Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky musí zpomalit, 170 kilometrů je nebezpečných, tvrdí kontrola

Výsledky revize tratí, která měla po nehodě vlaku u Vyškova zkontrolovat problematická upevňovadla kolejí, ukázaly, že nebezpečí hrozí i na dalších místech. Řada vlaků hlavně na Moravě tak bude muset nebezpečné úseky projíždět pomaleji. Většinou jen při teplotách nad 30 stupňů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackbo

obecné ohrožení

nebylo by odvěci aby se na to podívaly státní orgány a někoho z vedení drahých drah poslaly do tepláků za obecné ohrožení !!!!!!

0/0
29.6.2011 19:07

136N

Bývalo zvykem že :

na traťmistrovském okrsku byli : traťmistr . a většinou tři mistři na třech úsecích obvodu okrsku.  Jedna účetní která

zastávala i funkci skladnice . Mistr měl 10 až 15 lidí v četě . Za svůj úsek a bespečnost provozuna něm plně zodpovídal . Volná upevňovadla byla důvod k tvrdému finančnímu postihu . V četě měl pro svůj úsek pochůzkáře který denně dával k podpisu služební knížku se záznamy o zjištěných závadách. Mistr byl povinen tyto závady vyhodnotit a zapsat do své služební knížky a dát k podpisu traťmistrovi . Ten určil termín odstranění pokud to nebyli hrubé závady ohrožující bespečnost žel. provozu které bylo nutno okamžitě odstranit a byl proveden záznam o jejich odstránění  u mistra ve služební knížce. Upevňovadla se zásadně dotahovala v zimě a to průběžně ať ručně , motorovými či elektrickými zatáčečkami případně pojízdnou DZ. Po " sametu " přišla revoluce i na tzv. Traťové hospodářství Prohlásilo že vše obstarají soukromníci a začalo dělníky - traťováky propouštět.

0/0
29.6.2011 14:50

136N

Re: Bývalo zvykem že :

Lze ještě poznamenat že každý znich měl zkoušku z Tzv. Technického minima pro traťové zaměstnance docela solidní brožurka cca.3cm silná velikostí akorát do kapsy. Tak že každý své práci rozuměl i po technické stránce. Pochůzkář měl své zkoušky a zpravidla i závorářské , totéž i parťák zvaný četař - zástupce mistra. Oba byli tzv samostatnými pracovníky kteří mohli dělat s případně svěřenými pracovníky . Dále na okrsku byli kováři později přejmenováni na zámečníky vyhýbek . Jejich doménou byla údržba vyhýbek a zajištění jejich bespečného provozu. k nim patřil i řidič motorové dreziny . Na okrscích  jich bylo různě podle složitosti provozu. Např četa 5 kovářů měla na starost 157 vyhýbkových jednotek různého rozsahu .

Toto bylo bylo také co do počtu lidí omezeno , při nedostatku lidí se začala vymýšlet různá slučování tam kde byli okrsky dva udělal se jeden , ale zato na okrsku se vymyslela funkce vedoucího provozu .

0/0
29.6.2011 14:51

136N

Re: Bývalo zvykem že :

Na 2 okrscích kde bylo dohromady 69 lidí zůstalo pouhých osm , z toho přirozeným odchodem jich odešlo 6 ostatní v rámci snižování pracovníků propuštěni. V roce 2001 další rozšíření obvodu o dalších 5km trati. Tak že osm lidí mělo na starost a zabezpečit provoz na 24 km dvojkolejné trati s rychlostí V = 80 - 120 km/h a 11km jednokolejné . O jednokolejné trati se uvažuje že se zavře a zruší , ačkoliv tyto tratě byli za císaře pána , za první republiky i Hitlera i minulý režim. Jen Demokracii nepřežijí. Ono chtít jezdit a nemít základní údržbu jak je vidět nejde. On totiž i ten soukromník chce zaplatit a navíc i někdy i úlevy v technologických a pracovních postupech a rozhodně drobnou preventivní údržbu bude těžko zajišťovat. Velké akce ano ale pár blaťáků vyrámovat nebo dotáhnout pár šroubů v úseku to asi těžko . Zatím jsem o tom neslyšel

ale třeba to někde je . Kdo ví .

0/0
29.6.2011 14:51

prolhaní novinári

Tak z tohle platíme management ČD?

Propustit kamarádíčky z vedení, najmout pár profesionálů a za ušetřené peníze opravit tratě.

0/0
29.6.2011 13:30

150-022-2

nedostatek lidí v provozu

Těm, kteří si myslí, že pomůže výměna vedení. Je to asi jako kdybyste měli zrezivělý autobus s nefunkčními brzdami a za nehodu vyhodili řidiče či mechanika. Pokud ale ten mechanik nebude mít k dispozici náhradní díly, nikdy to nebude fungovat. Ale pro vedení je důležité ukázat prstem na konkrétní viníky. Ztrouchnivělou loď převezme další kapitán a až se něco vysype, vymění ho.

0/0
29.6.2011 12:07

Lobo - obchodník s mozky

To je zas titulek...

Myslel jsem, že 170km/h je nebezpečných...

0/0
29.6.2011 11:06

Pohoda.55

to se dalo čekat

železničáři žijí stávkama , chtějí své výhody a přitom na údržbu kašlou, myslím si, že za špatně upevněné koleje zodpovídají pochůzkáři, kteří mají jednotlivé úseky na starosti, ti je mají kontrolovat a hned opravovat, alespoň dříve to tak dělali, že šrouby dotahovali a bylo po problému, nyní mají jenom hlavy plné stávky a kdo ví jestli na trať vůbec chodí a kontrolují koleje a jejich upevnění, jinak by nemohlo být tolik šroubů povolených....

0/0
29.6.2011 8:51

JK75

Re: to se dalo čekat

tak to bych rád viděl od Vás na vlastní oči jak uvidíte všechny 4 šrouby najednou na jednom pražci,a ještě poznáte že nejsou napevno dotaženy. Taková hovadina od člověka co viděl kojele na obrázku. Pochůzkář nemůže vidět lehce povolený šroub, anvíc má určitý limit km kolik musí projít a to má kontrolovat hlavně větší překážky, a nebo viditelné problémy jako lom,nebo chybějicí spojovací materiál. Ale to Vy nikdy nepochopíte, navíc SŽDC nepatří k ČD, což jste taky evidentně ještě nepochopil :-P

0/0
29.6.2011 9:08

kaksikymmenta

Re: to se dalo čekat

Co to je za blábol?? SŽDC přece nestávkovalo. A odkdy dopravce kontroluje technický stav tratě?? Já jsem se spíš lekl toho titulku, že se už nebude jezdit rychlostí 170 km/h. ;-D Ale v republice máme bezmála 9 500 km tratí (některé tratě jsou dvoukolejné, délka potom o nějakých 60 % naroste) a pokud je jich vadných jen 170 km, je to docela dobrý. Ale nesváděl bych to na stávku, jak někteří tady mají tendenci všechno hodit na ČD. Tentokrát to není jejich vina. Takže ještě než něco napíšete, prostudujte si problematiku. Evidentně budete jeden z těch, co vlakem v dětství jezdíval na prázdniny k babičce.

0/0
29.6.2011 9:27

synej

Re: to se dalo čekat

Odboráři ze SŽDC stávkovali také ...

0/0
29.6.2011 19:26

kaksikymmenta

Re: to se dalo čekat

To sice mohli, ale samo SŽDC se zařeklo, že ten den využijí k opravám tratí. Navíc to, jestli manažer dráhy stávkoval nebo ne, obyčejný cestující nepoznal.

0/0
29.6.2011 23:46

lolek77

Nejsem odborník, ale předpokládám, že

na železnici vládnou obdobné poměry jako ve všech velkých firmách tj. šetří se na manšaftu a údržbě. Typuji, že jeden kontrolor má na starosti stovky km a bere to namátkově nebo z drezíny.;-D Nějak se přece musí ušetřit pro tu partu teplých bratří.

0/0
29.6.2011 11:01

pskoda

I tady?

"a trati mezi Českou Třebovou a Bohumínem"

To vypadá, jako by byly problémy na novém koridoru, což je blbost. Zřejmě půjde jen o pár míst, kde ještě neproběhla rekonstrukce. Pak by to ale mělo být napsáno trochu jinak...

0/0
29.6.2011 8:31

AceBird

Re: I tady?

Problém je někde mezi Aší a Mosty u Jablunkova.... asi tak.

0/0
29.6.2011 8:38

pskoda

Re: I tady?

Jo, takhle by to šlo taky napsat ;-D

0/0
29.6.2011 8:39

dolch

170 kilometrů je nebezpečných

já už se lek, že 170 km/h :-)

+2/0
29.6.2011 8:14

prazakm

Re: 170 kilometrů je nebezpečných

Nebojte, to jsou naše Český Drahý. TGV to není, ale svých 40km/h to udělá.

+1/0
29.6.2011 8:37

garii v24.0 (memorable edition)

Re: 170 kilometrů je nebezpečných

Z kopce.

+1/0
29.6.2011 8:38

AceBird

Re: 170 kilometrů je nebezpečných

Novinář výjimečně použil správnou jednotku a čtenáře (včetně mě) to zmátlo.

+1/0
29.6.2011 8:38

babacek

Dráhy a stát.

Dráhy začaly nakupovat drahé rychlejší vlaky aniž by měly připravenou trať kde je možno je provozovat. Vše se dělá opačně. Vynikající investici nabízí stát v pražské čtvrti Liboc. Prodává tam pozemky, které ovšem potřebuje pro modernizaci dráhy z Prahy do Kladna. Následně bude  stát za několikanásobné ceny vykupovat aby mohla stavbu trati realizovat.

0/0
29.6.2011 8:05

joscer

Re: Dráhy a stát.

Ano, stát prodává pozemky, protože je nepotřebuje. Tak ať si je Praha teď koupí, když je potom bude potřebovat pro stavbu rychlodráhy na Ruzyni. Jednoduchá pomoc.

0/0
29.6.2011 8:09

babacek

Re: Dráhy a stát.

To budou nakupovat dráhy a zaplatíme to všichni.  Zde se jedná o trať na Kladno.

0/0
29.6.2011 8:13

Bery

Re: Dráhy a stát.

Tak takhle se to dela uz nekolik let... a je uplne jedno, jestli se jedna o pozemky pro trat, nebo treba pro prumyslovou zonu. Je to ocividna zlodejina a vubec nechapu, ze si za to nikdo nejde na par let sednout... ;-O

0/0
29.6.2011 8:25

babacek

Re: Dráhy a stát.

Takže je tedy v pořádku když např. stát prodal dům potravin za 80 milionů přestože akční síň byla schopna nabídnout půl miliardy ?

0/0
29.6.2011 8:36

joscer

Re: Dráhy a stát.

Co jsem já zachytil ráno na Radiožurnálu, tak se jedná o pozemky na okraji Prahy a to pozemky, přes které by měla vést rychlodráha na Ruzyni. S výhledem napojení na dráhu do Kladna. Ty pozemky, které se prodávají teď jsou výhradně v místech, kde bude rychlodráhu platit Praha, tak ať si ty pozemky teď koupí. A mají vystaráno.

0/0
29.6.2011 9:25

babacek

Re: Dráhy a stát.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/zamer--stat-prodava-pozemky-ktere-potrebuje/

0/0
29.6.2011 9:27

joscer

Re: Dráhy a stát.

Ale pořád to nevylučuje, že si ty pozemky Praha může už teď koupit. Nebo snad vylučuje?

0/0
29.6.2011 11:36

babacek

Re: Dráhy a stát.

Já o voze vy o koze.

0/0
29.6.2011 14:53

vita.nek

Re: Dráhy a stát.

jaké dráhy? - co je to Vaše "dráhy" za společnost? Nové vlaky chce nakupovat České Dráhy a.s.,  koleje patří SŽDČ a tento vykolejený vlak byl s největší pravděpodobností ČD Cargo. ČD nemají co připravovat protože žádnou trať nemají. A proč by nemohli nakoupit rychlejší vlaky? - Copak ten rychlejší vlak nedokáže jet na problémových tratích pomaleji a na  rychlejších rychleji? - To by nemuseli nakupovat nic a jezdit se svým vozovým parkem z 50. let minulého století. Apropo pozemky v Praze vlastní stát a vykupovalo by je SŽDČ v případě modernizace. Takže problém je jak v prvním tak v druhém případě u SŽDČ .......

0/0
29.6.2011 8:26

babacek

Re: Dráhy a stát.

Pokud to platíme všichni tak je vcelku nepodstlané koho to je.

0/0
29.6.2011 8:38

vita.nek

Re: Dráhy a stát.

Vám to jedno být může to je pravda, ale pak Vám musí být jedno co se s Vašimi penězmi dělá, kdyby Vám to jedno nebylo, tak si najdete přesné instituce v kterých se pochybilo. Vy si stěžujete na stát, že prodává pozemky - k čemu státu ty pozemky jsou? - odpověď: k ničemu  - jednoznačná chyba u SŽDČ, že si je nyní od státu nekoupí.  Nicméně jste mi neodpoveděl(a) na mé otázky, zvlášť na tu co to jsou dle Vás "dráhy" a proč by si ČD nemohly koupit rychlé vlaky.

0/0
29.6.2011 8:51

babacek

Re: Dráhy a stát.

Asi se nechápeme. Pokud by mě to bylo jedno co se dělá s penězi které odvádím státu tak bych se ten příspěvek ani nepsal. Mě je jedno komu to patří zda drahám nebo jinému subjektu.

0/0
29.6.2011 9:03

vita.nek

Re: Dráhy a stát.

Pokud by Vám nebylo jedno co se s těmi penězi děje, tak si zjistíte na co všechno se peníze vynakládají a znáte přesnou analogii. To že napíšete příspěvek plný dezinformací do internetové diskuze znamená, že jste líný (nebo nemáte zájem) si tyto informace opatřit z čehož vyplývá jen to, že Vás to vlastně ani nezajímá - jen rád nadáváte na to co se všechno dělá "z Vašich peněz" špatně.......

0/0
29.6.2011 10:47

babacek

Re: Dráhy a stát.

Já vám tu iluzi ponechám. Nemíním se přít a vaše ego bude mít dobrý pocit. :-P

0/0
29.6.2011 14:52

vita.nek

Re: Dráhy a stát.

kdybyste se nehodlal přít nenapíšete ten poslední příspěvek :-D

0/0
29.6.2011 14:54

iElEn

Re: Dráhy a stát.

S tím vlastnickým rozborem souhlasím, nelze házet všechny co mají něco společného s dráhou do jednoho pytle. I když dřív to tak bylo. K těm rychlým vlakům se ale vyjádřit musím. Tratě jsou navrženy na určitou optimální rychlost, jedná se o poloměry oblouků a převýšení kolejnic v obloucích. Valit 160 km/h po trati navržené na 130 km/h nemusí být nutně hned nebezpečné, ale zatížení působící na kolejnice má pak trochu jiný směr a velikost, dochází k většímu opotřebení. A samozřejmě, i menší defekt na trati může mít za takových okolností mnohem větší následky, než při odpovídající jízdě.

0/0
29.6.2011 9:15

vita.nek

Re: Dráhy a stát.

Já se ohradil jen proti tomu, proč ty vlaky nekoupit, to že pojedou 130km/h nebo 90km/h i když by zvládli 200 mi vůbec nevadí, u nás se také prodává drtivá většina aut, které dokážou překročit 130km/h i když je to rychlostní limit našich silnic. Asi by to bylo mrhání penězi v případě, že by se dali koupit, levnější ale stejně kvalitní, s motory, které se využijí v plné škále, ale pochybuju, že by se takovým způsobem dalo ušetřit.

0/0
29.6.2011 10:42

Pushkin

Hmmm

Tak hlavně, že máme Pendolína, když budou muset jezdit pomalejš než kdejaká drezína ;-D

0/0
29.6.2011 7:58

_W_

prosim?

trat mezi Českou Třebovou a Bohumínem??? neni to nahodou ten rychlostni koridor co se nedavno tak draze stavel pro pendolina? to tam budou jezidet 10-60? 8-o no potes koste .. a ze je teplota v lete casto pres 30 :)))

0/0
29.6.2011 7:52

duchodkyne

Re: prosim?

To se týká jenom úseku v Dluhonicích. Jinak je už všude kolej nová. (teda např. v žst. Olomouc ještě není, ale vliv by to nemělo, protože tam vlaky zastavují)

0/0
29.6.2011 7:58

Kylchap

To je mi "novinka"

Při tropických vedrech jezdí vlaky pomaleji. To se praktikuje řadu let. A teď se z toho dělá novum.

0/0
29.6.2011 7:51

garii v24.0 (memorable edition)

Máme si zvykat, že se vlaky loudají?

Mám za to, že su už dost zvyklý...

0/0
29.6.2011 7:30

jannes

Re: Máme si zvykat, že se vlaky loudají?

Choď pěšky, jezdi na kole.... co ti brání?

0/0
29.6.2011 7:42

garii v24.0 (memorable edition)

Re: Máme si zvykat, že se vlaky loudají?

Nic, jezdím autem. Problém mě trápil ve chvíli, kdy jsem jezdil vlakem z Brna do Olomouce na školu. Trasa dlouhá na silnici 70 kilometrů, je na železnici o 30 kiláků delší (ale to vem čert). Problém je, že těch 100 kilometrů jezdily RYCHLÍKY hodinu třicet...

0/0
29.6.2011 7:46

jannes

Re: Máme si zvykat, že se vlaky loudají?

No jo, železnice má holt nalajnovaný koleje spoustu let, s tím nic nenaděláš, silnice se začaly budovat pozdějc, a s jinou prioritou...

0/0
29.6.2011 8:04

garii v24.0 (memorable edition)

Re: Máme si zvykat, že se vlaky loudají?

Dobře, tak pro představu. Trasu Brno - Břeclav (60 kilometrů) dělá rychlík za 33 minut, osobák za hodinu...

 

Ano, chápu, že je na trati Olomouc Brno chvíli jedokolejka, ale pro si troufají nazývat ten vlak rychlíkem?

0/0
29.6.2011 8:21

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.6.2011 8:44

s(h)arka

místo aby za to někoho sejmuli a opravili to....

tak se zpomalí..hm, to to rovnou zrušte...koleje dejte do sběru, z nádrů udělejte azylové domy.... ;-O

0/0
29.6.2011 7:17

150-022-2

Odpovědnost vedení

Tak tohle fakt nemá chybu! Za nehodu vyhodili pár chudáků, co s tím nemohli nic udělat, přebujelé vedení vesele pracuje dál. Inu když to takhle stát chce. To jsou ty slavná (nejen) Bártovo Kalouskovo úsporná opatření. Takhle to hoši chtěli, budem jezdit 30, ale ušetříme.

Co mě opravdu zaráží a veřejnost o tom neví, propouštění se vždy týká pouze a jen provozních zaměstnanců, vedení zůstává už léta ve stejném počtu. Dělníků na opravu je dnes mnohonásobně méně.

Zdroj blízký SŽDC, co tvrdí, že se jedná jen o krátké úseky a na zpoždění nemají vliv, to také nemá v hlavě pořádku nebo záměrně mystifukuje. Zdroji, víš co to je zpomalit s 12vozovým vlakem na 30 a pak se rozjíždět na 120? To ti trvá trošku déle a za jiné peníze, než když se rojíždíš se svým auťákem. Ostatně na trati Brno - Olomouc, kde už nyní tyto pomalé jízdy jsou, celkem asi na 30 km ("krátký" úsek), jezdí vlaky hodně zpožděné.

SŽDC musí přijmout lidi na údržbu, pokud nechceme skončit jako na Balkáně.

0/0
29.6.2011 6:58





Najdete na iDNES.cz