo Čt24. Pak bude teprv čas na reformy a pak až nějaký studenti.

0/0
17.7.2011 19:13

Leinad

Re: Ono je přece úplně jedno

Kde berete jistotu o tom 3/4 roku? A i kdyby, není to příliš krátký čas na změny osnov(nebo spíše vecpání všeho neprobraného) a naučení se nematuritního předmětu na výbornou ve vyšší úrovni?

0/0
17.7.2011 22:17

Jana11

Maturita z jazyka?

Já jsem ještě z ročníků, které povinně maturovaly z cizího jazyka. V dnešní době to považuji za velmi rozumné. ALE - my se na maturitu z cizího jazyka zlehka začali připravovat ve druháku a celý třeťák a čtvrťák se jela příprava na maturitu. Ano, občas šla kvalita výuky stranou na úkor "maturitních témat", což bylo špatně. Na druhou stranu buď se maturity z jazyka musí výrazně změnit nebo je pitomost to dávat studentům nyní.

Na rozdíl od běžné výuky jazyka naše maturity z angličtiny obsahovaly též zeměpis (Velká Británie, USA, Kanada, Austrálie), literaturu (anglickou a americkou), města (Londýn), věci jako "Sport v Británii", "Jídlo", "Svátky". K čemuž je na jednu stranu nutné umět jazyk - ale je též nutné umět mnoho dalších věcí kolem. Mohu se snadno domluvit anglicky a nevědět vůbec nic o o tom, kde v Londýně najdu Westminster Abbey nebo jaký je průmysl na Floridě.

0/0
17.7.2011 14:37

tvé horší já

Re: Maturita z jazyka?

ja jsem taky povinne maturova z anglictiny a mistopis tam byl spis jako okrajovka (byly dve casti gramaticka a konverzacni - pamatuju si dodnes, ze jsem si vytahl 20th century) a pripravu na maturity sme zacali, jako u vsech predmetu ve ctvrtaku...nevim tedy kdy jsi maturovala a na jake skole, ale nikdo v mem okoli to takhle nemel, jak popisujes ty.

0/0
17.7.2011 14:41

dino_na_idnes

Re: Maturita z jazyka?

Tak my třeba měli místopis minimálně v čtvrtině témat (teď si vybavuju GB, USA, Australia, New York, London, Washington, ale je to přece jen deset let zpět, tak možná i něco dalšího) a tato témata byla oficiálně syntézou dějepisu a zaměpisu, ale je pravdou, že pokud člověk byl schopen mluvit a fakta neznal, tak to na trojku uhrál, což vzhledem k tomu, že se u maturity stejně počítá jen udělal/neudělal, nebylo nakonec tak hrozné (jen nám to někdo mohl sdělit už v průběhu čtvrťáku, ten stres mi zpětně přišel dost zbytečný).

0/0
17.7.2011 15:21

Rubik1

Re: Maturita z jazyka?

Z a.j. jsem nematuroval, ale když to tady zmiňujete, tak pro zajímavost na Floridě se vyrábějí umělé diamanty. Je to velmi zajímavá technologie a výroba je poměrně pomalá.

0/0
17.7.2011 16:05

tvé horší já

pokusne mysi

mne je tech maturantu desne lito, udelat si z nich pokusne kraliky neni fer, spis bych rekl, ze je to pekne svinstvo. dobes svou neschopnost rest resi tak, ze si to proste na tech lidech vyzkousi a pak to dalsi ro zkusi na dalsich, trochu jinak. je to to nejsprostsi, co clovek stredoskolakum muze udelat. at si to zkousi na sobe machr jeden (stejne by neudelal ani tu jednoduchou cast).

0/0
17.7.2011 14:33

ligac

Re: pokusne mysi

ty osobně nebo tvé horší já 8-o

0/0
17.7.2011 15:11

dino_na_idnes

Re: pokusne mysi

No, vzhledem k tomu, jak dlouho se už o státní maturitě mluví, to není neschopnost Dobeše, ale globálně školství na státní úrovni jako takového, Dobeš je naopak schopný v tom, že se rozhodl k činu, ač mu musí být jasné, že mu to na popularitě nepřidá.

A co jsem ty testy viděl, tak mi celé to bouření se proti tomu přijde tak nějak směšné, co já bych dal za to, kdyby byla za nás maturita nahrazena těžší variantou té státní, to bych si o svaťáku mohl klidně odjet  do hor... :-/

0/0
17.7.2011 15:26

Censors will be assimilated999

Sice nevedi z ceho budou maturovat, ale

ty predmety se snad uci, nebo ne? Nejakej cas pred maturou dostanou otazky a muzou se pripravovat at je to z ceho chce. Povinna matematika je k smichu, uz vidim, jak se v UK domlouvaji pomoci vzorecku a zlomku..;-D;-D

0/0
17.7.2011 14:27

tvé horší já

Re: Sice nevedi z ceho budou maturovat, ale

nejde o predmety, jde o system a zpusob zkouseni. a to, ze ani sam minist nema tuseni, jak to vlastne chce nastavit. co pak maji delat studeniti, kdyz ministr skolstvi je diletant?

0/0
17.7.2011 14:34

ligac

Re: Sice nevedi z ceho budou maturovat, ale

žáci se budou učit , to je to , co mají dělat . V jaké formě jim to pak dají na konci bude zajisté dostatečně včas vyřešeno , třeba 1/2rok předem, to jim na pochopení systému bude stačit .

0/0
17.7.2011 15:17

Leinad

Re: Sice nevedi z ceho budou maturovat, ale

Povinná matika (s kalkulačkou a tabulkami na potítku) pro všechny je celkem dobrý test používání mozku. :-)

Povinná literatura je tak akorát dobrá k otestování paměti.

0/0
17.7.2011 16:39

dnes_zítra_pozítří_a_možná_i_ted

To už jde....

0/0
17.7.2011 12:36

dnes_zítra_pozítří_a_možná_i_ted

Re: To už jde....

....mimo mě R^ Teď ať jsou zmatky jakékoliv ;-D

0/0
17.7.2011 12:37

Lovec VeVerek

Kdyby jste se zeptali starých kantorů tak Vám řeknou

že nejobjektivnější maturity byly v letech 1960-1970 , systém celostátních otázek přes rozhlas pro písemnou část maturity byl směšně levný a nejspolehlivější.

Odborné otázky z jednotlivých oborů na odborných školách pro písemné  byly stanovoveny komisí na losovaly se .

Ustní část byly před 3 člennou komisí kde dohlížel předseda učící předmět na konkurenční škole.Tito byli pro jednotlivé školy losováni .....

Systém testů je na h ... protože umožnuje vynechat důležitou část učiva a dohnat to na nedůležitém.

+1/0
17.7.2011 12:12

Václav Propiska Ješita z Hradu

Re: Kdyby jste se zeptali starých kantorů tak Vám řeknou

Pamatuji si začátek používání testů na vysokých školách , přišli s tím "ekonomové" ...paradoxní bylo jak z politické ekonomie stačilo sešprtat část tyýkající se "politické ekonomie kapitalismu" a vykašlat se na zbytek předmětu. V testu polovina otázek z nastudované "ekonomie" byla samozřejmě na 100 procent a z druhá poloviny... no na to stačilo z a)b)c) vyškrtnout to nejhloupější .... a mezi a) a b) příp. a) c) ev b) c) hodit korunou a člověk měl celkem  50 + 25-30 procent což stačilo na 3 bez ústní zkoušky. Já si pamatuji jak se to prolátlo a zjištovalo se kdo tento postup vynalezl.

0/0
17.7.2011 12:20

Honza z Horní-dolní

Re: Kdyby jste se zeptali starých kantorů tak Vám řeknou

To teda pamatujete hezké časy, jen by mě zajímalo, jestli se to ještě někde používá, jako nápad to zní docela úspěšně? :-)

0/0
17.7.2011 12:33

tslavek

Konečně první krok

Sindler: U nás je stále převratná doba. Já vím.trvá to už přes dvacet let, ale buďme rádi, že do toho ministr přece šel. Ideální by bylo, aby všichni od začátku měli jasno, co je čeká. A to nejen před maturitou a nejen ve školství. Ale i tak se nechalo vše zvládnout v pohodě.

0/0
17.7.2011 12:09

Tipeq

I ta "převrácená" vlajka a chlebíčky na stole

ukazují smutnou úroven škol - kdo myslíte, že ty chlebíčky pro kantory chystá - to se pak těžko vyhazuje, když se nechají učitelé hostit

0/0
17.7.2011 12:03

Honza z Horní-dolní

Re: I ta "převrácená" vlajka a chlebíčky na stole

No vtipný bylo, když najednou kraje chtěly za tyhle náklady po ministerstvu školství další peníze, když si to nedokázaly uhlídat sami, jo, to se to hoduje ze státního...

0/0
17.7.2011 12:12

Tipeq

Re: I ta "převrácená" vlajka a chlebíčky na stole

no - ty chlebíčky chystají studenti, respektive jejich maminky - o to je to vtipnější

0/0
17.7.2011 12:38

Tobinka2.0

Dobeš

Dobeš měl konečně odvahu udělat něco, čeho se všichni báli. A teď na něj tlačí lobby některých soukromých škol, které si v pohodě žily s tím, že kdo platí, školu prostě dodělá a na konci mu dají "maturitu". To samé některé účňáky, které ani neupravily osnovy, jen se přejmenovaly na střední integrované školy a k výučáku dávaly maturitu.

Státní maturita je první krok, jak postavit školství na nohy.

0/0
17.7.2011 12:01

we_ah

Re: Dobeš

Tenhle nesmysl ala "soukr. skola = mas to zadarmo" jsem uz dlouho neslysel, diky :-)R^

0/0
17.7.2011 12:05

Tobinka2.0

Re: Dobeš

Taky jsem nepsala, že to platí všude.

Ale znám dost lidí, kteří "studují" soukromé VŠ a byli v budově školy všehovšudy dvakrát za semestr (pro nějaký papír)... Nevím, proč se v takovém případě zdržovat těmi pěti roky, ať nasypou rovnou toho čtvrt mega, co za školné zaplatí a dostanou ty tři písmenka:-P

0/0
17.7.2011 12:14

tvé horší já

Re: Dobeš

kec mec livanec. zaprve se bavime o strednich skolach a za druhe, podle toho, znam spoustu studentu statnich vs, kteri byli v budove skoli vicemene vzdy jen na zkousky a zapichy, at si podaji prihlasku a rovnou dostanou titul, podle tve logiky.

0/0
17.7.2011 14:37

KaceneSs23

Re: Dobeš

A víte něco vubec o soukromých školách ? Každej si myslí že tam jsou zbohatlický dětičky který vše dostanou zadarmo ! ALe opak je pravdou, máma škudlí každou korunu aby zaplatila školu a kdo mi pak vrátí těch 100 tisic za to  že se nedokážou ani domluvit ! Jak má člověk odmaturovat v dubnu když  ani v září nebude vědět z čeho bude maturovat !! Vedení našeho státu je uplně bezcenné !! Čeho tím politici dosáhnou? Jejich neustále změny, zdražování, rozkrádání a zakazování! Kdo to bude trpět, mam makat do 70 let ? a ani nedostanu duchod ? :D At se pak nediví že jim mladý utečou za hranice... :) Kdo jim pak bude rodit děti ( další zdroje peněz ) kdo jim bude platit ty jejich daně a směšný dph ? :D no nikdoo  :D bude to stát duchodců a zlodějů :) A v takovém státě já nezůstanu :) Dodělat školu a rychle pryč radím Všem mladým lidem ! 18ti letá letošní maturantka :) Mějte se

0/0
18.7.2011 12:05

Tipeq

Re: Dobeš

ne, první krok je snížit počty studentů, skol a kantorů, mezitím musí být ještě mnoho jiných kroků(povinné přijmačky, změna financování, změna osnov, změna poměru gymnázia/odborné školy atd) - státní maturita je až ten poslední krok

0/0
17.7.2011 12:06

we_ah

Re: Dobeš

Presne! R^

0/0
17.7.2011 12:07

Honza z Horní-dolní

Re: Dobeš

Tím se ale nezvedne úroveň škol, že se nějaké zavřou, navíc dříve bylo jen těžko hodnotitelné, která škola je dobrá a která špatná, kterou zavřít atd.

0/0
17.7.2011 12:14

Tipeq

Re: Dobeš

ale zvedne, pokud by na školy mohlo jen do 90% populace a z toho ještě jen třetina na maturitní - zbytek učňák, tak za následek to bude mít i snížení počtu kantorů a zvýšení tlaku na kvalitu jejich práce

hodnotit se nic nemusí - stát stanoví kvoty podle trhu práce a počtu dětí v ročníků, stanoví normy a ohlídá si to - technický prosté-politicky nemožné

0/0
17.7.2011 12:43





Najdete na iDNES.cz