Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odvezte své jaderné hlavice do měsíce, psalo Československo do Moskvy

Po stole šustí černobílé fotografie: "Tady jsou spolu Kocáb, Vorobjov, Naďovič. Tři lidé, kteří tehdy nejvíc spolupracovali..." Svetozár Naďovič žije ve vesnici jménem Trenčianské Stankovce, kousek od českých hranic. Před 20 lety právě on koordinoval odchod 73 tisíc sovětských okupantů Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ifipuld

Naďovič dřív šlapal v linii jako ostatní,

bez toho by býval se velitelem divize a členem generálního štábu nikdy nestal. Jako voják ovšem byl zvyklý uposlechnout příkazy shora, takže když dostal za úkol dohlédnout na ruský odchod, tak ho prostě splnil. Rozhodující změny se odehrály jinde, vojenský a ekonomický tlak USA už SSSR nedokázal zvládat. Gorbačov byl na rozdíl od svých předchůdců realista navíc pokusil se ten svůj bolševický veleskanzen demokratizovat. Jak to dopadlo, víme, střední Evropa si vydechla.

0/0
30.6.2011 6:54

mmmx

Kdyby Rusove nechteli,

zelezna opona nikdy nepadne. Zapad o to nestal. Sovětský vedoucí představitel Michail Gorbačov svědčí podle Lukeše v rozhovorech, které poskytl společnosti BBC, že když došlo k otevření berlínské zdi, Thatcherová a Mitterrand ho rozčíleně telefonicky žádali, aby proti svobodomyslným demonstrantům v Berlíně použil síly. „Zastavte to,“ požadovali. „Jak?“ ptal se Gorbačov. „Máte vojáky, ne?“ Gorbačov vojensky zasáhnout odmítl.

0/0
29.6.2011 22:52

kamil24

Re: Kdyby Rusove nechteli,

Tohle je ale vykutalena pohadka.

0/0
30.6.2011 9:19

korsičan

Re: Kdyby Rusove nechteli,

Pěkný, ale teď ještě tu o Popelce......;-D;-D;-D;-DR^;-D

0/0
30.6.2011 9:56

krkavec běžné velikosti

...

Pan Svetozár N. by měl dostat další důchod za 3. odboj. On to určitě rozvracel zevnitř už od osmdesátých let.

0/0
29.6.2011 20:40

Inkvizitor Johny

Re: ...

O tom nepochybujte!

0/0
29.6.2011 20:42

krkavec běžné velikosti

Re: ...

pak se mi lidi diví,že mám rád Milouše Jakeše,ten alespoň zůstal svůj.Tenhle se s nimi 30 let bratříčkuje a pak se vytahuje,jak je rychle vyhodil.

0/0
29.6.2011 20:56

mmmx

Re: ...

Stejne jako Necas, Topolanek, Kalousek.

0/0
29.6.2011 22:49

Inkvizitor Johny

Nadpis příspěvku

Tak tohle je moc i na mě. To si iDnes dělá srandu, žejo? Tohle je nějaká recese?...Určitě jo

0/0
29.6.2011 20:38

Thorough

Není žádné tajemství

že od 24.12. 1983 operovala v oblasti Hranic na Moravě a vojenského újezdu Libavá 122. raketová brigáda Sovětské armády, která disponovala jadernými hlavicemi a byla v permanentní bojové pohotovosti. Na základě dohody o odzbrojení (8.12.1987 http://www.state.gov/www/global/arms/treaties/inf2.html) bylo raketové vojsko od 25.2. do 16.3. 1988 postupně staženo zpět do SSSR.

0/0
29.6.2011 20:21

Deratizátor vulgo Krysařík

Kocáb bude zase ministrem?

Či jak si jinak vysvětlit tu mediální masáž o tom, že nebýt jeho, tak ty rakety snad ani neodvezli?8-o

0/0
29.6.2011 19:48

cenzůra mě nedostane

Re: Kocáb bude zase ministrem?

Běhal okolo nich jak ratlík a myslel si, že je zachránce republiky.

+2/0
29.6.2011 19:51

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: Kocáb bude zase ministrem?

No právě. Kdyby se poté místo pochybné politické kariéry raději držel hudby, tak by nebyl v podvědomí národa jako obyčejná nula.:-/

0/0
29.6.2011 20:00

kuttna

Re: Kocáb bude zase ministrem?

Ještě že náš národ měl aspoň v té kritické době takové "nuly" jako Kocáb - současní naši politici jsou už jen mínusoví. Proruský Klaus by Rusy odejít nenechal a Putin by to ani nepřipustil. Měli jsme štěstí.

0/0
29.6.2011 20:13

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: Kocáb bude zase ministrem?

Buďto žertujete, nebo snad jste tak neuvěřitelně naivní? O tom že rusáci odejdou se totiž vůbec nediskutovalo na základě požadavků nějakého Kocába. O tom rozhodovali jiní lidé. A daleko dřív, než se k tomu tenhle směšný aktivista vůbec nachomýtl.;-)

0/0
29.6.2011 20:21

kuttna

Re: Kocáb bude zase ministrem?

Víte, já dám na fakta a ne na agenturu JPP. Doporučuji.

0/0
29.6.2011 20:32

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: Kocáb bude zase ministrem?

Ta vaše fakta mi přesto připadnou minimálně velice naivní.;-)

0/0
29.6.2011 21:33

MirdaCB

Tu Brežněvovu doktrínu

nezrušil žádný Havel, nebo Kocáb. Tu zrušil Gorbačov v roce 88. Ihned poté došlo k uvolnění poměrů v Polsku a Maďarsku. U nás, v NDR a Bulharsku ovšem komunisté měli vládu nadále pod kontrolou i bez velikého bratra za zadkem. Kdyby tu doktrínu Gorbačov nezrušil tak nejen že by k žádným revolucím nedošlo (byly by násilně potlačeny), ale ani Rusáky by od nás nikdo nedostal pryč i kdybychom měli 20 Kocábů protože Breženova doktrína znamenala že pokud se nějaká země socialistického tábora odchýlí od socialismu musejí jí ostatní státy přijít na pomoc.

PS: Když volili Havla prezidentem v prosinci 89 tak celé federální shromáždění ovládali komunisté a ti se ptali do Moskvy jestli ho mají zvolit. Odpověď sovětského velvyslance zněla jasně: Klidně ho zvolte nám je to jedno.

+3/0
29.6.2011 19:02

klokaran

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Přesně tak, na stažení raket středního doletu tzv operačně taktických se dávno před Kocábem dohodl Regan s Gorbačovem. Rusáci by od nás odešli tak, jako tak (alespoň rakeťáci)

0/0
29.6.2011 19:15

kuttna

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Tak to se dost pletete. Pro nás bylo štěstím, že Putin se vynořil až když už bylo po všem. Tak se aspoň vyřádil na Kavkaze.

0/0
29.6.2011 20:15

sojkal

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Je bez diskuze, že pokud byly hlavice v NSR je logické že byly i u nás. Ale z druhé strany. Za celou dobu existence Varšavské smlouvy naše země nebyla v žádné válce. Zato naše účinkování v NATO zatím za poloviční dobu znamenalo přímou účast na agresi resp.okupaci ve 3 zemích. Zejména napadení Jugoslavie proti vůli 90 % našich lidí si za rámeček nedáme. Můžeme také každý rok oslavovat ? Tvrdím, že být Varšavská smlouva, tak k napadení Jugoslavie nemohlo dojít.

+2/0
29.6.2011 21:02

Sharpe

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Nejak moc soudruzske logiky

0/0
29.6.2011 22:32

sojkal

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Pouze strohá fakta.

0/0
30.6.2011 9:08

kamil24

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Moc pekna lez. Co nasi lide ve vietnamu? Co nase dodavky zbrani do vsech zemi koketucima s komunismem?

Mozna jsme nemeli nikde vojaky,ale jen "poradce". Pro domorodce to vyslo na stejno.

0/0
30.6.2011 9:21

Rodnok

Re: Tu Brežněvovu doktrínu

Mirdo, Gorbačov jen reagoval zrušením Brežněvovy doktríny na realitu. V roce 1988-9 už na vojenské zasahování u svých satelitů Rusové neměli sílu, natož v celém bloku najednou ;-D

Zasáhli snad v Polsku?

0/0
29.6.2011 23:35

krkavec běžné velikosti

...

Ti dva mají určitě i písemné poděkování od prezidenta Regana,na tohle on ani nemohl za své vlády pomyslet,co dokázali ti dva. ;-)

0/0
29.6.2011 18:37

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: ...

Naivko. Kocáb se jen vezl.:-/

0/0
29.6.2011 19:49

krkavec běžné velikosti

Re: ...

;-D

0/0
29.6.2011 19:53

kaktusak

Žádná svoboda v 90. letech nepřišla

Jedině snad pro některé svoboda všechno rozkrást. Teď je ČR poslušným americkým protektorátem.

+3/0
29.6.2011 18:14

Mysel

Re: Žádná svoboda v 90. letech nepřišla

Ano, svoboda je napriklad to, ze podobni komuniste uz nam nemohou poroucet a my se jim muzeme verejne smat...

+2/0
29.6.2011 18:47

mmmx

Re: Žádná svoboda v 90. letech nepřišla

Hlupaku, vetsina komunistu a udavacu tam zustala. Probud se!

0/0
29.6.2011 22:53

jural

Re: Žádná svoboda v 90. letech nepřišla

kez by americkym. Bohuzel nemeckym.

0/0
29.6.2011 18:59

kuttna

Re: Žádná svoboda v 90. letech nepřišla

Kdepak, ten binec u nás je ryze český.

0/0
29.6.2011 20:18

vejcednes

Oni sa vrátia a s nimi príde aj zákon.

:-)

0/0
29.6.2011 17:37

nesmrtelný Chuck

Re: Oni sa vrátia a s nimi príde aj zákon.

Už aby hnali na Sibiř s Rusama i tebe. Jako ocáska tě tu sojuzníci zapomněli. ;-ORv

0/0
29.6.2011 18:33

anawarr.cz

příběh ze života

asi nemá cenu se přít, ale můj známý (už je po smrti) byl v 70-80 letech plukovník u raketových vojsk a vždy mi říkal. "rusáci nám nevěří, jsou tu jen nosiče, hlavice jsou uskladněny mimo čr". jednou při prověrkách v sssr, tam ruský generál vychvaloval ruské ss-19. známý se přihlásil a řekl, že americké pershingy jsou také dobré. generál se zamračil a do papírů známého napsali. "podceňuje sovětské zbraně". na povýšení mohl zapomenout a brzy ho dali do "důchodu"

0/0
29.6.2011 17:14

stagger

Re: příběh ze života

dobrá blbost, byli jsme nárazníkový obětovatelný ochraný pás svaté komunistické říše. Tak blbí nebyli ani rusáci, aby nosiče a hlavice skladovali 1000 km od sebe, to byl jen kec poté, co se mezi lidmi začalo trousit, že u nás máme SS, tak aspoň bez hlavic:-/

0/0
29.6.2011 17:34

nesmrtelný Chuck

Re: příběh ze života

Ano, nebyly ani v NDR ani dalších zemích že? Další všeználek.Doufám že nosíš tričko se Švejkem a nápisem: "Jsem Čech, všechno vím všechno znám" :-/Rv

0/0
29.6.2011 18:35

anawarr.cz

Re: příběh ze života

asi reaguješ na mě...... na rozdíl od nás honeckrovi věřili. po 68 jsme my byli okupovaní. já si to občas pamatuji, (když povolí alzheimer ;-D) ty budeš děcko, které opakuje polistopadové výmysly;-)

0/0
29.6.2011 18:40

anawarr.cz

Re: příběh ze života

myslíš, že jako chtěli sověti z čssr ostřelovat nsr? to asi těžko. sověti měli více než 3 tisíce hlavic a jestli ty od nás vystřelí na usa o hodinu později nehrálo roli. ano byli jsme nárazníkem, ale pro pozemní ofenzívu. proto jsme svého času měli jednu z nejsilnějších tankových armád.

+3/0
29.6.2011 18:36

klokaran

Re: příběh ze života

V ČSSR nikdy nebyly mezikontinentální rakety, ale rakety středního doletu a to do 1000 km. Jaderné hlavice do ČSSR měly ze SSSR měly dopravit vrtulníky v izokontejnerech. Ono by to nezačínalo tak, že teď budeme střílet, ale chvíli by trvalo tzv. napětí, kdy by se všechno nechalo připravit. Kecy o tom, že u nás byly jaderné hlavice jsou blbost. Je to přesně tak, rusáci nám nevěřilil

+1/0
29.6.2011 19:13

stagger

VYPOKLONKOVAT JE ZA ROK A PŮL

byl celkem úspěch, hlavně že taky měli dost svých starostí se sypáním sojuzu, jinak by se snažili vydržkovat nějakou, jen jednu:-), základnu ještě na 10 let, jak jezinky

0/0
29.6.2011 17:08

2Alien.cz

Jak příznačné, odchod Rusáků dojednal agent StB

Kocáb, krycí jméno MUK. (Zdroj: Cibulkovi sezn.) ;-D

0/0
29.6.2011 16:59

anawarr.cz

Re: Jak příznačné, odchod Rusáků dojednal agent StB

ani muk, nebo petr muk?

0/0
29.6.2011 17:16

kroutimhlavou

Re: Jak příznačné, odchod Rusáků dojednal agent StB

Nikomu ani muk a Mukovi ani gram...

0/0
29.6.2011 17:38

pacers1

Článek jsem ani nedočetl.

Svetozár Naďovič,velitel Havlíčkobrodské divize.Sloužil jsem tam v tu dobu a musím říct,že většího komunistu jsem v životě nepotkal.

+1/0
29.6.2011 16:55

krkavec běžné velikosti

Re: Článek jsem ani nedočetl.

věřím,stačí si přečíst ten článek

0/0
29.6.2011 19:35

Modrý Zločas nečasný

No jo nakazili nám Kočába

vrhl se pak na šmelinu s fondy a švindly s multikulti

0/0
29.6.2011 16:17

peter567

Re: No jo nakazili nám Kočába

hlavne ze jsou pryc. Pamatuju na jednu debatu v 82-83 a predstava odchodu byla neco jako Sci fi Rus byl od Nemecka po Afganistan.Najit spolecnou rec s nejakym rusem az po odchodu z Teskoslovenska .Tam me to s nima moc neslo.Dnes se tomu smeju ale tak to proste bylo

0/0
29.6.2011 16:32

[[[antimultikulturista vz. 58]]]

tohle byla jedina pozitivni vec,

kterou ten multikultifil ve svym zivote udelal...

0/0
29.6.2011 16:13





Najdete na iDNES.cz