Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generální oprava zúží dálnici D1, uzavírky potrvají roky

Až se příští rok rozběhne rekonstrukce nejdelší české dálnice, očekávají silničáři velké problémy v dopravě. V opravovaných úsecích se bude jezdit pouze po jedné polovině vozovky, v jednom směru dvěma pruhy, v opačném pouze jedním. Zvládnout kolabující dopravu mají pomoci i dopravní policisté, ti však zatím žádná jednání nevedli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nenapravitelný optimista

Jízda na D1

je směrem z Prahy do Brna v pravém pruhu jako jízda v tankodromu. Při 120km/h se mně nehorázně třepalo auto. Republika je rozkradená a na opravy nebo případné rozšíření jízdních pruhů nejsou peníze. Samé poplatky - ekologická daň, silniční daň, dálniční známka a skutek utek.:-/

0/0
12.7.2011 22:57

Ne čech

Re: Jízda na D1

To same z Brna do Prahy - prvnich 100 km pravy pruh neni pouzitelny...

0/0
21.7.2011 13:16

xinea

Zrušit dálniční známky ...

Stačí když je na D1 nějaké malé omezení, a jsou nesnesitelné kolony. To jsem fakt zvědav, jak tohle bude vypadat. V tom případě navrhuju zrušit dálniční známky, anžto se o dálnici těch 10 let jednat nebude - bude to staveniště, kolony, nervy. Měli nejdříve udělat dálnici Olomouc - Hradec, a přestavbu D1 rovnou dimenzovat na 3 pruhy.

0/0
12.7.2011 12:23

mak1_re

A pak, že vláda dělá něco pro lidi -

v rámci rekonstrukce tam budou fronty jako blázen a navíc to stejně nerozšíří - hlavně, že tam za x mega udělaj odvodňovací stružky ......

0/0
12.7.2011 12:12

superkutil

To to zase někdo podělal...

Oprava D1 měla být až po dostavbě dálnice přes HK do Olomouce. Vše se oddaluje a posouvá, ale nic to neřeší. Kdyby se vybrané mýto využívalo jen na dálnice v ČR, tak to půjde vše mnohem rychleji. Ono je pořád mýto v ČR strašně levné.

0/0
12.7.2011 11:39

Petr61

Stačí opravit jen pravý pruh

Plánování této rekonstrukce je úplně mimo. Jde o to, že zničené jsou převážně jen pravé pruhy dálnice. To je takový problém vybagrovat a pořádně opravit a případně o něco rozšířit ten nešťastný pravý pruh? A ušetřené peníze vrhnout na R35? A jak se dodělá R35 vrátit se zpět a rozšířit D1 na tři pruhy? Chce to trochu selského rozumu. !!

0/0
12.7.2011 7:56

mak1_re

Re: Stačí opravit jen pravý pruh

rozum a vláda ... to nějak nejde dohromady;-(

0/0
12.7.2011 12:20

Lvy

Když se nechce tak se nechce

V každém normálním státě se i při totální rekonstrukci zachovají minimálně dva jízdní pruhy, u nás se pro jistotu zavře celá dálnice a PČR bude pro jistotu měřit rychlost kolony. Nikoho nezajímá jaké to přinese ztráty jak firmám, tak i lidem, oni to vlastně ve výsledku lidi pak zaplatí. Chce se mi z toho brečet, když denně teď jezdím po dálnicích o x pruzích a v případě práce na cestě je málokdy snížená rychlost natož aby se ubíraly pruhy...

0/0
12.7.2011 4:46

tlachal

a co tankodrom mezi km 23 a 51 -

z toho bude opraven jen km 42 až 51. Most a začátek tankodromu km 92 teprve do druhé etapy je taky dost odvážné a tak bych mohl pokračovat. Jsem pro to, aby se vybíralo mýtné, ale jen na dálnicích, které jsou opravdu dálnice.

0/0
11.7.2011 23:13

DoG/CORFU

uhodni kterej

jezdim Praha-Bratislava-Zilina. Je to presne 270km na ceskem useku a 270km na slovenskem useku. Na jednom z tehle useku nepotkam ani jeden vymol, nikdy se nezvysi hladina hluku, skoro zadne uzavirky a dalnicni znamka je o 25% levnejsi.

0/0
11.7.2011 21:24

zdenanek

D1 vers. R35

........... mnoho povyku pro nic. Opět je lobby - dejte prioritu pro R35. Ale to je pro Pány moc tvrdé sousto.

0/0
11.7.2011 20:57

psycholog.idnes

D1 u Brna směr Praha, cca km 198

Před časem se mluvilo o tom, že v této části rozšíří dálnici na tři pruhy. Jenže nedávno dostavěli těsně u dálnice protihlukové stěny u Bosonoh, takže žádné rozšiřování asi nebude, co?

Mimo jiné by mě zajímalo, jaké zvířátko v Bosonohách bydlí. Během krátké doby vystavěné prakticky neprůjezdné vražedné retardéry v obci + krátce nato protihlukové stěny..

0/0
11.7.2011 20:54

Milhaus1

Re: D1 u Brna směr Praha, cca km 198

Když je stavěli, tak jsem někde četl, že  jsou postaveny tak, aby to na ten trojpruh šlo rozšířit... . Podle mě to byly kecy v kleci. Trojpruhu u Brna (2. největší město v ČR) se nikdy nedočkáme... Chci blicího smajlíka!!!

0/0
11.7.2011 20:57

psycholog.idnes

Re: D1 u Brna směr Praha, cca km 198

Aha, to jako že je rok stavěli a omezovali dopravu, aby je pak posunuli, jo?

To je snad rovnou mohli postavit o 3m dál, ne? Vlastně asi ne, takhle to bude lepší kšeft.EUEUEU

0/0
11.7.2011 21:06

Milhaus1

Re: D1 u Brna směr Praha, cca km 198

Ne, ne. Údajně se ty tři pruhy tam vejdou aniž by se muselo bourat... . Tak nevím... . Spíš máš pravdu ty - bude to lepší kšeft...[>-][>-][>-]

0/0
11.7.2011 21:10

Milhaus1

Brno - Vyškov?

A kdy se bude opravovat trasa Brno - Vyškov??? Tam je to snad ještě horší než nejhorší úseky na Vysočině. Dálnice je tam stará cca nějakých 20 let, ale je to fakt humus po tom jezdit... . 

Před několika lety se tvrdilo, že od Kývalky do Holubic (km 182-210) bude trojpruh, ale nic se neděje a je ticho po pěšině... . Kdo tu denně jezdí ví o čem mluvím.

0/0
11.7.2011 20:42

psycholog.idnes

Re: Brno - Vyškov?

Není to tak zlý, jak se jede nad 150, tak se to mlácení do náprav začne docela slívat a dá se na to zvyknout.

Blbý je, když z nějakýho důvodu se musí jet kolem 100, to vypadávaj sedačky z auta.

0/0
11.7.2011 20:48

Milhaus1

Re: Brno - Vyškov?

Tato rychlost je dosažitelná, díky hustotě provozu, málokdy. Držím se vlevo, kde panely zatím drží na místě a nejsou propadnuté o několim cm níž.

0/0
11.7.2011 20:54

p_n_2

Re: Brno - Vyškov?

R^

0/0
11.7.2011 21:37

ingchemik

D8 je mimo kontrolu státu

Je tu někdo z Velemína ?:-P

0/0
11.7.2011 19:43

kocourek25

Už se připravuje...

transport automobilů po železnice a to nejen kamionů ale i osobních. Je pořeba zvýšit hospodářské výsledky železnice. Co na to říkáte ? Také řešení.;-D;-D;-D

0/0
11.7.2011 19:18

kwakinX

Re: Už se připravuje...

To jsem se pobavil! Autem i po té rozbité D1 jsem z Prahy v Brně za dvě hodiny (při dodržování předpisů). Kdyby vyjížděl autoval z některého pražského nádraží, musíte tam být s autem hodinu předem (tak to je u autovalaků do Tater). Čili než se vlak vůbec rozjede, jste už u Jihlavy. A než autovlak dorazí do Brna, máte už po jednání i po obědě a jste na cestě domů.

Pro kamiony by to snad nějaký smysl mohlo mít, jenže třeba Rola Lovosice - Drážďany zkrachovala na naprosté nepřizpůsobivosti molochu ČD.

0/0
11.7.2011 21:39

AES/EBU

Životnost povrchu dálnice je údajně 10 let,

takže než dokončí opravu bude už zase rozbitá.;-)

0/0
11.7.2011 18:56

Lanta 2004

Oprava je jen provizorium

Nějakou dobu se bude jezdit po opravě na D1 i v pravém pruhu než to kamiony zase za nějaký čas rozjezdí. Podle mýho chybí na takhle vytíženým tahu třetí pruh. Pokud se tedy má D1 dlouhých deset let nějak upravovat,pak bych jako optimální řešení viděl rozšíření o jeden pruh a kompletní opravu. Bylo by to sice nákladnější,ale zato by to bylo řešení definitivní a trvalé. Nikoli dočasné jako tomu bude v případě,že jen opraví povrch současné dálnice....

0/0
11.7.2011 18:45

Mysel

To nemuzou myslet vazne!

Kdyby byl jeste ministrem dopravy zcela nekompetentni korupcnik Barta, dalo by se to jeste chapat. Ale jak muze takovy plan posvetit jakykoli jiny ministr dopravy, to je proste k neuvereni.

0/0
11.7.2011 18:42

Darth.V

8,1 miliard ?

Tak to se opraví 8 km dálnice a postaví 80 baráků pro ministerské účedníky.

0/0
11.7.2011 18:30

lol

Nejjistější rekonstrukce

vytrhat ty betonový dílce a nechat tam uježděnou zem, občas posypat štěrkem

Jízdní komfort naroste o 100 %

0/0
11.7.2011 18:30

karaya1

Re: Nejjistější rekonstrukce

Mohu potvrdit, v Rusku (i východním Turecku) se takto silnice skutečně opravují. Řeka podemele část "silnice", tak prostě přijede lžíce (tatrovácká :) ), vyrýpe další kus svahu, jiné stroje to jakž takž uhrabou a už se po tom jezdí. Přemýšlel jsem, za jak dlouho se prorýpou na hřeben hor :)

0/0
11.7.2011 18:43

Petosh

Budou hlavně měřit rychlost

Asi aby zjistili, jestli řidiči nestojí v zácpě příliš rychle. :D

+1/0
11.7.2011 18:22

AES/EBU

Re: Budou hlavně měřit rychlost

V pokutách musí vybrat prachy na tu opravu. Kdyby každý kdo po dálnici projede dostal jen pitomejch 10 000 pokutu, ještě zbyde na úplatky. ;-D

0/0
11.7.2011 18:32

lol

Jak tam nebudou přenosný semafory,

kde se bude na zelenou čekat deset minut, tak to nebude oprava!

(;-D)

0/0
11.7.2011 18:20

Antonín, topič

Proč ne,

rozpočet je v astronomickém přebytku, tak je to určitě lepší, než ty prachy cpát do kamen.

0/0
11.7.2011 18:14

indnes

Re: Proč ne,

Presne tak, dokonca aj penezotoky na Slovensko uz su konecne zastavene, tak to bude hracka.;-D

0/0
11.7.2011 18:21

danieel

Pocty..

Tak 160km za 10 let je 44.4 metru za den (nonstop). To tempo je snad pomalejsi nez ciste rucni prace otroku.. v dnesni dobe neexistuje zadna mechanizace, resp. je problem si najmout vice firem a paralelizovat prace? Rok jeden smer, rok druhy smer.. a financne to bude porad lepsi - cim drive tim lepe - kvuli inflaci ktera se za 10 let nazbira..

0/0
11.7.2011 18:05

bertmax

Re: Pocty..

stejně to nestihnou:-P

0/0
11.7.2011 18:09

AES/EBU

Re: Pocty..

Nasčítáno je to 87 Km obousměrné dálnice. Kdy opraví ten zbytek cca 110 Km? To vychází na dalších 12,6 roku.:-P

0/0
11.7.2011 18:24

Kokodák

kontrolou lekárniček se tomu ale dá zabránit

:-)

+2/0
11.7.2011 18:04

lol

Re: kontrolou lekárniček se tomu ale dá zabránit

Ano, kontrola lékárniček a měření padesátky na tříproudovce pod mostem jsou všespásné R^

0/0
11.7.2011 18:22

dvader

Co tam budou tech 10 let proboha dělat?!?

To budou každé 2 hodiny svačit a každý pátek stávkovat?

Že už tu zakázku dopředu vyhráli nějací frantíci... ;-D ;-D ;-D

0/0
11.7.2011 17:57

zlomená lopata

Re: Co tam budou tech 10 let proboha dělat?!?

Ne. Řekové!

0/0
11.7.2011 18:07

fido_castro

A co na to polucie?

Ten počítá s pomocí policistů. "Měli by hlavně hlídat, zda řidiči dodržují rychlost," uvedl Švorc. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/generalni-oprava-zuzi-dalnici-d1-uzavirky-potrvaji-roky-p25-/domaci.aspx?c=A110711_134117_domaci_mku

Ten počítá s pomocí policistů. "Měli by hlavně hlídat, zda řidiči dodržují rychlost," uvedl Švorc. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/generalni-oprava-zuzi-dalnici-d1-uzavirky-potrvaji-roky-p25-/domaci.aspx?c=A110711_134117_domaci_mku

>Ten počítá s pomocí policistů. "Měli by hlavně hlídat, zda řidiči dodržují rychlost," uvedl Švorc.

Ano, to je jedine, co ty zm*dy zajima, protoze jsou z toho _dalsi_ penize.

0/0
11.7.2011 17:56

AES/EBU

Re: A co na to polucie?

Ať se klidně pozabíjíme, ale při dodržení povolené rychlosti. Dopravní kolaps budeme jako vždy řešit administrativně.;-)

0/0
11.7.2011 18:05

Fikus 1

Prostě zruší na 10 let D1

Čemu se v tomhle banánistánu divíme. Oprava by mohla trvat polovinu ne-li míň a jak to tak u nás bývá potáhne se minimálně na15 let.

0/0
11.7.2011 17:56

ligac

Říkaj vrchnosti 10 let ?

To bude masakr o kterém se jim ani nezdá. To už snad rovnou postavit novou D1, by mohla trvat jen 5 let.

Vrchní dálnice přes H.K. není, ale již dnes je tam plno k puknutí . Města jako V.Mýto,Litomyšl a všechny vesnice skrz budou 10 let trpět . Ty jo , to bude maso. Rychlejší bude objet česko ouplně.

+2/0
11.7.2011 17:41

krpec_34

Re: Říkaj vrchnosti 10 let ?

Cele to graduje, chybejici dalnice z Ostravy do Prahy pres Hradec Kralove je vpodstate sabotaz proti ekonomice v republice, nic jineho.

Dalnicni propojeni vsech velkych mest je nutnost. Pokud mate nejaky obchod, maly podnik, s dalnicnim propojenim je vice zakazniku, jednoducha rovnice. Ceny se zvedaji, dluhy se zvedaji, melo to byt rozjeto ve velkym a s treba i cizimi bagry a delniky, za daleko jinsi cenu, uz vse po roku 1990. A dluhy by nebyly takove jako dneska, protoze ekonomika by to srovnala rychleji.

0/0
11.7.2011 19:23

defi

jsem zvědavý, jestli budou makat na směny

tohle by si měla média pohlídat. Když už bude dálnice uzavřena, jestli se na její opravě maká nepřetržitě, ve dne v noci a o víkendu. Ať jsou omezení co nejkratší. A nebo se zavře na půl roku a dá se tam jen cedule "musíme to opravit" a dělníci budou makat 8 hodin denně a pak to bude jen k nasr...

+4/0
11.7.2011 17:29

Karlík a továrna na pivo

Re: jsem zvědavý, jestli budou makat na směny

Nějak tak. To jsem třeba taky nepochopil, proč na D5 u tunelu Valík, kde před pár týdny hořel kamion do dneška nikdo nehnul ani prstem a dálnice je tam v jednom směru od té doby zcela zavřená.

0/0
11.7.2011 18:21

Xladi

Re: jsem zvědavý, jestli budou makat na směny

Přesně to co popisujete známe. V jedné ulici v H králové je už rok uzavírka a prý bude trvat do listopadu pár měsíců předtím tam bylo omezení. Prý se jedná o rekonstrukci kanalizace ale co je vidět tak je to jen na té křižovatce, nic se tam neděje. Nevím co může trvat rok a půl na opravě kanalizace ale určitě se tam nepracuje nonstop ani se tam nepracuje vždy v pracovních dnech. U nás ve městě to dělali podobně na jaře rozkopali ulici půl roku nic a když uhodily první mrazy tak to najednou do týdne zadělali ale samozřejmě to bylo ěpatně protože zmrzlá voda udělala své a jsou tam mrazy ale proč tam půl roku nic neudělali nechápu.

0/0
11.7.2011 18:32

Chudým bral, bohatým dával (8)

Trpišovský a Vavřinec budou školit při opravách nebo jak

to s nima bude ? 250 km/ h odcpodu ? ;-DRv

0/0
11.7.2011 17:07

MC MC

10 let ... a pětiletku splníme ??

10 let trvání rekonstrukce ? V Japonsku opravili silnici za 10 dnů !!! Ty jo, to je konec jízdy po D1. Už teď je to tam k h****

0/0
11.7.2011 17:01





Najdete na iDNES.cz