Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Ruzyni musel nouzově přistát boeing, krátce po startu hlásil poruchu

Boeing společnosti Travel Service se ve čtvrtek musel krátce po startu vrátit na ranvej pražského ruzyňského letiště. Jen 15 minut po startu nahlásili piloti letounu mířícího do Soluně technickou závadu. Cestující odletěli jiným letadlem po čtyřhodinovém čekání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mikiqex

Zpoždění

Dokud nepadají, je to OK. Ale Travel Service má teď nějaké problémy, před dvěma týdny jsem (s Air Malta) letěl do Valletty a na letišti dokola hlásili zpoždění tří letů TS, navíc to bylo ve stylu "za dvě hodiny dáme vědět, co dál". Tohle jsem zažil ještě kdysi u Sky Europe, když jedno letadlo sejmulo křídlem osvětlení... to byly hodinová zpoždění všude, protože to jedno letadlo prostě chybělo.

0/0
15.7.2011 10:47

velký jarda

travel servis

je ta nejděsivější společnost se kterou jsem kdy letěl.  Zažil jsem celkem 4 lety, kdy jsme měli zpoždění od 2 do 7 hodin.

0/0
15.7.2011 10:45

pilot Čkalov

Re: travel servis

no co, v Hurghádě tě mají na letišti po odbavení jistého. Tak že třeby operák sežene kšef, grupu vojáků z Polska do Stebrenice, tak se to otočí. A za tu Colu a obložený rohlík co ti dají se jim to vyplatí.

0/0
15.7.2011 13:03

radio_svobodna_evropa

...

bezny postup pri podezreni na zavadu, takovych situaci jsou v letecke doprave denne po svete desitky, jsou to jenom stroje. Jen novinari a zvlast ti bulvarni maji pocit, ze kazda takova situace je zavinena provozovatelem schvalne a ze svym cestujicim usiluji o zivot ;-)

0/0
15.7.2011 8:50

radegast45

Neuveritelne o cem nam tento provincni platek dokaze

informovat; jeste neco noveho na Balkane?VVV

0/0
15.7.2011 8:07

dopiťák

Flotila Travel Servisu.

Travel Servis má samá lepší letadla. V březnu příletlo do Mombasy a odstartovalo s 30ti hodinovým zpožděním:-(. A vnitřní vybavení zejména opěradla sedadel, která nedržela ve svislé poloze. Zajímavé zejména při turbulencích, když padáte spolucestujícím za vámi do klína;-D.

0/0
15.7.2011 6:26

Rokba

Opravdu nouzové přistání?

Takže kapitán jako vyhlásil stav nouze frází may-day kvůli poruše trimování? Fakt? A nebo má editor idnesu vlhký sny?

0/0
14.7.2011 23:13

John Coffey IV

Re: Opravdu nouzové přistání?

Ani jedno z toho. Kdybyste nebyl trouba, pak byste si nasel za MayDay se nehlasi pri "bezne poruse" :-)

0/0
14.7.2011 23:34

Rokba

Re: Opravdu nouzové přistání?

Trubko, vyhledej si googlem, co je to ironie ;-D

0/0
14.7.2011 23:39

AAA3

Re: Opravdu nouzové přistání?

hmm, tak ty si vyhledej co je to nepovedeny vtip...

0/0
14.7.2011 23:43

AAA3

Re: Opravdu nouzové přistání?

za nouzove pristani se povazuje i tohle...

http://cestovani.idnes.cz/letadlo-nouzove-pristalo-kvuli-rvacce-o-sklopene-sedadlo-pmj-/igsvet.aspx?c=A110601_123700_igsvet_tom

myslis ze pri tom taky pilot musel rvat do radia mayday mayday?

0/0
14.7.2011 23:42

piErcE

Re: Opravdu nouzové přistání?

No. Za nouzové přistání se považuje takkové přistání, kdy byl vyhlášen stav tísně (mé dééé, mé dééé). Krom toho ještě známe (terminus technicus) "bezpečnostní přistání". To je takový stav, kdy se přistává kvůli nějakému obecnému problému, který bezprostředně neohrožuje let.

Pokud to zjednodušíme - pokud např. sedá letadlo kterému hoří motor, nebo má požár na palubě, je to nouzové přistání (pilot may day nepochybně vyhlásí). Pokud letadlo sedá z toho důvodu, že nějaké přístroje ukazují hodnoty mimo povolené tolerance, a pilot se rozhodne preventivně přistát, tak je to bezpečnostní přistání.  Novináři tyto drobné nyance nicméně nerozlišují, a je pro ně nouzové přistání i takové, kdy je důvodem nefunkční trouba na ohřívání jídla.

Mechanik u béček nejsem, ale jsem přesvědčen, že toto spadá do kategorie "bezpečnostní přistání".

+1/0
14.7.2011 23:52

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Opravdu nouzové přistání?

Někteří češtináři naopak kromě nyancí rozlišují i niance. :-P

0/0
15.7.2011 9:04

adam72

Re: Opravdu nouzové přistání?

V případě Travel Service to není první nouzové přistání, ani druhé... těch už měli a nejen v praze. A pokud si dobře vzpomínám před pár lety dokonce jejich stroje francie nechtěla nad svým územím...pamatuju si že s tím byli nějaké problémy delší čas. Určitě to půjde dohledat

0/0
15.7.2011 1:12

eric.bIade

Re: Opravdu nouzové přistání?

Ty jsi kecal, to není možný ;-D

TVS samozřejmě nikdy neměl zákaz létat do Francie ani jiného státu ;-D

A neplánovaných přistání nemají víc než jiné podobně velké aerolinky :)

0/0
15.7.2011 2:03

__huhulak__

Re: Opravdu nouzové přistání?

tak to je nesmysl.

0/0
15.7.2011 7:27

anncz

porouchalo co?

Nerika se tomu svisla a vodorovna ocasni plocha vy stabilizatore? Kdyz uz tak sverepe trvate na prechylovani a pocestovani, meli byste se toho drzet vsude :)

0/0
14.7.2011 20:29

TommyB.

Re: porouchalo co?

a nebo prostě ocas :D

0/0
14.7.2011 20:46

krkavec běžné velikosti

Re: porouchalo co?

ten řidič autobusu od Vídně by doletěl i bez ocasu

0/0
14.7.2011 20:51

TommyB.

Re: porouchalo co?

:D ten by tam dojel i bez celýho draku, jen na motoru :D

0/0
14.7.2011 20:58

krkavec běžné velikosti

Re: porouchalo co?

jo,umění improvizace ;-)

0/0
14.7.2011 21:04

Mitchell

Re: porouchalo co?

Kuře, zapomeňte na to ... ;-)

0/0
14.7.2011 20:51

piErcE

Re: porouchalo co?

Budes se divit, ale stabilitator je zcela spravne pojmenovani... Fail tu sice je, ale tentokrat ne sutora clanku.

0/0
14.7.2011 22:19

anncz

Re: porouchalo co?

Predpokladam, ze se jedna o tu nastavovaci vec vlevo od OK-TVM na fotce. tomu se fakt v cestine rika stabilizator? Muze byt, pak odchazim poucen.

0/0
14.7.2011 22:22

avoris

Re: porouchalo co?

tak tak - co je mi známo, tak stabilizátorem se rozumí nepohyblivá část vodorovný ocasní plochy (pohyblivá je výškovka, ovlivňující klesání nebo stoupání). Nějak mi tam ale tedy nesedí to ovládání pohybu stabilizátoru :-) i korekce vyvážení se přece dělá výškovkou, ne? Někdo znalejší by to nerozsek?

0/0
14.7.2011 23:37

piErcE

Re: porouchalo co?

Co se ovládání vyvážení (trimu) týče, tak je to různé letadlo od letadla ... Pokud si dobře pamatuju, tak "béčka" to mají řešeno tak, že se celá ta konstrukce vejškovky (čili vejškovka i "pevná část") hejbou nahoru a dolu.

0/0
14.7.2011 23:44

Lemuz ze Sudet

Re: porouchalo co?

Drazi. Odborne se tomu rika "plovouci vyskovka" a nemaji do jen "becka" nybrz kazdy moderni jet za poslednich 45-50 roku.

0/0
15.7.2011 5:23

ivoš

Re: porouchalo co?

Kristepane, vy bando odborníků. Plovoucí výškovka není dělená na pevnou a pohyblivou část, pohybuje se celá. U běžného provedení ta "pevná" část (=stabilizátor) často bývá omezeně přestavitelná, u větších dopravních letadel téměř vždy. Nastavuje se v závislosti na poloze těžiště letadla. Pohyblivá část pak má vyvažovací plošku (trim), kterou se provádí jemné doladění podélného vyvážení.

0/0
15.7.2011 6:30

soc01

Re: porouchalo co?

To odhalení přišlo zbytečně brzy, jsem se těšil, co se tady ještě dozvím zajímavého...

0/0
15.7.2011 7:28

piErcE

Re: porouchalo co?

Drahý. Ty jsi taky plovoucí výškovka. Ne, tohle opravdu plovoucí výškovka není.

0/0
15.7.2011 10:38

pilot Čkalov

Re: porouchalo co?

Eh., a není náhodou plovocí výškovka také třeba u větroně?? Nebo úplně jednoduše,u éra kormidla ve tvaru "T"!!;-D

0/0
15.7.2011 13:10

piErcE

Re: porouchalo co?

Na té článkové fotce vidíš v prostoru vejškovky (opět, myslím tím celý ten krám, ne jen pohybllivou část) takový dvě svislý čárky... ty tam jsou k tomu, aby se ta nepohyblivá část mohla pohybovat.

0/0
14.7.2011 23:46

avoris

Re: porouchalo co?

aha, a hned jsem zase o kus informovanější. Těch posuvnejch drážek (kruci, divný říkat drážka věci velký jako kráva :) jsem si nikdy nevšimla. Dík moc! R^

0/0
14.7.2011 23:53

piErcE

Re: porouchalo co?

Jinak, možná jsem to napsal trošku blbě (když to po sobě čtu)... ten krám se nehejbe nahoru a dolu ve smyslu svisle, ale prostě jako by to celý byla vejškovka. někde uprostřed je tam čep, kolem kterého se to vrtí  (snad je to pochopitelné :)

0/0
14.7.2011 23:56

avoris

Re: porouchalo co?

jasná - aby si to jezdilo po ocase nahoru a dolů, to už by bylo fakt trošku moc :)

0/0
15.7.2011 0:05

piErcE

Re: porouchalo co?

Tadyhle máš fotku

http://www.planes.cz/cs/photo/1111103/b737-400-tc-tjf-corendon-airlines-praha-ruzyne/

z té je myslím krásně vidět, jak se to tam vrtí.

0/0
14.7.2011 23:56

avoris

Re: porouchalo co?

jo, tak tady je to vidět fakt krásně - našla jsem předtím jinou, ale byla úhlu, takže nebylo pořádně vidět, jestli to fakt je vychýlený. A tak když už jsme u toho - předpokládám, že svislá plocha se takhle fakt nepleská - to se trimuje jen směrovkou, ja? :-)

A mimochodem - ten dnešní návrat TS ještě na planes.cz není, co?

0/0
15.7.2011 0:03

piErcE

Re: porouchalo co?

Trim smerovky /rudder trim/ by mela (aspon na beckach) fungovat tak, ze se cudlikem redefinuje "neutralni" bod nozniho rizeni.

0/0
15.7.2011 0:08

avoris

Re: porouchalo co?

dík a rovnou i dobrou noc R^:-)

0/0
15.7.2011 0:11

John Coffey IV

Re: porouchalo co?

Je to tak. Jedna se skutecne o stabilizator. A co se tyka proklamovane chyby - stabilizator je vesmes (specialne na B737 ovladany hydraulicky - tudiz se spise jednalo o poruchu systemu zpetne kontroly (jediny elektronicky) nez o samotnou poruchu stabilizatoru.

0/0
14.7.2011 23:38

avionic

Re: porouchalo co?

až na to, že u B737 je stab. ovládán elektricky a ne hydraulicky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
15.7.2011 0:15

soc01

Re: porouchalo co?

elektromechanicky :)

0/0
15.7.2011 12:25





Najdete na iDNES.cz