Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aktivisté na Šumavě blokují kácení stromů, přivolali si i policisty

Asi dvacítka ekologů z Hnutí Duha v okolí šumavské Modravy blokuje kácení stromů napadených kůrovcem. Lidé tu sedí mezi stromy a jsou připraveni na místě setrvat dokud kácení neskončí. Mezi aktivisty je i šéf Strany zelených Ondřej Liška. Na místě už byla i policie, která údajné nelegální kácení zadokumentovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

boras

ekoteroristé

Až se drobátko ochladí a přijde trochu deště, oni přestanou s blokádou a zalezou.Už aby to bylo, je to pěkná svoloč.R*

0/0
16.7.2011 14:51

bady.q

Kam

vstoupí zelení debilové,tam sto let ani tráva neroste.  Jakým právem nějaká Duha nechává ničit lesy na Šumavě?

0/0
16.7.2011 11:27

zmensvoubudoucnost

no coment

vymaštěne mosky jsou ti zeleni;-O udelaji vic skody nez kurovec

0/0
15.7.2011 23:14

Le Miserable

Re: no coment

Záleží, komu nadělají škodu. Dřevařské lobby zcela určitě nadělají momentální škodu. Lesu zase prospěje úhyn rychlerostoucí, avšak neduživé smrkové monokultury. Otázka: Co je vymaštěného na boji proti dřevařské lobby?

+2/0
16.7.2011 6:38

viveka

Re: no coment

Odborník promluvil..Rv

0/0
16.7.2011 9:51

bady.q

Re: no coment

R^

0/0
16.7.2011 11:33

barbarosa1942

ja

bych ten les podpalil, to by vyhnalo kurovce i fetaky. pardon, aktivisty.

0/0
15.7.2011 23:13

Vifon

Re: ja

R^R^R^

0/0
16.7.2011 5:24

mlada_fronta

Já tam vidím akorát Stropnickýho, jak balí špeka ...

---

To bude fajn akcička v 1. zóně ... večer ještě rozdělat oheň, narazit sud a bude nebesská lábuž!

0/0
15.7.2011 23:05

vencac

Koukám že syndrom zeleného mozku si našel další skupinu

lidí;-D;-D

V podstatě se těším jak mi Hnutí duha a další zelení mozci budou proplácet škody na mích lesích, Kam se kůrovec díky bezzásahovým oblastem a uřvaným zeleným Pražákům značně rozšířil.

0/0
15.7.2011 21:27

ligac

Re: Koukám že syndrom zeleného mozku si našel další skupinu

tak si ty svoje lesy vykácej a kůrovci ukaž fakáče;-D

+1/0
16.7.2011 8:56

azzazello

...kterou zde obdivují statisíce turistů...

...Chahacha...to myslí těch pár desítek či stovek turistů, co si koupili či dostali povolenku a mohli se jít projít směrem na Březník?...

0/0
15.7.2011 21:22

Tupolánek

Experti z Prahy přijely zachránit Kůrovce

;-D.

+1/0
15.7.2011 21:08

ctenar99

Re: Experti z Prahy přijely zachránit Kůrovce

Jo.

Njejvjetčí eksperty na tu egologyji Lyžga a Zdrobnycgy. ;-D;-D;-D

0/0
15.7.2011 21:18

mlandova

Rádobyekologové...

To tak nějak vypadá na zmýlenou v řádu. Šumava byla nejkrásnější, dokud byla obhospodařovaným lesem, tehdy skutečně produkovala kyslík i dřevo a lesníci ji udržovali bohužel v tak nádherném stavu, že byla nakonec někdy v 90. letech zaostalými zelenými po zásluze neoprávněně prohlášena za národní park (mimochodem, ve světě lze, myslím, za národník park prohlašovat jen po staletí lidskou rukou neobhospodařovanou oblast). Od té doby to s ní jde tak nějak s kopce, takže lze důvodně předpokládat, že bude brzy skutečně producentem CO2, a to díky hromadnému tlení odumřelých památek na českou duhovou ekologii (přírůstek několika minismrčků to tak nějak nevytrhne).

+1/0
15.7.2011 20:26

pavel.61.

religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

lepe než odborníci, které mistrují. Až mě chytnou záda skočím si s nima k instalatérovi

0/0
15.7.2011 19:09

DADAnce

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

Hm...A Vlašín je co? A ti odborníci, které mistrují - Stráský? Chalupa?

+1/0
15.7.2011 19:18

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

Vlašín byl jedním znich co tehdá množili kůrovce přivazováním se ke stromu. (tam kde byl Vlašín kůrovce namnožili 4x a tam kde se pokácelo odkurovalo a nechalo ležet tam klesl2x) Někdo podal na "ekology" žalobu, že zničili za 12mil Kč lesa. Vlašín si jako soudní znalec na sebe napsal posudek, že nic nespáchal. Jinak jeho Blog je plný mouder ale pohled na celek mu chybí. Odpovědět na otázku proč se musí tak spěchat a chránit kůrovec před ostatními živočichy na místo postupné změny skladby lesa , neodpovídá. Považuji ho za vědce ale bez schopnosti obhájit své názory. Je to smutné.

0/0
15.7.2011 19:25

stroup

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

já si myslel že jste odborník jen na JE a koukám že rozumíte i NPŠ.. dokonce lépe než akademie věd...R^

0/0
15.7.2011 19:40

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

ano, sice neroznám třešen od jedle ale mám rád přírodu a pokud mi někdo nevysvětlí proč to musí být zrovna takhle, nedám pokoj. To je věda! Nejdřív se vyhlásí národní park v smrkových lánech  a pak se zakáže , pod dojmem NP, kácení napadených stromů aby se mohly nekazit geometrickou řadou další. To je věda jak sviňa

0/0
15.7.2011 20:01

DADAnce

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

A pak se ten NP zase zruší, aby se mohl vykácet. Máte pravdu, je to na hlavu.

0/0
15.7.2011 20:11

stroup

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

no jak bych to řekl.. vy tomu nerozumíte (sám to tady píšete) přesto jste neochvějně na straně p.Stráského.. přitom očekáváte že vám to někdo vysvětlí, kdo? proč si o tom nepřečtete něco sám? Já ať s vzděláním lesnickým se neodvažuji tvrdit že tomu rozumím a proto se obrátím na odborníky a vědce.. nu a ti mluví jasně.. když něco nevím popátrám, přečtu a pokud mi je něco dál nejasné zeptám se (nejlépe obou stran sporu) , já to takhle dělám u otázek o energetice (nebojte vás obtěžovat nebudu, vím že to nemáte rád) a i u mnohých jiných věcí které mě zajímají....

0/0
15.7.2011 20:11

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

jako technik to dělám i v technice. N akaždý jev je jednoduché, snadmnopochopitelné nesprávné vysvětlení. Také čtu obě strany ale proti kácení je jen pár jedincu z Jihočeské university a většina je pro kácení (připomínám že na množství nezáleží). Argumenty "kácečů" chápu. Ale argumenty "nekácečů" chybí. Nemůžu je najít. Komentuje se to tak, že si biologové (nilkoiv lesní inženýři) dělají výzkum ve velkém. Zdůvodnují to pouze tezí " Příroda si poradí sama" o které nepochybuji ale co bude s životem po těch 500 nebo 1000let? Vy mi to vysvětlíte, rad zjištuji že se mýlím

0/0
15.7.2011 20:19

stroup

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

pokud to nemůžete najít tady máte vyjádření AV ČR http://www.avcr.cz/miranda2/export/sitesavcr/data.avcr.cz/sys/galerie-download/kurovec.pdf

těch vašich pár vědců pracuje v pěti ústavech AV ČR, a na třech univerzitách.. teď mi jistě rád pošlete odkaz s argumenty pro kácení.

já se tedy, pro vás možná hloupě, ztotožňuji s nimi..

0/0
15.7.2011 20:30

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

dík jdu na to

tady jen nejaká polemika

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie-omyly-vedcu-v-np-sumava-doe-/p_spolecnost.asp?c=A101102_204158_p_spolecnost_wag

http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-sumavske-lesy-0v1-/p_spolecnost.asp?c=A101117_233654_p_spolecnost_wag

http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-ad-sumavske-lesy-0y8-/p_veda.asp?c=A101127_214134_p_veda_wag

0/0
15.7.2011 20:35

stroup

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

no vidíte a stále si myslím že má pravdu AV ČR a to i z důvodu věcí které pan Stráský řekl.. ale co každý máme svoje.

0/0
15.7.2011 20:53

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

tohle je k dopisu, půvabne,

http://opatrny.bigbloger.lidovky.cz/c/184638/Fukusima-a-Horska-Kvilda-podruhe-priroda-nam-byt-ukradena-nemuze.html

0/0
15.7.2011 21:02

stroup

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

jj tohle jsem taky četl, máte pravdu, je to půvabné, pro mě sice z jiného důvodu než pro vás ale co naděláme..:) no myslím že se shodnem na tom že každý máme jiný názor, nejspíš oba chceme šumavu zdravou a všeobecně prospěšnou jen se nedokážem domluvit na cestě jak se k tomuto cíli dostat (a nejspíš si pod pojmem zdravá šumava představujem každý něco jiného..)

0/0
15.7.2011 21:19

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

nejsem odborník a tak chci jen "hezkou" přírodu a ŽP k životu. Také bych nechal odborné otázky odborníkům, a aby veřejně diskutovali abych si jako laik mohl udelat obrázek. Bohužel mi přijde, že ti hlučnější o diskusi nestojí (ani na ni nemají ale strašit to dovedou)

0/0
15.7.2011 21:27

stroup

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

bohužel šumava už není v rukou odborníku ale je to věc spíše politická, teď uvidíme kam se přikloní veřejné mínění a tím se i změní (či zůstane stejný) názor politiků.. preference a úspěch ve volbách především... v diskuzích se velmi hlučně projevují obě strany a to že slyšíme jednu "hlučet" více bude nejspíš tím že s ní nesouhlasíme.. ( stejně strašit dovedou obě strany.. a nejen v otázkách žp )

0/0
15.7.2011 21:33

pavel.61.

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

no díky za snahu, tohle samozřejmě znám a neztotožnuji se. Není mi jasná pralesotvorná funkce kůrovce. Proste pokud se 200let dělalo pole proč se nemůže zase kulturně 200let nedělat "les" a pak po dosažení stability(rozmanitostí věkovou a druhovou) ponechat les nezasahování. Co je to za přirozený vývoj přemnožení kůrovce. A co je přirozeného na lánech soušek táhnoucím se za obzor. Jen jedna nepřirozenost stíhá druhou a pak další...Je rozdíl jestli kůrovec ve smíšeném lese polkne 100 starých stromů a poklesne v množství a nebo stále narůstá a kácí se miliony stromů ročně? Navíc sežral i to cenné  co by přirozené "přemnožení" vydrželo. Navíc v hospodářských lesích se ze zákona kácet musí. (proto také těžaři Hnutí tuha bohatě platí- ale to sem nepatří). Jediná ochrana je ten 0,5 až 1km pás holiny ale to Vám nemusím říkat

0/0
15.7.2011 20:48

DADAnce

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

Přirozené je to, že monokultury jsou náchylnější... a proto se tam např. přemnoží  kůrovec.:-)

0/0
16.7.2011 1:38

vaclav13

Re: religionista Liška a veterinář Bláha rozumí lesu

No, ať je to jak chce, ale on se zrovna v tomhle trefil do černého. Vlašín byl skutečně jedním z těch "znalců", kteří svými posudky kryli lumpárnu spáchanou zelenými mogory před nějakými 12 lety. A to je skutečně na hlavu postavené. Dovedete si v trestní rovině představit, že znalec deviant na sebe napíše posudek, že nic neprovedl a deviantem není?

0/0
15.7.2011 20:33

wandall

Mám les za hranicemi NP Šumava.

Když mne před časem vyzval hajný k vykácení asi 100ks smrků napadených kůrovcem, jen připomenul, že můžu poděkovat těm "ekologům, co chrání Park". Mimochodem, ta pokuta, kterou mi naznačil, jestli v termínu těžbu neprovedu, byla řádově ve statisících... Udělejte si již konečně sami obrázek o tzv. ochráncích přírody!!

0/0
15.7.2011 18:43

Fai Rodis

Re: Mám les za hranicemi NP Šumava.

No vidite, ale co jsou vase problemy proti skvele vizi Nove Sumavy kurovcem ocistene, prirodne zpralesovatele a vubec taknak lepsi a krasnejsi

Vas les je prece hnusna plantaz, zcela irelevantni a bylo by lepe, kdyby ho nebylo.;-)

0/0
15.7.2011 18:46

zmensvoubudoucnost

Re: Mám les za hranicemi NP Šumava.

aaa promluvil odbrnik s takovu po šumave nezbyde jen velka louka, sem tam pařez a nejaky ten keř... pokud všechny stromy zežere kurovec, nejsou žadne šišky a tim padem ani žadne přirozene zmlazeni... ;-€ DEMENCE NA entou

0/0
15.7.2011 23:17

danny47

No jo...

sou prázdniny, tak proč by si mladí nevyrazili stanovat, navíc, když se eětě můžou dostat do novin..  (Těch novinářů tam muselo bejt víc než eko.....ů)

0/0
15.7.2011 18:39

Garfieldek

Jsou príma...

... aspoň část mladší generace nepodlehla konzumu :-P

+1/0
15.7.2011 18:05

pavel.61.

Re: Jsou príma...

... ale touze chránit kůrovce. Jestlipak zase neoznačkovali zdravé stromy aby pak mohli zdůvodnit své akce jako to udělali při poslední blokádě, kdy se jim podařilo znásobit výskyt kůrovce?

0/0
15.7.2011 19:11

Lady Humussprey

Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Jestli jsou to nepracující netáhla, tak mají uklízet psí exkrementy.

+1/0
15.7.2011 18:05

DADAnce

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

A co vy? Využíváte pracovní dobu efektivně?

+1/0
15.7.2011 18:14

Lady Humussprey

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

No dovolte osobo, jsem zvyklá sama rozhodovat o svém pracovním čase. Nedržím se zoufale továrního komína.

0/0
15.7.2011 18:31

DADAnce

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

No vidíte... Oni asi taky.

0/0
15.7.2011 18:50

Lady Humussprey

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Ne, tak otázka nezněla. Ptám se, kdo je živí? To je velmi podezřelé živobytí, překážet lidem v práci!!!!

0/0
15.7.2011 19:06

DADAnce

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Tak otázka zněla... Asi mají taky pohyblivou pracovní dobu... nebo prázdniny... A vám do toho houby (s octem). A nezačněte prosím něco o daních... V tomhle státě by to bylo dost úsměvné.;-)

0/0
15.7.2011 19:15

Lady Humussprey

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Vakl je v tom, že nedávno na nějakém komínu to v době prázdnin nebylo. Kdepak, tohle je plevel.

0/0
15.7.2011 19:34

DADAnce

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Pak zbývá ta volná pracovní doba:-). Je obdivuhodné, když někdo dělá, co se ostatním zrovna nezamlouvá, jak ho hned prokádrují z hlediska pracovní morálky.... Mimochodem - i plevel má v přírodě svoje místo.

0/0
15.7.2011 20:10

Lady Humussprey

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Tak, tak, ale hospodář ho vytrhne a hodí na kompost.

0/0
15.7.2011 20:16

DADAnce

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

Jistě, ale když takhle zbaví lán obilí vlčího máku, už v té sezóně nic jiného nestihne.;-D

0/0
16.7.2011 1:32

ctenar99

Re: Kdo téhle lesní škodné platí zdravotní pojištění?

A kdo jim teda platí to pojištění? ???

0/0
15.7.2011 20:08





Najdete na iDNES.cz