Diskuze

Stát utají výsledky testování žáků, rodičům s výběrem školy nepomůže

Ministerstvo školství chystá velké srovnávací prověrky pátých a devátých tříd základních škol. Žebříčky, podle nichž by rodiče mohli dětem najít kvalitní školu, však v dohledné době nezveřejní. Rodiny v Česku tak nadále nebudou mít k dispozici žádné objektivní vodítko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

podivín

17. 7. 2011 13:26
Výzva k bojkotu testování

Postup MŠMT je opět ukázkou ulití veřejných peněz do něčí kapsy. Budou-li výsledky neveřejné může být kvalita testů pofidérní a jejich cena předražená, jak je v ČR zvykem. Proto jako rodič budoucích žáků 9. třídy navrhuji zakázat dětem účast na těchto testech, a to buď přímým sdělením tohoto faktu vedení příslušné ZŠ, nebo pokud by z tohoto mohli pro děti plynout sankce, tak prostou omluvenkou "rodinné důvody" na den testů.

Když mi stát nechce sdělit výsledek pokusu učiněného i na mých dětech a organizovaného i z mých daní, tak nevidím důvod poskytovat státu podklady pro tento pokus. Když chce stát dlabat na mě budu dlabat i já ne něj.

RODIČE ŽÁKŮ 5. A 9. TŘÍD, PROSÍM, ZAMYSLETE SE ZDA BY NESTÁLO ZATO POSTUPOVAT POPSANÝM ZPŮSOBEM, PROTOŽE V  JEDNOTĚ JE SÍLA.

0 0
možnosti
T

Tobinka2.0

16. 7. 2011 21:09
gympl

Osobně si myslím, že každý, kdo nemá v hlavě řezanku, se snaží dostat svoje dítě na osmiletý gympl. Základní školy jsou často hrůza a děs.

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

16. 7. 2011 11:35
Znám jednu velkou sviňu... vlastně dvě..

... já a zákon o svobodném přístupu k informacím ;-D;-D;-D - přímo vražedná kombinace ;-);-) A stát bude muset výsledky podat :-)

0 0
možnosti
T

tdvorak

16. 7. 2011 11:10
To je sila

Není to sranda, vymyslet, jak ulejt 140 mega aby to nebylo napadnutelný na první pohled. A pokud neprojde tohle, najde se jiná cesta, jak dohodit zpřátelené firmě pořádnej kšeft :) Přece jen vytvořit testovací systém, co poběží na 50-100 školách, to není stranda. Proto cena 1,5-3 mega za každou školu, co otestujou :-D

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

16. 7. 2011 11:38
Re: To je sila

Mno a proč to třeba SCIO umí za ceny - platíš jim 450 za test a to jej dnes dělá kolem 10tis. lidí ročně (80% populačního ročníku maturantů) = 4.5mil a to jim ještě zbyde zisk... kolik je dětí v páte třídě 10...15 tis., takže 5mil je maximum co bych jim dal.

0 0
možnosti
MK

angel219

16. 7. 2011 11:06
...

Zrovnavacie testy su dolezitou vecou pre skoly a pre cely stat. Je dolezite, aby stat vedel (popripade skola) ako su na tom. Aka je kvalita vyuky ucitelov. Uroven vacsiny zakladnych skol je nizka, co sa prejavuje dalej v studiu na strednej skole, kde kazdym rokom je to horsie a horsie. Je dolezite to zastavit, motivovat ucitelov, aby sa viac snazili a prave tieto zrovnavacie testy mozu nieco naznacit. Dnesny ziak je casto lenivy a je preto dobre zvysit naroky na ucenie.

0 0
možnosti
DR

Reeve

16. 7. 2011 13:17
Re: ...

Z toho jednoduchého řešení vám vypadl ten nejdůležitější faktor: RODINA.

Já bych zavedl testování už na začátku 1. třídy ZŠ. Pak by se nejen ukázalo, že do škol přicházejí děti různě disponované (což jednotné testování v 5. a 7. třídě jaksi opomíjí), ale především s různě zanedbanou výchovou a motivací z rodiny.

Takže parafrázuji: Je tedy třeba motivovat rodiče, aby se více snažili. Například formou daňových úlev či daňových přirážek podle výsledků dítěte v testech. Jste pro?

0 0
možnosti
G

Gehenna

16. 7. 2011 10:51
Nadpis příspěvku:

To je absurdní tolika způsoby, že mi zůstává rozum stát...

1) Proč to dělají, když to pak tají? Jak je vůbec něco takového u věcí placených z daní možné? 2) K čemu to tedy reálně má být? 3) Proč se zadraho rušily osnovy a zavedlo zadraho tohle? 4) Kolik rodičů reálně má zájem na tom, aby jejich dítě mělo kvalitní vzdělání a ne jen hotovou základku? 5) Kolik z takových rodičů dítě nebude beztak připravovat na testy na osmiletky nad rámec školní výuky? 6) Proč by osmiletá gymnázia jako nesporně kvalitní měla být ostouzena takovýmto způsobem, ze kterého víceméně vyplývá, že kvalitu vzdělávání ve třídách neurčuje škola, ale žáci? 7) Proč se tedy minimálně pro 6.-9.třídu nepřejme zjevně kvalitnější systém vzdělávání právě z těch osmiletek? Když tedy pominu bod 6, totiž že ve skutečnosti ZŠ touží mit ve třídách chytré děti nadarmo, jen aby za učitele táhly úroveň třídy nahoru, na úkor sebe samých.

A určitě bych toho vymyslela i víc...

0 0
možnosti
BJ

Kresinka

16. 7. 2011 11:23
Re: Nadpis příspěvku:

Ještě   po roce 45 tu byl jednoduchý systém: obecná škola, pak buď gymnázium, nebo měšťanka, kde se vychovávaly děti k praktickému životu, eventuálně ještě tzv. pokračovací škola pro řemeslníky. Pak do toho vstoupil dědeček Nejedlý a od té doby to jde od desíti k pěti. Taky mám státní maturitu, ráno v 8 přečetli do rozhlasu témata písemné práce z češtiny (také z ruštiny) a my psali. Vždycky to bylo jrdno téma těžší, např. literární předloha a esej na nějaké téma z ní, další téma bylo zaměřeno pro techniky ( výklad nebo popis nějakého jevu či předmětu), třetí téma bylo pro méně nadané psavce - jak bych chtěl prožít život,  prázdniny, návštěva v Moskvě ( to bylo rusky) atd. Testy jsou trochu problém, zvlášť když formulace odpovědí není zcela jednoznačná. Ale kupř z nich nezjistíte, zda žák ví, kde se píše i-y, což by pro jeho budoucí život bylo nejspíš důležitější, než rozeznat vedlejší větu předmětnou od podmětné.

1 0
možnosti
X

xdriver1

16. 7. 2011 10:22
2 věci:

1) Nechápu, jak je vůbec možné něco podobného "pouze" nezveřejnit, natož pak přímo utajit. Domnívám se, že v tomto případě by ministerstvo spor prohrálo, jelikož veřejný zájem zřetelně převažuje a důvody pro utajení nejsou závažné. Je však poměrně trapné muset se toho domáhat soudní cestou.

2) Na druhou stranu jaká bude asi vypovídající hodnota srovnávacích testů, když bude školám reálně hrozit zánik pro nekvalitní výuku? V takovém případě se vedení, učitelé i žáci spojí v boji proti společnému nepříteli a udělají vše nezbytné k tomu, aby výsledky testu dopadly dobře.

1 0
možnosti
K

Kidkid

16. 7. 2011 10:25
Re: 2 věci:

To co píšete je pitomost. Škola a výuka může být kvalitní, ale nebyla zaměřena na vyplňování nějakých testů. Já testy nenávidím, protože jejich jediná hodnota je v tom, že se snadno hodnotí. Ale o kvalitách žáka nevypoví skoro nic.

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

16. 7. 2011 10:20
no

každá škola si učí co chce a pak budou jednotné srovnávací zkoušky?hahahaha...................

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

16. 7. 2011 11:44
Re: no

školy neučí co chtějí, ale pouze

a) objem učiva mohou rozdělit jinak (jiné předměty, jiné ročníky apod.)

b) mohou zvolit odlišný způsob výuky - jedna škola například pouze mentoruje zvířata podle obrázků a druhá navštíví každý měsíc příslušnou ZOO... jedn ase učí počítačovou gramotnost na 386 a prát na T602 a jiný využívá nejmodernějších technologií včetně notebooků a PDA apod...

dílčí cíle, což odpovídá přechodu mezi I a II. stupněm (dříve 1-4 a 5-9, dnes s ohledem na osmiletá gymnázia 1-5, 6-9) by měly být shodné... a srovnávací zkoušky v 5 (nebo 6) a potom v 9 třídě a u maturity jsou ku prospěchu věci.

0 0
možnosti

Ormir

16. 7. 2011 10:10
Co na to Pirátská strana a její české Wikileaks ?

Není to ve veřejném zájmu ? Já bych teda rád věděl na jakou školu mám dítě dát. Hoši, dejte se do toho.;-)

0 0
možnosti
MJ

miljal

16. 7. 2011 10:00
A proč

zase Dobeš vyhazuje miliony, když předem říká, že výsledky v pátých a devátých třídách budou na všech školách STEJNÉ!!!! Nestačí to, jak se mu podařilo zfušovat maturity?  Měl by už přestat vymýšlet ptákoviny a raději se věnovat své rodině!!!!!!

0 0
možnosti